Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Gdzie podłączyć komputer

VI F18B2 CH6 ECU

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:03, 12.11.2014

Witam

 

Przeleciałem kilkanaście stron w tym temacie, ale dalej nie wiem gdzie należy podłączyć kompa, aby wyregulować LPG. Jak to w innych tematach: szukałem koło lewej nogi pasażera, to nie mam tego typu wejścia. Jest tylko to niebieskie 2-pinowe. Jak inaczej można podłączyć kompa z tym szerokim wejściem?

Po co mi to? Po to, że na 3,4 i 5 biegu przy dodawaniu/ujmowaniu pedału gazu za każdym razem szarpie autem i jest to bardzo wyczuwalne. Na PB nie ma takiego problemu, wszystko chodzi płynnie. Filtry fazy lotnej i ciekłej wymienione prawie 2 miesiące temu temu, filtr powietrza też, więc jedyne co mi pozostaje, to być może konieczna ingerencja w regulacje gazu. Może poprzedniemu właścicielowi to nie przeszkadzało, ale dla mnie gdzie codziennie dojeżdżam ~70km do pracy jest to bardzo uciążliwe.

Jakieś propozycje?

 

Pozdrawiam

Palo


  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:22, 12.11.2014

LPG nie wyregulujesz podłączając się do sterownika benzynowego przecież.....  :-( Musisz wiedzieć jaki masz założony sterownik od LPG (pewnie gdzieś pod maską - jaka to instalka ?) i do niego podpiąć się laptopem za pomocą odpowiedniego  interfejsu. No i mieć zainstalowany program do obsługi danego sterownika (komputera) "gazowego".


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:57, 12.11.2014

Dziś byłem u gazownika i miał jakiś dziwny sprzęt. Coś tego typu. Szukał właśnie tego wejścia prostokątnego, ale nic takiego nie znaleźliśmy. Nie znam się w temacie, bo to moje pierwsze autko (od lipca br.)


  • 0

#4 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 22:54, 12.11.2014

To akurat mial tester diagnostyczny pod obd2 ktorego w Twoim aucie nie ma?

Jak gazownik nie mogl sobie poradzic to cos jest nie halo...
  • 0

#5 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:54, 13.11.2014

No to czyli nie da się podłaczyć rozumiem tego urządzenia które wyżej przedstawiłem tak?


  • 0

#6 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 10:16, 13.11.2014

tester który pokazałeś w  linku służy do diagnostyki  sterownika silnika ze złączem OBD2 , którego twoje auto nie ma. LPG masz założone to tak jakbyś powiedział że jeździsz  czerwonym samochodem - podobno są najszybsze ..:)  Omieść zdjęcie  co masz pod maską albo poszukaj w papierach od LPG wtedy będzie wiadomo co masz założone a my cię naprowadzimy . Przeważnie  LPG steruje jakaś centralka LPG znajdująca się pod maską ...


  • 0

#7 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:24, 13.11.2014

Wstawię fotki wieczorem, ale to naprowadź mnie czego dokładnie fotke mam zrobić


  • 0

#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:37, 13.11.2014

Wstawię fotki wieczorem, ale to naprowadź mnie czego dokładnie fotke mam zrobić

http://www.accordklu...acja-lubelskie/ co prawda nowszy accord ale  można się wzorować ...


  • 0

#9 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:39, 13.11.2014

U mnie wtyczka do podpięcia kompa jest pod maską przy ścianie grodziowej , przy skrzynce bezpieczników ( instalacja KME) 

Zaznaczone na dole pomarańczową strzałką :

 

 

urQPSCS.jpg

 

Przepraszam za fotkę ale taką z otwartą maską znalazłem na kompie


  • 0

#10 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:31, 14.11.2014

Troche wczoraj czasu brakło, więc wstawiam dziś. Pierwsze zdjęcie rzut silnika, drugie..... Nie wie, poprostu z tego samego miejsca, które zaznaczyłeś mi żółtym kółkiem,

 

1.jpg

 

2.jpg


  • 0

#11 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:50, 19.11.2014

Idź po nitce do kłębka. Po kabelkach, a znajdziesz sterownik. Ale to mi zakrawa trochę na jakąś kpinę, bo nawet najgorszy mechanik zajmujący się LPG posiada dostateczną porcję inteligencji by móc znaleźć sterownik.

Wysłane z mojego LT30p
  • 0

#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:17, 20.11.2014

Ale nie wiedzieć czemu-on szukał gniazda OBD II z tego co zrozumiałem od Autora wątku, a nie do sterownika LPG. Ale po co mu to? Pewnie chciał znależć dziurę w całym np. źle działającą sondę lambda czy cokolwiek.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#13 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:15, 27.11.2014

Witam

 

Przeleciałem kilkanaście stron w tym temacie, ale dalej nie wiem gdzie należy podłączyć kompa, aby wyregulować LPG. 

 

 Na drugim zdjęciu  masz ameliniową puszkę  i dwie wtyczki jedna szara druga  fioletowa ... i powinna być taka mniejsza na 20 cm kabelku do podłączenia pod komputer ... Musisz zobaczyć co to jest za sterownik, bo po obudowie nawet się nie domyślam, + jaką ma wtyczkę do podłączania pod komputer i poszukać trzeba dedykowanego programu do tego sterownika - uniwersalnym tego nie zrobisz. Po zdjęciach widać, że wtryski do wymiany, elektronika pewnie też a o parowniku nie wspomnę ...


  • 0

#14 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:22, 27.11.2014

 Na drugim zdjęciu  masz ameliniową puszkę  i dwie wtyczki jedna szara druga  fioletowa ... i powinna być taka mniejsza na 20 cm kabelku do podłączenia pod komputer ... Musisz zobaczyć co to jest za sterownik, bo po obudowie nawet się nie domyślam, + jaką ma wtyczkę do podłączania pod komputer i poszukać trzeba dedykowanego programu do tego sterownika - uniwersalnym tego nie zrobisz. Po zdjęciach widać, że wtryski do wymiany, elektronika pewnie też a o parowniku nie wspomnę ...

Pojechałem do innego gazownika, który wpiął się za pierwszym razem, poprzedniemu autko na cały dzień zostawiłem, po czym powiedział, że "jego komputer.program nie może się połączyć z moim"...

A w tym temacie jest opisane między innymi całą sprawę podłączenia i moich problemów, jeśli będziesz chciał to podejrzyj, może coś podpowiesz.


  • 0

#15 pukpul

pukpul
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 06.12.2014

Witam, Panowie montuję (usiłuję) podłączyć komputer uniwersalny i za cholerę nie wiem jak się mogę podpiąć do czujnika prędkości i wtrysku. Pioszecie że w nogach od strony pasażera we wtyczce A do ECU, pin 68 - nie mam pojęcia gdzie... Szukam na forum - nie widzę. Dajcie znać, przewody do silnika mam też poprowadzone od pewnego czasu więc tam też mogę złapac oba sygnały. 


Po zdjęciu osłony nad nogami pasażera widzę złącza nad bezpiecznikami ale przy wtyczce "a" są tylko 3 piny (przewody) i to grube, więc domyślam się że błądzę...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F18B2, CH6, ECU

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq