Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zapach gazu

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • SkÄ…d:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:20, 30.09.2014

Witam,

 

Ostatnio jechałem przez około 400 km przy prędkościach średnio 150-200 km/h praktycznie bez przerwy. Na następny dzień zauważyłem, że wewnątrz auta śmierdzi gazem (najbardziej czuć jak się stoi lub rusza). Wcześniej na pewno tego nie było.

 

Zastanawiam się czy są to jakieś przewody gazu czy może np. wtryskiwacze (Valteki).

 

Co to może być? Jaki koszt naprawy?

 

Ponadto zauważyłem, że przy prędkości 200km/h (max) auto przełączało się na benzynę co chwilę, po czym wracało na gaz (KME Diego G3), co na ogół nie ma miejsca.

 

Pozdrawiam.


Użytkownik Gr3at edytował ten post 09:21, 30.09.2014

  • 0

#2 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:11, 01.10.2014

jaki reduktor?

 

woda z płynem do mycia naczyń, pędzelek i jedziesz po wszystkich wężach gazowych pod maską albo podjedź na najbliższą stację diagnostyczną, która również bada samochody z LPG, zapłacisz 20 zł i sprawdzą Ci z czujnikiem gazu


Użytkownik artek0903 edytował ten post 14:15, 01.10.2014

  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:10, 01.10.2014

Pewnie reduktor zamarzał to wywalało na benzynę.
Jak siedzÄ… valteki to pewnie i Alaska.
A jak ci śmierdzi to sprawdzaj jak najszybciej.

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#4 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • SkÄ…d:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:07, 02.10.2014

Reduktor: http://img.tapatalk....21/qezura5e.jpg


  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:04, 02.10.2014

Kme silver. I to na dodatek zle zamontowany... gratulujÄ™ gazownikowi
  • 0

#6 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:15, 02.10.2014

troszkę do góry nogami, pewnie mocno zapowietrzony


  • 0

#7 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • SkÄ…d:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:58, 02.10.2014

Mam w planach wymianę wtryskiwaczy na jakieś dobre. Jakie są najlepsze wg Was dla tego auta? Może wymienić reduktor przy wymianie wtryskiwaczy? Jaki to byłby dodatkowy koszt?

Dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam.
  • 0

#8 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:23, 02.10.2014

reduktor jest dobry (o ile jest sprawny) tylko źle zamontowany, wystarczy zamontować jak producent przykazał i będzie śmigać. Co do wtrysków w rozsądnych pieniądzach to hana lub baracuda.


  • 0

#9 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • SkÄ…d:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:31, 02.10.2014

To co warto byłoby zlecić gazownikowi przy wizycie?

Dodam że po tej podróży auto potrafi mocniej szarpnac przy przełączaniu na gaz, ale też nie zawsze.
  • 0

#10 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:35, 02.10.2014

Diagnozę problemu :) jak jest gazownikiem a nie "gazownikiem", to będzie wiedział co zrobić.

 

I niech poprawi montaż reduktora. Tutaj na stronie 8 masz rysunek obrazujący jak nie należy montować tego reduktora a Ty masz dokładnie tak zamontowany:

 

http://oldwww.kme.eu...kme-2.12_PL.pdf


  • 0

#11 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:45, 02.10.2014

Nie kumam - autor ma reduktor zamontowany wylotem gazu do dołu, mówicie, że źle.

A na stronie 8 jest pokazane właśnie, żeby nie montować wylotem gazu do góry.

OCB?


  • 0

#12 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:11, 02.10.2014

spójrz jeszcze raz na zdjęcie, które zamieścił Gr3at, wylot gazu jest tam, gdzie kolanka wodne czyli w tym konkretnym przypadku na górze


  • 0

#13 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 02.10.2014

OK, zmylił mnie filtr gazu na dole reduktora, ale to pewnie wąż idzie górą i potem jakoś zakręca


  • 0

#14 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • SkÄ…d:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:09, 18.11.2014

Reduktor zostawiłem jak jest, podobno w tym modelu dużej to różnicy nie robi, bo nie ma jakiegoś tam jednego podłączenia. Poza tym gazownik rozebrał, sprawdził podobno i nie powinno być z nim najmniejszego problemu.

 

Winnym zapachu stał się nieszczelny filtr gazu, który ocierał o jeden z metalowych przewodów (zrobiła się po prostu dziura). Mam podobno szczęście, że nic się ze mną nie stało, ani że auto nie spłonęło - teraz pukam się w głowę, za te wszystkie km przejechane, czując zapach gazu. Najciekawsze jest to, że spalanie jakoś się specjalnie nie różniło. Po zmianie wtryskiwaczy, filtrów etc. gazu starcza na min 30 km więcej i auto jeździ troszkę dynamiczniej. :)

 

Temat w zasadzie zamknięty. :)

 

Mam jednak inne pytanie. Nauczyłem się samemu ustawiać mapy benzyny, gazu etc. Jednak zauważyłem, że czasem czuję lekkie szarpnięcie podczas przełączania (raczej wtedy gdy auto jest zimne). Czy oznacza to, że po prostu muszę zmienić temperaturę przełączania na gaz?


Użytkownik Gr3at edytował ten post 00:14, 18.11.2014

  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:28, 18.11.2014

tak najprościej, ale tutaj wtryskiwacze się już kleją.

Więc na krótka metę temperatura, ale wtedy rosną koszty benzyny.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq