Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

buja samochodem przy hamowaniu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 16.10.2009

I znowu problem przy hamowaniu.
Sytuacja:
prędkość 60km/h, droga mokra, równiutka bez dziur, tem. ok 3-4st

Jadę tak sobie w nocy i chciałem sprawdzić czy jest ślisko.
Po wciśnięciu hamulca tył samochodu mocno bujnęło na boki.

Zaniepokoiło mnie to i przeszedłem do testów.

I coś jest nie tak. Bo:
Przy hamowaniu na granicy poślizgu przednich kół czuć (słychać) jakby tylne koła się blokowały i samochodem mocno rzuca na boki. Oczywiście nie na tyle żeby wpaść w poślizg ale aż głowa się mocno kiwa.
Kilkanaście prób i za każdym razem to samo, dziwny szum z tyłu i mocne szarpnięcie tyłu samochodu na boki.
Jednak jak naprawdę wciśnie się mocno hamulec i włączy się ABS to wszystko jest ok.
Przy lekkim hamowaniu można pościć kierownicę i jedzie się prosto.
Nawet puściłem kierownicę i mocniej zahamowałem żeby mnie bujnęło a samochód mimo to jechał nadal prosto.

Od czego zacząć diagnozę?

#2 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:34, 16.10.2009

radam5, wg mnie jakiś problem z rozdziałem siły hamowania. Wyjmij bezpiecznik od ABS i sprawdź na jakimś piasku które koło się pierwsze zablokuje.
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#3 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:35, 16.10.2009

Nie równo przy delikatniejszym hamowaniu biorą Tobie tylne hamulce.Niestety rozebranie i sprawdzenie.

#4 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:00, 16.10.2009

Na to nie wpadłem. Czy to może mieć związek z ostatnimi problemami przypalającego się klocka z tyłu?
Przetestuje sposób podany przez Driv3r.

#5 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 16.10.2009

Jedź na stację diagnostyczną i niech to soprawdzą na rolkach. Na piasku to możesz sobie coś narysować najwyżej...

#6 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:25, 16.10.2009

Na to nie wpadłem. Czy to może mieć związek z ostatnimi problemami przypalającego się klocka z tyłu?
Przetestuje sposób podany przez Driv3r.


Mialem ten sam problem tylko w starszym modelu. U mnie problemem byly zapieczone prowadnice zaciskow z tylu i lekko zapowietrzony lewy przod.

#7 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 19.10.2009

Jestem po diagnostyce na stacji.
Diagnosta przyłożył się i naprawdę przetrzepał zawieszenie, hamulce dokładnie.
I wyniki są takie, że niestety nie ma wyraźnej przyczyny takiego zachowania auta

Małe uchybienia które znalazł to:

Lewe tylne koło trochę ucieka, przy sprawdzaniu zbieżności wyszło 5m/km (jeżeli dobrze pamiętam, w każdym razie 5 czegoś tam).
Prawdopodobnie lekki guzek na prawej tylnej oponie, piszę prawdopodobnie ponieważ może to też być lekko spłaszczona felga. Na rolkach samochód lekko podskakiwał. Nie było tego widać tylko czuć przy przyłożeniu ręki. Już nie ściągali koła ponieważ lada dzień zmieniam kółka na zimę więc sprawdzę letnie.
I lekki luz na gumach pp stabilizatora, ale jeszcze nie popękane.

Reszta lalka :-D hamulce ok (biorą równo), tarcze proste amory ok 65%, żadnych więcej luzów.
No oprócz maglownicy, która puka (tylko przy wyłączonym silniku), a że nie ma ona luzów to na razie się za nią nie biorę :-P
Dodam, że mam przelatane 150tys, z czego 70tys po polskich drogach i jeszcze nic nie było robione w zawieszeniu :mrgreen:
Po zmianie kółek może pojadę na ustawienie zbieżności.
Podobno przy robieniu tyłu trzeba też ruszyć przód bo kierownica może być krzywo i dlatego nie wiem czy to ruszać w ogóle bo opony nie tnie, przynajmniej nie widać nic na niej.




IPB Skin By Virteq