Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Błąd 61, nowa sonda, dławienie silnika, falowanie obrotów

VI błąd 61 sonda lambda dławienie silnika falowanie obrotów gaśnięcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#31 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 536 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:05, 14.12.2014

a gdzie znajduje sie ten czujnik spalania stukowego , czytalem o tym czujiku . pozd


jak go sprawdzić i jaki kupić orginał czy zamiennik , pozdrawiam

czujnik znajduje się od strony ściany grodziowej - dostęp od spodu, najlepiej odkręcić filtr oleju i odkręcić uchwyt który jest przykręcony do kolektora(sruba na nasadkę 12) który trzyma kostkę jest wtedy więcej miejsca. Odłączając wtyczkę czujnika trzeba jedną ręką przytrzymać czujnik a drugą wyciągnąć wtyczkę bo w przeciwnym razie na 99,9% czujnik się "rozleci". Ja niestety podczas wyciągania tego nie zrobiłem i czujnik nadawał się tylko do śmieci a jak ktoś delikatnie go odkręci (nasadka długa 24) to można go polutować, skleić i ponownie przykręcić z siła 31Nm. Pamiętaj w czujniku są 2 cieniutkie druciki i to właśnie one muszą być przylutowane jeżeli jeden jest oderwany to checka nie wywali a będzie szarpał. Silnik również inaczej chodzi z częściowo uszkodzonym czujnikiem słychać po prostu spalanie stukowe. Zamienników nie polecam ponieważ jeżeli jest lepiej wykonany (a ja osobiście na taki jeździłem) to tylko nie wywali chcecka a podczas przyśpieszania zawory grają jak w trabancie. Tylko oryginał a nowy to koszt około 850 pln  :bojesie:

pozdr


  • 0

#32 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3476 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:25, 14.12.2014

Dargo nie jest to chyba regułą że bez stukowego silnik źle chodzi. Jeździłem kilka dni z urwanym stukowcem i było ok. Żadnego mulenia, szarpania czy innych objawów. Znam kilka osób które po zeswapowaniu na H serię nie mają wpiętego stukowca. A auta zapierda.lają.
  • 0

#33 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 536 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:30, 14.12.2014

zgadza się ale z odłączonym stukowcem będzie inaczej chodził niż z uszkodzonym a jeszcze inaczej ze sprawnym. Sam cały tydzień jeździłem z odłączonym i na pewno o wiele lepiej chodzi niż z uszkodzonym. "doktoryzowałem" się ostatnio w tym temacie :). A jak przykręcałem nowy to słowo daję miałem pełne gacie żeby go nie uszkodzić.

pozdr


  • 0

#34 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:31, 14.12.2014

U mnie jak narazie Ustawione zawory,wywalony kat i troche poprawa ale i tak nie jest to co chce osiagnac.Jak wywalilem kata przez 3dni nie palił check a dzis sie zaswiecił.  Pozostaje mi wyczyscic egr i przepustnice. Jak nie pomorze co dalej? Ktos ma jakies pomysly ? Nie wymienilem jeszcze przewodów zaplonowych,wie ktos jak je sprawdzic czy nadaja sie na wymiane?

Bo to nie jest wina kata, teraz wali ci bledem niesprawnosci katalizatora, niepotrzebnie go wywaliłeś...


  • 0

#35 Accord 2.0 v-tec

Accord 2.0 v-tec
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Ryn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:jmb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:45, 14.12.2014

Bo to nie jest wina kata, teraz wali ci bledem niesprawnosci katalizatora, niepotrzebnie go wywaliłeś...

To co w koncu moze byc przyczyna? Ale jak wywalilem kata to sie troche poprawilo wiec tez troche było jego winy,nawet mechanior potwierdził...


  • 0

#36 gienek197

gienek197
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:jabłonka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:34, 14.12.2014

Pozwolę się podpiąć do tematu, mam podobny problem po wymianie silnika. Wyskoczyły mi 2 błędy, system vtec oraz właśnie problem z pierwszą sondą, obecnie samochodem jeździ mój kolega i mówi że go odpali i samochód jedzie dobrze a naglę coś sie dzieje i zaczyna troche telepać silnikiem oraz wkęca się tylko do 4tys. Odczeka odpali i znów to samo chwile się wkręca do końca i znów zaczyna odcinać przy 4tys. Mam wymieniony czujnik spalania stukowego na taki z ebaya bo niestety przy wyciąganiu go rozleciał się, jak nie miałem go podłączonego to nie zauważyłem żeby coś się dziwnego działo z silnikiem. Mam dwie inne sondy używki ale jedna jest z 1.8 a w drugiej coś dzwoni w środku a to podobno już ją dyskwalifikuje. Jeszcze nie wiem co z tym systemem vtec trzeba zrobić żeby błędu nie wywalało bo nie mogę znaleźć konkretnej informacji w necie.


  • 0

#37 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3476 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:51, 14.12.2014

Masz błąd vtec więc sprawa jasna. Odcina Ci bo vtec nie działa. Wtyczka lub przewód.
  • 0

#38 Accord 2.0 v-tec

Accord 2.0 v-tec
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Ryn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:jmb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 19.12.2014

Wymienilem przewody bo były do wymiany,iskrzyły sie. Wczesniej obroty troche wolno szły teraz jest juz normalnie.Ale raczej jeszcze brakuje mu kilka koni. Lekkie szarpanie przy 2 tys obr. na 3,4,5 dalej  nie ustały. Zostało mi wyczyszczyc egr i przepustnice... Jak to nie pomorze to juz nie wiem.


  • 0

#39 Accord 2.0 v-tec

Accord 2.0 v-tec
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Ryn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:jmb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 15.02.2015

U mnie problem sie wyjasnij,mulenie było z powodowane Przewodami zaplonowymi...Wywalilem kata(bo doradzali mi na forum) i niby przez jego wywalenie spalilo mi sonde wiec kupilem strumienice i uzywana sonde.Teraz wszystko jest ok tylko zostalo tylko minimalne  szarpanie przy 2-3tys obrotow ale nie zaprzatam sb tym glowy. 


Użytkownik Accord 2.0 v-tec edytował ten post 14:08, 15.02.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, błąd 61, sonda lambda, dławienie silnika, falowanie obrotów, gaśnięcie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq