Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Swap z f18b2 na f23z5

VI F23 F20 F18 swap

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#31 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:44, 09.11.2014

Pejot, skrzynia może i wejdzie inna ale nie wszystko odrazu :) Wiadomo, że szpera zawsze mile widziana :D

 

Założenie na to głowicy z H23 to był plan Matiego na ten silnik i rozmawiałem z nim na ten temat, Pomysł dobry, zamiast VTEC-a były by dwa wałki. Moment powinien być nieco większy i pojawić się wcześniej. Pewnie też będę o tym myślał ale to też z czasem no i jak fundusze pozwolą, bo sama głowica to niewiele ale kolektory są inne i też trzeba wymieniać.

 

O immo nie pomyślałem. Pewnie skończy się tak, że zrobimy odrazu OBD1 i zlejemy temat, chyba że Mati znajdzie stacyjkę i kluczyk do kompletu :D

 

Lubię hamować silnikiem i dlatego denerwuje mnie w służbowym Yarisie, że redukcja prawie wcale nie powoduje wytracania prędkości. W Acco, przed łukiem zawsze wchodzi niższy bieg, auto przyhamowuje a w samym zakręcie mogę wtedy lepiej kontrolować prędkość. Nie wiem czy chce się pozbywać tej opcji kosztem szybszego wchodzenia na obroty. Tym bardziej, że z założenia moment ma być jak najniżej.


  • 0

#32 Mati_

Mati_
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Słupca
  • Silnik:B18
  • Wersja:MC2
  • KM:170
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:31, 09.11.2014

Pejot, skrzynia może i wejdzie inna ale nie wszystko odrazu :) Wiadomo, że szpera zawsze mile widziana :D

 

Założenie na to głowicy z H23 to był plan Matiego na ten silnik i rozmawiałem z nim na ten temat, Pomysł dobry, zamiast VTEC-a były by dwa wałki. Moment powinien być nieco większy i pojawić się wcześniej. Pewnie też będę o tym myślał ale to też z czasem no i jak fundusze pozwolą, bo sama głowica to niewiele ale kolektory są inne i też trzeba wymieniać.

 

O immo nie pomyślałem. Pewnie skończy się tak, że zrobimy odrazu OBD1 i zlejemy temat, chyba że Mati znajdzie stacyjkę i kluczyk do kompletu :D

 

Lubię hamować silnikiem i dlatego denerwuje mnie w służbowym Yarisie, że redukcja prawie wcale nie powoduje wytracania prędkości. W Acco, przed łukiem zawsze wchodzi niższy bieg, auto przyhamowuje a w samym zakręcie mogę wtedy lepiej kontrolować prędkość. Nie wiem czy chce się pozbywać tej opcji kosztem szybszego wchodzenia na obroty. Tym bardziej, że z założenia moment ma być jak najniżej.

 

To szukaj glownicy, pare klamotow jeszcze z mojego franka zostalo.Choc najwazniejsze frukty zszedly.

Stacyjka jest z kluczykiem nadal na swoim miejscu.Ale nic mi o tym nie mowiles.


  • 0

#33 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:34, 09.11.2014

Pakować OBD1..a nie bawić się w IHMO. I tak to będzie trzeba wystroić :diabelfaja:  Jak chcesz Tomaj robić grubsze grubsze, bo zapewne na serii się nie skończy, to tylko G23VTEC...ale nawet wtedy potrzebny budżet na zbudowanie potworka zdecydowanie przekroczy cenę zakupu swapu H22.(cena sensownej głowicy H22 będzie kosztowała sporo w stosunku do F23) Taniej wyjdzie zostawić czapkę z F23 i rozejrzeć się za wałkiem (nie wiem czy Bishimoto nie robiło do F23- tylko że wałek niesie za sobą porting czapki, ssak przepustnica....a to tez sumarycznie będzie kosztowało.

Więc....albo seria i zabawa z IHMO (ogarnę Ci tego kompa jak się zdecydujesz) albo seria i OBD1 ( w opcji wdech/wydech)...i pojedziemy razem na strojenie :diabelek2: .....

 

.....P.S. ....i ja Ci dam od jakiegoś nie zdecydowanego forumowicza :cwaniak:  hehe.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#34 Mati_

Mati_
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Słupca
  • Silnik:B18
  • Wersja:MC2
  • KM:170
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:16, 09.11.2014

Ale jak chce miec moment od dolu lepszy jak h23vtec to tylko glowa od h23 i po strojeniu wypluje cos w okolicach 230 - 240 Nm od jakis 3000 obr.

Wiec bedzie lepiej sie to zbieralo jak bym mial h22 pod maska. Koszta nie sa az tak duze, no chyba ze bedzie polowal na dobre graty jak mi sie udalo walki crover-a zdobyc w bardzo dobrej kasie.

a pozniej wiadomo albo kompresor albo turbo :D


  • 0

#35 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:55, 09.11.2014

Mati.... co by nie zrobił... to i tak koszta będą. Czy to będzie czapka z H23, czy czapka z H22...to zawsze dodatkowe koszta. Eliminator wałków balansowych, kolektory, przepustnica,  uszczelka, ..... w opcji G23 jeszcze tłoki dochodzą.....

Ja jestem zdania, że każde ruszanie dołu, jest okupione kosztami jak to ma działać bezawaryjnie.

Nie wiem czy jest sens robić takie coś do auta które ma być podstawowym autem i trzepać km. Już samo F23 wystrojone da przyjemność ze sporego wykorbienia w cyklu miejskim.... a będzie przynajmniej bezpiecznie.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#36 Mati_

Mati_
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Słupca
  • Silnik:B18
  • Wersja:MC2
  • KM:170
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:05, 09.11.2014

A kto pisze o ruszaniu dola bo napewno nie ja.

Wsadzenie tego z wystrojeniem to juz sa koszta, moze wlozyc tak jest i nic nie robic. Ale na bank krotka skrzynie i odczuje roznice w stosunku do tego co ma teraz.

 

Musze poszukac kosztorys mojego projektu to bedel pewny, ale jak dobrze kojarze to mialo to wysjc mnie jak wlozenie h22


Użytkownik Mati_ edytował ten post 13:06, 09.11.2014

  • 0

#37 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 09.11.2014

Piszcie, piszcie chłopaki :) Ja czytam i z każdym postem nabieram coraz większej ochoty do tego projektu :)
  • 0

#38 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:49, 09.11.2014

Ja piszę o ruszeniu dołu, bo założenie czapki H23 na blok F23 bez doprężenia da mało odczuwalne efekty - taka robota dla roboty. Nie ma się co czarować, że DOHC bez VTECa zrobi zamieszanie. Osprzęt ssak/wydech może lepszy ma H23....ale ze spokojem można go zastąpić obrobionym ssakiem F23 i portingiem głowicy F23 - wtedy wyjdzie to bez dodatkowych kosztów, bo zakładam, że taką robotę wykonujemy sami. Wydechowy to i tak każdy założy a'la ebay.

Podobny setup przerabiałem z D16Z5/A9.... i bez ostrych wałków można tylko pomarzyć o uzyskaniu parametrów jakie, są dostępne dla SOHC VTEC (D16Z6/Y8).

W opcji po taniości a dobrze, można liznąć głowicę i blok....ale to już polecam osobie która wie jak ustawić rozrząd bo zostanie nam "nadmiar" paska - czyli bez regulowanego kółka nie na opcji żeby to poprawnie latało.

Strojenie każdego setupu do podstawa jeżeli patrzymy na uzyskanie wyników. Bez strojenia to można zapomnieć o elastyczności.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#39 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:19, 09.11.2014

Pakować OBD1..a nie bawić się w IHMO.

 

Jeżeli układ immo będzie tego samego typu to można przelutować w ECU, dla elektronika chwila roboty (sam mam odpowiednią stację lutowniczą z małymi grotami jak coś).

 

Ja piszę o ruszeniu dołu, bo założenie czapki H23 na blok F23 bez doprężenia da mało odczuwalne efekty - taka robota dla roboty.

 

Skoro F22B JDM (czyli F22 z głowicą H23) ma 166KM/215NM to "F23B DOHC" będzie już szedł porównywalnie z H22A5, zwłaszcza po założeniu krótkiej skrzyni.

 

Było kiedyś na forum wystrojone F22B JDM z podstawowymi modami, które ścigało się bez kompleksów z H22A/A5 ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#40 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:54, 10.11.2014

Pejot z IHMO to jest tak jak piszesz...tylko ja nie jestem pewien (nie pamiętam teraz) czy komp z F23 ma taka sama płytkę od IMHO co F18 - ale skoro mówimy o strojeniu to i tak IHMO jest pomijalne - jest to też do ogarnięcia "w pajaku" :)

 

Co do głowicy H23 na F23. Problem jest jeden - F22B DOHC JDM ma tłoki 85mm i wykorbienie 95mm, F23 ma 86x97...co daje sporo większe zapotrzebowanie zapotrzebowanie na "mieszankę" przy tym samym stopniu sprężania, to będzie średnie rozwiązanie. Dlatego ja jestem za obróbką głowicy F23 i ssaka z F23( bo to jest w zestawie swapa) niż robienie moda dla kilku koni, robiąc koszta. Dając czapkę z H22 będzie jeszcze lepiej. Obstaję przy czapce VTECowej, bo ona da sporo więcej niż H23/F22B DOHC.

Blok F23 ma fajny, choć delikatny dół  - korby (lżejsze niż F22B DOHC) tłoki (lżejsze niż K20A2) są bardzo lekkie - to też robi moc, bo silnik nie traci jej na "rozkręcenie" samego siebie.

Co do krótkiej skrzyni... to Nipto ma na 99% skrzynie U2J4... więc patrząc realnie, nie jest to krótka skrzynia.

Jeżeli realnie i zdroworozsądkowo podejść do tematu, to w tym przypadku najlepszą opcją jest swap F23Z5 zrobiony na OBD1. Najniższe koszta, najlepszy stosunek wartości do kosztów.

Jestem zdania, że na seryjnym słupku F23 doprężonym tylko cieńszą uszczelką, ew. liźniętą głowicą, można uzyskać 170KM/220Nm. Kwestia tylko żeby obrobić głowicę od strony ssącej, wypolerować kanały od strony wydechowej, obrobić ssaka ...i to bym zrobił zamiast pakować głowice z innego silnika.

Zrobi się to najniższym kosztem....a ciągle będziemy mieli pewny bo seryjnie pasowany dół silnika.

 

Nie ma sensu patrzeć jak by to śmigało na totalnym franku.... już obojętnie w jakiej opcji, albo z krótką skrzynią, bo mówimy tutaj o modach które podwajają wartość swapa.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#41 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:17, 01.12.2014

F18b2 i f23z5
Te silniki maja inne głowice?
Da cos montaż głowicy z f23z5 w f18?

Użytkownik 93karol edytował ten post 20:20, 01.12.2014

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#42 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:36, 01.12.2014

tak, zapewne obniży CR, w f23z5 9,8:1, f18b2 10,1:1 choć za to mogą też tłoki być odpowiedzialne bo są inne w obu silnikach. Generalnie gra nie warta świeczki bo mozna tylko pogorszyć, jak juz zmieniac głowicę to na H


  • 0

#43 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:50, 05.12.2014

co do montowania lekkiego zamachu fidanzy to napisze ze przelatałem na nim już z 40 tys i żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem - a jeździ się naprawdę miło :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#44 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:24, 05.12.2014

Też się zastanawiałem jak miałem srebrzynkę... jest opcja wałków Bisimoto w chyba 3 wersjach, jak zrobisz dolot i wydech to ciut bardziej elastyczny jest, ale najważniejsze, żeby był zdrowy.

Kolejny temat to głowica H23 zdaje się, że najmniej problematyczna albo też z H22a też fajna opcja, ale wszędzie trzeba pogrzebać, nie starczyło mi czasu i samozaparcia... i kasy, ale o G23 naczytałem się troszkę i wciąż mnie kręci, a do tego idealna baza pod doładowanie. Poza tym nawet bez doładowania ponoć seryjnego ATRa wciąga... teraz pewnie się piekiełko krytyki rozpali :-P


  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#45 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:31, 05.12.2014

tylko, że w G23 koszta nie kończą się na samej głowicy. trzeba jeszcze doliczyć kolektor wydechowy, dolotowy, przepustnica, aparat zapłonowy, ECU, strojenie, i nie wiem, jak zmieni się CR, być może i tłoki trzeba wymieniać i jeszcze pewnie pełno pierdół i koszty robią się spore


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F23, F20, F18, swap

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq