Skocz do zawartości

Sponsorzy VI Ogólnopolskiego Zlotu HAKP

Zdjęcie

Rezerwa gazu, regulacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:25, 18.10.2009

Moja centralka od gazu (taka jak ta: http://w765.wrzuta.p...8ka2f/774555651)
nie zapala czerwonej diody na rezerwie, choc powinna.
Kiedys ta dioda dzialala poprawnie, ale po zmienie listwy wtryskowej przestala w ogole swiecic. Gazu brakuje mi przy zapalonej jednej zielonej diodzie.
Czy wymiana listwy wtryskowej (z zoltych valtekow na Magic Jety) moze miec cos wspolnego z ta centralka?

I jeszcze jedna rzecz zmienila mi sie po wymianie listwy: zawsze gdy tankowalem do pelna, zawor w butli odbijal robiac TRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR, a teraz robi tylko PYK
Czy to nie dziwne? Co ma listwa do butli?
SUPERBIKE RULEZZ

#2 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:18, 18.10.2009

Czy to nie dziwne? Co ma listwa do butli?

Nie ma nic,gdyż po prostu zawór w butli zaczął inaczej pracować-nie ma co się przejmować bo odbija gorzej by było jakby nie odbijało.

Kiedys ta dioda dzialala poprawnie, ale po zmienie listwy wtryskowej przestala w ogole swiecic.

Po prostu podczas regulacji nowych wtryskiwaczy instalatorzy zapomnieli wyregulować na kompie rezerwy.Podjechać do nich i niech skorygują potrwa to kilka minut.Z Twojej wypowiedzi wnioskuję,że kontrolka świeci więc szkiełko w wielozaworze butli (wskazówkowy miernik napełnienia butli) działa poprawnie i nie pozostaje nić innego jak udać się do magików chyba,że masz program kabel i sam ustawisz rezerwę.
Takie problemy to żadne problemy :mrgreen:

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#3 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:12, 30.01.2010

Problem nadal nie rozwiazany :(
Wyjezdzilem gaz do zera, tak zeby w butli bylo pusto. Nastepnie pojechalem na stacje LPG i zatankowalem za 10 zl (czyli jakies 5l) i podjechalem do gazownika, ktory ustawil mi , ze od tego momentu zacznie zapalac sie czerwona dioda. Niestety centralka nadal zle pokazuje. Po zatankowaniu do pelna pokazuje 4 diody, potem 3, potem zapala 1 czerwona potem 2 zielone :/ mryga jak choinka
Ktos ma pomysl jak to prawidlowo ustawic?
SUPERBIKE RULEZZ

#4 pablo.see

pablo.see
  • Moderator
  • 3246 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:23, 30.01.2010

Na odległość raczej nikt nie pomoże. Nie wiadomo czy dobry rodzaj czujnika jest wybrany w programie oraz jaki jest zamontowany w wielozaworze i czy jest sprawny.

Zycie zaczyna się po 6000rpm. Pozdrawiam Paweł | ,
Mój Chomik W Hondach nie ma silnikczków krokowych ani krokowców! !!
Jest IACV (Idle Air Control Valve) czyli zawór wolnych obrotów. >>CZYTAJ! !!<<
LPG: Stag 4 PLus, Barracuda, Zavoli Zeta N


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:28, 30.01.2010

elektroniczny czujnik nigdy nie bedzie dobrze pokazywał...najlepiej to jedz na stacje zalej gazu np za 50zl wyzeruj licznik i zobacz ile km zrobisz za 50 a pozniej za kazdym razem sobie zeruj lcznik i bedzie git:) kiedyś tak robiłem i jest to 1000 razy lepsze niz taka zabawa w diody :-P
pozdrawiam :-)

#6 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:28, 30.01.2010

Za tą rezerwę jak pisałem odpowiedzialne jest szkiełko w gazowej.Może się okazać,iż szkiełko jest wadliwe.(kiedyś aż 3 takie szkiełka wymieniałem i trafiłem).Nie mieli innego,aby sprawdzić i odczytać wyniki.Spróbuj z zamianą szkiełka i nie odpuszczaj im.Ja mam idealnie ustawione gdyż u mnie rezerwa zapala się na ok 70-60 km do końca zbiornika.Gazownikom po prostu się nie chce :!:

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#7 tytus

tytus
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:krakow
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 03.02.2010

kolega kruq ma racje z tym szkielkiem ze moga wystepowac problemy lecz ja zatankowalbym do pelna przejechal ok 200 km i dobil do pelna wynik spalania po podzieleniu na pol bedzie widoczny na liczniku dystrybutora.Tak sie sklada ze zakladalem instalacje gazowe ok 2 lat i prawda jest taka ze nic nie zastapi juz sprawdzonej od lat w/w metody. Temat ustawiania rezerwy byl zawsze ciezki a z tego
co ja zaopserwowalem duzo klientow mialo problemy w momencie gdy na ich zyczenie
byl podginany plywak w zbiorniku. Kolega michal750 dolaczyl linka do strony a na niej
jest zdjecie tylko centralki ale nie wiemy co jest z tylu na wielozawoze przy butli zwykla wskazowka czy moze czujnik?

[ Dodano: 2010-02-03, 21:11 ]
Glinus nie obraz sie ale moim zdaniem szkielko od wskazania rezerwy mozna sobie
wsadzic w .... Wiem ze kazdy ma swoje swoje zdanie na ten temat ale naprawde szkoda czasu na *cenzura*y a metoda o ktorej ja wspomnialem
moze przyniesc duzo lepsze i bardziej wymierne korzysci np. kontrolowanie ile nasze
furki spalaja tego paliwa na 100 km i moze smieszne Ci sie to wydac ale logicznie myslac cokolwiek bedzie nie tak z autem od razu sie sam zorietujesz ze cos jest nie tak.
robert

#8 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 03.02.2010

hmm moze ja sie wypowiem w tej kwestii. jakis czas temu jak juz pisalem na forum padl mi komputerek w mojej instalacjii. pojechalem do gazownika wymienil i juz dzialalo cycus-glancus, ale po przejechaniu 200km Marcinek nadal mial pelen zbiornik. hmm mysle sobie kurcze jakis cud czy jak?? okazalo sie ze komputer mial zle ustawienia. pokolei... pojechalem wczoraj rano do gazownika podpial pod komputer i zaczal przestawiac. po pierwsze wczesniej ktos ustawil nie ten typ czujnika, wiec zmieniono na prawidlowy, po drugie zmienil mi ustawienia na fabryczne, jak on to powiedzial. i od wczoraj kontrolka znowu pokazuje autentyczny stan gazu. heheh autentyczny o ile nie jezdzimy po zakretach:D

na marginesie dodam ze kontrolka pokazuje naprawde dobrze, robie teraz czesto trasy Wroclaw-Warszawa, i po zajechaniu na stacje tankuje auto do pelna, to co zatankuje jest adekwatne do tego co pokazywala kontrolka.

wiec Kolego smigaj do gazownika i niech ustawia do bolu, bo u mnie przy pierwszej próbie tez mu sie nie udalo.

pzdr
Drive Or Die

#9 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:43, 03.02.2010

Glinus nie obraz sie ale moim zdaniem szkielko od wskazania rezerwy mozna sobie
wsadzic w ....

Ależ dlaczego miałbym się obrazić,wiem doskonale jakie są problemy z rezerwą i dokładnym wyskalowaniem.Sam przez to przechodziłem ale teraz mam:

i po zajechaniu na stacje tankuje auto do pelna, to co zatankuje jest adekwatne do tego co pokazywala kontrolka.

i diody "schodzą" równomiernie w miarę upływu gazu (i tak mam już od roku-cud :?:
)

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#10 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 4546 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:43, 03.02.2010

Tak jest to, dokładnie jak napisał Marcinoo, podstawa to odpowiednie dobranie w ustawieniach typu czujnika oraz konfiguracja czujnika tj. odpowiednich wartości przy różnym poziomie gazu - piszę tu na przykładzie Stag'a.
Dołączona grafika
Ja skonfigurowałem sobie czujnik sam i ani razu go nie poprawiałem i jak jest pełny to świecą się wszystkie diody rezerwa zapala mi się gdy zostaje mi to przejechania ok 100 km.

Całe forum pozdrawia Cię Venom91x.

Diagnostyka HDS.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Tadzio.


#11 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:46, 03.02.2010

Tak jest to, dokładnie jak napisał Marcinoo, podstawa to odpowiednie dobranie w ustawieniach typu czujnika oraz konfiguracja czujnika tj. odpowiednich wartości przy różnym poziomie gazu - piszę tu na przykładzie Stag'a.

Siwy Ty i ja tak mamy,ale co jak dalej nie można ustawić rezerwy :?:

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#12 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 4546 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:49, 03.02.2010

ale co jak dalej nie można ustawić rezerwy


można ..... trzeba wszystko odpowiednio dobrać, polecam czujnik WPGH-1, następnie wybrać go z opcji programu, a potem to już tylko precyzyjna zabawa z wartościami wskaźnika i :ok

Całe forum pozdrawia Cię Venom91x.

Diagnostyka HDS.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Tadzio.


#13 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 03.02.2010

jesli moge cos dodac jeszczeto to ze gazownik patrzyl tez na butle i na czujnik na niej oraz na kontrolke na butli i tez wydaje mi sie ze to dawal w ustawienia w kompie.

a wiec Michal750 długa do gazownika i go magluj bo mozna i wiem to na wlasnej skorze mimo iz nie mam sekwencjii jak koledzy wyzej:P


p.s. jak pogrubic czcionke, jak zacytowac?? kurcze znowu zapomnialem:(
Drive Or Die

#14 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 164 postów
  • Skąd:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 08.06.2010

Jak wyregulować aby rezerwa zaświecała się później.
Obecnie zaświeca się przy jakis 160 km z chciałbym aby zaświecała się przy około 200 km
instalacja elipgaz z sterownikiem AEB leonardo wskaźnik na desce roździelczej, butla troidalna

#15 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:50, 08.06.2010

Gomez poczytaj wyżej.Nie użyłeś opcji "szukaj" :?:

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq