A wiec wczoraj zabralem sie za robienie uszczelki pod kolektor ssacy. Uszczelka kupiona z USA Hondaty.
Dla tych co chca taki mod robic musza sue przygotowac na :
Jak wiecie kolektor jest 2 czesciowy w naszych autach i trzeba go rozebrac bo nie mozna dojsc do 2 nakretek.
Uszczelka metalowa ktora laczy 2 czesci kolektora moze sie powyginac wiec trzeba uwarzac badz upic 2 ... (ja kupilem tylko w hondzie taka dostalem.
Jak sciagniesz kolektor ucieknie Ci hymmm powiedzmy okolo 1 L plynu chlodniczego najlepiej go wtedy wymienic .
A wiec tak nie jestem mechanikiem wiec opis nie bedzie super. Jestem zapalencem do tuningu i aut. Wszystkie naprawy modyfikacjie robie sam.
Narzedzia :
Nasadka 10mm, 20mm, kombinerki, przedluzki, srubokrety plaski + krzyz i to chyba wszystko
Uszczelka
1. Pierwsze co jak zmieniasz wode wypusc wszystko z chlodnicy unikniesz wylania na rozrusznik i cala reszte.
2.Odlacz aku
3.sciagnij oslone kolektora.
4.Sciagnij rure laczaca puche filtra z przepustnica do tego odme.
5.Odczep wszystkie wtryski ,
6. odlacz podcisnienia , mase , przewod paliwowy i doprowadzenie wody do przepustnicy ( na tym etapie mozesz zrobic tzn Bypass czyli zaslepiasz je i chlodnica juz nie bedzie podgrzewana.
7. odlacz wszystkie wtyczki 1 na kolektorze 2 na przepustnicy 3 jest z listwa wtryskowa 4 pod kolektorem jest jedna wtyczka ktorej nie widac !
8.Teraz klucz 12 i pierwsza czesc powinna sie odkrecic swopodnie.
9. Pod kolektorem na wysokosci lapy silnika jest mocowanie kolektora na klucz 12 . ja musialem poprosci chudego kolege bo moja reka tam nie weszla
10. Teraz 1 czesc kolektora powinna byc gotowa do wyjecia. (Dbaj o metalowa uszczelke jak nie chcesz dawac nowej.
11. Teraz pod 2 czescia kolektora jest nastepne doprowadzenie wody odlaczamy.
12 odkrecamy 2 czesc kolektora od glowicy i sciagamy kolektor.
13 teraz jest dobra pora na czyszczenie silnika etc. (pamietaj zeby powsadzac cos w doloty zeby nic sie tam nie dostalo.
Tak to wygladalo u mnie
Okazalo sie ze uszczelka pokrywy zaworow nie trzyma....
Wiec zamowilem nowa. Auto zostalo tak przez noc wiec odrazy ustawienie zaworow
Tak to wygladalo z nowa uszczelka Hondata Thermal gasket.
14. Teraz kolektor jest w czesciach wiec czas go wyczyscic tak samo przepustnice.
15 Skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci. ( pamietaj nie wkladaj wtryskow w kolektor na sucho ja dalem troche wazeliny na oringi)
Teraz dolot do puszki i filtra. Nie mam fotek tylko z tego jak to wyglada skonczone Sorry
Wiec moge tylko pokazac jak to wyglada u mnie.
Mam nadzieje ze to komus pomorze.
Oczywiscie po wymianie plynu trzeba auto odpowietrzyc etc honda mowi ze 5.4 litra wchodzi wlalem 3,5 koncentratu reszta wody wszystko wymieszane przed wlaniem do chlodnicy.
Teraz odczucia.
Auto zbiera sie lepiej od dolu napewno po przejsciu z filtru stozkowego (Short ram) ktory byl przy silniku. Wkladka KN + dolot domowej roboty zrobil robote. Do tego Kolektor super po 40 min jezdzie w miescie mozna sobie go dotykac powiedzialbym ze jest letniawy nie mam laserowego miernika niestety. Ale przed nie mozna bylo go dotykac.
A wiec jezeli ktos ma serwis zaplanowany do zmiany uszczelki pod pokrywka chce pare koni mysle ze dla silnika wolnossacego to super sprawa . Moze wybiore sie na pomiar w niedziele i dodam wykresy z przed i po bo mam jeden z przed miesiaca 197 koni zobaczymy czy wyrwalem 200+
Pozdrawiam Pawel
Użytkownik Emptytoja edytował ten post 18:15, 14.11.2014