no to odgrzeje kotleta
po wielu dywagacjach nt DRL (w tym i innych wątkach) w końcu udało mi się zakupić jak i zamontować DRL'e w przed lifcie ... montowałem Osramy DRL + Fog jako, że chciałem by światła były w pełni zgodne z prawem oraz miały halogeny. Ponadto w mojej opinii światła DRL + halogeny powinny być zamontowane prostopadle do osi pojazdu, żeby świeciły przed samochód a nie na boki w krzaki, po przyłożeniu świateł do oryginalnych otworów jasne było, że nie można ich tak zamontować bo auto ma zeza a i tego typu światła najlepiej są widoczne jak świecą na wprost a nie pod kątem (patrząc z boku światła zauważalnie słabiej świecą) do tego wszystkie auta którym się przyglądałem halogeny miały zawsze prostopadle do osi.
Montaż świateł nie jest jakoś super skomplikowany jeśli ma się na to pomysł ale jest bardzo pracochłonny i czasochłonny. Z oryginalnych halogenów nie da się nic wykorzystać ponieważ omawiane ramki są po skosie przez co praktycznie nic sensownego nie dało się wykombinować (mniej skomplikowanego)
Do montażu trzeba zdjąć zderzak, oryginalne lampy są montowane w 3 miejscach, można je wykorzystać do montażu nowych lamp, potrzebny do tego jest np. kawałek blachy wielkości oryginalnych halogenów z wyciętym otworem na lampę + otwory montażowe na uszka lampy oraz 3 otwory na przykręcenie na odpowiedniej długości dystansach blachy do zderzaka, blachę umiejscowiłem prostopadle do osi pojazdu (przyłożyłem długą listwę do dwóch skrajnych punktów montażowych obu halogenów). Tutaj przepraszam za jakość obróbki metalu - ale dysponowałem tylko podstawowymi narzędziami. Po takim montażu zostają dziury po krzywiźnie halogenu. W związku z tym należało wykombinować jakieś zaślepki . Początkowo chciałem kupić takie o to przejściówki http://www.shopyourl...ehalterung.html (są jeszcze czarne) doszlifować pod odpowiednim kątem i zamontować ale są dość ciężko osiągalne, po czym wymyśliłem by utoczyć coś podobnego z jakiegoś teflonu czy jakiegoś plastiku ale nie mam tokarki więc musiałbym się kimś posiłkować, w końcu pomysł padł na jakąś rurę plastikową czy coś podobnego wewnętrznej średnicy 90 mm nałożyć na lampę, przyszlifować, przykleić i będzie ok. W trakcie montażu nie było to takie łatwe w związku z czym te same tuleje przykleiłem klejem na ciepło do zaślepek z zderzaka pomalowałem i jest ok (średnica 90 mm jest trochę większa niż średnica zaślepek przez co są one wklejone poza wewnętrzną średnicę zaślepki, można by jeszcze pokombinować nad ich ciekawszym wykończeniem). Sterownik zamontowałem pod lewą lampą, nad puszką dolotu powietrza, niestety kable z lamp do sterownika są dość krótkie przez co ciężko było montować sterownik w sensownym miejscu w komorze silnika. Podłączenie elektryczne zgodne z instrukcją z lamp i wszystko działa jak należy (do postojówek wpiąłem się do wiązki pod lewą lampą, tak samo z lewym kierunkiem, prawy pociągnąłem kabel pod prawą lampę i tam się wpiąłem (nie miałem schematów a nie chciałem też pruć całej wiązki - jak ktoś ma jakiś pomysł gdzie się wpiąć niech da znać , zapłon podpiąłem na razie pod ogrzewanie tylnej szyby (ale to jeszcze muszę zweryfikować)), zdjęcia pokazują jak to wygląda, a powyższy filmik obrazuje jak działają same lampy Jedynie co muszę jeszcze zrobić to je wyregulować - halogeny, świecą za nisko
jak jakieś pomysły to pisać , powodzenia w modach
ps przepraszam, że auto brudne ale pogoda taka a nie inna a montowałem to wczoraj
a co do samych świateł to świecą całkiem ok, mocne widoczne światło, doświetlanie działa, halogeny świecą inaczej niż "Zwykłe" dają taki pasek światła, ale jest ok, zobaczę jak będą świecić po wyregulowaniu...
edit.
wyregulowane i jest igła
Użytkownik michal_n edytował ten post 22:01, 09.03.2015