Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wyciek z okolic pompy oleju

VI pompa oleju wyciek

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 07.11.2014

Mam pytanie odnośnie pompy oleju (F18B2), a dokładniej "rear balancer gear" (niestety nie wiem jaki jest polski odpowiednik).

Numer 2 na schemacie. Czy jest możliwość, żeby olej wyciekał jakkolwiek z tego elementu?

Zakładając, że uszczelka 11 jest nowa (można ją dostać w ASO).

 

Dodatkowo, czy ktoś z was orientuje się czy można dostać simeringi 31 i 32 oraz o-ring 10?


  • 0

#2 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:57, 08.11.2014

Na pierwszą część pytania nie odpowiem, ale uszczelniacze 31 i 32 bez problemu są dostępne. A uszczelka 10 na pewno będzie także w ASO.


  • 0

#3 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 08.11.2014

31, 32 wiesz że w ASO również czy kogoś z forum polecasz konkretnego?


  • 0

#4 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:35, 10.11.2014

BTW. czy ktoś ma do sprzedania sprawną, niecieknącą przekładnie pompy oleju?


  • 0

#5 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • SkÄ…d:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:23, 11.11.2014

witam. jak zdiagnozowałeś że akurat z tego masz wyciek? masz jakaś fotkę?? bo ja mam tez problem z wyciekiem oleju, z tym ze u mnie są juz lekko wytarte wałki, założyłem nowy simering na wale i na wałku balansujacym i sie zaczęło pocić dalej, a z ta 2 na schemacie to też mi sie wydaje że sie poci i zbiera olej na dole obudowy rozrządu za kołem pasowym, u mnie po zdjeciu osłony było wszystko lekko z oleju pobrudzone i nie wiadomo skąd.


  • 0
VTEC

#6 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:33, 12.11.2014

Zdjęcia niestety nie mam. Po zdjęciu obudowy widać było olej w tej okolicy, wszystko co na prawo od przekładni było suche (sam pasek również na szczęście). Tyle że teraz się zastanawiam czy to uszczelka ta pod przekładnią czy coś z samej przekładni.. (bo różnica kosztowa pomiędzy uszczelką a pompą jest conajmniej znacząca). Olej potem spływa na obręcz miski olejowej i rozchodzi się po niej (przez co miałem niepotrzebnie uszczelnianą miskę na nowo..).

 

grzesvtec - czy ty znasz budowę samej przekładni (tudzież masz jakieś fotki)?


Użytkownik nfglory edytował ten post 10:36, 12.11.2014

  • 0

#7 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • SkÄ…d:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:09, 12.11.2014

Niedawno przerabiaÅ‚em wyciek z pompy oleju. Też na poczÄ…tku  myÅ›laÅ‚em ,że uszczelnienie miski puÅ›ciÅ‚o, bo caÅ‚a byÅ‚a w oleju.

Do wymiany byÅ‚a uszczelka pompy nr 11 ze schematu. Od tamtej pory jest spokój. 


  • 0

#8 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • SkÄ…d:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:10, 12.11.2014

miaÅ‚em rozebrane (nr 2 ze schematu) a konkretnie 3 ze schematu i jak na schemacie jest uszczelka 11 ale te 3  ma też napewno Å‚ożysko i simering ale tego nie da sie rozebrać(chyba ze sie da ale ja nie wiem jak, moze ktoÅ› wie?), podejżewam ze to jest caÅ‚e do kupienia bo moim zdanie tam jest tez simering ktory może puszczać bo z tych okolic tez miaÅ‚em lekko mokre z oleju bo nic innego mi juz nie zostaÅ‚o. zdjec tez nie mam żadnych


Użytkownik grzesvtec edytował ten post 21:14, 12.11.2014

  • 0
VTEC

#9 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 12.11.2014

Niestety samej 2ki nie można dostać (ani elementu, ani części składowych; Honda nie ma ich skatalogowanych), trzeba kupić kompletną pompę czyli 7kę z 2ką. Oczywiście nowa pompa dostępna jest tylko w ASO (nie są produkowane zamienniki) za około 1100 zł. Narazie chyba spróbuję tylko z uszczelnieniem 11 (z racji kosztów) przy okazji wymiany rozrządu

 

grzesvtec - jak interesuje się uszczelka nr 2 to w haparts jest dostępna oryginalna za 16zł bodajże


  • 0

#10 zbrodni

zbrodni
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw/BeÅ‚chatów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:28, 17.11.2014

Przekładnia pompy oleju 13500-PAA-A00 kosztuje 1300 w aso. Według mojego mechanika to nie wina 11 tylko właśnie przekładni pompy olejowej. Daj znać jak możesz czy wymiana 11 coś pomogła w Twoim przypadku bo ja jestem rozdarty czy wywalić 1300 lekką ręką. Z góry dzięki. P.S podobno coraz popularniejszy problem.


Użytkownik zbrodni edytował ten post 00:30, 17.11.2014

  • 0

To nie nadmierna prędkość zabija... tylko gwałtowna jej utrata...


#11 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 17.11.2014

spoko, będę robił w pierwszym tygodniu grudnia, to się odezwę.


  • 0

#12 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:57, 03.12.2014

Udało mi się zrobić zdjęcia, jakby ktoś chciał poglądowo

https://www.dropbox....EZSB63kC6a?dl=0


  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:46, 03.12.2014

Nie próbował nikt zdjąć koła zębatego? Bo może się okazać, że pod spodem jest uszczelniacz który mozna normalnie wymienić.


  • 0

#14 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 03.12.2014

Generalnie Honda nie ma nawet skatalogowanych części składowych przekładni pompy oleju (również nie sprzedaje jej osobno, tylko razem z całą pompą)


  • 0

#15 zbrodni

zbrodni
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw/BeÅ‚chatów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:26, 03.12.2014

U mnie cienkie dokładnie w tym samym miejscu. Oznaczenie części 13500-PAA-A00 o ile dobrze pamiętam. W ASO 1300, taniej można u jarusnet wyrwać. Do mnie przyszła część wczoraj właśnie sie zakłada. Nie wiem czy to sama przekladnia czy cala pompa. A odnośnie próby rozebrania to ja ze stara mam zamiar się pobawić. Tyle że nowa ma taki sam luz jak stara wiec obstawiam właśnie uszczelnienie.
  • 0

To nie nadmierna prędkość zabija... tylko gwałtowna jej utrata...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, pompa oleju, wyciek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq