Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wyciek z okolic pompy oleju

VI pompa oleju wyciek

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:32, 04.12.2014

Ja narazie dałem sobie spokój, w senie została wymieniona sama uszczelka pod przekładnią (pewnie nic nie pomoże ale mogę dać znać za jakiś czas)


  • 0

#17 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 08:43, 04.12.2014

Niedawno przerabiałem wyciek z pompy oleju. Też na początku  myślałem ,że uszczelnienie miski puściło, bo cała była w oleju.

Do wymiany była uszczelka pompy nr 11 ze schematu. Od tamtej pory jest spokój. 

Jestem tego samego zdania. Wymiana uszczelek pompy olejowej to kupa roboty.
Na początek powinno się spróbować wymienić uszczelkę obudowy przekładni walka wyrównoważającego  nr.: 11 .
 

Kolo pasowe przekładni  nr.: 3 razem z jakimś łożyskiem w środku jest najprawdopodobniej nierozbieralne.
Jeśli w środku jest jakiś simering = uszczelka i tam cieknie to trzeba wymienić cala obudowę przekładni walka wyrównoważającego  razem z kołem pasowym nr.: 3.
 

Jeśli ktos sam robi wymiane uszczelki nr. 11, to przy wymianie i potem zakładaniu = montowaniu obudowy przekładni trzeba tylko pamiętać żeby wałek wyrównoważający był ustawiony jak trzeba (zablokowany) i przy zakładaniu obudowy przekładni znak na obudowie pokrywał się z rowkiem na krawędzi kola pasowego.

Po założeniu znak na dole kola pasowego musi się pokrywać ze znakiem na obudowie pompy olejowej.

 

link z numerami hondy, powinno pasowac:

http://autopartmaste...21&id_pic=16306

 

zablokowany walek:

balancer2.jpg?lgfp=3000

 

znak na obudowie (POINTER) pokrywa się z rowkiem (GROOVE):

pointer.jpg?lgfp=3000

 

znak na dole kola pasowego (PONTER PULLEY) pokrywa się ze znakiem na obudowie pompy olejowej (POINTER OIL PUMP:

pointer2.jpg?lgfp=3000

 

++++++++++++++++++++++ EDIT-------------

...tak na wszelki wypadek c065.gif

 

Tak waściwie to pokręciła mi sie kolejność bo na pierwszym miejscu sprawdziłbym na waszym miejscu czy odpowietrzanie skrzyni korbowej funkcjonuje poprawnie.
 

Tzn. sprawdziłbym czy w czasie pracy silnika panuje w skrzyni korbowej podciśnienie = niższe ciśnienie powietrza jak na zewnątrz.
 

Bo jeśli odpowietrzanie nie funkcjonuje poprawnie może w skrzyni korbowej panować duże ciśnienie które może wypychać na zewnątrz olej silnikowy i tym samym spowodować takie objawy jak zaolejenie silnika.
Opis funkcji do tego tematu tu:  g035.gif
http://www.accordklu...cv-brak-vi-gen/


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:38, 04.12.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#18 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:35, 21.01.2015

Widzę że problemy się mnożą z tym napędem pompy i w końcu będę musiał zabrać się za rozebranie napędu który dostałem od zbrodniego.

Wrzuci się na prasę to zobaczymy czy da się zdjąć koło pasowe.

Jeśli pójdzie gładko w miarę to będzie można myśleć czy jest sens rozbierania i regeneracji.


  • 0

#19 sebulek

sebulek
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:1850
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH06
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 21.02.2015

Witam, potrzebuje zespół nr 3 z zespołu nr 2 ze schematu + uszczelki?

Jak ten element się nazywa? Czy to jest koło pasowe pompy?

 

 

 

http://images.cmsnl....7E__13_2d0c.gif


Użytkownik sebulek edytował ten post 21:49, 21.02.2015

  • 0

#20 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:53, 23.02.2015

Widzę że problemy się mnożą z tym napędem pompy i w końcu będę musiał zabrać się za rozebranie napędu który dostałem od zbrodniego.

Wrzuci się na prasę to zobaczymy czy da się zdjąć koło pasowe.

Jeśli pójdzie gładko w miarę to będzie można myśleć czy jest sens rozbierania i regeneracji.

I jak , udało się rozebrać napęd ?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:02, 23.02.2015

Niestety nie, zadyma w pracy plus przeprowadzka w trakcie uniemożliwiają cokolwiek.


  • 0

#22 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:29, 23.02.2015

Witam, potrzebuje zespół nr 3 z zespołu nr 2 ze schematu + uszczelki?

Jak ten element się nazywa? Czy to jest koło pasowe pompy?

Nr. 3 to obudowa przekładni (w środku 2 koła zębate) tylniego walka wyrównoważającego razem z kołem pasowym i nie widocznym od wewnątrz dużym kołem zębatym.
Duże koło zębate napędza mniejsze kolo zębate napędowe znajdujące się bezpośrednio na tylnim wałku wyrównoważającym.

 

Jeśli obudowa przekładni (Nr.: 3) walka wyrównoważającego cieknie to może raczej tylko cieknąc z powodu nieszczelnego  O-ringu (Nr.: 11) albo  nieszczelnego  uszczelniacza w obudowie (simeringa).

 

Zdjęcia z i-netu:

 

od wewnątrz duże koło zębate w obudowie przekładni (Nr.: 3)

 

przekladnia-cg__1_.jpg?lgfp=3000

 

 

tu mniejsze kolo zębate napędowe (Nr.: 4) znajdujące się bezpośrednio na tylnim wałku wyrównoważającym i O-ring (Nr.: 11)

 

przekladnia2__1_.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:10, 23.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#23 sebulek

sebulek
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:1850
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH06
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:53, 24.02.2015

Nr. 3 to obudowa przekładni (w środku 2 koła zębate) tylniego walka wyrównoważającego razem z kołem pasowym i nie widocznym od wewnątrz dużym kołem zębatym.
Duże koło zębate napędza mniejsze kolo zębate napędowe znajdujące się bezpośrednio na tylnim wałku wyrównoważającym.

 

Jeśli obudowa przekładni (Nr.: 3) walka wyrównoważającego cieknie to może raczej tylko cieknąc z powodu nieszczelnego  O-ringu (Nr.: 11) albo  nieszczelnego  uszczelniacza w obudowie (simeringa).

 

Zdjęcia z i-netu:

 

od wewnątrz duże koło zębate w obudowie przekładni (Nr.: 3)

 

przekladnia-cg__1_.jpg?lgfp=3000

 

 

tu mniejsze kolo zębate napędowe (Nr.: 4) znajdujące się bezpośrednio na tylnim wałku wyrównoważającym i O-ring (Nr.: 11)

 

przekladnia2__1_.jpg?lgfp=3000

 

 

Dzięki wielkie za super wyjaśnienie.


A pompa oleju od Hondy Accord  2.3 z 2001 r. powinna pasować?


  • 0

#24 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:32, 24.02.2015

Przyjmuje ze masz Accorda CG8 z silnikiem 1,8L F18B.

Według manula tylko wersja 1,6L CG7 ma inna pompę oleju.

CG8 1,8L, CG9 2.0L i CH1 2,2L ((1.8L/2.0L/2.2L/2.3L)) mają te same pompy oleju (15100-PDA-E01) ale dobrze by było żeby ktoś to potwierdził.

 

pompa-oleju-cg.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:42, 24.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#25 luki1980724

luki1980724
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Jarosław ,Pawłosiów.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:57, 30.12.2015

Moj mechanik stwiedzil ze winna u mnie jest uszczelka pompy olejowej,poniewaz byla juz twarda i przez to jest wyciek oleju i teraz w poszukiwaniu jestem tej uszczelki. "Uszczelka pompy olejowej ajusa 00723000" .Ktos pomoze w poszukiwaniu,gdzie mozna dostac taka uszczelke?.


  • 0

#26 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 18:37, 30.12.2015

Moj mechanik stwiedzil ze winna u mnie jest uszczelka pompy olejowej,poniewaz byla juz twarda i przez to jest wyciek oleju i teraz w poszukiwaniu jestem tej uszczelki. "Uszczelka pompy olejowej ajusa 00723000" .Ktos pomoze w poszukiwaniu,gdzie mozna dostac taka uszczelke?.

 Partnerzy handlowi HAKP  +  Haparts W-wa. 

No i oczywiście ASO


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#27 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:52, 30.12.2015

Wg mnie nie ma co kombinować, tylko uderzyć do ASO lub Haparts.

Kupisz OEM i będziesz miał spokój. Już raz się przejechałem na uszczelkach pokrywy zaworów co prawda, ale Ajusa.

Nie minął rok, jak pomimo tego, że nie zdejmowałem pokrywy w międzyczasie nagle zaczęło sobie podciekać.


  • 0

#28 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:16, 30.12.2015

Moj mechanik stwiedzil ze winna u mnie jest uszczelka pompy olejowej,poniewaz byla juz twarda i przez to jest wyciek oleju i teraz w poszukiwaniu jestem tej uszczelki. "Uszczelka pompy olejowej ajusa 00723000" .Ktos pomoze w poszukiwaniu,gdzie mozna dostac taka uszczelke?.

 

Przerabiałem w VI dokładnie to samo. Wstawiłem OEM. Nie pamiętam ile kosztowała, ale poniżej stówki. 


  • 0

#29 luki1980724

luki1980724
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Jarosław ,Pawłosiów.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:05, 07.01.2016

Udało mi się dostać tą uszczelkę na Allegro od sklepu z Japońskimi częściami(sprzedający:JAPANKOREA) ,100 procent pozytywnych komentarzy więc się zdecydowałem kupić,niby OEM,ale to się okaże ;).Dzwoniłem do ASO Rzeszów ,niestety z marnym skutkiem :).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#30 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:40, 31.07.2017

Jestem po wymianie rozrządu w F18B2 i uszczelnieniu wszystkiego. U mnie ciekło w okolicach właśnie przekładni pompy olejowej (a dokładnie to się chyba nazywa napęd wałka balansowego). Udało nam się to rozebrać - na prasie. W środku jest uszczelniacz NOK BH4243E. Ze złożeniem też poszło.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, pompa oleju, wyciek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq