Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

czy silnik kwalifikuje się do remontu ?

VI f18b2 olej accord VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#16 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 21.09.2014

ok to mam plan.....

 

1 - zalewam cylindry naftą dzień przed zmianą oleju

2 - następnego dnia robię płukankę liquid moly

3 - po 15 min pracy jałowej wymieniam olej na motul 6100

 

teraz pytanie do tych co już robili. Ile lać nafty do 1 cylindra i czy zostawić to na noc ? Rozumiem ze wykręcam świece i strzykawką z wężykiem wlewam naftę bezpośrednio do cylindrów, tylko ile ? 2ml? 5ml? jak już zaleje to zakręcać świece normalnie czy zostawić otwory żeby coś odparowywało czy coś ?

 

Wyjdzie czy nie wyjdzie przynajmniej będę mógł powiedzieć, że próbowałem, a nie jak totalny laik od razu lecieć do mechanika i ustawiać się na remonty. Wiadomo ze dla mechaników to są pieniądze i każdy będzie chciał od razu robić remont :)

 

apropo dymu, wczoraj stanął kolega z tyłu i jak dałem gazu na wyższe obroty to widział że trochę dymi na biało.... ja tego w czasie jazdy nie widziałem, a już na pewno nie na wyższych jak wyprzedzam bo wtedy patrze przed siebie itp.

 

nie wiem czy to jest istotne, wyskoczył mi błąd P0401 czyli system EGR (exhaust gas recirculation insufficient flow detected). Wyczytałem że muszę przeczyścić ten zawór i doloty do niego bo się zapychają. Ciekawe czy to też ma jakiś wpływ na ten olej......

 

Dzięki za wszelką pomoc, bardzo mi wasze wypowiedzi naświetlają temat.


  • 0

#17 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 21.09.2014

nafty to przynajmniej po takim kieliszku szczeniaczku na cylinder - czyli po 20 do 25 ml, osobiscie robilbym to na 2x po te minimum 25 ml. Zalac przez otwor swiec i najlepiej oblewac po gladziach cylindrow dookola nie na denko bo czesc nafty tam pozostanie i nie spelni swojego zadania. Rob na zimnym silniku bo na cieplym nafta szybko odparuje, nie zdazy nawet zleciec do pierscieni.


  • 0

#18 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:18, 21.09.2014

wyczyść ten egr, do tego proponuje iac, przepustnice, ustawienie zaworów, płukanka i nowy olej. Zobaczysz, że spadnie.


  • 0

#19 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:24, 21.09.2014

ja to przelałem ze 2 butelki tej nafty bo co ubyło co pare godzin to dolewałem . a potem jaka chmura z tłumika że ho ho myślałem że straż przyjedzie heh. najlepiej zalewać naftę jak nie masz oleju , wykręcony korek spustowy i widzisz kiedy i ile ci ścieka . bo jak od razu to już nie ma ratunku wg. mnie


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#20 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:06, 21.09.2014

Nie żałuj nafty. Kilka razy trzeba dolewać. Przed tym spuść olej i po nafcie można nim zalać żeby zebrał resztki nafty. Później płukanka jeśli się przy niej upierasz i dopiero nowy filter i olej.
  • 0

#21 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 26.09.2014

w tym momencie acordzik stoi u mechaniora na czyszczeniu przepsustnicy z AIC, czyszczeniu EGR łącznie z tą listwą plus ma zrobić stuki w podwoziu i wyregulować zawory. do tego dostał do ręki nowe świece na zmiane.

 

po tym bede sie zbierał do nafty, flusha i zmiany oleju na motul 6100.

 

niestety nie zdążyłem strzelić te 1000km zeby sprawdzić na DOKŁADNIE ile oleju zjada :( ale jeszcze zdąże :)


  • 0

#22 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 14:38, 26.09.2014

w tym momencie acordzik stoi u mechaniora na czyszczeniu przepsustnicy z AIC, czyszczeniu EGR łącznie z tą listwą plus ma zrobić stuki w podwoziu i wyregulować zawory. do tego dostał do ręki nowe świece na zmiane.

 

Mogłeś zrobić to sam. Z doświadczenia wiem, że mechanicy nie lubią się je**ć z takim czyszczeniem a z zaworami to już w ogóle - to jest zajęcie dla laików przy piwku w sobotnie popołudnie. Oni wolą w 20 minut zmienić klocki i skasować 50 zł niż pół dnia zabawy za 100 zł... No i do tego wszystkiego dochodzi dokładność i cierpliwość, która przy regulacji zaworów jest niezbędna. :) Stawiam, ze niedługo założysz wątek 'po czyszczeniu IAC, EGR i EGR plate oraz regulacji zaworów pracuje jak diesel - jaka przyczyna?'


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 14:39, 26.09.2014

  • 0

#23 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:30, 27.09.2014

nie będę ściemniał, jestem informatykiem i teorii znam dużo, ale praktyki z mechaniki samochodowej nie mam wcale..... nie mam też odpowiednich narzędzi i wyznaje zasadę "jak czegoś nie umiesz to się za to nie bierz" Osobiście szybciej bym się wziął za komputer/strojenie i tym podobne sprawy niż klucz i grzebanie przy zaworach.

 

Sam to zrobię akcje z tą naftą, flushem i zmianą oleju. Tyle myślę ze ogarnę :)

 

Jeśli mój mechanik zawiedzie, najprawdopodobniej będę szukał pomocy u kogoś z forum, lub u jakichś zaufanych/polecanych mechaników/pasjonatów.

 

Na razie nie ma co krakać, liczę że jednak podoła i będzie lepiej :)


  • 0

#24 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 27.09.2014

Zawory są wbrew pozorom bardzo łatwe do wyregulowania. I jestem pewny, że nawet będąc informatykiem dałbyś sobie spokojnie radę :-) Podnieść auto od strony lewego, przedniego koła, wrzucić bieg, przygotować sobie klucz płasko oczkowy oraz płaski śrubokręt i jedziesz z koksem :-)

 

Zdemontowanie elementów do czyszczenia też jest bardzo proste.


Użytkownik lukasz.crw edytował ten post 10:41, 27.09.2014

  • 0

#25 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 11:18, 27.09.2014

ja nawet nie podnosiłem. :)


  • 0

#26 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:55, 27.09.2014

Jak nie wrzucasz biegu to nie podnosisz koła

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#27 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 29.09.2014

mechanik wymienił swiece, wyregulował zawory, wyczyścił przepsutnice, wyczyscił EGR i plate. Hondzinka chodzi zauważalnie żwawiej, ładniej reaguje na gaz i po odpuszczeniu obroty nie spadają prawie do zera tylko ładnie stają na kolo 800 :)

 

jestem zadowolony, muszę pochwalić mechanika :)

 

próbowałem się z moim civicem 1,4 5d i powiem wam ze accord dopiero zaczął odjeżdżać od około 140mk/h ale daleko by nie uciekł. tyle że accord na gazie jechał.

 

Uwielbiam moje hondzinki :D


Użytkownik klev edytował ten post 21:16, 29.09.2014

  • 0

#28 Raffixon

Raffixon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WGM
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 02.10.2014

Witam,

 

Żeby nie zakładać nowego tematu. Mam podobny problem, olej idzie non stop, miałem wyciek na uszczelniaczu ale już zrobiony.

Jak jeżdżę spokojnie (bez vtec) to olej jest ok. ale jak tylko trochę przycisnę oleju nie ma. Sprawdzałem 5 dni temu na bagnecie miałem prawie max. , łącznie przejechałem jakieś 500km od sprawdzenia poziomu oleju, ostatnie 100km  z tych 500km śmigałem "szybko" (ok. 120-160km/h), sprawdzam dziś stan i widzę że jest poniżej minimum. Aktualny olej mobil 1 super 2000 10w40

Przeczytałem ten temat i teraz proszę o rady co zrobić w moim przypadku?

Wymieniać olej na ten o którym pisaliście?

Mój mechanik doradził mi żeby wlać ceramizer, mam tak zrobić?

Czy może płukanka o której pisaliście?

Auto jeździ na LPG, silnik F18B2


Użytkownik Raffixon edytował ten post 17:52, 02.10.2014

  • 0

#29 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:11, 02.10.2014

Tu już nic nie pomoże tylko wymiana pierścieni i uszczelniaczy czyli tzw. mały remoncik. 

Zrobisz i będziesz miał problem z głowy.  Sam to przerabiałem. 


  • 0

#30 Raffixon

Raffixon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WGM
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:22, 02.10.2014

Dziękuje za informację, a powiedz mi ten cały ceramizer nie pomoże?, koszt niewielki a może się okazać że zadziała...

Jaki jest koszt "małego remontu" ?


Użytkownik Raffixon edytował ten post 18:23, 02.10.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f18b2, olej, accord VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq