Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

półoś prawa accord VII 2.4

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#31 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:25, 23.10.2014

Też gdzieś się spotkałem ,że zewnętrzne były przyczyną drgań ale nie jestem pewien czy to było akurat w hondzie


  • 0
                       

#32 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:34, 23.10.2014

Włodar, ja zmieniłem u mnie skrzynie na taka po przebiegu 38kkm, moją wział Wilu i rozebrał zeby mieć pewność, że wszystko z nią OK zanim ją założy. jak się okazało prawie wszystkie łożyska były zużyte w większym lub mniejszym stopniu. a samochód był od nowości u mnie zreszta auto nadal jest na forum i jeszcze nie przekroczyło 100kkm.


  • 0

#33 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:55, 23.08.2017

a ja zapytam tak, czy w miejscu oznaczonym numerkiem 1 tj. przegub wewnętrzny, jak łapie za niego i ruszam całą półosią to w miejscu oznaczonym numerem dwa w kierunku ruchu jak narysowana jest strzałka mam luz z 5mm i jak ciagne lewo prawo to jest takie głuche metaliczne stukanie, tak powinno być? 

 

https://zapodaj.net/...3173aa.jpg.html


Użytkownik mickry edytował ten post 20:58, 23.08.2017

  • 0

#34 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:29, 23.08.2017

Cześć,

 

Powiem Ci że tak to opisałeś że nie mam pewności o który luz chodzi. Domyślam się że o luz na wieloklinie tj. pomiędzy kielichem przegubu a półosią pomocniczą (tą z podporą). W VII-ce nie miałem tam luzu o ile pamiętam, w VIII mam (a problemu wibracji nie mam). Przegub buja lekko na boki, wzdłuż też tak jak na tym filmie od 0:45:

 

 

Gość zresztą mówi, że ma luz i też nie ma problemu z wibracjami.

 

Jeśli mówimy o luzie pomiędzy samą półosią a przegubem (czyli jakby tam gdzie jest manszeta). W VIII go nie mam. W VII miałem gdy przegub był zużyty i miał wżery (i naprawdę tripod mocno wtedy latał w kielichu), były słynne wibracje itp. Po wymianie przegubu luz zniknął (i wibracje też).


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:31, 23.08.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#35 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:54, 23.08.2017

mam luz tak jak on lewo prawo w miejscu gdzie przegub wchodzi w podporę tak? bo to co jest złapane do silnika na 2 śruby to podpora ? to tam mam luz tak jak tu lewo prawo


  • 0

#36 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:25, 24.08.2017

Przegub nie wchodzi w podporę :-) On jest nasunięty na wieloklin półosi pośredniej/pomocniczej, jest tam miejsce podziału/połączenie. Podpora jest przymocowana do silnika, jak mówisz.

Jak mocniej pociągniesz (albo pomożesz sobie śrubokrętem) to on zejdzie z tej z półosi pomocniczej, na miejscu utrzymuje go tylko sprężysty pierścień nasunięty na rowek wycięty w wieloklinie półosi pomocniczej. Na drugiej stronie wątku jest zdjęcie jak wygląda wieloklin od strony przegubu po zdjęciu go z półosi pomocniczej.

U mnie jest tam zarówno luz podłużny i poprzeczny, taki sam jak na tym filmiku od 45 sekundy.

 

Łożysko w podporze też może mieć luz poprzeczny, u mnie go nie ma. W takim wypadku bym je wymienił, jest dostępne jako część zamienna.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 09:33, 24.08.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#37 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:45, 24.08.2017

hmm no wiesz tylko ja za bardzo nie umiem ocenić co jest z tym nie tak, mam tylko delikatne bicie kierownicy przy określonych prędkościach ale równie dobrze to moga byc i felgi chociaz i na zimie tez to samo jest;)


  • 0

#38 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:17, 15.11.2017

 

Witam, podpinam się pod temat z pytaniem.

Mianowicie, czy w pełni sprawnej półosi występuje luz góra-dół kielicha przegubu wewnętrznego (tj. na załączony zdjęciu) na wieloklinie czy jest raczej na nim sztywno osadzony?

u9ptz3.jpg
Prawa półoś Accorda CL7 2004r.
 
Pozdrawiam

 

dwa pytania mam:

1/ do czego jest ten pierścień gumowy na półosi między osłonami? u mnie z prawej strony prawie się rozleciał.

2/ czy lekki poziomy luz półosi jak się nią porusza w kierunku skrzynia-przegub-skrzynia świadczy że przegub już pada? z lewej strony tak mam, że ręką wyczuwam luz ale póki co innych objawów nie ma. jak sprawdzić czy to przegub zewnętrzny czy wewnętrzny ewentualnie?


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#39 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:40, 15.11.2017

dwa pytania mam:

1/ do czego jest ten pierścień gumowy na półosi między osłonami? u mnie z prawej strony prawie się rozleciał.

2/ czy lekki poziomy luz półosi jak się nią porusza w kierunku skrzynia-przegub-skrzynia świadczy że przegub już pada? z lewej strony tak mam, że ręką wyczuwam luz ale póki co innych objawów nie ma. jak sprawdzić czy to przegub zewnętrzny czy wewnętrzny ewentualnie?

1 - tłumik drgań (ale do końca nie wiem co i jak tłumi; po prostu tak się nazywa i na pewno nie jest przyczyną trzęsienia budą)

2 - luz poosiowy jest możliwy, bo kielich rusza się na wieloklinie

 

Jak kojarze, to drgania głównie powodują wżery wewnątrz kielicha. Zdejmij manszete, oczyść ze smaru i będziesz widział powierzchnie 


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 07:45, 15.11.2017

  • 0

#40 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:29, 15.11.2017

1. da to się samo dokupić i założyć bez ściągania półosi?

 

2. trochę dziwne ze jednej strony tylko ten luz jest, co prawda mały ale przy ruszaniu półosią lekki stuk słychać i luz czuć. w moim drugim acco, gdzie ewidentnie lewy przegub zewnętrzny jest do wymiany, ten luz na półosi jest bardzo duży, więc może o czymś to świadczy jednak...


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#41 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:33, 15.11.2017

U mnie w VII luz wzdłużny nie pamiętam czy był czy nie. Gdy przegub wewnętrzny miał wżery i były wibracje to był duży luz poprzeczny w tym przegubie i głośno stukał przy szarpaniu na boki półosią, do tego stopnia że przed rozebraniem mechanik myślał że przegub nie ma w ogóle smaru (smar oczywiście był).


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#42 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:04, 16.11.2017

U mnie w VII luz wzdłużny nie pamiętam czy był czy nie. Gdy przegub wewnętrzny miał wżery i były wibracje to był duży luz poprzeczny w tym przegubie i głośno stukał przy szarpaniu na boki półosią, do tego stopnia że przed rozebraniem mechanik myślał że przegub nie ma w ogóle smaru (smar oczywiście był).

poprzeczny czyli prawo-lewo wzdłuż półosi czy przód-tył prostopadle do osi?


Użytkownik Marco edytował ten post 00:05, 16.11.2017

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#43 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:21, 16.11.2017

Poprzeczny tj. prostopadły do osi półosi czyli jak te czerwone strzałki na rysunku parę postów wyżej.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#44 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:27, 16.11.2017

Na marginesie - pod tym tłumikiem drgań korozja zjada ten wałek... u mnie nie było ok 30% wałka półosi, wymieniłem wałek na wszelki wypadek...od tego ukręcają się półosie.


  • 0

#45 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:40, 16.11.2017

Zgadza się, półoś koroduje pod nim.

 

Co do pytań powyżej - ciężarek jest dostępny jako część zamienna ale trzeba wszystko rozebrać żeby go zdjąć (tzn. przynajmniej jeden przegub, wymiana przeguby wewnętrznego to właściwa okazja). Tyle że po zdjęciu może się okazać że korozja zjadła tyle że półoś do wymiany :-)

 

A to jest ciężarek antywibracyjny - spełnia rolę podpory. Oczywiście w tym miejscu stałej podpory się nie da zrobić ale dodatkowa masa dzięki swojej inercji w doniesieniu do wibracji działa jak podpórka.


Poprzeczny tj. prostopadły do osi półosi czyli jak te czerwone strzałki na rysunku parę postów wyżej.

 

W uzupełnieniu - jeśli masz luz ciągnąc za półoś w kierunku do i od skrzyni (czyli podłużny) to on się bierze z przegubu zewnętrznego. Przegub wewnętrzny z definicji zezwala na ruch podłużny półosi w nim w znacznym zakresie - tam cały "zespół" się skraca i wydłuża w przegubie wewnętrznym gdy koło porusza się góra-dół.

Natomiast przegub wewnętrzny może mieć na swoim wieloklinie niewielki luz podłużny oraz zdarza się też lekki poprzeczny (czyli przegub "buja się" na wieloklinie tak jak pokazują strzałki). Na wieloklinie czyli przy podporze. Półoś pośrednia/pomocnicza (ta co wchodzi w skrzynię) nie jest jednym elementem z przegubem wewnętrznym - jest tam połączenie wieloklinem. No i łożysko podpory też miewa luz, wtedy je się wymienia.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:41, 16.11.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq