Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Błąd katalizatora a emulator

VIII katalizator accord viii

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 josek90

josek90
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Lbn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:EX-L
  • KM:312KM/362Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 10.10.2014

Witam wszystkich. Wiem, ze na forum jest kilka podobnych tematow ale nie zauwazylem zadnego dotyczacego Accorda VIII. Po kolei. Auto zostalo zakupione jakis miesiac temu, po przejechaniu 200-300km zaswiecil sie check engine, podjechalem do aso hondy, w ktorym auto zostalo zakupione. Usuneli blad, powiedzieli ze to prawdopodobnie katalizator, bo ostatnio troche stalo itd itd. Po jakims czasie znowu kontrolka sie zaswiecila, podjechalem do aso w Lublinie, gdzie diagnoza wykazala prace ponizej progu efektywnosci. Powiedzieli ze bledu nie da sie skasowac i oczywiscie ze wymagana jest wymiana katalizatora, przedstawili koszt nowego wraz ze wszystkim, ale nie zamierzam placic 4,5k w aso. 

 

I tutaj pytanie co mozecie polecic w takiej sytuacji? Mysle, ze wyciecie katalizatora nie wchodzi w gre w zadnym wypadku. Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa z emulatorem sondy lambda. Jakie ma on zastosowanie? Bo chyba jego jedynym zadaniem nie jest usuniecie bledu z komputera, a samochod dalej bedzie pracowal nie na pelnych parametrach palac przy okazji wiecej paliwa? Zastanawialem sie takze nad uzywanym katalizatorem z allegro, koszt nie jest wcale taki duzy jak w przypadku nowej sztuki. Tutaj sa jakies aukcje http://allegro.pl/li...-4-default-0905 , moze ktos cos doradzi. Dolaczam rowniez co otrzymalem w hondzie. 

 

Prosze o wyrozumialosc i z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.

Załączone pliki

  • Załączony plik  honda1.jpg   47,76 KB   22 Ilość pobrań
  • Załączony plik  honda2.jpg   126,35 KB   20 Ilość pobrań

  • 0

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:50, 10.10.2014

np  około 20 zł rozwiązuje cały problem http://www.aditech.n...mbda-oszukiwacz i to wszystko w tym temacie ...


  • 0

#3 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:10, 10.10.2014

A podczas przegladow technicznych nie sprawdzaja czasem emisji spalin ?

 

I tak z ciekawosci masz jakies przypuszczenia czemu katalizator padl - jakies problemy z zaplonem/duzy przebieg ?

Moze tak naprawde katalizator jest ok a sonda szwankuje :)


  • 0

#4 josek90

josek90
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Lbn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:EX-L
  • KM:312KM/362Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:17, 10.10.2014

A podczas przegladow technicznych nie sprawdzaja czasem emisji spalin ?

 

I tak z ciekawosci masz jakies przypuszczenia czemu katalizator padl - jakies problemy z zaplonem/duzy przebieg ?

Moze tak naprawde katalizator jest ok a sonda szwankuje :)

 

Hmm, ostatnio jak robilem przeglad Civiciem to nawet nie musialem wjezdzac bo pradu akurat nie mieli, kazdy Ci podbije kilkuletni samochod. No chyba ze przeglad bym robil w ASO, tutaj mi powiedzieli ze taki samochod by nie przeszedl przegladu ze wzgledu na ten wlasnie katalizator.

 

Mysle, ze duzy przebieg. Samochod mial 1 rejestracje w maju 2010 roku, a najezdzone jednak 190k km.


  • 0

#5 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:22, 10.10.2014

Czyli oficialnie nie powinien przejsc przegladu a jak to w Polsce wyglada to juz inna sprawa.

 

190 to jeszcze nie ten przebieg. Ja mam obecnie okolo 220 a test emisji spalin przechodzi idealnie - a w UK sprawdzaja porzadnie.

Kiedys mialem Legenda z przebiegiem okolo 400tys I tam sie czasem juz potrafilo zaswiecic ze katalizator nie daje rady ale to bardzo rzadko.

 

Ja bym na twoim miejscu przyjrzal sie sondzie (czy odczyty nie szaleja za bardzo). Jak to w 100% katalizator to sprawdz czy nie ma problemow z spalaniem (stan swiec itp).


  • 0

#6 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 10.10.2014

A te 200-300km to zrobiłeś w mieście czy w trasie? Może dobre wygrzanie całego układu wydechowego na jakimś dłuższym odcinku by sprawę rozwiązało jeśli auto długo stało. Choć według mnie taki postój nie powinien mieć wpływu na katalizator.


  • 0

#7 josek90

josek90
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Lbn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:EX-L
  • KM:312KM/362Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 10.10.2014

A te 200-300km to zrobiłeś w mieście czy w trasie? Może dobre wygrzanie całego układu wydechowego na jakimś dłuższym odcinku by sprawę rozwiązało jeśli auto długo stało. Choć według mnie taki postój nie powinien mieć wpływu na katalizator.

 

Te 200-300km zrobilem w trasie. Co najciekawsze, a czego zapomnialem dodac, po tej ostatniej wizycie w hondzie gdzie uslyszalem ze nie moga usunac bledu, kontrolka zgasla na kilkadziesiat kilometrow, po czym znowu sie zaswiecila. 

 

Co do spalania to wlasnie jest bardzo przyzwoite. Na dystansie tysiaca kilometrow, przede wszystkim w trasie, spalanie ok. 8 litrow, a jezdzac tak do 140km/h potrafilem zejsc do 7,2l. 


  • 0

#8 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:48, 10.10.2014

Jak pytalem o spalanie to nie mialem na mysli litrow na 100 kilometrow tylko process spalania paliwa.

 

Moze Ci nie dopala calego paliwa I resztki ida w katalizator co go moze szybko wykonczyc albo co moze juz sie stalo.

Chodzi o to ze przy 200tys z katalizatorem nie powinno byc problemu I warto przyczyne znalesc.

 

Ja bym sprawdzil stan swiec, regulacje zaworow, w jakim stanie jest filtr powietrza I tym podobne.


  • 0

#9 josek90

josek90
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Lbn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:EX-L
  • KM:312KM/362Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 11.10.2014

W takim razie sie nie zrozumielismy. Myslalem, ze chodzi Ci o srednie spalanie bo jak spytalem w aso jakie moga byc skutki niesprawnego katalizatora to uslyszalem m.in. ze zuzycie paliwa moze byc wieksze. No nic, jak znajde czas w przyszlym tygodniu postaram sie zajac tym na co zwrociles uwage.


  • 0

#10 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:54, 13.10.2014

a mnie zastanawia, czy oni z tymi cenami juz całkiem powariowali, 4,4 K za naprawę i wymianę części, które nie powinny się tak naprawdę psuć. Strach się bać jak cos padnie w tym aucie... kolejny samochód przewidziany na około 200k przebiegu... pozdr


Użytkownik sebasto edytował ten post 18:55, 13.10.2014

  • 0

#11 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 13.10.2014

Katalizator zawsze się w autach zużywał tylko teraz mamy komputery które o tym informują.


  • 0

#12 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:50, 13.10.2014

Katalizator to element który ma prawo się zużyć, wpływ na to może mieć jakość paliwa, sposób eksploatacji samochodu i pewnie jeszcze kilka innych czynników.


  • 0

#13 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:24, 02.11.2014

np  około 20 zł rozwiązuje cały problem http://www.aditech.n...mbda-oszukiwacz i to wszystko w tym temacie ...

A czy próbował ktoś zatkać otwór w emulatorze wówczas żadne spaliny do sondy nie będą docierać, tak więc nie będzie wykrywać tlenu i wystawiała będzie wysokie napięcie przez co błąd nie będzie wyskakiwał.


  • 0

#14 Marten

Marten
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Z. Góra
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 08.03.2017

To dawny wątek, muszę go podjąć. Mam również problem z katalizatorem. Mam instalację lpg, miałem wypadanie zapłonu (usunięte -wymiana świec, cewek), ale świeci mi się check silnika i zdiagnozowany jest padnięty katalizator (prawdopodobnie przez ten zapłon, bo przebieg dopiero 160 tys. km) Mechanik ze śmiechem powiedział, że jak mam za dużo kasy to mogę sobie wymienić ten katalizator, a ja kombinuję jakby tego nie robić, tylko wstawić ten emulator do drugiej Lambdy.

Muzyczka -  podawałeś ten link do emulatora:

http://www.aditech.n...mbda-oszukiwacz

Czy będzie on pasował do Accorda 2,0? Gdyby on skutecznie tę sondę oszukiwał to pozbyłbym się tych świecidełek na tablicy rozdzielczej. Co sądzicie?


  • 0

#15 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:40, 23.07.2018

Panowie podepnę się pod temat. Posiadam hondę accord 2.4 z 2006 r i postanowiłem ją zagazować. Wiem że moim aucie muszę co 15.000 km regulować luzy zaworowe. sam Montaż odbędzie się u Pana Adama Rogowskiego w Snopkowie więc spodziewam się że podzespoły, instalacja i wystrojenie będzie na wysokim poziomie ale mam małe pytanie trochę na przyszłość. Nie wiem w jakim stanie jest mój katalizator. Póki co przy przebiegu który mam nic się nie dzieje (jedyne co to lata osłona która wpada w wibracje na niskich obrotach ale to rozwiąże opaskami) ale czy LPG go nie "dobije", ile wogóle wytrzymuje kat w takich silnikach i jeśli kat. wysiądzie to np. kupno zamiennika z intercarsu lub innej hurtowni i wymiana pozwoli dalej latać dziesiątki tys. km bez żadnych błędów czy tylko OEM kat. daje taką gwarancję?
 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, katalizator accord viii

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq