Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem z katalizatorem - błąd nr. 67

VI katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#1 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:43, 12.11.2014

Od pewnego czasu mam problem z kontrolką Check Engine. Wywala mi 67 czyli problem z katalizatorem. 

Problem nie jest stały tzn. może zaświecić się i nie zgasnąć przez kilka tygodni/600km i potem znika 

po losowym odpaleniu auta. Potem może równie dobrze nie świecić się przez jakiś okres czasu lub się zapalić

w nieprzewidywalnym momencie (raz zapalił mi się podczas jazdy przy wciśnięciu gazu przy około 120km/h z delikatnym szarpnięciem).

Czy można jakoś podiagnozować co się tam dzieje z tym katem dokładnie (oberwany/pokruszony/zapchany/zurzytu/cokolwiek) czy tylko replace/wycięcie?


  • 0

#2 Robsooon90

Robsooon90
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:EPA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:55, 12.11.2014

Błąd 67 to tylko sygnalizacja dla kierowcy, że katalizator już nie spelnia swojej funkcji tak jak powinien, nie zmienia się sie nic poza palącym sie checkiem, nie ma wpływu na mieszanke itd ..

Co do szarpnięcia zapewne Ci się wydawało, masz pare wyjść kolego

Albo zamontować emulator miedzy kat i sonde 10zl~

albo wyciac kata i wsadzic strumienice pod accorda (niby lepsze osiągi ...)180zl~ ale sprzedaz kata wiec sie zwroci z nawiązką

albo olać problem :)


  • 0

#3 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:05, 13.11.2014

Błąd 67 to tylko sygnalizacja dla kierowcy, że katalizator już nie spelnia swojej funkcji tak jak powinien, nie zmienia się sie nic poza palącym sie checkiem, nie ma wpływu na mieszanke itd ..

 

Tu masz rację, ale pytam tylko w obawie o jego "zapchanie". Mam wrażenie, że muszę dobrze depnąć mojego accorda, żeby wykrzesać z niego trochę mocy (chyba, że robię to nieodpowiednio

lub kwestia przyzwyczajenia (to mój pierwszy VTEC)) a kwestię filtrów itp. mam już za sobą.


  • 0

#4 Robsooon90

Robsooon90
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:EPA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:15, 13.11.2014

No właśnie dlatego ludzie specjalnie wycinają stare katki lub wybebeszają je aby zyskać troche mocy, spaliny wtedy mają dużo lepsze odejście i rzeczywiście czuś różnice. 15letni katalizator już dawno stracil swoje własciwości i napewno nie poprawia dynamiki jazdy :D

a co do Vteca  to accordy tak naprawde jadą dopiero od 4.5k+  urok vteca ,ale dzwięk rekompensuje wszystko :)


  • 0

#5 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 00:57, 13.11.2014

Też tak miałem z katem, mulił mi auto i czasem wywalał bład 67. Wspawałem tłumik z emulatorem, kata sprzedałem za 500 zł i check dalej potrafi się zapalic, wiec to pewnie kwestia sondy. Ale generalnie warto, kat jest i tak niepotrzebny. :)


  • 0

#6 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:20, 13.11.2014

A zauważyłeś jakąś różnicę po wycięciu w dynamice jazdy?


  • 0

#7 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 01:23, 13.11.2014

Tak, żwawszy jest, lepiej reaguje na gaz.


  • 0

#8 Robsooon90

Robsooon90
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:EPA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:34, 13.11.2014

Wiadomo lepszy odpływ spalin to lepiej autko jedzie, a napewno spaliny nie są już w takim stopniu blokowane jak poprzez zapchany katalizator :)   Mówi się zaleznie od modelu i silnika że to różnica od 5-10%


Użytkownik Robsooon90 edytował ten post 01:35, 13.11.2014

  • 0

#9 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 10:40, 13.11.2014

:)

   Mówi się zaleznie od modelu i silnika że to różnica od 5-10%

 Panowie do 5 %. Wymiana kolektora  na 4-2-1 bez kata to około 10% ....  i to nie zawsze bo czasami przybywa 1-2 kucyki po takich modach - wszystko zależy od stanu silnika :) A na błąd 67 czyli P0420 proponuję zastosować emulator, bo katalizator pewnie już dawno wydmuchany ...


  • 0

#10 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:56, 13.11.2014

U mnie ten emulator nie spełnia funkcji czek nadal wywala. Emulator prosty mosiężny długość 50mm , średnica otworu 3mm.


  • 0

#11 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 14:57, 13.11.2014

u mnie tez jest check...


  • 0

#12 piotrr1987

piotrr1987
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:łodz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:ev
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 13.02.2015

Hej :-)mam accorda VII k20a6im wyciolem kata ponieważ miałem uszkodzonego.Wspawalen sondę na tulejCe i tak wyskakuje błąd uszkodzonego kata , co mogę zrobić? Czy może zmiejszyc lub przyTkac ta dziurę w emulatory żeby więcej tlenu było w spalinach?
  • 0

#13 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:09, 13.02.2015

Ja jak miałem tulejkę to przyklepalem i pomniejszylem otwór i pomogło
  • 0

#14 piotrr1987

piotrr1987
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:łodz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:ev
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 13.02.2015

Hmm musze zobaczyć , a jak to nie pomoże to już nie wiem co mogę zrobić
  • 0

#15 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:35, 20.04.2015

pany odswieżam, u mnie wlasnie dziś wywalilo rowniez 67, kat wyciety, wstawiony emulator... chyba nie spełnia swojej funkcji.. a w*cenzura*i***aaaa mnie ten check który sie swieci ...

 

moze zamontowac kolanko jeszcze na ten emulator ? znajomy w audi tak zamontowal i narazie nic sie nie pali. bo zwykly emulator tez nic nie dał .


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq