Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

czy silnik kwalifikuje się do remontu ?

VI f18b2 olej accord VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#1 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:55, 19.09.2014

Witam

 

Niedawno kupiłem accorda z 2001r f18b2 i zapewniono mnie ze pali 100, może 200ml na 1000km. jednak po przejechaniu tego tysiaka wychodzi mi ze pali 600ml....

 

czy 600ml/1000km to już kwalifikuje silnik do remontu ?

 

co do samego silnika to ma przejechane 230.000km i ma założony gaz od polowy roku. działa pięknie, ładnie się wkręca, nie zauważyłem żeby jakoś widocznie dymił na biało czy w jakichkolwiek innych barwach. wygląda na suchy, nigdzie nie widzę wycieków. może minimalnie spocone jest wspomaganie, ale nie zostawia żadnych plam na polbruku pod domem.

 

może lepiej że on jednak pali trochę tego oleju, bo gaz to suchy podobno :)

 

Co o tym myślicie?

 

ja widzę 3 opcje:

 

1 - jeździć i dolewać i nie wczuwać się tak

2 - remont silnika za 2.000-2.500 zł

3 - swap na jakiś H22 za jakiś rok lub dwa


  • 0

#2 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:06, 19.09.2014

No to już spory ubytek... Jesteś pewny ze nie dymi? Przejdź może kolejny tysiąc tak na spokojnie, bez kręcenia do vteca, i zobacz wtedy jaki pobór jest...
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#3 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:06, 19.09.2014

1+3 ;-)
  • 0

#4 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 16:19, 19.09.2014

zasadniczo wpływ na pobór oleju ma styl jazdy, o którym nic nie wspomniałeś.
U mnie są okresy, że jeździ moja dziewczyna, która nie przekracza 3.5 rpm, na trasie 120 max i nie trzeba nic dolewać. A czasem jak ja się dorwę i na trasie na piątym biegu jadę stale na 5 rpm to muszę dolać tyle co Ty. :D


  • 0

#5 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:05, 19.09.2014

zmien moze olej, zalej valvoline 10w40 maxlife :)


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#6 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 19.09.2014

jeżdżę raczej spokojnie, cisnę tylko przy wyprzedzaniu. teraz dolałem na podjeździe swoim do górnej kreski i za 1000km w tym samym miejscu sprawdzę ile dokładnie zje......


  • 0

#7 Maxalt

Maxalt
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Essen
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 19.09.2014

Zasadnicze pytanie: jaki masz zalany olej?


  • 0

#8 sensimilla44

sensimilla44
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:nisko
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 19.09.2014

hej

tak sobie czytam i widzę że masz to samo co ja

niezbyt zabawne ale taka jest rzeczywistość

moc jest obroty są równo działa

nie kopci a olej ubywa hmmmm

spróuj w ten sposób ja to przetestowałem na sobie tzn na hani

poszukaj jakiejś dłuższej górki bujnij się do 120kmna 3biegu i puść gaz i tak sobie leć jak najdłużej a potem gaz i patrz w lusterko prawe na wydech mi puszcza białego *cenzura* ale nie jest to chmura Bog wie jaka ale jest

ale coś mi sie wydaje ze zmiana  oleju nic nie da jeśli bierze to bedzie brał

można dolewać i jeździć ale to siedzi mi w głowie i boli serce

bedę powoli działał z tym faktem ale niewiem na czym sie skończy

ale obawiam się ze pierścienie i uszczelniacze są do wymiany

ku......wa!!!!!!!!!!!!

powodzenia


  • 0

#9 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 19.09.2014

ja dolewam mobil 10w40  i ma napis na butelce 2000. w ksiażeczce mam zapisane ze mobil 1 - 10w40.


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:48, 19.09.2014

Starsze silniki lubią wcinać Mobil'a,  zmień olej na Motula 6100 10W40 a wcześniej zrób płukankę Motul lub LiquiMoly to jest spora szansa, że zauważalnie spadnie zużycie oleju.

 

Przy poborze ok. 0,5L/1000km silnik wykazuje już spore zużycie pierścieni tłokowych ale spróbuj jeszcze powyższego to może pojeździsz bez remontu rok-dwa ...


  • 1

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 20.09.2014

brzmi to logicznie, kupiłem już liquid molly, przejadę ten 1000 (dziś strzeliłem ponad 300) i zobaczę dokładnie ile spalił a potem zrobię tak jak mówiłeś z tą płukanką i olejem motula 6100.

 

jak spadnie o polowe to i tak będzie wielki sukces.


  • 0

#12 sensimilla44

sensimilla44
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:nisko
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 20.09.2014

byłem dziś z swoją pięknotką u kuzyna który zajmuje się mechaniką samochodową

zawsze do niego jeżdżę ponieważ nie naciąga mnie jak inni mechanicy

nie chce na mnie zarobić i jest szczery

powiedział prosto że puszczają pierścienie zgarniające olej uszczelniające są ok ciśnienie w normie

i mówi prosto z mostu jak masz kasę na to to możemy robić ok 1500zl

a jeśli nie to nie ruszaj tylko pilnuj poziomu oleju silnikowi nic się nie stanie i jeździj

można też spróbować zalać naftą ale wątpi że to coś da

no i podjołem decyzje że na razie nie ruszam tego jeśli jest moc i jedzie to tylko bede pilnował poziomu oleju

i Ty też prawdopodobnie to masz więc jak masz kasę to naprawiaj

ale u jakiegoś mechanika to bedzie dużo droższe obstawiam ok 2500zł

a zmiana oleju nic nie da

także powodzeniaA


  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:06, 20.09.2014

W ostatnich latach Mobil 10W40 to jest porażka i przypadków spadku zużycia oleju po zmianie zwłaszcza na Motul'a nie brakuje ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 07:29, 21.09.2014

Jak masz zamiar zmieniać olej i robić płukankę to możesz też przed tym zalać cylindry naftą. Mogą być "zapieczone" pierścienie i po takim zalaniu może puszczą.
  • 0

#15 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:01, 21.09.2014

dodam cos od siebie . moja też brała dużo za dużo oleju. zalewałem naftą pierścienie, robiłem płukanki , lałem różne oleje i co ?? i tak i tak trzeba było zrobić remont zapieczone były pierścienie i uszczelniacze juz dość twarde. ja nie neguję ale nie ma co liczyć na samonaprawienie sie silnika heh i mnie np. remont wyniósł dużo mniej niz wspomiana wyżej kwota heh 


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f18b2, olej, accord VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq