Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Accord VIII (cp2) - słabe ogrzewanie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pablito_ip

Pablito_ip
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CTR VIII & ACCO VIII
  • KM:190 ?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CP2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 25.10.2014

Witam.

 

Problemem jest b. słabe ogrzewanie. Samochód to Accord USA VIII 2009 2.4, klimatronik. Ale podejrzewam, że zasada działania ta sama co w EU.

 

Przy nastawach temperatury na max po pełnym nagrzaniu silnika z kratek nawiewu leci ledwo letnie powietrze. 

Na razie ustaliłem, że po nagrzaniu silnika pod maską wąż górny i dolny (choć ten później) robią się gorące. A więc sądzę że termostat można wykliczyć. Samochód ma niski przelot (100k km) więc nie wiem czy można mówić tu o zapchanej nagrzewnicy? Nie wiem też jaki jest do niej dostęp. Czy trzeba sciągać całą deskę?

Dalej to nie słychać żadnego "cykania" spod deski (silnikiczki steruijące klapami nawiewów). 

Co ciekawe: gdy ustawię nawiew na szybę i nogi - leci całkiem chłodne; gdy na twarz - z lewej letnie/ledwo ciepłe, a z prawej - chłodne.

Za wszelkie pomysły, sugestie - bede wdzięczny. 

 

Ps. samochód ma instalację LPG, problemy w sumie zaczeły się od niedawna, choć w zeszła zimę gdy ogrzewanie było konieczne - rewelacji też nie było. Ponadto wariowała temperatura lewa/prawa strona (róznice) Ale coś tam grzało. Teraz jest problem.

 

 

 


  • 0

#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 09:47, 26.10.2014

a najprostszą rzecz sprawdziłeś - ile masz płynu chłodzącego? podczas montażu na pewno coś wyleciało, i może nie dolali - zacznij od tego ;)


  • 0

#3 Pablito_ip

Pablito_ip
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CTR VIII & ACCO VIII
  • KM:190 ?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CP2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 26.10.2014

Płyn oczywiście jest.

Dziś próbowałem odpowietrzyć układ, robiłem to w najprostrzy sposób - korek od chłodnicy odkręcony, motor odpalony i nagrzanie silnika aż do załączenia się wentylatora na chłodnicy. Wskaźnik na desce pokazuje nieco poniżej połowy, a więc motor się nagrzewa.

Nie pomogło.

 

Węże przy chłodnicy robią się gorące. Ten górny najszybciej, dolny jak zauważyłem po pełnym nagrzaniu. Ale zdaje się że tak ma być (otwiera się termostat po osiągnięciu tych 80-90*).

Ponadto dwa mniejsze idące do nagrzewnicy (pod maską przy kolektorze wydechowym) też robią się ciepłe/gorące po pewnym czasie.

 

Jakieś pomysły?

Co mogę jeszcze posprawdzać


  • 0

#4 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:34, 29.10.2014

Moze cos jest nie tak z mikserem powietrza.

Z tego co pamietam to chyba jest jakiś tryb diagnostyczny jak cos sie przytrzyma.

Ewentualnie jak masz cicho dookoła zmieniaj temperaturę i naslu*cenzura* - nie sprawdzałem nigdy ale obstawiam ze powinno byc słychać jak jakies klapki chodzą. Ewentualnie wyciągnij przeciwpyłkowy aby lepiej słyszeć :)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq