Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Swap z f18b2 na f23z5

VI F23 F20 F18 swap

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#91 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:33, 13.04.2016

swap na f23 napewno lepszy , ja chyba spróbuje z tym kolektorem jak znajde w dobrej cenie


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#92 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:44, 09.06.2016

Panowie, mam możliwość wrzucenia F23Z5 w miejsce mojego nadającego się do remontu F18B2 przedlifta. Pytanie czy będzie to jakoś jechać na kompie z F18B2 (na razie jestem ograniczony z finansami)? Zależy mi głównie na większym momencie obrotowym przy niższych obrotach.


  • 0

#93 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 09:08, 09.06.2016

Nie ma opcji że komp to udźwignie... Bierz w komplecie z komputerem i juz, wystarczą go podłączyć i wylutowac immo

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#94 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 10:51, 09.06.2016

Nie ma opcji że komp to udźwignie... Bierz w komplecie z komputerem i juz, wystarczą go podłączyć i wylutowac immo

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

no niedokońca.

Dochodzi jeszcze Sonda, f23 ma 2 sondy f18b2 przedlift ma jedna.

Trzeba sonde i wiazke dołozyc.

zeby nie było problemów z Ecu najlepiej było by to na p28 zrobić(wystroić na 1 sondzie) ale to kolejne koszty a kolega ma tutaj ograniczony budzet:/


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#95 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 23:28, 17.04.2017

Czy jakikolwiek ssacy podchodzi z h22 czy h23 do f23 bez przespawania flanszy tudziez zrobienia adaptera z teflonu?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#96 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 08:42, 18.04.2017

Podchodzi h23 plus rzeźba w przekładce
  • 0

#97 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 09:45, 18.04.2017

W f sa skrecane z 2 części z h serii sa jednolite?
Nie ma rozwiazania p&p wydajniejszego juz w seri niz te standardowe z f18/f20f23?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#98 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:39, 18.04.2017

Ssące f i h-serii są dwuczęściowe przedzielone przekładką z motylkami . Jedyna opcja na wydajniejszy kolektor ssący w Twoim przypadku to tak jak napisałem wyżej .
  • 0

#99 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:49, 18.04.2017

Ssące f i h-serii są dwuczęściowe przedzielone przekładką z motylkami . Jedyna opcja na wydajniejszy kolektor ssący w Twoim przypadku to tak jak napisałem wyżej .

Chyba ze  udało by sie zlepic gore z H seri z dołem z F serii... ale nie wiem jak by sie to zgrało...(motyle raczej OuT)

Flansze robic nie bardzo to widze;/ termostat przeszkadza nieco jak dobrze pamietam.


Użytkownik 93karol edytował ten post 19:49, 18.04.2017

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#100 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 21.04.2017

Ssące f i h-serii są dwuczęściowe przedzielone przekładką z motylkami . Jedyna opcja na wydajniejszy kolektor ssący w Twoim przypadku to tak jak napisałem wyżej .

W F serii są też dwuczęściowe bez motyli, występowały np. w VI gen coupe (F20B5, F20B7) czy w hondzie odyssey oraz shuttle


Użytkownik gosebus edytował ten post 08:51, 21.04.2017

  • 0

#101 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 29.08.2018

Czołem! Jestem świeżo po swapie z F18B2 na F23z5. Udało mi się kupić bardzo zadbany słupek z Anglika. Póki co, zrobiłem ponad 2tyś km, z czego ponad 1000km autostradami na Vtecu, i silnik nie wziął ani grama oleju, i pracuje jak nówka:). Motor Zalany Shell Helix 5w30. 

Na początku podzielę się swoimi doświadczeniami:

 

1. Słupek F23z5 Pasuje idealnie w miejsce F18B2.

2. Mocowanie pompy wspomagania jest identyczne jak w f18b2. Wszystko pasuje. 

3. Sprzęgło, skrzynia, kolektory, osprzęt , - wszystko pasuje. 

4. Nie trzeba zmieniać kompa. Moj f23z5 nie jechał jak należy, i trochę się dławił jak jeździłem na wtryskach z f18B2. Zmieniłem wtryski na te z f23z5 i teraz auto jedzie/ spala tak jak powinno, pomimo iz jest wozony caly czas komp z f18b2 :) NIe wyswietlaja sie zaden błąd na zegarach. :)

5. Włozyłem  tez  z ciekaowsci kompa od f23z5, przelutowaliśmy immo, ale po podłączeniu auto podczas jazdy odcinało przy 3,5tys obr na min, wiec wlozyłem  ponownie kompa z f18b2. Wniosek z tego taki ze jesli auto ma smigac na kompie z f23z5 trzeba kupic  tez wiązke z f23z5 i dorabiac drugą sondę/przerabiac  tą wiazke. Krócej mówiąc rzezba, i zamiast tego,  lepiej kupic p28 + przejściówka  i wystroić. Koszty praktycznie te same a efekt lepszy .

 

Porównajmy: 

 

A: przełożenie+przerobienie wiązki z f23z5 to koszt 500zł u ogarniętego ziomka, do tego kupno wiązki + kompa f23z5 tez trzeba wydac jakies 300-400zł, 

 

B: Komp p28  kosztuje ok 300zł +przejsciowka 100zł + strojenie ok.  500zł = koszty praktycznie te same, a mamy juz w tym reflasha :)  

 

To tyle w temacie moich doświadczeń a teraz mam też trochhę pytań. Otóż póki co jeżdzę na kompie z f18b2 ale i tak chcę lekko przymodzić motor.  Na pewno komp z f18b2 zniknie, jezdze na nim tylko tymczasowo. Chcę tego F23Z5 wystroić u Dr. Foxa właśnie na p28, ale zanim to zrobię, chcę zrobić coś z dolotem i wydechem. Co do wydechu, no to upatrzyłem już sobie wydech z TypeR, a co do dolotu wyczytałem, ze warto założyć kolektor  f20b5, bo ciągnie lepiej w dolnej partii obrotów. Pytanie brzmi, co warto jeszcze zmienić, zanim oddam auto na reflasha? Zaznaczam ze mega wielkich modyfikacji nie chce robic jak np , zmiana głowicy, wałków itd. :) Przynajmniej narazie :)


Użytkownik accordmike edytował ten post 17:52, 29.08.2018

  • 0

#102 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:56, 29.08.2018

Panie co do modow. To ssacy b5 poprawia gore. Dol bardzo dobry na kolektorze z f18 z usunietym IAB. (Mam taki na polce)
Podstawa to zmiana przepustnicy bo seryjna to jakis żart. Dolot optymalna to oem ATR chcesz cos na stozku nie ma sprawy nir bedzie gorzej.
Wydech atr bedzie wporzadku mam prawie taki tylko lekko pomodzny.

Co pasowal by walek z f20b6(wyzsza krzywka vtec) i doprezyc bo w seri bardoz malo... 9.8:1
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#103 accordmike

accordmike
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:TORUŃ
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 29.08.2018

93karol - Dzieki:) Chce miec lepszy dol wiec wywalimy IAB'a. Czy przepustnica z TypeR podpasuje idealnie fo F23z5 ? W tym roku poprzestał bym na przepustnicy/stozku wydechu i strojeniu. Na więcej, kasiury zabraknie-😉
  • 0

#104 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 22:14, 29.08.2018

musisz rozwiercic wejscie w kolektorze ssacym zeby przepustnica miala sens.  ja zamontowałem z A5 


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#105 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:41, 24.09.2018

accordmike, to juz wiem kto mi motor sprzed nosa zawinął! :)

u mnie ta sama historia, F18 wyzionęło ducha...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F23, F20, F18, swap

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq