Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wymiana żarówki pozycyjnej tył

VIII żarówka wymiana tourer

Najlepsza odpowiedź wojciechh , 19:42, 11.11.2014

Teoretycznie lampy w samochodach powinny być tak skonstruowane, że w razie przepalenia żarówki będziesz mógł sam ją wymienić na drodze. Zwłaszcza tylna lampa nie powinna sprawić kłopotu - popatrzeć i spróbować samemu.

Ale to tylko teoria bo nieraz spotykałem się z rozwiązaniami przyprawiającymi o ból głowy. 

napiszę jutro z jakim skutkiem uda mi się wymienić, może znajdę coś czego nie widziałem :)


Nie widziałem jak jest w VIII generacji, ale w pokrywie od wewnątrz auta, powinna być klapka (maskownica). Po podważeniu masz dostęp do żarówek. Przekręcasz gniazdo żarówki w lewo o ileś tam stopni, wyciągasz gniazdo, wymieniasz żarówkę. Wątpię żeby było bardziej skomplikowane.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

napiszę jutro z jakim skutkiem uda mi się wymienić, może znajdę coś czego nie widziałem :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojciechh

wojciechh
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 11.11.2014

Witam forumowiczów,

w 37 miesiącu użytkowania przestała świecić żarówka pozycyjna tył.

Jak wiadomo Accord Tourer z 2011 r ma żarówki pozycyjne na klapie bagażnika.

Proszę napisać czy mogę kupić i zamontować samemu ( marny ze mnie elektryk, wymieniam żarówki w domu), czy jechać do pierwszego z brzegu warsztatu i niech wymienią, a może temat jest złożony i wizyta w ASO mnie nie ominie. 

Szukałem podobnego postu lecz niestety nie znalazłem.

Proszę o pomoc.


  • 0
wojciech

#2 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:09, 11.11.2014

Teoretycznie lampy w samochodach powinny być tak skonstruowane, że w razie przepalenia żarówki będziesz mógł sam ją wymienić na drodze. Zwłaszcza tylna lampa nie powinna sprawić kłopotu - popatrzeć i spróbować samemu.

Ale to tylko teoria bo nieraz spotykałem się z rozwiązaniami przyprawiającymi o ból głowy. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#3 Bigos

Bigos
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S SE, VII gen.
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:12, 11.11.2014

Nie widziałem jak jest w VIII generacji, ale w pokrywie od wewnątrz auta, powinna być klapka (maskownica). Po podważeniu masz dostęp do żarówek. Przekręcasz gniazdo żarówki w lewo o ileś tam stopni, wyciągasz gniazdo, wymieniasz żarówkę. Wątpię żeby było bardziej skomplikowane.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
  • 0

#4 wojciechh

wojciechh
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 11.11.2014   Najlepsza odpowiedź

Teoretycznie lampy w samochodach powinny być tak skonstruowane, że w razie przepalenia żarówki będziesz mógł sam ją wymienić na drodze. Zwłaszcza tylna lampa nie powinna sprawić kłopotu - popatrzeć i spróbować samemu.

Ale to tylko teoria bo nieraz spotykałem się z rozwiązaniami przyprawiającymi o ból głowy. 

napiszę jutro z jakim skutkiem uda mi się wymienić, może znajdę coś czego nie widziałem :)


Nie widziałem jak jest w VIII generacji, ale w pokrywie od wewnątrz auta, powinna być klapka (maskownica). Po podważeniu masz dostęp do żarówek. Przekręcasz gniazdo żarówki w lewo o ileś tam stopni, wyciągasz gniazdo, wymieniasz żarówkę. Wątpię żeby było bardziej skomplikowane.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

napiszę jutro z jakim skutkiem uda mi się wymienić, może znajdę coś czego nie widziałem :)


  • 0
wojciech

#5 Dexter73

Dexter73
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 22.11.2014

W tourerze musisz cala lampe wyjac, nie jest to latwe bo trzeba to zrobic pod odpowiednim katem i latwo porysowac lakier we wnece gdzie siedzi lampa.
  • 0

#6 wojciechh

wojciechh
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 22.11.2014

W tourerze musisz cala lampe wyjac, nie jest to latwe bo trzeba to zrobic pod odpowiednim katem i latwo porysowac lakier we wnece gdzie siedzi lampa.

Dziękuje za pomoc.


  • 0
wojciech

#7 litu

litu
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdansk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 15.02.2015

Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam torurera z 2008r. Czy naprawdę trzeba całą lampę wyjmować? NIe da się wymienić zwykłej żarówki od światła postojowego z tyłu od środka?

Edycja po wizycie kolejnej przy samochodzie. Ok, więc udało mi się dojść że trzeba rzeczywiście wyjąć cały reflektor. Wystarczy otworzyć klapę bagażnika, zdjąć szarą zaślepkę z boku, na karoserii, odkręcić 2 śrubki, po czym wyjąć reflektor. Tylko tu jest problem, bo nie chce wyjść, mimo wysuwania zgodnie ze strzałką i napisem slide, coś ciągle "trzyma".

Dexter73 - czy możesz powiedzieć pod jakim kątem należy go wyciągać?


Użytkownik litu edytował ten post 20:34, 15.02.2015

  • 0

#8 bober176

bober176
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:23, 17.02.2015

Witam,

 

Kilka tygodni temu tez zmagałem się z tym problemem.Jak się okazało sprawa jest bardzo prosta.Mianowicie musisz sie wyposażyc w taśmę polipropylenowa:) to nazwa fachowa ,a sa to tasmy, którymi często owijają kartony ze sprzetem elektronicznym, bądz palety z towarem ,czy gazety jak dostarczaja do kiosków.Taśma ta ma dwie zalety :jest w miare sztywna i o to chodzi a zarazem nie porysuje lakieru.Tasme ta trzeba przeciagnac za lampa,oczywiscie pierw odkrec sobie te dwie srubki z tylu.Ja dodatkowo dla bezpieczenstwa okleilem sobie ranty wokól lampy tak na wszelki wypadek by gdzieś nie uszkodzicć lakieru podczas wyciagania. Tutaj  zrobilem Ci fotke bys zobaczyl o co chodzi.Załączony plik  WP_20150217_001 (1).jpg   41,25 KB   182 Ilość pobrań

 

Pozostaje kwestia pociagniecia za obie koncówki taśmy i sprawa załatwiona.


  • 2

#9 litu

litu
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdansk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:16, 23.02.2015

Witam,

 

Kilka tygodni temu tez zmagałem się z tym problemem.Jak się okazało sprawa jest bardzo prosta.Mianowicie musisz sie wyposażyc w taśmę polipropylenowa:) to nazwa fachowa ,a sa to tasmy, którymi często owijają kartony ze sprzetem elektronicznym, bądz palety z towarem ,czy gazety jak dostarczaja do kiosków.Taśma ta ma dwie zalety :jest w miare sztywna i o to chodzi a zarazem nie porysuje lakieru.Tasme ta trzeba przeciagnac za lampa,oczywiscie pierw odkrec sobie te dwie srubki z tylu.Ja dodatkowo dla bezpieczenstwa okleilem sobie ranty wokól lampy tak na wszelki wypadek by gdzieś nie uszkodzicć lakieru podczas wyciagania. Tutaj  zrobilem Ci fotke bys zobaczyl o co chodzi.attachicon.gifWP_20150217_001 (1).jpg

 

Pozostaje kwestia pociagniecia za obie koncówki taśmy i sprawa załatwiona.

Swietny patent! Ja niestety nie byłem na tyle cierpliwy by poczekać aż ktoś odpisze i lekko połamałem sobie reflektor jako że zatyczki (można sobie obejrzeć na Allegro w używanych reflektorach o co chodzi) trzymały zbyt mocno i nie chiały "wyjść" :( Najważniejsze że jest informacja jak to zrobić dla potomnych!


  • 0

#10 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:06, 10.12.2015

Swietny patent! Ja niestety nie byłem na tyle cierpliwy by poczekać aż ktoś odpisze i lekko połamałem sobie reflektor jako że zatyczki (można sobie obejrzeć na Allegro w używanych reflektorach o co chodzi) trzymały zbyt mocno i nie chiały "wyjść" :( Najważniejsze że jest informacja jak to zrobić dla potomnych!

 

Panowie,

Jakie tam sa zarowki ? Jakie oznaczenie / lub trzonek i moc. Kupie przed demontazem i wymienie odrazu wszystkie z lewej i prawej strony ... czyli (kierunek + pozycja/stop) x2.

Kierunek jest z banka kolorowa ? Pewnie jest w instrukcji, ale lezy w domu :) a zarowki bym kupil wracajac po pracy ...

 

edit:

stop/pozycja juz mam - W21/5W 12V 21/5W W3X16q całoszklana

kierunek - ???

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 13:27, 10.12.2015

  • 1

#11 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:35, 10.12.2015

wymiana żarówki w tym aucie to jakaś masakra. debil to projektował. nie dość że można połamać lampę to jeszcze uszkodzić lakier


  • 0

#12 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:40, 10.12.2015

wymiana żarówki w tym aucie to jakaś masakra. debil to projektował. nie dość że można połamać lampę to jeszcze uszkodzić lakier

 

dla tego chce wymienic wszystkie zarowki :) zrobie na spokojnie w garazu ... a nie "kiedys" na szybko....

Mysle ze jak kupie dobre zarowki to nastepne pare lat pojezdza

/e12


  • 0

#13 PaZaY

PaZaY
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:15, 05.03.2016

... wymiana żarówki w tylnej lampie zewnętrznej w kombiaku VIII gen to chyba jakaś zemsta konstruktorów, dzisiaj walczyłem walczyłem i nie wywalczyłem a jedynie porysowałem lakier we wnęce... 

patent z taśmą pokazany wyżej może i zadziałałby przy demontażu, ale nie wiedząc w jaki sposób ta lampa się trzyma w środku w przedniej jej części gdzie zdaje się musi być jakiś, uchwyt, zatrzask, spinka itp.. obawiam się że problem może być z powtórnym montażem, lub przy siłowym wyciąganiu uszkodzeniem czegoś.... 

Może ma ktoś fotki jak jest rozwiązany jej montaż... bo to że są dwie śruby to jedno ale co ja trzyma od środka to drugie...  poniżej fotka mocowania zewnętrznego... 

 

 

m3htAk2m.jpg

 

 

 

ASO szacuje koszt wymiany tejże żarówki na 58 zł (13zł żarówka, reszta robocizna...) 

 

A może są inne patenty niż taśma ? 

 

 


  • 0

#14 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:40, 06.03.2016

wymieniałem wczoraj.

Z przodu trzyma się na dwóch takich cienkich wciskach( nie bardzo wiem jak to nazwać, przy ponownym montażu trzeba je po prostu wcisnąć z powrotem w otwory). 

aby wysunąć lampę wysuwałem tył w stronę jak jest strzałka a przód delikatnie podważałem nożykiem, wyszło bez problemu i nic nie porysowane ani nie uszkodzone.

Ale ogólnie dostęp to porażka.


  • 0

#15 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:28, 06.06.2016

Panowie też muszę wymienić żarówkę i mam problem. W którą stronę należy ciągnąc lampę w bok od błotnika? czy do siebie w tył wzdłuż błotnika?

Jaki typ żarówki siedzi w górnej części lampy?


Użytkownik grzybus82 edytował ten post 13:46, 06.06.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, żarówka wymiana tourer

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq