a gdzie znajduje sie ten czujnik spalania stukowego , czytalem o tym czujiku . pozd
jak go sprawdzić i jaki kupić orginał czy zamiennik , pozdrawiam
czujnik znajduje się od strony ściany grodziowej - dostęp od spodu, najlepiej odkręcić filtr oleju i odkręcić uchwyt który jest przykręcony do kolektora(sruba na nasadkę 12) który trzyma kostkę jest wtedy więcej miejsca. Odłączając wtyczkę czujnika trzeba jedną ręką przytrzymać czujnik a drugą wyciągnąć wtyczkę bo w przeciwnym razie na 99,9% czujnik się "rozleci". Ja niestety podczas wyciągania tego nie zrobiłem i czujnik nadawał się tylko do śmieci a jak ktoś delikatnie go odkręci (nasadka długa 24) to można go polutować, skleić i ponownie przykręcić z siła 31Nm. Pamiętaj w czujniku są 2 cieniutkie druciki i to właśnie one muszą być przylutowane jeżeli jeden jest oderwany to checka nie wywali a będzie szarpał. Silnik również inaczej chodzi z częściowo uszkodzonym czujnikiem słychać po prostu spalanie stukowe. Zamienników nie polecam ponieważ jeżeli jest lepiej wykonany (a ja osobiście na taki jeździłem) to tylko nie wywali chcecka a podczas przyśpieszania zawory grają jak w trabancie. Tylko oryginał a nowy to koszt około 850 pln
pozdr