Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Swap z f18b2 na f23z5

VI F23 F20 F18 swap

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:50, 01.11.2014

Ello.

F20 na osprzęcie z F18 nie jedzie a do tego zaczął smakować mu olej więc zapadła decyzja o swapie.

Jako, że jeżdżę głównie po mieście, potrzebuję bardziej momentu niż mocy i to najlepiej z pojemności a nie wysilenia mniejszego silnika. Auto jest i będzie zagazowane, więc nie chciałbym musieć kręcić silnika do odcinki, żeby sprawnie ruszyć spod świateł. Z tych i kilku innych jeszcze powodów, nie zdecydowałem się na oczywiste H22 i kupiłem F23 z TYPE V wraz z kolektorami, wiązką silnikową i kompem.

Chcąc jak najlepiej przygotować się do swapa, tak by zajęło to jak najmniej czasu, proszę o wszelkie podpowiedzi i sugestie dotyczące tej zmiany.

Zdaje się, że F23 miało OBD2B i drugą sondę a F18 miało OBD2A i jedną sondę. Tu myślę nie będzie większego problemu. Z mocowaniem klamota pod maską też sobie poradzimy. Ale co tam jeszcze może się po drodze pojawić ??

 

Przy okazji. Czy ktoś przerabiał jakieś mody tego silnika?? Na dzień dobry będzie krótsza skrzynia z F18 :D ale myślałem nad kolektorem ssącym, przepustnicą. Może ktoś działał już w tym temacie?? :)alenie, przy normalnej jeździe H22 będzie chyba oszczędniejsze do tego przy większej elastyczności i dynamice (dwa wałki to dwa wałki ;).


  • 0

#2 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:05, 02.11.2014

Kup przepustnicę od h22, zrób dolot. Zmień kompa na p28 zestroj dziada i może jakieś dobre kreski pokaże. Wydasz pewnie tyle co różnica którą zaoszczędziłeś kupując f23 zamiast h22.


  • 0

#3 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:15, 03.11.2014

Swap F23 kosztował mnie coś koło 1tys zł więc różnica w stosunku do H spora. A przewaga taka, że moment od samego dołu a nie dopiero na VTEC-u ;)


  • 0

#4 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:06, 03.11.2014

z tego, co kojarzę pompa wspomagania jest inna


  • 0

#5 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:35, 03.11.2014

No to jak silnik masz w dobrym stanie to zrób podstawowe mody, czyli większa przepustnica, dolot + kup p28 + jakąś przejściówkę i pojedź do kogoś na strojenie. Jak byś zrobił 170 na takim słupku to byłby dobry wynik :) 


  • 0

#6 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:36, 03.11.2014

Nipto f18b2 przed liftem miało OBD1 po lifcie pojawiły się dwie sondy . Co do swapa na f23z5 . Wszystko powinno pasować , skrzynie zostawiasz z f18b2 ??


  • 0

#7 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:49, 03.11.2014

tyle, że te sondy chyba nie są zamienne między f18 a f23

 

edit:

 

a jednak sondy są takie same:

 

pierwsza sonda: 36531-PDE-E02

 

druga sonda: 36532-PDE-E02


Użytkownik artek0903 edytował ten post 11:55, 03.11.2014

  • 0

#8 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 03.11.2014

Damian, ja mam CG8 99 rok i jest OBD2A oraz jedna sonda. Myślałem nad OBD1 i strojeniem, wtedy odpada problem 2-giej sondy. Mógłbym wtedy kombinować z ssakiem, wywaleniem motyli itp ale czy taki zabieg ma sens przy moich założeniach??
Tak, skrzynia zostaje od F18. W przyszłości może coś ze szperą.

Użytkownik Nipto edytował ten post 12:07, 03.11.2014

  • 0

#9 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:16, 03.11.2014

P28 + przejściówka + wystrojenie to ok 1000zł u ogarniętego stroiciela, jeśli masz zamiar dłubać przy aucie to myślę, że warto


  • 0

#10 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:38, 03.11.2014

Żeby tam pasował jakiś ostrzejszy wałek to i odcinkę można by podnieść przy strojeniu.


  • 0

#11 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:07, 03.11.2014

Hehe, żaden ostry wałek i podniesiona odcinka :P


Użytkownik Nipto edytował ten post 13:07, 03.11.2014

  • 0

#12 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:50, 03.11.2014

Albo grubo albo wcale :D


  • 0

#13 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 03.11.2014

Grubo można, ale to baza inna by się przydała, albo przynajmniej korby i tłoki inne :D


  • 0

#14 Yoshi

Yoshi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Krakow
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 03.11.2014

Jak ma miec dobry dół to lekki zamach . Jak usuniesz motyle to dol sie pogorszy , ma to sens jesli chcesz latac góra rpm.
To co piszę LukasN w pelni sie zgadzam a jesli ma byc strojone to wydech chociaz 2,25. Wieksza przepustnica tez pomoże .
Gdzie kupiłeś f23 w takiej cenie? Szukam takiego do modzenia i nic ponizej 1200zl za goly słupek nie wiedziałem :-/
  • 0

#15 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:16, 03.11.2014

Damian, ja mam CG8 99 rok i jest OBD2A oraz jedna sonda. Myślałem nad OBD1 i strojeniem, wtedy odpada problem 2-giej sondy. Mógłbym wtedy kombinować z ssakiem, wywaleniem motyli itp ale czy taki zabieg ma sens przy moich założeniach??
Tak, skrzynia zostaje od F18. W przyszłości może coś ze szperą.

Sorki zwracam honor . Jeśli myślisz nad OBD1 i strojeniem to tak jak napisał artek0903  :ok  . W przyszłym sezonie będę działał w tym kierunku . Oby tylko chęci nie zabrakło  8-)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F23, F20, F18, swap

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq