Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Nierówna praca, dławienie się, szarpanie, gaśnięcie, strzelanie itd.

V Szarpanie gaśnięcie strzelanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Valtaranor

Valtaranor
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Konin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 26.09.2014

Witam.

 

Od jakiegoś czasu mój accord dziwnie się zachowuje. Na pb jak jest zimny obroty są na ok 1.5 k rpm, silnik nie osiągnie jeszcze optymalnej temperatury to zaczynają obroty falować, przy zatrzymaniu się i wciśnięciu sprzęgła potrafi zgasnąć. Jak wrzuci się na luz to też gaśnie. Dopiero jak temperatura jest właściwa to sytuacja się uspokaja. Silnik cały czas pracuje nierówno, drgania się przenoszą na kierownicę i słychać trzeszczenie plastików. Czy to na zimny czy na ciepły gdy obroty zejdą poniżej 2 k rpm dostaje zadławienia na chwilę i dopiero jedzie normalnie. Dobrze rozpędza się tylko na 2 biegu na wyższych biegach dopiero powyżej 4 k rpm czuć że się zbiera. Na gazie 2 gen z rozpędzaniem jest trochę lepiej, dławienia sie jako takiego nie ma ale przy ruszaniu ze świateł czy skrzyżowania potrafi strzelić. Obroty na gazie falują lekko pw górę i w dół przy 0,75 k rpm. Na gazie i benzynie przy poruszaniu się np po parkingu przy obrotach w granicach 1-1,5 k rpm szarpie całym samochodem. Co ostatnio było robione: w zeszłym roku wymieniane świece i przewody. Filtry i olej w tym roku. Ostatnio miesiąc stała u mechanika i teoretycznie były regulowane zawory i czyszczony krokowiec. Podobno była sprawdzona szczelność dolotu. Przed tą wizytą nie było tak źle, silnik pracował równiej, nie było czuć aż tak wibracji. Czy mechanik coś zepsuł? Nie mam pojęcia co z nią robić. Do tego mechanika już raczej nie wrócę. Ktoś wie co trzeba posprawdzać? Nie wiem czy w moich okolicach jest ktoś kto dobrze będzie umiał się zająć dobrze moim acco. Pomóżcie proszę.


  • 0

#2 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 27.09.2014

Przyjrzeć się jeszcze raz przewodom i świecom - jak były założone kiepskie, to po roku mogą już nie podołać przy LPG. 

Rozebrać przepustnicę i IAC - przeczyścić i sprawdzić, czy mechanikowi nie zapomniało się dać uszczelki pod te elementy. 

Mogła też rozjechać się mapa benzyny - to może być przyczyną dlaczego na benzynie jest tragedia, a na gazie troszkę lepiej. 

Odłącz akumulator, zostaw na 1h po czym podłącz i niech popracuje sobie na benzynie do załączenia wentylatorów. Zrób potem parę kilometrów na benzynie, nie włączając gazu. Jak będzie lepiej, to masz przyczynę.

 

Co do gazu - w Koninie są pewni magicy którzy bez problemu poradzili sobie z LPG w moim Peugeocie - miałem podobne objawy: na benzynie gasł, szarpał. Na gazie jeździł troszkę lepiej, ale też szału nie było. Po wizycie u nich problem już nigdy nie powrócił.Ale ja wyeliminowałem przed tym wszystkie możliwe przyczyny.


Użytkownik lukasz.crw edytował ten post 10:51, 27.09.2014

  • 0

#3 miro31

miro31
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ils, F20Z1
  • KM:ok 150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 29.09.2014

Sprawdź też przewody od podciśnienia, mógł ci magik przez przypadek któryś ściągnąć i przyjrzyj się kolektorowi ssącemu czy nie ma jakiegoś pęknięcia (jeśli strzelił to obrotów nie ogarniesz)


  • 0

#4 Valtaranor

Valtaranor
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Konin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 30.09.2014

Dzięki za podpowiedzi. Do starego już nie wrócę. Znajomy mi polecił innego mechanika. Jest nadzieja że będzie ok bo gość osobiście też ma V gen. W tym tygodniu ma do niego trafić będzie miał co sprawdzać.
  • 0

#5 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 15:34, 30.09.2014

niech jeszcze dodatkowo sprawdzi antywybuch, bo przy 2 gen powinieneś mieć taki zawór na rurze dolotu, który zapobiega strzałom w filrt... jest na tym taka opaska gumowa, która bardzo lubi spadać, parcieje i ma dziury.... poza tym niech dobrze sprawdzi zawory, świece, kable, filtry.... Przy tym zacinani na 2k rpm to może być przykładowo brudna przepustnica i sie blokuje akurat w takim położeniu...


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#6 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:41, 30.09.2014

Jak lubisz wycieczki to wpadnij do Topólki i na pewno ogarniemy temat, mam dobrego mechanika ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, Szarpanie, gaśnięcie, strzelanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq