Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana uszczelki pod kolektor ssacy, bypass przepustnicy + dolot ze zderzaka K24a3

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 Emptytoja

Emptytoja
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type s
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:44, 20.11.2014

Właśnie rozważam taki montaż, czytałem wiele porównań stożka i wkładki sportowej, niestety tyle opinii ile przypadków :). Podejrzewam, że takie rozwiązanie może przynieść podobne zyski jak na CAI. Kolego a jak z dźwiękiem ? jest ciszej niż na stożku? Nie ukrywam, że chciałbym żeby było trochę ciszej, więc właśnie wkładka przemawia na +. Rozumiem, że rezonator usunąłeś ?

rezonatora nie ma jest ciszej powiedzialem ze duzo nawet :) 


co do dolotu to zrobilem to tak tylko dlatego ze poprostu nie chce wydawac 1000 zl na CAI + moj halogen to szrot :P 


  • 0

#17 _radek_

_radek_
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:20, 22.11.2014

Temat jest bardzo skomplikowany wiec pozwole sobie pogdybac. Otoz wydaje mi sie, ze w wolnossacym K silniku nie da to nic. Dlaczego? Moze dlatego ze nie daje to prawie nic w krecacym sie do 14K obrotow Gixxerze prujacym 250kmph. Sa tacy ktorzy twierdza ze bilans energetyczny w motocyklu z SRADem i bez, bedzie bardzo zblizony. A to dlatego, ze owe kanaly dolotowe powoduje bardzo duzy opor powietrza. Zamkniecie ich moze w pewnych okolicznosciach dac wiecej predkosci (nie mocy) niz pozostawienie ich otwartych. W motocyklu mamy tez do czynienia z innym zjawiskiem a mianowicie podcisnieniem spowodowanym charakterystyka konstrukcji owiewek. Wszystko co jest za owiewka, zgodnie z prawami fizyki, zostaje "wysysane" na zewnatrz tunelu aurodynamicznego. Wobec tego powietrze otaczajace filtr wolnossacego silnika rowniez ulega powaznemu rozrzedzeniu chyba ze filtr jest pierwszym co zostaje zaatakowane przez powietrze. Kanaly SRAD powodowac maja, ze owe powietrze bedzie tam natloczone kompresowane i to niweluje ten efekt. Pzy samochodach tego problemu nie ma bo budowa silnika nie jest tak kompaktowa a filtry otoczone sa przez znacznie wieksza kubature niewlujaca ewentualne podcisnienie wynikajace z szybkiego przemieszczania. 

Trzeba tez pamietac ze SRAD dziala TYLKO przy max predkosciach i max obrotach. Jakie wtedy ma znacznie przyrost mocy rzedu 2%? Niewielkie chyba biorac pod uwage logarytmiczny wzrost oporow powietrza. Tylko przy predkosciach ponad 200kmph SRAD wydaje sie dawac cokolwiek. A wyniki z hamowni mozna latwo zakwestionowac bo jesli nawet SRAD podnosi moc ze 175 do 185 to owe dodatkowe 10KM do niczego nie jest porzebne jesli wziac pod uwage fakt ze na hamowni nie ma oporow powietrza dla poruszajacego sie pojazdu, ktore to opory na drodze ulegajá drastycznej zmianie po zaslepieniu kanalow dolotowych. Dlaczego tak sie dzieje? Ano znowu klania sie fizyka i zjawisko compressor surge. Czyli natlaczanie powietrza z taka sila ze powietrze natloczone nie ma dokod pojsc i nastepuje zrownowazenie cisnien i dalsze natlacze powietrze zawraca. Po krotce chodzi o to ze:

jesli wezmiemy kwadrat np z plexi o wiekosci 1x1m i dmuchniemy na niego powietrzem z predkoscia x to opor ciazenia za tym kwadratem bedzie np rowny Z. A jesli w tym plaskim kwadracie bedzie zatoka to okzae sie ze opor bedzie wiekszy. Owa lyzka chwytac bedzie znacznie wiecej powietrza i rozbijac jego odprowadzanie od i tak juz fatalnie oplywowej przeszkody. To tak w mega skrocie bo temat dynamiki cisnien jest znacznie bardziej zlozony a zmiennych bedzie tu setka.

Co jeszcze? Kazdy gaznik i wtrysk bezposredni ma swoje limity. I o ile gaznik jest w stanie przyjac wiecej powietrza to moze okazac sie ze wydech nie jest w stanie wydalic spalin z odpowiednia predkoscia (vide supercharger na silniku zarowym) No po prostu, tlok nie skompresuje wszystkiego co podaje przepustnica. A w multiwtrysku dochodzi do tego jeszcze ECU sterujace tym jak wiele paliwa mozna podac w skrajnych okolicznosciach dobrego nasycenia mieszanki. Moze sie tez okazac ze w pewnych okolicznosciach wyjdziemy poza limity przewidziane na mapie i mieszanka drastycznie sie zubozy powodujac problem. Nie wiem.

To wszystko gdybanie ale ja optuje za tym ze SRAD to taka troche lipa i o ile w motocyklu nie daje prawie nic to w samochodzie osobowym powienien dac ...zero. Trzeba tez pamietac ze dochodzi jakis extra ciezar do konstrukcji itd.

Na hamowni napewno zmieni sie wynik. Na 100% i to jest oczywiste. Wynik z hamowni zalezy BARDZO od mocy dmuchawy i od temperatury powietrza. Ale czy opory wynikajace z zastosowania czegos takiego skompensuja to... nie sadze. Prawo zachowania energii, na ktorym oparty jest wszechswiat, raczej wygra w tym przypadku.

Poki co nalezy uzywac chwytanego powietrza tam gdzie jest to konieczne czyli do chlodzenia.

 

Koledzy. Szukajcie mocy, ale nie tam gdzie jej prawie nie ma. :-)

 

P.S. Sorry za brak polskich znakow diakrytycznych ale nie mam w robocie zainstalowanego polskiego jezyka :-)

 

 

W sumie to ja nie szukam mocy tam gdzie jej nie ma, tylko chciałem zasięgnąć informacji jak ma się wkładka z takim doprowadzeniem zimnego powietrza (no może nie takim bezpośrednim)  do stożka. Kolego Emptytoja czekam na wykres :)


Użytkownik _radek_ edytował ten post 11:22, 22.11.2014

  • 0

#18 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:38, 22.11.2014

Oj czekamy, czekamy . . .
  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#19 Emptytoja

Emptytoja
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type s
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:19, 22.11.2014

Bedzie moze w nastepna niedziele :) 


  • 0

#20 BartekL

BartekL
  • Forumowicz
  • 533 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:N55
  • Wersja:M
  • KM:All
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:F10
Reputacja: 31
Super

Napisano 16:36, 10.12.2014

ekhm.. :P


  • 0

#21 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:31, 10.12.2014

Jak tam się ma temat wykresu ?


  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#22 Emptytoja

Emptytoja
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type s
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:47, 13.12.2014

Wykres bedzie ale dopiero po reflashu. czyli styczen luty. Swieta swieta za duzo kasy poszlo niestety. Nowe sprzeglo ktore nie bylo w planach :D 


  • 0

#23 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:16, 05.05.2015

.. I nie było wreszcie wykresu.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 13:16, 05.05.2015

  • 0
                       

#24 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:20, 05.05.2015

.... albo MIA ;)


  • 0

#25 Przemo603

Przemo603
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:58, 02.01.2018

Panowie, pytanie - wymieniał ktoś uszczelnienia na kolektorze ssącym? w jakie uszczelki muszę się zaopatrzyć? i gdzie najlepiej kupić?

Raczej chciałbym uszczelki Oem, silnik K20Z2.


  • 0

#26 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:42, 02.01.2018

Chodzi Ci o uszczelkę między ssakiem a głowicą? Kupujesz najlepiej uszczelkę teflonową u np. Jarusneta. Separuje ona trochę temperaturę. No i jest wielokrotnego użytku (przynajmniej w teorii, chociaż moja praktyka wykazała że kilka razy można jej użyć spokojnie). Ew. OEM. Więcej nie ma co kombinować.


  • 0

#27 Przemo603

Przemo603
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:29, 02.01.2018

Chodzi Ci o uszczelkę między ssakiem a głowicą? Kupujesz najlepiej uszczelkę teflonową u np. Jarusneta. Separuje ona trochę temperaturę. No i jest wielokrotnego użytku (przynajmniej w teorii, chociaż moja praktyka wykazała że kilka razy można jej użyć spokojnie). Ew. OEM. Więcej nie ma co kombinować.

Nie wiem dokładnie jakie tam idą uszczelki i ile, mam mieć ściągany kolektor na następny tydzień bo jest gdzieś nieszczelność...

Na pewno jest uszczelka między kolektorem a głowicą, uszczelka kolektor-przepustnica i chyba idzie jakaś uszczelka między kolektorem a tym czarnym plastikiem, który jest pod kolektorem ( nie wiem jak ten element się nazywa?)

Myślałem właśnie nad haparts lub jarusnet, jutro będę dzwonił tylko chciałem się upewnić jakie uszczelki będę potrzebował.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq