Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Brak wspomagania, diagnoza DTC 71-02, uszkodzenie kostki czujników kąta silnika EPS oraz czujnika momentu obrotowego przekładni kierowniczej.

VIII czujnik kąta silnika EPS

Najlepsza odpowiedź mukumuku , 15:15, 02.12.2014

 

Witam. Chyba w aso w toruniu pracuja niekompetentni ludzie skoro twierdza ze w kierownicy jest czujnik (a powiedzial jak sie nazywa czujnik) ja jestem w 100% przekonany ze takiego nie ma. Czujnik skrętu (czujnika momentu obrotowego) znajduje sie przy przekładni a dokładnie zespół wałka zębnika. Ale skoro tak Ci powiedział to mozesz w to wierzyc. A jednak wydaje mi sie ze trzeba wprowadzić położenie neutralne czujnika skrętu. Eps to nie tylko zwykłe wspomaganie kierownicy jak w VII generacji (hydrauliczne)
 
Samoadaptacyjny układ EPS
EPS i VSA mają za zadanie przeciwdziałać skutkom nieprawidłowych manewrów i utracie stabilności pojazdu w niekorzystnych warunkach jazdy spowodowanych opadami deszczu, śniegu i bocznym wiatrem.
Układ obejmuje następujące elementy: moduł sterujący EPS, czujnik momentu obrotowego, modulator-moduł sterujący VSA, czujniki prędkości kół, czujnik kąta skrętu, czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego oraz kontrolki układu w module zestawu wskaźników
 
tak w praktyce sprobuj na mokrej nawierzchni np na skrecie tak zeby auto stracilo przyczepnosc wtedy poczujesz na kierownicy na czym polega eps jezeli twoja przekładnia dziala poprawnie

 

Pozdrawiam i powodzenia 

 

Dziś odbyła się mam nadzieję już ostateczna rozgrywka. Strasznie ściągało mnie na prawo, pojechałem na geometrie i to też nic nie dało. Następnie pojechałem do jednego mechanika i ten ustawił mi za pomocą kompa i hds położenie neutralne czujnika i jest już git. Idzie jak po sznurku. Nareszcie :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 10.10.2014

Witam.

Dopadło mnie najgorsze co może być, moja Hania zachorowała na brak wspomagania kierownicy. Wyjaśniam problem.

Z pół roku temu pod Warszawą wpadłem na przeszkodę na drodze i przez nią na dużej szybkości przejechałem, po czym zapaliła mi się kontrolka układu kierowniczego (żółta kierownica z wykrzyknikiem). Siadło wspomaganie i przejechałem jeszcze bez niego ok. 500km. W końcu zajechałem do domu, odstawiłem do garażu. Trochę w nim postała, wyciągnąłem ją i ku mojej radości ikonki już nie było! Sama sie zdiagnozowała wykasowała czy coś w tym stylu nie wiem. I tak znowu cieszyłem się jazdą przez ok. 5tys. km, aż do wymiany końcówki drążka kierowniczego..Wymieniał mi znajomy, zna się na tym, byłem przy tym. Tylko co opuścił mi auto na podłogę, zacząłem wyjeżdżać z kanału i znowu koszmar powrócił. Ikonka kierownicy..Odłączyłem akumulator, podłączyłem ikonka znikła, po czym udałem się na geometrię. Tam to samo. Opuścił auto na dół, zacząłem wyjeżdżać i znowu ta cholerna żółta kierownica. W ten dzień musiałem jechać do rodziny i bez wspomagania przejechałem znowu 500km. W Lublinie udałem się do ASO na Roztoczu i tam nastąpił wyrok. Po 4 godzinach walki orzekli diagnozę: uszkodzenie kostki czujników kąta silnika EPS oraz czujnika momentu obrotowego przekładni kierowniczej, kod błędu DTC 71-02 czujnik kąta silnika EPS. Powiedzieli, że do wymiany cała przekładnia bo sam czujnik nie występuje, koszt. 7tys. plus znaleźli połamane kostki, które kazali mi już samemu szukać na szrotach!! Kostki były już zielone, zawilgocone. I teraz moje pytanie. Czy jakiś specjalista elektryk podjął by się wymiany wiązek kabli do tych kostek i samych kostek, tych czujników czy to koniecznie trzeba nową przekładnię bo oddzielnie nie da rady tego zrobić? Znacie takich speców to proszę o pomoc. Od wczoraj jakby coś we mnie umarło, strasznie mnie to zmartwiło. Pojechałem na drugi dzień do Honda Car w Lublinie w celu potwierdzenia i tam już po 15 minutach powiedzieli: czujnik, połamane kostki, sam czujnik ponad 2tys. Jestem umówiony na podmianę przekładni i zobaczenia czy to pomoże. Jeśli tak to jeszcze zostaną do wymiany kostki, kable, itd. Czy warto wymieniać przekładnię na inną być może, która trochę pochodzi a później się rozszczelni, pojawią się stuki jeśli okaże się powypadkowa. Bo sama taka przekładnia widziałem na allegro 350zł, to jest możliwe skoro w aso chcieli 7tys.? Ale to jest sama przekładnia bez czujnika czy z czujnikiem to już nie wiem. Ale skoro on osobno nie występuje to może jest od razu w niej? Pomóżcie błagam, żebym znowu cieszył się jazdą. I jeszcze to co zabolało najbardziej, skoro te kostki są połamane i dochodziła do nich wilgoć to moje auto okazało się już nie takie bezwypadkowe bo skąd byłby taki problem? Ale to uaktywnił się dopiero po przejechaniu przeze mnie 30tys. km? Nie od razu? Możliwe to wszystko jest bo dalej nie chce mi się wierzyć..


Witam.

Dopadło mnie najgorsze co może być, moja Hania zachorowała na brak wspomagania kierownicy. Wyjaśniam problem.

Z pół roku temu pod Warszawą wpadłem na przeszkodę na drodze i przez nią na dużej szybkości przejechałem, po czym zapaliła mi się kontrolka układu kierowniczego (żółta kierownica z wykrzyknikiem). Siadło wspomaganie i przejechałem jeszcze bez niego ok. 500km. W końcu zajechałem do domu, odstawiłem do garażu. Trochę w nim postała, wyciągnąłem ją i ku mojej radości ikonki już nie było! Sama sie zdiagnozowała wykasowała czy coś w tym stylu nie wiem. I tak znowu cieszyłem się jazdą przez ok. 5tys. km, aż do wymiany końcówki drążka kierowniczego..Wymieniał mi znajomy, zna się na tym, byłem przy tym. Tylko co opuścił mi auto na podłogę, zacząłem wyjeżdżać z kanału i znowu koszmar powrócił. Ikonka kierownicy..Odłączyłem akumulator, podłączyłem ikonka znikła, po czym udałem się na geometrię. Tam to samo. Opuścił auto na dół, zacząłem wyjeżdżać i znowu ta cholerna żółta kierownica. W ten dzień musiałem jechać do rodziny i bez wspomagania przejechałem znowu 500km. W Lublinie udałem się do ASO na Roztoczu i tam nastąpił wyrok. Po 4 godzinach walki orzekli diagnozę: uszkodzenie kostki czujników kąta silnika EPS oraz czujnika momentu obrotowego przekładni kierowniczej, kod błędu DTC 71-02 czujnik kąta silnika EPS. Powiedzieli, że do wymiany cała przekładnia bo sam czujnik nie występuje, koszt. 7tys. plus znaleźli połamane kostki, które kazali mi już samemu szukać na szrotach!! Kostki były już zielone, zawilgocone. I teraz moje pytanie. Czy jakiś specjalista elektryk podjął by się wymiany wiązek kabli do tych kostek i samych kostek, tych czujników czy to koniecznie trzeba nową przekładnię bo oddzielnie nie da rady tego zrobić? Znacie takich speców to proszę o pomoc. Od wczoraj jakby coś we mnie umarło, strasznie mnie to zmartwiło. Pojechałem na drugi dzień do Honda Car w Lublinie w celu potwierdzenia i tam już po 15 minutach powiedzieli: czujnik, połamane kostki, sam czujnik ponad 2tys. Jestem umówiony na podmianę przekładni i zobaczenia czy to pomoże. Jeśli tak to jeszcze zostaną do wymiany kostki, kable, itd. Czy warto wymieniać przekładnię na inną być może, która trochę pochodzi a później się rozszczelni, pojawią się stuki jeśli okaże się powypadkowa. Bo sama taka przekładnia widziałem na allegro 350zł, to jest możliwe skoro w aso chcieli 7tys.? Ale to jest sama przekładnia bez czujnika czy z czujnikiem to już nie wiem. Ale skoro on osobno nie występuje to może jest od razu w niej? Pomóżcie błagam, żebym znowu cieszył się jazdą. I jeszcze to co zabolało najbardziej, skoro te kostki są połamane i dochodziła do nich wilgoć to moje auto okazało się już nie takie bezwypadkowe bo skąd byłby taki problem? Ale to uaktywnił się dopiero po przejechaniu przeze mnie 30tys. km? Nie od razu? Możliwe to wszystko jest bo dalej nie chce mi się wierzyć..

Czyli robią mnie mówiąc, że przekładnia 7tys. a ta na poniższym linku podobno z zintegrowanym czujnikiem 350zł? To w takim razie jak może kosztować sam czujnik jak go oddzielnie nie ma? Wystarczyło by to plus pobawienie się z elektryką z tymi kostkami?


  • 0

#2 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 10.10.2014

Witam.

Dopadło mnie najgorsze co może być, moja Hania zachorowała na brak wspomagania kierownicy. Wyjaśniam problem.

Z pół roku temu pod Warszawą wpadłem na przeszkodę na drodze i przez nią na dużej szybkości przejechałem, po czym zapaliła mi się kontrolka układu kierowniczego (żółta kierownica z wykrzyknikiem). Siadło wspomaganie i przejechałem jeszcze bez niego ok. 500km. W końcu zajechałem do domu, odstawiłem do garażu. Trochę w nim postała, wyciągnąłem ją i ku mojej radości ikonki już nie było! Sama sie zdiagnozowała wykasowała czy coś w tym stylu nie wiem. I tak znowu cieszyłem się jazdą przez ok. 5tys. km, aż do wymiany końcówki drążka kierowniczego..Wymieniał mi znajomy, zna się na tym, byłem przy tym. Tylko co opuścił mi auto na podłogę, zacząłem wyjeżdżać z kanału i znowu koszmar powrócił. Ikonka kierownicy..Odłączyłem akumulator, podłączyłem ikonka znikła, po czym udałem się na geometrię. Tam to samo. Opuścił auto na dół, zacząłem wyjeżdżać i znowu ta cholerna żółta kierownica. W ten dzień musiałem jechać do rodziny i bez wspomagania przejechałem znowu 500km. W Lublinie udałem się do ASO na Roztoczu i tam nastąpił wyrok. Po 4 godzinach walki orzekli diagnozę: uszkodzenie kostki czujników kąta silnika EPS oraz czujnika momentu obrotowego przekładni kierowniczej, kod błędu DTC 71-02 czujnik kąta silnika EPS. Powiedzieli, że do wymiany cała przekładnia bo sam czujnik nie występuje, koszt. 7tys. plus znaleźli połamane kostki, które kazali mi już samemu szukać na szrotach!! Kostki były już zielone, zawilgocone. I teraz moje pytanie. Czy jakiś specjalista elektryk podjął by się wymiany wiązek kabli do tych kostek i samych kostek, tych czujników czy to koniecznie trzeba nową przekładnię bo oddzielnie nie da rady tego zrobić? Znacie takich speców to proszę o pomoc. Od wczoraj jakby coś we mnie umarło, strasznie mnie to zmartwiło. Pojechałem na drugi dzień do Honda Car w Lublinie w celu potwierdzenia i tam już po 15 minutach powiedzieli: czujnik, połamane kostki, sam czujnik ponad 2tys. Jestem umówiony na podmianę przekładni i zobaczenia czy to pomoże. Jeśli tak to jeszcze zostaną do wymiany kostki, kable, itd. Czy warto wymieniać przekładnię na inną być może, która trochę pochodzi a później się rozszczelni, pojawią się stuki jeśli okaże się powypadkowa. Bo sama taka przekładnia widziałem na allegro 350zł, to jest możliwe skoro w aso chcieli 7tys.? Ale to jest sama przekładnia bez czujnika czy z czujnikiem to już nie wiem. Ale skoro on osobno nie występuje to może jest od razu w niej? Pomóżcie błagam, żebym znowu cieszył się jazdą. I jeszcze to co zabolało najbardziej, skoro te kostki są połamane i dochodziła do nich wilgoć to moje auto okazało się już nie takie bezwypadkowe bo skąd byłby taki problem? Ale to uaktywnił się dopiero po przejechaniu przeze mnie 30tys. km? Nie od razu? Możliwe to wszystko jest bo dalej nie chce mi się wierzyć..


Czyli robią mnie mówiąc, że przekładnia 7tys. a ta na poniższym linku podobno z zintegrowanym czujnikiem 350zł? To w takim razie jak może kosztować sam czujnik jak go oddzielnie nie ma? Wystarczyło by to plus pobawienie się z elektryką z tymi kostkami?

http://allegro.pl/pr...4637244236.html


  • 0

#3 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:24, 10.10.2014

Hej,

 

Zalezy o jakim czujniku mowimy. O ile o tym calym mechanizmie gdzie wchodzi kolumna kierownicza to mozna kupic oddzielnie. Koszt tak jak Ci powiedzieli ponad 2tys - numer czesci 53100-TL1-G01

Cala przekladania niestety kosztuje okolo 7tys - bez czujnika polozenia kierownicy I drazkow.

 

Te przekladnie sie raczej nie psuja I dlatego mozna niska cena na allegro. Co do uzywek to napewno Ci sie nic nie rozszczelni bo to elektryczne wspomaganie jest :)


Użytkownik hangie edytował ten post 20:25, 10.10.2014

  • 0

#4 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:13, 11.10.2014

Hej,

 

Zalezy o jakim czujniku mowimy. O ile o tym calym mechanizmie gdzie wchodzi kolumna kierownicza to mozna kupic oddzielnie. Koszt tak jak Ci powiedzieli ponad 2tys - numer czesci 53100-TL1-G01

Cala przekladania niestety kosztuje okolo 7tys - bez czujnika polozenia kierownicy I drazkow.

 

Te przekladnie sie raczej nie psuja I dlatego mozna niska cena na allegro. Co do uzywek to napewno Ci sie nic nie rozszczelni bo to elektryczne wspomaganie jest :)

No ale w tej przekładni jest jakiś czujnik co mógł się zepsuć i wtedy trzeba cała kupować tak? A jeśli przekładnia jest ok to mógł paść ten co piszesz gdzie wchodzi kolumna kierownicza? A jeśli też to jest wina samych kostek, które nie podają sygnału do czujnika to wystarczy wiązkę okablowania plus kostki do tego? Nie chcę żeby mnie naciągnęli bo chcą na próbę założyć używaną przekładnię i zobaczyć co będzie. Skoro mówisz, że te przekładnie z reguły się nie psują to może tylko ten czujnik. Co to się porobiło :( Jest w ogóle możliwość połamania kostek przy wjechaniu na leżącą na drodze przeszkodę i przejechania przez nią wpierw prawym a następnie lewym przednim kołem przy dużej szybkości i od wtedy może dostawała się tam wilgoć i stąd ten zielony kolor a nie, że kiedyś to już było i dopiero zaczęło się psuć? Tylko dlaczego to samo znikło a teraz powróciło nieodwołanie..Mógł czujnik ulec usterce gdy montował mi ten drążek i uderzał młotem żeby zdjąć końcówkę drążka? Same pytania bez odpowiedzi więc pomóżcie.


  • 0

#5 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 16.10.2014

Proszę o pomoc. Poszukuję kostki z okablowaniem (może być ucięte) do zaznaczonych elementów przekładni kierowniczej. Chodzi mi o część co się wpina kostkę z pinami do tych zaznaczonych gniazd. W szczególności nr1. To jest chyba główna przyczyna problemu opisane w poście. Cały czas się odgina jeden drucik jak wsuwam tą kostkę i wychodzi kabelek coś nie łączy, nie przylega to do siebie jak powinno. Raz kontrolka braku wspomagania znika  raz się pojawia, gdy zacznie się gmerać w tych kostkach. Mam je połamane.

 

http://www.iv.pl/ima...97991234555.jpg


  • 0

#6 skansen

skansen
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:54, 16.10.2014

Proszę o pomoc. Poszukuję kostki z okablowaniem (może być ucięte) do zaznaczonych elementów przekładni kierowniczej. Chodzi mi o część co się wpina kostkę z pinami do tych zaznaczonych gniazd. W szczególności nr1. To jest chyba główna przyczyna problemu opisane w poście. Cały czas się odgina jeden drucik jak wsuwam tą kostkę i wychodzi kabelek coś nie łączy, nie przylega to do siebie jak powinno. Raz kontrolka braku wspomagania znika  raz się pojawia, gdy zacznie się gmerać w tych kostkach. Mam je połamane.

 

http://www.iv.pl/ima...97991234555.jpg

A nie jest w stanie tych kostek jakiś "macher" zastąpić innymi?


  • 0

#7 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 17.10.2014

A nie jest w stanie tych kostek jakiś "macher" zastąpić innymi?

Myślisz, że od innych aut będą pasować? Szukam na allegro u tych co sprzedają maglownice bo zawsze jak je wyciągają to urywają te kostki, kable bo nie chce im się wypinać a czasem też zapominają.


  • 0

#8 skansen

skansen
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:15, 17.10.2014

Może jakiś dobry elektryk jest w stanie zastąpić te kostki zupełnie innymi, zalać zalewą kablową połączenie itd.?


  • 0

#9 dario83

dario83
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:UK Scotland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:38, 19.10.2014

Ściągnij manuala i jest w nim opisane jak usunąć usterkę błędu DTC  i bedziesz wiedzial czy uszkodzona przekladnia czy kable.


  • 0

#10 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 20.10.2014

Ściągnij manuala i jest w nim opisane jak usunąć usterkę błędu DTC  i bedziesz wiedzial czy uszkodzona przekladnia czy kable.

W instrukcji tego nie ma tylko, że jak błąd nie znika to udać się do aso, a tam pokazali co umią.. za te kostki (wsuwki) krzyczą mi z allegro 150zł chyba ich po...


W instrukcji tego nie ma tylko, że jak błąd nie znika to udać się do aso, a tam pokazali co umią.. za te kostki (wsuwki) krzyczą mi z allegro 150zł chyba ich po...

Chyba, że w angielskiej jest bo w polskiej to co napisałem.


  • 0

#11 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 20.10.2014

W instrukcji tego nie ma tylko, że jak błąd nie znika to udać się do aso, a tam pokazali co umią.. za te kostki (wsuwki) krzyczą mi z allegro 150zł chyba ich po...


Chyba, że w angielskiej jest bo w polskiej to co napisałem.

Ściągnąłem z http://www.driveacco...ead.php?t=69098 ale nic tam nie widzę błędu 71-02 jak orzekli w aso, chyba, że tak orzekli jak i zrobili.


  • 0

#12 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:49, 20.10.2014

Ściągnąłem z http://www.driveacco...ead.php?t=69098 ale nic tam nie widzę błędu 71-02 jak orzekli w aso, chyba, że tak orzekli jak i zrobili.

 

Usuwanie usterek wg DTC: 71-01, 71-02, 71-03
 
DTC 71-01:
 Czujnik kąta silnika EPS (sygnały SIN/COS) (diagnoza układu kierowania)
DTC 71-02:
 Czujnik kąta silnika EPS (nauka położenia neutralnego SIN/COS) (diagnoza wstępna)
DTC 71-03:
 Czujnik kąta silnika EPS (sygnały SIN/COS) (diagnoza układu kierowania)
  1. Włączyć zapłon (II).
  1. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
  1. Ustawić przełącznik zapłonu w położeniu LOCK (0).
  1. Uruchomić silnik.
  1. Obrócić koło kierownicy w prawą lub lewą stronę i odczekać 10 sekund lub dłużej.
  1. Za pomocą HDS sprawdzić, czy występują kody DTC.
Czy jest wskazywany DTC 71-01, 71-02 lub 71-03? TAK - Przejść do punktu Krok 7 . NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach modułu sterującego EPS.■
  1. Ustawić przełącznik zapłonu w położeniu LOCK (0).
  1. Odłączyć złączkę D (28-stykową) modułu sterującego EPS.
  1. Zmierzyć opór między następującymi stykami 28-stykowej złączki D modułu sterowania EPS.
Czy opór między stykami mieści się w zakresie: R1-R2 5−50 Ω, S1-S3 10−100 Ω oraz S2-S4 10−100 Ω? TAK - Przejść do Krok 10 . NIE - Przejść do punktu Krok 13 .
 

Złączka żeńska, widok od strony przewodów

ZŁĄCZKA D (28-STYKOWA) MODUŁU STERUJĄCEGO EPS

ZŁĄCZKA D (28-STYKOWA) MODUŁU STERUJĄCEGO EPS

Nr 26 (S3)

Nr 28 (S4)

Nr 12 (S1)

Nr 14 (S2)

R1 (BLU)

S1 (PNK)

Nr 27 (R2)

Nr 13 (R1)

S2 (BRN)

S4 (BLU)

R2 (PNK)

S3 (GRN)

 
 
  1. Sprawdzić kolejno ciągłość obwodu między masą nadwozia a następującymi stykami 28-stykowej złączki D modułu sterującego EPS: nr 12, nr 13, nr 14, nr 26, nr 27 i nr 28.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu Krok 11 . NIE - Sprawdzić, czy nie ma luzów na stykach złączek modułu sterującego EPS i w razie potrzeby naprawić połączenia. Jeżeli nie występują niepewne połączenia, wymienić moduł sterujący EPS.
  1. Odłączyć złączkę 6-stykową czujnika kąta silnika EPS.
 

S3 (GRN)

Złączka żeńska, widok od strony przewodów

ZŁĄCZKA D (28-STYKOWA) MODUŁU STERUJĄCEGO EPS

R2 (PNK)

S4 (BLU)

S2 (BRN)

R1 (BLU)

S1 (PNK)

 
 
  1. Sprawdzić kolejno, po stronie czujnika, ciągłość obwodu między masą nadwozia a stykami nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5 i nr 6 złączki 6-stykowej czujnika kąta silnika EPS.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Uszkodzony czujnik kąta silnika EPS (wewnętrzna usterka) lub zwarcie do masy nadwozia w przewodzie (po stronie czujnika), wymienić przekładnię kierowniczą. NIE - Usunąć zwarcie do masy w przewodzie między 6-stykową złączką czujnika kąta silnika EPS a modułem sterującym EPS.■
  1. Odłączyć złączkę 6-stykową czujnika kąta silnika EPS.
 

ZŁĄCZKA 6-STYKOWA CZUJNIKA KĄTA SILNIKA EPS

Złączka męska, widok od strony styków

S1
(PNK)

R1
(BLU)

S2 (BRN)

S4 (BLU)

R2 (PNK)

S3 (GRN)

 
 
  1. Zmierzyć po stronie czujnika opór między następującymi stykami 6-stykowej złączki czujnika kąta silnika EPS.
Czy opór między stykami mieści się w zakresie: R1-R2 5−50 Ω, S1-S3 10−100 Ω oraz S2-S4 10−100 Ω? TAK - Przerwa lub zwarcie do masy nadwozia w przewodzie między 6-stykową złączką czujnika kąta silnika EPS a modułem sterującym EPS.■ NIE - Uszkodzony czujnik kąta silnika EPS (wewnętrzna usterka) lub zwarcie do masy nadwozia w przewodzie (po stronie czujnika), wymienić przekładnię kierowniczą.
 

ZŁĄCZKA 6-STYKOWA CZUJNIKA KĄTA SILNIKA EPS

ZŁĄCZKA 6-STYKOWA CZUJNIKA KĄTA SILNIKA EPS

Złączka męska, widok od strony styków

S3 (GRN)

S1 (PNK)

R2 (PNK)

S4 (BLU)

S2 (BRN)

R1 (BLU)

Nr 1 (S3)

Nr 3 (S4)

Nr 4 (S1)

Nr 6 (S2)

Nr 2 (R2)

Nr 5 (R1)

 

  • 0

#13 dario83

dario83
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:UK Scotland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:52, 20.10.2014

Ściągnąłem z http://www.driveacco...ead.php?t=69098 ale nic tam nie widzę błędu 71-02 jak orzekli w aso, chyba, że tak orzekli jak i zrobili.

w polskiej wersji jest opisane wlasnie to co w kleiles. wiec sprawdz wedlug opisu a tam nie ma nic napisanego ze zgłos sie do aso :)


  • 0

#14 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 21.10.2014

w polskiej wersji jest opisane wlasnie to co w kleiles. wiec sprawdz wedlug opisu a tam nie ma nic napisanego ze zgłos sie do aso :)

Dzięki będę próbował może to ta kostka (złączka) robi to całe zło bo jakiś tam kabelek w niej luzem chodzi. Mam nadzieję, że nie przekładnia. Już bym znowu pojeździł i nacieszył się tym a nie skupiał na kręceniu kierownicą. Skąd macie takie zacne instrukcje? Czekam teraz na elektryka, szukam dalej złączek nie za 150zł.. i napisze co z tego wynikło.


  • 0

#15 dario83

dario83
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:UK Scotland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:54, 23.10.2014

status klubowicz i masz dostep :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, czujnik kąta silnika EPS

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq