Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Mrowienie w peale gazu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:28, 22.10.2009

mikahan, byłem dziś u tłumikarzy i wszystko jest w porządku - nic nie wygląda na to, aby przenosiło drgania. Czyli jedną teorię można sobie wsadzić w :shock: Jeśli mój "mistrz" od zawieszenia będzie wolny, to w Sobotę wjadę na kanał i obejrzymy wszystko pod względem mechanicznym. A tak jak mówisz to sprawdzę - przegazuję na postoju i spróbuję coś wyłapać. C.d.n

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:44, 23.10.2009

Ja jeszcze raz zapytam o mrowienie kierownicy.
Wiem już że na luzie kompletnie nic nie czujecie na kierownicy i nie chodzi o jakieś duże drgania tylko o delikatne mrowienie związane z praca silnika. Uspokójcie mnie i powiedzcie czy jak np. na luzie przygazujecie od 0-3000 rpm to jakiekolwiek drgania związane z wysokim obrotami silnika czuć na kierownicy czy nie ?


dobra, sprawdziłem dokładnie i jest u mnie tak. Na kierownicy przy wolnych obrotach normalnie nic nie czuje ale... jak włączę wycieraczki, ogrzewanie szyby i lusterek, światła i co dam się da jeszcze, czyli zwiększę obciążenie na alternatorze, czuć delikatnie na kierownicy drgania. Drgania te znikają oczywiście po dodaniu gazu.
W przypadku normalnego obciążenia, tj. nie włączania wszystkich możliwych odbiorników itp. jak bardzo lekko trzymam kierownicę wyczuwam minimalnie (ale to minimalnie) pracę silnika podczas przyspieszania. Nie zapamiętałem przy jakich obrotach najbardziej, ale może być to w okolicach 3000.

Sprawdzałem jeszcze raz wibrację lub mrowienie na gazie - nic nie stwierdziłem.

Wydaje mi się, że u Ciebie jest wszystko ok, po prostu może ten czy inny element lepiej przenosi drgania lub Ty je lepiej wyczuwasz. Dopóki nie są to drgania które słychać (a nie czuć podczas dotyku) i nie widzisz gołym okiem, że się coś trzęsie to jest ok. No i jak nie ma żadnego metalicznego dźwięku. Ogólnie R20 pracuje ciężej, bardziej twardo niż K20 w VII, takie jest moje wrażanie.

#18 carllito

carllito
  • Forumowicz
  • 82 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:17, 23.10.2009

Ja mam takie "mrowienie" na pedale sprzegla :shock:

#19 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:49, 23.10.2009

dobra, sprawdziłem dokładnie i jest u mnie tak. Na kierownicy przy wolnych obrotach normalnie nic nie czuje ale... jak włączę wycieraczki, ogrzewanie szyby i lusterek, światła i co dam się da jeszcze, czyli zwiększę obciążenie na alternatorze, czuć delikatnie na kierownicy drgania.Drgania te znikają oczywiście po dodaniu gazu.
W przypadku normalnego obciążenia, tj. nie włączania wszystkich możliwych odbiorników itp. jak bardzo lekko trzymam kierownicę wyczuwam minimalnie (ale to minimalnie) pracę silnika podczas przyspieszania. Nie zapamiętałem przy jakich obrotach najbardziej, ale może być to w okolicach 3000.


Ja zawsze sprawdzałem na włączonych światłach więc pewnie mamy to samo. U mnie też jest to delikatne i najbardziej czuć jak włącza się spężarka od klimatyzacji. Ale wtedy też nie jest tak że kiere wyrywa :-) - poprostu czuć.

Może mam to samo co made.

Sprawdzałem jeszcze raz wibrację lub mrowienie na gazie - nic nie stwierdziłem.


A u mnie jak przygazuję już nie pamiętam dokładnie obrotów ale 2-3krpm to czuję delikatne mrowienie wyraźnie przenoszone od silnika od silnika. Dzisiaj zauważyłem że jak w trakcie jazdy wcisnę delikatnie sprzęgło też czuć lekkie mrowienie. W innych autach które miałem też zauważałem takie objawy ale myślałem że Hanka nie będzie miała delirki :-)

Wydaje mi się, że u Ciebie jest wszystko ok, po prostu może ten czy inny element lepiej przenosi drgania lub Ty je lepiej wyczuwasz. Dopóki nie są to drgania które słychać (a nie czuć podczas dotyku) i nie widzisz gołym okiem, że się coś trzęsie to jest ok. No i jak nie ma żadnego metalicznego dźwięku. Ogólnie R20 pracuje ciężej, bardziej twardo niż K20 w VII, takie jest moje wrażanie.


Fakt że moja wrażliwość na stuki i drgania jest znacznie podwyższona. Nie zmienia to faktu że jak jadę w dłuższą trasę to delikatne mrowienie mnie denerwuje szczególnie jak chcę jechać spokojnie i komfortowo i delektować się doskonałością Japan engineering :-)

[ Dodano: 2009-10-23, 16:52 ]

Ja mam takie "mrowienie" na pedale sprzegla :shock:


A czujesz na wciśniętym czy wystarczy że dotkniesz pedału ?
O proszę ja chyba czuję wszystkie te mrowienia razem.
Chyba mrówkojada kupie z zoologicznym :-)

#20 carllito

carllito
  • Forumowicz
  • 82 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:14, 23.10.2009

A czujesz na wciśniętym czy wystarczy że dotkniesz pedału ?


przy dotknieciu, na wcisnietym znika ...

#21 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 29.10.2009

Sprawdzałem jeszcze raz wibrację lub mrowienie na gazie - nic nie stwierdziłem.


A jak stoisz i na biegu jałowym przygazujesz tak do 3500rpm to tez nic nie czujesz ?

R20A3 w niezłej formie: 161KM/6902 -> 188Nm/4850 (186Nm od 4400 do 5200) :)


Skąd te dokładne pomiary ? Czyżby hamownia :-) ?

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:03, 29.10.2009

A jak stoisz i na biegu jałowym przygazujesz tak do 3500rpm to tez nic nie czujesz


Nie, na gazie nic. Tym bardziej jak go naciskam.

Skąd te dokładne pomiary ? Czyżby hamownia :-) ?


KLIK KLIK

#23 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:25, 30.10.2009

Nie, na gazie nic. Tym bardziej jak go naciskam.


No niemożliwe :-).
Byłem dzisiaj w ASO i siedziałem w innym Accordzie z przebiegiem 3600km. Również czuć było przenoszenie wibracji silnika szczególnie gdy na jałowym obroty osiągają 3000rpm.
Te wibracje czuć również na kierownicy.

Wnioski mam następujące:
1. Jestem jakiś przeczulony i wrażliwy na takie niuanse. Chociaż kierownik w ASO potwierdził że wibracje są. Powiedział również coś ciekawego że według niego silnik w Civicu przenosi mniej drgań i że tam nic nie czuć.
2. Objawy ustają po przejechaniu większej liczby kilometrów i lepszym dotarciu silnika i pozostałych elementów (ja mam dopiero 5900km).

#24 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:56, 30.10.2009

Dopóki nie przeczytałem tego wątku nie czułem u siebie żadnego "mrowienia" na pedale gazu i wibracji na kierownicy.
Teraz dopiero czuję, że jest to i u mnie. :evil:
:hahaha:

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:43, 30.10.2009

1. Jestem jakiś przeczulony i wrażliwy na takie niuanse.


Możliwe, możliwe też że ja po prostu mniej to wyczuwam.

Chociaż kierownik w ASO potwierdził że wibracje są


Co potwierdza powyższą możliwość,

według niego silnik w Civicu przenosi mniej drgań


Bardzo prawdopodobne - Civic może mieć bardziej miękkie poduszki pod silnikiem.

Objawy ustają po przejechaniu większej liczby kilometrów i lepszym dotarciu silnika i pozostałych elementów (ja mam dopiero 5900km)


Raczej nie, moje auto ma podobny przebieg (nawet 400km mniej).

Dopóki nie przeczytałem tego wątku nie czułem u siebie żadnego "mrowienia" na pedale gazu i wibracji na kierownicy.
Teraz dopiero czuję, że jest to i u mnie.


Czytałeś moje o oponach? Mam to samo, pomimo że wszyscy co ze mną jadą, mówią że są ciche, to ja nasłu*cenzura*e szumów jak wariat :k

#26 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:58, 30.10.2009

Nie pozostaje chyba nic innego jak iść podocierać te poduszki pod silnikiem i zagrzać Vtec'a :mrgreen:

btw: Na pocieszenie powiem że w trakcie dzisiejszej wizyty pan w ASO powiedział że mam pojeździć tak do 10kkm, zobaczyć co będzie dalej działo i ewentualnie przyjechać to zastanowią się nad wymiana lub regulacją poduszek pod silnikiem :-).

#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:45, 30.10.2009

podocierać te poduszki pod silnikiem


Tylko ich nie urwij :-P wbrew pozorom jest to możliwe :mrgreen:

#28 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:09, 31.10.2009

Tylko ich nie urwij :-P wbrew pozorom jest to możliwe :mrgreen:


Jakim cudem ? qrcze a moze juz to zrobilem :k

[ Dodano: 2009-11-02, 12:26 ]
Az sie zaczalem martwic. Tutaj http://cl.acurazine....ad.php?t=689195 gosc opisuje jak sobie poradził z wibracjami w kierownicy. Tylko ze w nowym samochodzie wymiana poduszek bylaby przesadą.

Ale pisze o ciekawej rzeczy a mianowicie o regulacji obrotów jałowych:
"I recommend performing the idle learn procedure after performing this repair to ensure your idle is set correctly in the ECU. To do this, turn the ignition off and remove the 7.5 Amp
"Back-up" fuse from the underhood fuse box for 15-20 seconds then reinsert it. Make sure your climate control is set to OFF and headlights/defogger/radio is off and start the car. Allow it to idle until the cooling fans turn on twice. Then turn the car off.
After changing the bad mount and performing the idle learn procedure, my car is vibration free now!"

Czy w VIII tez istnieje taka procedura ?

[ Dodano: 2009-11-25, 17:54 ]
Byłem w ASO. Jeździłem 3ma różnymi Accordami z przebiegiem od 500-15000km. Wszystkie mają tak samo. W określonych sytuacjach występuje delikatne mrowienie w pedale gazu lewarka zmiany biegów i kierownicy. Jest to pochodna drgań które można zaobserwować kiedy na luzie i zwiększymy obroty do około 3krpm - kierownice najlepiej trzymać na 14:50.
W trakcie jazdy drgania mozna zaobserwować gdy przyspieszamy z od obrotów <2krpm lub gdy przy 3krpm zaczniemy hamować silnikiem.

Prawdopodobnie jest to spowodowane takim a nie innym mocowaniem silnika.
Efekt jest minimalny wiec zacząłem się przyzwyczajać, zresztą innego wyjścia nie ma :-).
pz.

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:10, 29.11.2009

Witam podłącze się do tematu żeby nie zakładać nowego. U mnie od jakiegoś czasu też zaczęły być wyczuwalne wibracje które zaczęły się nasilać. Najpierw było je czuć na pedałach pożniej przeniosły się na kierownice i podłogę. Obecnie wibracje są tak duże że jak mam otwarte okno to wyraźnie widać jak drga szyba:( Wibracje występują tylko na biegu jałowym, gdy dodam gazu i obroty są w granicach od 1000-1200obr wzwyż to wibracje znikają. Przedtem tego nie było. Zdązyłem zmienic już świece, przewody, pomierzyć ciśnienie w cylindrach, przeczyścić przepustnicę i EGR i skończyły mi się pomysły. Podejrzewam jeszcze rozrząd bądz też pasek wałka balansowego( a tak wogóle to ktoś wie jak on działa i do czego służy?)
Może ma ktoś jakiś pomysł?

Witam ponownie. Widzę że pomysłów brak :-(
Dzisiaj jeszcze raz przeanalizowałem wszystko i wpadłem żeby jeszcze sprawdzić jak auto się zachowa przy włączeniu odbiorników elektrycznych. Wyszło tak że w momencie włączenia odb. obroty gwałtownie lecą na łeb a samochód dygoce jak by miał się zaraz rozpaść. Może jednak jeszcze raz zerknę do krokowego?

#30 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:54, 19.01.2010

Czesc wszystkim, tak sobie czytam ten watek od poczatku i chyba u mnie jest podobnie, samochod ma przejechane 3000km i zauwazyłem ze na postoju na wolnych obrotach silnik co prawda pracuje rowno ale czuc drgania na kierownicy i zbyt glosna prace silnika (warkot) nie miałem czasu podjeahc do ASO ale chyba wiem jaka jest przyczyna.
Mianowice obroty silnika sa na poziomie okolo 800 obr/min i przy lekkim dodaniu dazu tzn do okolo 900obr/min proboem znika z smaochod jest cichutki, nie wiem czy nie jest to kwatia regulacji obrotów silinika musze podkjecahc i popytac w ASO bo troche to denerwujace na światłach.

a tak poza tym to 3000km to nie duzo ale wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne


pozdrawiam wszystkich




IPB Skin By Virteq