Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana uszczelki pod kolektor ssacy, bypass przepustnicy + dolot ze zderzaka K24a3

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Emptytoja

Emptytoja
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type s
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:55, 14.11.2014

A wiec wczoraj zabralem sie za robienie uszczelki pod kolektor ssacy. Uszczelka kupiona z USA Hondaty. 

 

Dla tych co chca taki mod robic musza sue przygotowac na : 

 

Jak wiecie kolektor jest 2 czesciowy w naszych autach i trzeba go rozebrac bo nie mozna dojsc do 2 nakretek. 

Uszczelka metalowa ktora laczy 2 czesci kolektora moze sie powyginac wiec trzeba uwarzac badz upic 2 ... (ja kupilem tylko w hondzie taka dostalem.

 

Jak sciagniesz kolektor ucieknie Ci hymmm powiedzmy okolo 1 L plynu chlodniczego najlepiej go wtedy wymienic . 

 

A wiec tak nie jestem mechanikiem wiec opis nie bedzie super. Jestem zapalencem do tuningu i aut. Wszystkie naprawy modyfikacjie robie sam. 

 

2014_11_13_11_32_17.jpg

 

Narzedzia :

 

Nasadka 10mm, 20mm, kombinerki, przedluzki, srubokrety plaski + krzyz i to chyba wszystko

 

Uszczelka  :cwaniak:

 

2014_11_05_20_49_25.png

 

1. Pierwsze co jak zmieniasz wode wypusc wszystko z chlodnicy unikniesz wylania na rozrusznik i cala reszte.

2.Odlacz aku

3.sciagnij oslone kolektora.

4.Sciagnij rure laczaca puche filtra z przepustnica do tego odme. 

5.Odczep wszystkie wtryski ,

6. odlacz podcisnienia , mase , przewod paliwowy i doprowadzenie wody do przepustnicy ( na tym etapie mozesz zrobic tzn Bypass czyli zaslepiasz je i chlodnica juz nie bedzie podgrzewana.

7. odlacz wszystkie wtyczki 1 na kolektorze 2 na przepustnicy 3 jest z listwa wtryskowa 4 pod kolektorem jest jedna wtyczka ktorej nie widac !!

8.Teraz klucz 12 i pierwsza czesc powinna sie odkrecic swopodnie.

9. Pod kolektorem na wysokosci lapy silnika jest mocowanie kolektora na klucz 12 . ja musialem poprosci chudego kolege bo moja reka tam nie weszla  :zoltek:

10. Teraz 1 czesc kolektora powinna byc gotowa do wyjecia. (Dbaj o metalowa uszczelke jak nie chcesz dawac nowej.

11. Teraz pod 2 czescia kolektora jest nastepne doprowadzenie wody odlaczamy.

12 odkrecamy 2 czesc kolektora od glowicy i sciagamy kolektor.

13 teraz jest dobra pora na czyszczenie silnika etc. (pamietaj zeby powsadzac cos w doloty zeby nic sie tam nie dostalo. 

 

 

Tak to wygladalo u mnie 

2014_11_13_13_48_14.jpg

 

 

Okazalo sie ze uszczelka pokrywy zaworow nie trzyma....  :dobani:

 

Wiec zamowilem nowa. Auto zostalo tak przez noc wiec odrazy ustawienie zaworow  :cwaniak:

 

 

Tak to wygladalo z nowa uszczelka Hondata Thermal gasket.

2014_11_13_15_50_03.jpg

 

14. Teraz kolektor jest w czesciach wiec czas go wyczyscic tak samo przepustnice. 

 

15 Skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci. ( pamietaj nie wkladaj wtryskow w kolektor na sucho ja dalem troche wazeliny na oringi)

 

Teraz dolot do puszki i filtra. Nie mam fotek tylko z tego jak to wyglada skonczone  :depresja:  Sorry 

 

Wiec moge tylko pokazac jak to wyglada u mnie. 

 

 

2014_11_13_17_24_13.jpg

 

2014_11_13_17_24_03.jpg

 

Mam nadzieje ze to komus pomorze. :D

 

Oczywiscie po wymianie plynu trzeba auto odpowietrzyc etc honda mowi ze 5.4 litra wchodzi wlalem 3,5 koncentratu reszta wody wszystko wymieszane przed wlaniem do chlodnicy. 

 

Teraz odczucia. 

 

Auto zbiera sie lepiej od dolu napewno po przejsciu z filtru stozkowego (Short ram) ktory byl przy silniku. Wkladka KN + dolot domowej roboty zrobil robote. Do tego Kolektor super po 40 min jezdzie w miescie mozna sobie go dotykac powiedzialbym ze jest letniawy nie mam laserowego miernika niestety. Ale przed nie mozna bylo go dotykac.

 

A wiec jezeli ktos ma serwis zaplanowany do zmiany uszczelki pod pokrywka chce pare koni mysle ze dla silnika wolnossacego to super sprawa . Moze wybiore sie na pomiar w niedziele i dodam wykresy z przed i po :) bo mam jeden z przed miesiaca 197 koni zobaczymy czy wyrwalem 200+ :)

 

Pozdrawiam Pawel :adios:


Użytkownik Emptytoja edytował ten post 18:15, 14.11.2014

  • 0

#2 _radek_

_radek_
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:01, 16.11.2014

Właśnie rozważam taki montaż, czytałem wiele porównań stożka i wkładki sportowej, niestety tyle opinii ile przypadków :). Podejrzewam, że takie rozwiązanie może przynieść podobne zyski jak na CAI. Kolego a jak z dźwiękiem ? jest ciszej niż na stożku? Nie ukrywam, że chciałbym żeby było trochę ciszej, więc właśnie wkładka przemawia na +. Rozumiem, że rezonator usunąłeś ?


Użytkownik _radek_ edytował ten post 11:02, 16.11.2014

  • 0

#3 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:22, 16.11.2014

Czy konieczne jest odpinanie akumulatora?

Czym czyściłeś kolektor?

 

Jeszce taka moja uwaga.

 Dolną śrubę kolektora można wcześniej odkręcić gdzieś na kanale lub podnośniku. Bez niej nic się nie stanie na jeden przejazd, a na pewno będzie wygodniej z dostępem. Zakładam, że cała operacja planowana jest przez osoby nie mające dostępu do kanału na stałe.


  • 0

#4 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:42, 16.11.2014

aku trzeba odpiąć bo będziesz odpinał przepustnice, mnie zawsze zastanawia jak później jest z ciśnieniem w układzie dolotowym.

Tzn. mam na myśli to że w ten sposób jak zrobił to Emptytoja przy dużej prędkości w dolocie może powstać naprawdę spore ciśnienie przy prędkościach rzędu 160+ KM. Nie mam przykładu na K24 ale w oplowskim x30xe przerobiliśmy taki przypadek.


Użytkownik Wydobywczy edytował ten post 19:43, 16.11.2014

  • 0

#5 _radek_

_radek_
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:35, 17.11.2014

aku trzeba odpiąć bo będziesz odpinał przepustnice, mnie zawsze zastanawia jak później jest z ciśnieniem w układzie dolotowym.

Tzn. mam na myśli to że w ten sposób jak zrobił to Emptytoja przy dużej prędkości w dolocie może powstać naprawdę spore ciśnienie przy prędkościach rzędu 160+ KM. Nie mam przykładu na K24 ale w oplowskim x30xe przerobiliśmy taki przypadek.

 

O tym nie pomyślałem, ale moim zamiarem było pociągnięcie rury za przeciwmgielną (nie chcę jej demontować)


  • 0

#6 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:20, 17.11.2014

aku trzeba odpiąć bo będziesz odpinał przepustnice,

Nadal brakuje mi tu konkretnej informacji.

 

Co się stanie jak nie odepnę akumulatora, a jedynie wtyczkę od przepustnicy?

Czy to jest problem mechaniczny, czy elektryczny?


  • 0

#7 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:27, 17.11.2014

LK3 jak odepniesz wtyczkę od przepustnic na podpiętym akumulatorze to przepustnica może zaczać świrować.

Ja tak zrobiłem jak pierwszy raz czyściłem dolot i później obroty falowały w tylko dla nich zrozumiały sposób. Skończyło się na ponownej kalibracji przepustnicy bo za cholere wóz nie chciał się "nauczyć" wolnych


Użytkownik Wydobywczy edytował ten post 13:41, 17.11.2014

  • 0

#8 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:33, 17.11.2014

 jak odepniesz wtyczkę od przepustnic na podpiętym akumulatorze to przepustnica może zaczać świrować.

 

OK. Dzięki. O taką odpowiedź mi chodziło.


  • 0

#9 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:35, 17.11.2014

O tym nie pomyślałem, ale moim zamiarem było pociągnięcie rury za przeciwmgielną (nie chcę jej demontować)

Tzn. nie bierz mnie za jakiegoś fachowca bo powiedzmy że BALCER czy kamilsabala albo Rumcyk27 albo Wolek albo jeszcze sporo innych osób powiedzą ci tu znacznie więcej ale wracając do tematu my zrobiliśmy w Oplu w końcu "wolny nadmuch" na stoże tak żeby auto łykało tyle ile potrzebuje bo celem było dostarczenie zimnego powietrza, a nie doładowanie dynamiczne. Ewentualnie można się pokusić o zrobienie doładowania dynamicznego tzn. czegoś takiego jak SRAD w motorach czy np w BMW M3 E46 ale to zabawy troche


  • 0

#10 _radek_

_radek_
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:13, 17.11.2014

Tzn. nie bierz mnie za jakiegoś fachowca bo powiedzmy że BALCER czy kamilsabala albo Rumcyk27 albo Wolek albo jeszcze sporo innych osób powiedzą ci tu znacznie więcej ale wracając do tematu my zrobiliśmy w Oplu w końcu "wolny nadmuch" na stoże tak żeby auto łykało tyle ile potrzebuje bo celem było dostarczenie zimnego powietrza, a nie doładowanie dynamiczne. Ewentualnie można się pokusić o zrobienie doładowania dynamicznego tzn. czegoś takiego jak SRAD w motorach czy np w BMW M3 E46 ale to zabawy troche

 

Szukałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć informacji jak k24 zniósłby takie ciśnienie. Myślałem, że nie robi to różnicy sugerując się właśnie systemem SRAD w suzuki (mój pierwszy motocykl :)).


  • 0

#11 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:35, 18.11.2014

Czy to robi jakąś różnicę na dłuższą metę to nie wiem. Może to na nic konkretnie nie wpływa.


  • 0

#12 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:03, 18.11.2014

Temat jest bardzo skomplikowany wiec pozwole sobie pogdybac. Otoz wydaje mi sie, ze w wolnossacym K silniku nie da to nic. Dlaczego? Moze dlatego ze nie daje to prawie nic w krecacym sie do 14K obrotow Gixxerze prujacym 250kmph. Sa tacy ktorzy twierdza ze bilans energetyczny w motocyklu z SRADem i bez, bedzie bardzo zblizony. A to dlatego, ze owe kanaly dolotowe powoduje bardzo duzy opor powietrza. Zamkniecie ich moze w pewnych okolicznosciach dac wiecej predkosci (nie mocy) niz pozostawienie ich otwartych. W motocyklu mamy tez do czynienia z innym zjawiskiem a mianowicie podcisnieniem spowodowanym charakterystyka konstrukcji owiewek. Wszystko co jest za owiewka, zgodnie z prawami fizyki, zostaje "wysysane" na zewnatrz tunelu aurodynamicznego. Wobec tego powietrze otaczajace filtr wolnossacego silnika rowniez ulega powaznemu rozrzedzeniu chyba ze filtr jest pierwszym co zostaje zaatakowane przez powietrze. Kanaly SRAD powodowac maja, ze owe powietrze bedzie tam natloczone kompresowane i to niweluje ten efekt. Pzy samochodach tego problemu nie ma bo budowa silnika nie jest tak kompaktowa a filtry otoczone sa przez znacznie wieksza kubature niewlujaca ewentualne podcisnienie wynikajace z szybkiego przemieszczania. 

Trzeba tez pamietac ze SRAD dziala TYLKO przy max predkosciach i max obrotach. Jakie wtedy ma znacznie przyrost mocy rzedu 2%? Niewielkie chyba biorac pod uwage logarytmiczny wzrost oporow powietrza. Tylko przy predkosciach ponad 200kmph SRAD wydaje sie dawac cokolwiek. A wyniki z hamowni mozna latwo zakwestionowac bo jesli nawet SRAD podnosi moc ze 175 do 185 to owe dodatkowe 10KM do niczego nie jest porzebne jesli wziac pod uwage fakt ze na hamowni nie ma oporow powietrza dla poruszajacego sie pojazdu, ktore to opory na drodze ulegajá drastycznej zmianie po zaslepieniu kanalow dolotowych. Dlaczego tak sie dzieje? Ano znowu klania sie fizyka i zjawisko compressor surge. Czyli natlaczanie powietrza z taka sila ze powietrze natloczone nie ma dokod pojsc i nastepuje zrownowazenie cisnien i dalsze natlacze powietrze zawraca. Po krotce chodzi o to ze:

jesli wezmiemy kwadrat np z plexi o wiekosci 1x1m i dmuchniemy na niego powietrzem z predkoscia x to opor ciazenia za tym kwadratem bedzie np rowny Z. A jesli w tym plaskim kwadracie bedzie zatoka to okzae sie ze opor bedzie wiekszy. Owa lyzka chwytac bedzie znacznie wiecej powietrza i rozbijac jego odprowadzanie od i tak juz fatalnie oplywowej przeszkody. To tak w mega skrocie bo temat dynamiki cisnien jest znacznie bardziej zlozony a zmiennych bedzie tu setka.

Co jeszcze? Kazdy gaznik i wtrysk bezposredni ma swoje limity. I o ile gaznik jest w stanie przyjac wiecej powietrza to moze okazac sie ze wydech nie jest w stanie wydalic spalin z odpowiednia predkoscia (vide supercharger na silniku zarowym) No po prostu, tlok nie skompresuje wszystkiego co podaje przepustnica. A w multiwtrysku dochodzi do tego jeszcze ECU sterujace tym jak wiele paliwa mozna podac w skrajnych okolicznosciach dobrego nasycenia mieszanki. Moze sie tez okazac ze w pewnych okolicznosciach wyjdziemy poza limity przewidziane na mapie i mieszanka drastycznie sie zubozy powodujac problem. Nie wiem.

To wszystko gdybanie ale ja optuje za tym ze SRAD to taka troche lipa i o ile w motocyklu nie daje prawie nic to w samochodzie osobowym powienien dac ...zero. Trzeba tez pamietac ze dochodzi jakis extra ciezar do konstrukcji itd.

Na hamowni napewno zmieni sie wynik. Na 100% i to jest oczywiste. Wynik z hamowni zalezy BARDZO od mocy dmuchawy i od temperatury powietrza. Ale czy opory wynikajace z zastosowania czegos takiego skompensuja to... nie sadze. Prawo zachowania energii, na ktorym oparty jest wszechswiat, raczej wygra w tym przypadku.

Poki co nalezy uzywac chwytanego powietrza tam gdzie jest to konieczne czyli do chlodzenia.

 

Koledzy. Szukajcie mocy, ale nie tam gdzie jej prawie nie ma. :-)

 

P.S. Sorry za brak polskich znakow diakrytycznych ale nie mam w robocie zainstalowanego polskiego jezyka :-)


  • 0

#13 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:11, 18.11.2014

BALCER ale ja raczej zmierzałem w tym kierunku że może to miec bardziej niegatywne skutki niż pozytywne :)


  • 0

#14 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:04, 18.11.2014

No wiem wiem... a ja to staralem sie sparafrazowac :-)

Bottom line jest taki: jesli napcha sie na filtr powietrza na maxa to moze to byc niezdrowe i niepotrzebne... ale jesli to powietrze oplynie filtr i bedzie mialo ujscie albo chocby komory rozprezeniowa (taki gazowy expansion chamber) to wtedy czemu nie. Duzo zimnego, gestego powietrza bogatego w tlen jest zawsze dobre dla silnika. Tylko zeby to nie bylo kosztem pogorszenia aerodynamiki pozjadu.


  • 0

#15 BartekL

BartekL
  • Forumowicz
  • 533 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:N55
  • Wersja:M
  • KM:All
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:F10
Reputacja: 31
Super

Napisano 14:21, 18.11.2014

No wiem wiem... a ja to staralem sie sparafrazowac :-)

Bottom line jest taki: jesli napcha sie na filtr powietrza na maxa to moze to byc niezdrowe i niepotrzebne... ale jesli to powietrze oplynie filtr i bedzie mialo ujscie albo chocby komory rozprezeniowa (taki gazowy expansion chamber) to wtedy czemu nie. Duzo zimnego, gestego powietrza bogatego w tlen jest zawsze dobre dla silnika. Tylko zeby to nie bylo kosztem pogorszenia aerodynamiki pozjadu.

   :db


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq