Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

czy silnik kwalifikuje się do remontu ?

VI f18b2 olej accord VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#31 Radziu

Radziu
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:ELW LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MIX
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:44, 02.10.2014

Odpuść sobie wszelkie ceramizery, lepiej odłóż tą kasę na remont albo nowy motor. 1l oleju na 500km, już mniejsza o to jakiej jazdy to masakra. 

Koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy to niecałe 2k. Wymiana motorowni wyjdzie praktycznie na to samo licząc już kupno "nowego" silnika.


  • 0

Moja Honda

 

Tam gdzie przeciętny germaniec już zdycha, Honda zaczyna drugie życie


#32 Raffixon

Raffixon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WGM
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 02.10.2014

Ręce mi opadły. Trafił mi się samochód jak ślepej kurze ziarno...


  • 0

#33 Radziu

Radziu
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:ELW LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MIX
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:06, 02.10.2014

No nie jest to najtańsze rozwiązanie ale przy takim żarciu oleju chyba jedyne, mi przykładowo przed remontem spalał podobne ilości oliwy, nie pomogły płukanki i inny olej, teraz na 10kkm doleje około 1l. :) 

 

Wydasz kasę na remont, zaoszczędzisz potem na oleju, poza tym po remoncie pali mi jakieś 1-1.5l mniej na 100km.

Decyzja już należy do Ciebie, oczywiści można się bawić w jakieś inne oleje, płukanki itd ale wątpię żeby coś pomogły. 


  • 0

Moja Honda

 

Tam gdzie przeciętny germaniec już zdycha, Honda zaczyna drugie życie


#34 Raffixon

Raffixon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WGM
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 02.10.2014

Ostatnio wsadziłem już ponad 2k nie mam teraz kasy na kolejne, spróbuje z tymi wynalazkami....

Olej zmienić czy ten co mam jest ok?


  • 0

#35 buford

buford
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 02.10.2014

No nie jest to najtańsze rozwiązanie ale przy takim żarciu oleju chyba jedyne, mi przykładowo przed remontem spalał podobne ilości oliwy, nie pomogły płukanki i inny olej, teraz na 10kkm doleje około 1l. :)

 

Wydasz kasę na remont, zaoszczędzisz potem na oleju, poza tym po remoncie pali mi jakieś 1-1.5l mniej na 100km.

Decyzja już należy do Ciebie, oczywiści można się bawić w jakieś inne oleje, płukanki itd ale wątpię żeby coś pomogły. 

Tak jak wyżej osobiście nie wierze w żadne ceramizery i płukanki. Zamiast wróżenia z fusów zrobic pomiar ciśnienia sprężania z próba olejową po wczesniejszej regulacji zaworów (zakładam że brak wycieków z silnika) . Jak ok. to zalać valvoline maxlife 10w40 ,jak źle to  wymiana silnika lub remont. U mnie accord połykał ponad 2l castrola na 10 000, po zmianie na v-line maxlife do 1,5 l na 10 000. Olej zmieniam co 10 tys i silnik ciszej pracuje .


  • 0

#36 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:59, 02.10.2014

Ostatnio wsadziłem już ponad 2k nie mam teraz kasy na kolejne, spróbuje z tymi wynalazkami....

Olej zmienić czy ten co mam jest ok?

 

U Ciebie jest dużo gorsza sytuacja niż u założyciela wątku (pobór ok. 2L/1000 km) i nawet zmiana tego badziewnego Mobila 10W40 nie pomoże., niezbędna jest wymiana pierścieni tłokowych i sprawdzenie głowicy u szlifierza.

 

Strach wyjechać gdzieś takim autem bez bańki oleju w bagażniku ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 20:17, 03.10.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#37 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 02.10.2014

rozmawiałem dziś wieczorem z mechanikiem.

 

1. polecił mi żebym wymienił uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy. tanio a może faktycznie dużo zmienić.

 

2. ewentualnie kupił drugi silnik w dużo lepszym stanie z gwarancją zwrotu, że nie pali oleju i wszystko jest z nim ok.

 

stwierdził ze taki "mały remont silnika" to strata kasy. ze jeżeli nie ma zmiany tłoków i szlifa cylindrów to pierścienie i tak się wytrą za jakieś 30-40k i będzie to samo.......


  • 0

#38 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:49, 02.10.2014

1. nie wierze zeby tyle uszczelniacze przepuszczaly - wg mnie nic to nie zmieni. Jak prowadnica zaworu jest wyjechana to nowy uszczelniacz dlugo nie pociagnie

 

2. kto da taka gwarancje ? - chyba jakis kamikadze.

 

no tak, lepiej ladowac kase w oliwe: 2 litry oleju na 1000 km = 75 pln co dalej daje  w  przeliczeniu okolo 1500 pln na 10 000 km wiec co sie bardziej kalkuluje....... ?


  • 0

#39 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:34, 03.10.2014

troche przesadziles - moj pali nie cały litr na 1000 i to mobila za 20zł więc na 10.000 = 200zł a z tym da sie już zyć do przyszłego lata....

 

gwarancje dają najczęściej miesiąc, jeśli tam bym zminiał to w miesiąc bez problemu zrobie 1000km i bede wszystko wiedział. Do tego po zamontowaniu mozna jechac na stacje diagnostyczną i sprawdzić sprężanie i skład spalin......

 

ma ktoś z was silnik po małym remoncie ponad kilka lat ? jak to sie sprawuje ? prblem nie powraca ? bo podejrzewam że mechanik mi tak nagadał bo woli wymienić cały słupek niż bawić sie w remont. ach, ile mechaników tyle opinii... i weź tu bądź mądry.


Użytkownik klev edytował ten post 06:38, 03.10.2014

  • 0

#40 Raffixon

Raffixon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WGM
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:49, 03.10.2014

Dziękuje za rady, w niedziele jade w trase 430km spróbuje zalać ceramizer, jak sie nie uda będę się martwić
  • 0

#41 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:15, 03.10.2014

drugi mechanik powiedział, że stawia 85% na uszczelniacze zaworowe a nie na pierscienie bo musiała by długo stać zeby sie pierścienie zapiekły, a przy przebiegu 230.000 to pewnie stwardniały gumy/uszczelniacze i tendy puszcza ten nieszczęsny olej. ogólnie najczęściej puszcza zaworami jak sie jakiś nagar najebie i nie przylegają idelanie. dlatego przed zmianą tych uszczleniaczy zrobie ten flush i zmienie olej na świerzy - niech ustawia zawory na "czystrzych" gniazdach zaworowych :)

 

200zł wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy + komplet uszczelniaczy max 50zł. olej motul 6100 120zł

 

wychodzi że wsadze 400-500zł i ma być gicio - lepsze to niż remont za 1,5-2 tysie lub wymiana na silnik nie wiadomo w jakim stanie.


  • 0

#42 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:32, 03.10.2014

ciekaw jestem Twojego remontu, ile to pociagnie i czy w ogóle coś da

 

mechanior daje Ci gwarancję, że będzie działać? czy po remoncie powie- chciałem dobrze...wyszło jak zawsze nie moja wina. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#43 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 03.10.2014

Nie będzie "gicio" nie jedna osoba to przerabiała i wymiana uszczelniaczy to niestety kasa w błoto.


  • 0

#44 tytoos

tytoos
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:chyba S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 03.10.2014

nie wiem dokładnie jak w Accordach, ale przy CRX-ach uszczelniacze tyklo oryginalne sie sprawdzaja, pozostałe po kilku tys. przebiegu ponownie puszczają...

 

Stojąc przed wyborem remoncik a zakup używanego silnika, w ogóle bym się nie zastanawiał i robił remont - koszty podobne, a przynajmiej wiesz co masz i już masz zrobione. Jak kupisz silnik to nigdy nie wiesz ile pociagnie, jak byl uzytkowany i jaki jest jego stan. Na poczatku moze byc OK, a po 2-3 miesiacach bedizesz mial problem taki jak ze "starym" silnikiem.


  • 0

#45 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 03.10.2014

wymiane uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy to ciezko nazwać w ogóle remontem, ale tonący brzytwy sie chwyta, to ostatnia próba ratowania silnika przed remontem.... może sie uda przejeździć te 4 planowane lata. za 400 zł warto spróbowac myślę.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f18b2, olej, accord VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq