Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Skok temperatury silnika po wymianie rozrządu.

VI rozrząd temperatura

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 12.11.2014

Witajcie,

 

 

Mam dziwny problem. Wczoraj znajomy mechanik wymienił mi rorząd (paski, napinacze, pompa wody) w mojej F18B2 z 2000 roku.

Po niedługiej jeździe, jak gasiłem moją hanie zauważyłem, że wskazówka od temperatury jest prawie u samej góry  :depresja:

Przed tą wymianą, ile bym km nie zrobił zawsze była pare kresek poniżej połowy więc mnie to zaniepokoiło.

 

Na początku kolega powiedział, że rozlał trochę płynu chłodniczego, a więc kupiłem zielony (bo miałem zalany zielony) , dolałem no i dalej to samo....

 

Może wiecie o co kaman?

 

 

p.s Nie wyregulował im zaworów bo nie miał szczelinomierza będe to musiał na dniach zrobić ale czy to mogło wpłynąć na mój problem?


  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:17, 12.11.2014

Sprawdź czy wentylatory Ci się załączają w ogóle. Jeśli nie-to sprawka termowyłącznika na termostacie lub zaciętego termostatu (dodatkowy objaw- dolny wąż od chłodnicy będzie zimny-letni ale nie gorący jak powinien być). Jeśli tutaj będzie OK to mechanik coś musiał sknocić (mimo, że znajomy) przy montażu pompy wody lub sama pompa nie ma odpowiedniej wydajności (zdarzały się tu na forum takie kwiatki, że nowa pompa była do d...i trzeba było ją podmieniać). W ogóle- jaki autko ma przebieg, że decydowałeś się na wymianę OEM pompy wody?


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 12.11.2014

Dzięki za rady. Sprawdzę jutro te węże.

 

Przebieg ma 210.000km zakładałem, że właściciel wymienił przy 120k pierwszy raz no i drugi przy 180k albo wcale... pasek nie był jakiś zniszczony, ale napinacze trzeszczały przy kręceniu już. 

 

Tak właśnie czytałem coś o tym termostacie, że mógł się zaciąć albo nie otworzył się drugi obieg czy jakoś tak...  No nic jutro sprawdzę i dam znać, mam nadzieję tylko że to jednak nie pompa była felerna...


  • 0

#4 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 03:07, 13.11.2014

Dzięki za rady. Sprawdzę jutro te węże.

 

Przebieg ma 210.000km zakładałem, że właściciel wymienił przy 120k pierwszy raz no i drugi przy 180k albo wcale... pasek nie był jakiś zniszczony, ale napinacze trzeszczały przy kręceniu już. 

 

Tak właśnie czytałem coś o tym termostacie, że mógł się zaciąć albo nie otworzył się drugi obieg czy jakoś tak...  No nic jutro sprawdzę i dam znać, mam nadzieję tylko że to jednak nie pompa była felerna...

 

Zanim cokolwiek będziesz podejrzewał musisz być pewny, że układ się nie zapowietrzył. Jak rano ubyło płynu w zbiorniku to uzupełnij i może być już dobrze. Możliwe, że ponownie trzeba zagrzać silnik przez 15 minut i pozostawić do ostygnięcia, aby uzupełnić płyn.


  • 0

#5 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:04, 13.11.2014

 lub sama pompa nie ma odpowiedniej wydajności (zdarzały się tu na forum takie kwiatki, że nowa pompa była do d...i trzeba było ją podmieniać). 

Potwierdzam , sam miałem taką sytuację . Z tego co pamiętam pompa wody, która kupiłem ( bodajże GMB ) pracowała zbyt głośno i zostałem przy poprzedniej.


  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:41, 13.11.2014

Dlatego pytałem przy jakim przebiegu Autor zdecydował się na wymianę OEM pompy :-). Jesli nie cieknie i łożysko nie daje wyczuwalnych objawów luzu czy ciężkiego obracania się to ja bym nie wymieniał...


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#7 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:46, 15.11.2014

Dzisiaj miałem dopiero chwile czasu i sprawdziłem.

 

Nagrzałem hanie na postoju  i tak : 

 

Wąż górny od chłodnicy bardzo gorący, po 15minutach nie dało się go już trzymać tak parzył,

Wąż drugi, dolny również gorący na pewno więcej niż 40stopni bo jak objałem reką to czułem ale nie aż tak jak górny...

 

Poziom płynu sprzed paru dni kiedy dolałem praktycznie taki sam, no może troszkę ubyło.

Po osiągnieciu 3/4 temperatury na wskaźniku wiatraki nie załączyły się, po osiągnięcie ostatniej górnej czerwonej kreski również ani drgnęły... 

 

I teraz pytanko czy te wentylatory to jedyny problem? Samochód w sumie dużo dłużej chodził zanim się zagrzał niż ostatnio, ok 20min a zaraz po wymianie rozrządu jak go wziałem , zrobiłem rundke po mieście 15 min, stanąłem na 2 min i wskazówka prawie u samej góry... czyżby coś się unormowało i tylko te wnetylatorki trzeba zrobić?

 

Jak u was ze skokiem temperatury w VI gen, po ilu minutach na postoju bardzo wzrasta, tzn do górnej granicy? 


  • 0

#8 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:01, 15.11.2014

Dzisiaj miałem dopiero chwile czasu i sprawdziłem.

 

Nagrzałem hanie na postoju  i tak : 

 

Wąż górny od chłodnicy bardzo gorący, po 15minutach nie dało się go już trzymać tak parzył,

Wąż drugi, dolny również gorący na pewno więcej niż 40stopni bo jak objałem reką to czułem ale nie aż tak jak górny...

 

Poziom płynu sprzed paru dni kiedy dolałem praktycznie taki sam, no może troszkę ubyło.

Po osiągnieciu 3/4 temperatury na wskaźniku wiatraki nie załączyły się, po osiągnięcie ostatniej górnej czerwonej kreski również ani drgnęły... 

 


 

 

 

 



 

Identycznie system się zachowuje jak jest zapowietrzony. Sugerowałem więc upewnienie się czy tak nie jest. Poczytaj jeszcze jak się odpowietrza układ w twojej wersji zanim wydasz pieniądze na części. Ja miałem to samo jak wymieniałem płyn, ale ja mam VII i może być jakaś różnica. U mnie wystarczyło trzykrotnie nagrzać silnik, ostudzić , uzupełnić płyn i wszystko wróciło do normy.

Użytkownik LK3 edytował ten post 17:05, 15.11.2014

  • 0

#9 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:43, 15.11.2014

OK, dzięki za radę. Poczytam i spróbuję.

 

Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś podpowiedzi będę wdzięczny, zwłaszcza o wentylatory które nie działają - jak je naprawić?


  • 0

#10 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:21, 15.11.2014

OK, dzięki za radę. Poczytam i spróbuję.

 

Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś podpowiedzi będę wdzięczny, zwłaszcza o wentylatory które nie działają - jak je naprawić?

Posłużę się cytatem z forum

01_0_19.jpg

 

02_189.jpg

 

Czujnik nr 1 - jest to czujnik który włącza wentylator chłodnicy. Po odłączeniu tego czujnika komputer nie wyrzuci błędu, nie pokaże też żadnego oporu ani napięcia. Jeśli wentylator się włącza oznacza to że czujnik działa.

 

Czujnik nr 2 - jest to czujnik 2 pinowy, dochodzą do niego 2 kabelki. Jest to czujnik temperatury płynu chłodzącego tzw." ECT Sensor". Po zwarciu 2 pinów na wtyczce z kablami powinno być ok 5 V (przy włączonym zapłonie) tak samo jak po zwarciu dolnego pinu z masą. Po zwarciu pinów na czujniku, przy rozgrzanym silniku w momencie kiedy włączy się wentylator powinno być pomiędzy 200 a 400 omów oporu, a im zimniejszy silnik tym opór powinien być większy. Po odłączeniu tego czujnika, komputer powinien wyrzucić błąd nr 6. Na zdjęciu jest to czujnik z białym kołnierzem.

Czujnik nr 3 - do którego dochodzi jeden kabelek, odpowiada za wskazówkę na tablicy rozdzielczej. Na zdjęciu wygląda jak końcówka od np. słuchawek tzw. „jack".

 

Po wpisaniu w wyszukiwarkę "ECT" można znaleźć objawy jakie daje uszkodzony czujnik ECT.

Czujnik nr 4 – czujnik temperatury powietrza dolotowego, znajduje się (patrząc od przodu) po prawej stronie kolektora ssącego "od spodu" i działa na podobnej zasadzie jak czujnik temp. płynu chłodzącego, czyli im większa temp tym mniejszy opór.

 

 

 

 

Zauważ, że czujnik wentylatorów jest w takim miejscu, że może nie dostawać informacji o wysokości temperatury płynu w wypadku zapowietrzenia systemu. Wiatraki się wtedy nie włączą.


  • 0

#11 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 15.11.2014

Jasne, rozumiem. 

 

Czyli po prostu musze odpowietrzyć, i powinno być ok z  wentylatorami :)


  • 0

#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:02, 15.11.2014

Wypnij ten czujnik i zrób zworkę we wtyczce, załącz zapłon. Jeśli wentylatory ruszą to znaczy, że są OK. Wymień czujnik i po zabawie. Jeśli jednak wiatraki nie ruszą to do sprawdzenia bezpieczniki od nich. Można spróbować dla pewności dać 12V bezpośrenio na wentylatory i wtedy masz 100% pewności, że działają lub nie. Ja obstawiam termowyłącznik na termostacie.


Użytkownik pegal edytował ten post 23:04, 15.11.2014

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#13 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 17.11.2014

Właśnie podniosłem maske i ubyło płynu.

Otworzyłem korek zbiornika z płynem chłodniczym i grzałem auto na postoju prawie pod sama gore-wiatraki nie drgneły, górny wąz bardzo goracy a dolny letni...


  • 0

#14 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:44, 17.11.2014

No to termostat. Dla pewności -błagam-zdejmij wtyczkę  z tego termowyłącznika na obudowei termostatu i wetknij tam spinacz, kawał drutu...i włącz zapłon. Będziesz wiedział wtedy na 99,99% czy wentylatory walnięte czy czujnik. Przecież to najprostsze co można sprawdzić :-)


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#15 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:23, 17.11.2014

Właśnie podniosłem maske i ubyło płynu.

Otworzyłem korek zbiornika z płynem chłodniczym i grzałem auto na postoju prawie pod sama gore-wiatraki nie drgneły, górny wąz bardzo goracy a dolny letni...

Jak dobrze pamiętam to odpowietrzanie w twoim samochodzie powinno odbywać się z otwartym korkiem ale chłodnicy. Tam też należy uzupełniać płyn, ale nie otwieraj czasem tego korka jak jest ciśnienie w układzie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, rozrząd, temperatura

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq