Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

błedy P0685, B1168, B1169 przy wymiane oleju, CO JEST GRANE??

VII bledy DTC olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomek7913

tomek7913
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:okolice Wro
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Touran
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:58, 03.10.2014

Dobry Wieczór. Opisze, niespotykaną, moim zdaniem sytuacje która mi się dziś niestety trafiła.

 

Umówiłem się dziś z moim kolegą mechanikiem, który mi zresztą pomagał przy zakupie mego Acco, że wymienimy olej w silniku i skrzyni. Przebieg 225kkm

Wiadomo, gadka szmatka, zeszło nam około godziny. Dobra, odpalamy i sprawdzamy co i jak. Pierwsza niespodzianka-chek, druga- wbijam 1 a obroty wzrastają do około 1900 i spadają i tak na każdym biegu, zgasł. Dobra luzik, mamy vaga sprawdzamy, błąd P0685 (Usterka obwodu sterującego zasilaniem ECM/PCM),kasujemy. Sytuacja się powtarza o fuck to już lipa. Skąd to się mogło wziąźć? Odłączamy aku, auto z powrotem na podnośnik i przegląd wszystkich złączek które moglibyśmy zepsuć(nie wiem nawet jak). Ok, sprawdzone to odpalamy, dalej to samo tyle, że jak juz zgasł to przy ponownym włączeniu zapłonu nie zapalił sie chek i nie zapaliła się kontrolka ładowania za to mrugała lampeczka z zielonym kluczykiem. No i tu to już stało się troche bardziej skomplikowane bo podłączając cokolwiek pod OBD(komp i vag) nie było komunikacji. Silnik kręcił ale nie odpalał. Na naszym forum nic o błędzie P0685 nie znalazłem. Godzina 22. Pojechaliśmy do mnie po drugi kluczyk i niezastąpione HONDAESM. Kluczyk nic nie dał, za to za pomocą spinacza na niebieskiej kostce czytamy błędy

DTC B1168:   Utrata łączności modułu zestawu wskaźników z ECM/PCM (komunikaty silnika) DTC B1169:   Utrata łączności modułu zestawu wskaźników z PCM (komunikaty A/T)

Myślę sobie, spięcie na którymś sterowniku, chyba tanio nie będzie. A to tylko wymiana oleju miała być. Decyzja, wypychamy auto i idziemy spać.Jutro urlop N\Ż, rano telefon do ASO co radzą w takiej sytuacji i pewnie prucie auta w poszukiwaniu kiepskiego połączenia z MICU, ECU, PCM czy jeszcze nie wiadomo gdzie i z czym. 

 

Wypchane, wsiadam zamykać szyby i co widze, nie możliwe DZIAŁA, kontrolki się zapaliły i udało się uruchomić silnik. Chek wywala dalej, kasujey. Silnik przacuje na jałowym biegu, dajemy mu 15 minut i jadę domu, niestey check wywala dalej i silnik chodzi jakby bez mocy ale coraz jednak lepiej. Udało mi śię dojechać, odłączyłem aku na 10min, check zgasł, zrobiłem adaptacje wolnych obrotów trwało to około 40 min i narazie działą. Zobaczymy jutro.

 

Słyszeliście o czymś takim. Co to się stao sie? Czy to może jednak nasza wina? Pojechałem o 17, jest 2 w nocy. Rano do pracy.Dobranoc

 

PS.

Do silnika Neste 0w20, takim był poprzednio zalany, silnik ładnie i równo chodził, szybko się nagrzewał. Jestem zadowolony z tego oleju.

Do skrzyni Amsoil, wszystko oferty od kolegi z naszego forum. Może to złudzenie ale wydaje mi się, że skrzynia chodzi głośniej niż przed. Do tego wydaje mi się, że zlaliśmy ze skrzyni więcej jednak niż 2 litry.


Użytkownik tomek7913 edytował ten post 01:16, 03.10.2014

  • 0

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:26, 03.10.2014

Obstawiam, że została ruszona któraś wtyczka. Posprawdzaj wtyczki w ecu. Błędy B1168 i B 1169 nic nie znaczą :)  - brak napięcia na sterowniku dwi a co za tym idzie nie ma komunikacji z licznikiem - ale do prawidłowej pracy silnika nie ma to nic wspólnego ... Błąd P0685 jest znaczący bo gdzie wcięło plusa - Po smaruj wtyczki smarem i powinno być dobrze .. Z przeprogramowaniem to radziłbym uważać bo jak wsad wywalisz to nie ma wielu ludzi co to naprawią i zostanie wymiana ecu 

Usuwanie usterek wg DTC: P0685

 

DTC P0685:   Usterka obwodu sterującego zasilaniem ECM/PCM

 

1. Włączyć zapłon (II).

 

2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

 

3. Uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez 30 sekund.

 

4. Wyłączyć zapłon.

 

5. Uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez 30 sekund.

 

6. Wyłączyć zapłon.

 

7. Włączyć zapłon (II).

 

8. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy wskazywany jest kod DTC P0685?


TAK - Przeprogramować ECM/PCM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM/PCM na sprawdzony w działaniu, a następnie sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie ustąpi po użyciu sprawdzonego w działaniu ECM/PCM, wymienić oryginalny  ECM/ PCM.n


NIE - Usterka okresowa, system obecnie działa prawidłowo.n

 


  • 0

#3 tomek7913

tomek7913
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:okolice Wro
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Touran
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:12, 03.10.2014

Po 500m zapalił się znów check, nie działa prędkościomierz i nie zlicza kilometrów. Sprawdze po pracy złączki. Olej do skrzyni był wlewany przez taki czujnik w skrzyni pod akumulatorem.


  • 0

#4 tomek7913

tomek7913
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:okolice Wro
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Touran
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 03.10.2014

Koledzy, WIEM co się stało i dlaczego. Ale przed tym jednak trochę wprowadzenia.

 

I. WIELKIE dzięki dla kolegi MUZYCZKI, zna się na rzeczy, jego rady są bezcenne  :1miejsce:

II. Jeżeli czujecie że, możecie coś zrobić sami :hehe  przy swojej hani to lepiej tak zróbcie.

 

Poszperałem troszke w necie, podpytałem kolegi muzyczki i wziąłem sie za ustalenie przyczyny.

Rzeczywiście, dwa tyg temu ostro pracowałem przy kablach w mojej hani. Montowałem moje  CA i pomyślałem że może jednak coś zj.....em, ruszyłem jakąś  kostke, zrobiłem jakiegoś babola i dziś wyszło. Niestety czynnik ludzki odpowiada za większość takich akcji.

 

Kilka wydruków z HONDAESM, miernik w dłoń i do roboty szukać tego zaginionego sygnału który pownien dochodzić ECU :rozpacz: . Postanowiłem że mogę na to poświęcić dzisiejszy wieczór i część jutra.

Znalazłem bardzo szybko- w porównaniu do czasu jaki sobie założyłem :czar: .YEAH. CIŚNIENIE SPADŁO. Ale ulga. Już zaoszczędziłem na diagnozie :tancze:  kupię sobie za to ELMA.

 

A teraz quiz co było przyczyną:

 

1. przy montażu kabli CA ruszyłem jakąś złączke :ops:

2. spadki napięć powodowane przez wzmacniacz  :on

3. nowa inst. prądowa indukuje niebezpieczne pola  :wow:

4 wilgoć w ECU :google:

5. to nie moja wina. patrz punkt II :klnie:

 

Pozdrawiam.

Rozwiązanie quizu za 48h.

 

 

 

 

 

 


  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 22:22, 10.09.2019

Koledzy, WIEM co się stało i dlaczego. Ale przed tym jednak trochę wprowadzenia.

I. WIELKIE dzięki dla kolegi MUZYCZKI, zna się na rzeczy, jego rady są bezcenne :1miejsce:
II. Jeżeli czujecie że, możecie coś zrobić sami :hehe przy swojej hani to lepiej tak zróbcie.

Poszperałem troszke w necie, podpytałem kolegi muzyczki i wziąłem sie za ustalenie przyczyny.
Rzeczywiście, dwa tyg temu ostro pracowałem przy kablach w mojej hani. Montowałem moje CA i pomyślałem że może jednak coś zj.....em, ruszyłem jakąś kostke, zrobiłem jakiegoś babola i dziś wyszło. Niestety czynnik ludzki odpowiada za większość takich akcji.

Kilka wydruków z HONDAESM, miernik w dłoń i do roboty szukać tego zaginionego sygnału który pownien dochodzić ECU :rozpacz: . Postanowiłem że mogę na to poświęcić dzisiejszy wieczór i część jutra.
Znalazłem bardzo szybko- w porównaniu do czasu jaki sobie założyłem :czar: .YEAH. CIŚNIENIE SPADŁO. Ale ulga. Już zaoszczędziłem na diagnozie :tancze: kupię sobie za to ELMA.

A teraz quiz co było przyczyną:

1. przy montażu kabli CA ruszyłem jakąś złączke :ops:
2. spadki napięć powodowane przez wzmacniacz :on
3. nowa inst. prądowa indukuje niebezpieczne pola :wow:
4 wilgoć w ECU :google:
5. to nie moja wina. patrz punkt II :klnie:

Pozdrawiam.
Rozwiązanie quizu za 48h.


No i minelo 5 lat a rozwiazania brak 😋
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, bledy, DTC, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq