Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Błąd 61, nowa sonda, dławienie silnika, falowanie obrotów

VI błąd 61 sonda lambda dławienie silnika falowanie obrotów gaśnięcie

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 jarod666

jarod666
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 05.10.2014

Witam,
 
mam problemy z moim autkiem i nie mogę sobie z nim poradzić, być może źródło problemów jest jedno ale nie mogę go znaleźć. Może ktoś tutaj spotkał się z czymś podobnym i mi pomoże. No ale od początku...
 
Co Jakiś czas wywalało mi check engine, zdiagnozowałem przez 2 PINową zworkę i były 2 błędy:
41 - grzejnik podgrzewanego czujnika tlenu (sonda lambda) - podstawowy
65 - grzejnik podgrzewanego czujnika tlenu (sonda lambda) - pomocniczy
 
Obie sondy zostały wymienione na nowe. Pierwsza na oryginalną DOX-1452, a druga na jakiś zamiennik NKG, błędy zniknęły... niestety na krótko. Po przejechaniu około 100km znowu zapalił się check engine, sprawdziłem znowu przez zworkę, błąd 61 - podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowy.
Ze względu, że auto mam zagazowane było podejrzenie, że coś z gazem. Pojechałem na regulację, gazownik stwierdził, że była trochę zbyt słaba mieszanka i wyregulował, błąd wykasowany. Niestety, nie pomogło, za jakiś czas znowu check engine i błąd 61.
Aby wykluczyć czy problem jest tylko na gazie czy nie, jeździłem na samej benzynie. Po przejechaniu blisko 300km znowu check engine i znowu błąd 61, także wykluczam że problem jest związany z gazem.
 
Więcej...
Autko, gdy przełączy się na gaz, jak silnik nie jest jeszcze dobrze dogrzany potrafi zgasnąc przy dojeżdżaniu do świateł, skrzyżowania itd. Bardzo szybko po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają, silnik się dusi i auto gaśnie. Potem, bardzo często jest ciężko je zapalić. Gdy silnik się zagrzeje gaśnięcia nie ma ale i tak obroty spadają przy dojeździe na światła. W ogóle gry stoję i zagazuję trochę to obroty nie spadają równo tylko skokowo poniżej 500RPM gdzieś do 200RPM, falują trochę, silnik się dławi i po chwili wzrastają do 600-700RPM ale czuć, że silnik dalej nie równo pracuje.
Były rożne pomysły co może być problemem. Doraźnie pomogła regulacja zaworów, wyczyszczenie przepustnicy. Dodatkowo wymienione były świece, kopułka, palec i chyba kable, już nie pamiętam. Po tych zabiegach było przez chwilę lepiej ale z czasem coraz gorzej. Oczywiście błąd 61 cały czas wyskakiwał.
 
Odwiedziłem mechanika, podłączył komputer i stwierdził, że wg niego sonda jest dobra, pokazał wykres napięcia na sondzie i powiedział, że napięcie utrzymuje się praktycznie cały czas na 1V. Przy gazowaniu czasem spadało ale nie zawsze i wykres był praktycznie linią ciągłą na 1V.
Powiedział, że spotkał się z podobnym problemem i polecił żeby sprawdzić układ zapłonowy, on w aucie które miało podobne problemy po wymianie świec, kabli, kopułki, palce, cewki wymienił moduł/sterownik pod kopułką i to rozwiązało problem. No cóż, wymieniłem z bratem wszystko z listy, nie pomogło. Dławienie silnika jest dalej, check engine (błąd 61) wyskakuje dalej. Co ciekawe błąd wyskakuje z dziwną dokładnością po przejechaniu około 300km, było tak kilka razy z rzędu.
 
Szczerze to nie wiem co tu dalej zrobić. Mimo, że mechanik stwierdził, że sonda jest dobra to zastanawiam się czy przypadkiem nie jest uszkodzona. Jeżeli jest uszkodzona to dobrze by było wiedzieć czy była wadliwa czy może uszkodziła się na krótko po montażu no i co jest źródłem tego. Nie specjalnie uśmiecha mi się kupować kolejną sondę za ~400PLN tylko po to aby stwierdzić, że kolejna się uszkodziła i że problem jest gdzie indziej. No ale z drugiej strony jeśli sonda jest uszkodzona to czemu błąd wyskakuje dopiero po paruset kilometrach?
 
Trochę się rozpisałem i pewnie ciężko to wszystko spamiętać, także w skrócie.
 
 
Problemy:
- pali się check engine, błąd 61 - podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowy. Zarówno na gazie jak i benzynie, po wymianie sondy na oryginalną DOX-1452,
- nierówna praca silnika, falowanie obrotów, gaśnięcie na zimnym silniku,
- po przegazowaniu obroty spadają skokowo gdzieś do 200RPM, silnik się dusi przez chwilę, obroty rosną do mniej więcej 600RPM, silnik nie równo pracuje.
Na benzynie i zagrzanym silniku problemy sÄ… mniej odczuwalne ale sÄ….
 
 
Co było zrobione, wymienione:
- świece,
- kopułka i palec,
- moduł zapłonowy pod kopułką,
- cewka zapłonowa pod kopułką,
- prawdopodobnie kable ale nie daję sobie ręki uciąć,
- przepustnica wyczyszczona,
- zawory wyregulowane,
- obie sondy wymienione.
 
Dane techniczne:
Accord VI z 2000r, 2.0 benzyna + gaz
Silnik F20B6
 
Co dalej ? Nie wiem, czytam forum już od dłuższego czasu ale nie mogę nic znaleźć. Także pytanie do was. Pomocy!

  • 0

#2 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:36, 06.10.2014

Jeśli chodzi o spadające obroty to jednak zacząłbym od wyczyszczenia silniczka krokowego - lambda nie za bardzo ma do spadających obrotów tak jak to opisujesz.

Wracając do sondy to dobrze byłoby jakbyś podpiął interfejs OBD2 i sprawdził jaki to dokładnie kod wyskakuje, będzie to "p1xxx" i na tej podstawie łatwiej usunąć usterkę z manualem serwisowym w ręku. Opisywany interfejs może to być ELM 327 (ok 30zł w sklepie) + telefon z androidem i aplikacja torque.


  • 0

#3 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • SkÄ…d:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 07.10.2014

Ja bym sprawdził czy aby na pewno ta uniwersalna sonda z ngk działa dobrze, miałem taka , jedna działała kolo 2 lat, druga w ogóle nie działała, tuż po montażu świecił błąd, teraz mam używkę z oryginału i działa cacy
  • 0

#4 jarod666

jarod666
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:58, 08.10.2014

Dziękuję Panowie za odpowiedzi, szukałem jeszcze w międzyczasie na forum za możliwymi rozwiązaniami i natrafiłem na temat gdzie właśnie czyszczenie silniczka krokowego lub/i układu EGR pomagało. Muszę zrobić to czyszczenie, co ciekawe mieliśmy z bratem właśnie plan wymienić ten silniczek ale ten mechanik odwiódł nas od tego.

 

gosebus, dobry pomysł z tym interfejsem, zaraz go sobie zamówię.

glowka22, co do sondy NGK to myślę, że jest ok. To jest ta w katalizatorze, czyli diagnostyczna nie jak pierwsza regulująca. Błędów związanych z nią mi nie wywrzuca.

 

Odezwę się za kilka dni i dam znać czy i co pomogło. Niestety praca za granicą i ciągłe jeżdżenie nie pozwalają mi się tym zająć od razu.

 

Jeszcze raz dzięki Panowie!


  • 0

#5 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:51, 22.10.2014

Udało się rozwiązać problem ?


  • 0

#6 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:01, 29.10.2014

Z tego co przejrzałem serwisówkę sonda po to ma 4 kable aby 2 były do napięcia a dwa do grzałki która wg. mnie powinna podgrzewać sondę aby ta szybciej złapała temperaturę i szybciej zaczęła podawać prawdziwe dane właśnie napięcia. Wywala Ci błąd właśnie uszkodzonej grzałki a nie elementu pomiarowego.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 16:09, 29.10.2014

  • 0

#7 jarod666

jarod666
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Skarżysko-Kamienna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 03.11.2014

gosebus

Niestety jeszcze nie miałem szans się tym zająć, cały czas jestem poza domem ale jutro jadę i w najbliższych dniach będziemy grzebać z bratem, dam znać czy coś pomoże.

Jedyne co udaÅ‚o mi siÄ™ zrobić to tak jak napisaÅ‚eÅ›, kupiÅ‚em ELM 327 i przez torque sprawdziÅ‚em kod bÅ‚Ä™du, w ECU byÅ‚ tylko jeden: P1165

Poszukałem trochę w necie o tym błędzie i mogą być różne przyczyny jego występowania, uboga/bogata mieszanka, słabe połączenie elektryczne sensora lub sama sonda.

 

Na forum znalazłem temat gdzie Siwy miał podobny problem, wymienił wtryskiwacz gazu i problem rozwiązany. U mnie ten błąd pojawia się również na samej benzynie więc analogicznie zakładam, że u mnie może być coś z wtryskiwaczem benzyny. Sprawdzę to w najbliższych dniach.

Znalazłem jeszcze jakąś procedurę sprawdzania tego błędu, też postaram się to sprawdzić w najbliższych dniach.

 

Lukasz

Dobrze rozumiem, że wg Ciebie sonda jest do wymiany?

Jeżeli tak, to znasz jakąś metodę aby sprawdzić co mogło być przyczyną dlaczego sonda padła w sumie w 2 dni od wymiany? Strzelam ale być może gdzieś dochodzi zbyt wysokie napięcie i pali sondę. Nie za bardzo uśmiecha mi się kupować nową aby za dwa dni znowu okazało się, że nie działa.

 

Tak jak pisałem, poszperamy z bratem w najbliższych dniach i dam znać czy coś pomogło czy nie.


  • 0

#8 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:40, 03.11.2014

Nie jestem na 100 % ale rozpocząłem temat własnie na temat diagnozowania lambdy (mi błędu nie wywala, ze spalaniem raz udało mi się poniżej 9 litrów zejść) w pdf'ach masz jak zdiagnozować sondę. Ten ELM ma opcję sprawdzenia napięcia sondy ? Ja nie chce w ciemno wydawać kasy na sondę.

 

http://www.accordklu...t-sondy-lambda/


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 16:41, 03.11.2014

  • 0

#9 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 03.11.2014

W załączniku masz procedure dot. tego błędu. Generalnie jest to "problem z wydajnością" sensora lambdy (grzałka ok). A cała procedura tylko mówi:
- zresetuj ecu
- rozgrzej silnik aż włączy się wentylator
- sprawdź czy jest błąd (czyli ELMem)
- wykonaj jazdÄ™ testowÄ…:
- jedź z prędkością 90kmh na 5 biegu
- aż do momentu "readiness code"? lub jak wywali błąd
- jak będzie błąd to wymień sondę, a jak nie to jest "ok" chwilowy problem, sprawdź kostki, kable ..

Także jest to nieprzyjemny błąd, na 100% kupiłeś Denso DOX-1452 ? Na ten moment bym tylko sprawdził kostkę przy sondzie czy jest na 100% dobrze zapięta.
ew. możesz sprawdzić czy nie masz podpiętej instalacji LPG po sondę, bo jeśli tak to tu pewnie leży problem, przejrzyj instalacje elektryczną czy nie ma jakiś rozgałęzień od czerwonego i niebieskiego przewodu sondy

Lukasz_wrocek ten Twój temat dotyczy silnika F18B2, tu mówimy o F20B6 - zupeÅ‚nie inna sonda, inna wiÄ…zka, ecu, także i procedura testowania.
Tak ELM pokazuje napiÄ™cie sondy + pokazuje jakÄ… korekte % w danej chwili robi sonda.  


Użytkownik gosebus edytował ten post 18:48, 03.11.2014

  • 0

#10 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:14, 04.11.2014

Że inna sonda to wiem - nie zwróciłem uwagi ze to 2.0, przepraszam.


  • 0

#11 Accord 2.0 v-tec

Accord 2.0 v-tec
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • SkÄ…d:Ryn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:jmb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 04.12.2014

Witam wszystkich ktorzy moga mi pomóc.Mam problem z accordem vi gen z 98r 2.0 v-tec.Honda straciÅ‚a czesc mocy,sÅ‚abo sie wkreca.Nie ro co wczesniej.Na 2,3,4 biegu przy 2tys obr.  czuc lekkie szarpanie.Wiem ze byÅ‚y tematy zwiazane  z takim problemem ale chyba raczej nikt go nie rozwiazaÅ‚. WymieniÅ‚em swiece,filtr paliwa,powietrza.W natepnym tyg bd ustawiaÅ‚ zawory.Czy ktos cos podpowie?Pod kompa podlÄ…czylem ,zero bledów. Przebieg 180tys


Użytkownik Accord 2.0 v-tec edytował ten post 21:04, 04.12.2014

  • 0

#12 JASQ

JASQ
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • SkÄ…d:Przemysl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:04, 04.12.2014

Sprawdz sobie katalizator. U mnie bylo podobnie, nie szarpało a muliło jakby bylo sprzegło zajechane, i krecił sie tylko do 4-5k...

Dla sprawdzenia odkreciłem wydech, tak zeby przez kata nie szło i od razu poszeł do odciny bez problemu :)
Kata wykreciłem, wypatroszyłem, załozylem z powrotem i smiga bez problemu :D Jedyne co jeszcze musze zrobic, to zakupic i zalowzyc tzw. emulator na sonde do kata, zeby sie check nie swiecił ...


  • 0

#13 Accord 2.0 v-tec

Accord 2.0 v-tec
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • SkÄ…d:Ryn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:jmb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 04.12.2014

Ok dzieki za chwilowa pomoc,jak cos pomoze odrazu napisze i podziekuje :-D


  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:20, 04.12.2014

lpg na pokładzie jest?? Czy tylko benzyna


  • 0

#15 Accord 2.0 v-tec

Accord 2.0 v-tec
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • SkÄ…d:Ryn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:jmb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 04.12.2014

lpg na pokładzie jest?? Czy tylko benzyna

Sama benza Miszczu


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, błąd 61, sonda lambda, dławienie silnika, falowanie obrotów, gaśnięcie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq