Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uszkodzony wałek rozrządu 2.0 i-vtec 2003 VII

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

#76 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:59, 27.03.2021

Abyś nie zrobił zaworom kuku, polecam zrzucić obudowę rizrzadu, ustawić wszystko na 3znaki...

Narozrabiałeś, trzeba odpokutować xd
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#77 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 23:17, 27.03.2021

Słuchaj kolegi wyżej.
Ustawiasz rozrząd tak jakbyś go wymieniał. Wszystkie znaki mają się zgrać.
Nowy simmering od strony koła pasowego i masa uszczelniajaca na pokrywę rozrządu.
  • 0

#78 Manix

Manix
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:CheÅ‚mno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:40, 27.03.2021

Dzięki za podpowiedzi. Nie da się tego ustawić bez zwalania osłony rozrządu? Jest jakiś manual, film jak się do tego zabrać? Tak dobrze się qrwa zapowiadało, muszę się z tym przespać.

Użytkownik Manix edytował ten post 00:28, 28.03.2021

  • 0

#79 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 07:47, 28.03.2021

Słuchaj kolegi wyżej.
Ustawiasz rozrząd tak jakbyś go wymieniał. Wszystkie znaki mają się zgrać.
Nowy simmering od strony koła pasowego i masa uszczelniajaca na pokrywę rozrządu.

plus uszczelniacz dekla rozrządu, co by ciśnienie oleju było ok
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#80 Manix

Manix
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:CheÅ‚mno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 28.03.2021

Przespałem się z tym i niestety tak jak napisał Edson a Sacrum potwierdził - narozrabiałem przez "drobnostkę"-wypadł imbus blokujący koło na wałku ssącym a być może ten łańcuch, który częściowo wpadł mi do środka też swoje zrobił a ja qrwa "poprawiłem". Tak jak wymianę wałka jakoś ogarniałem, przynajmniej teoretycznie, to na zdjęcie pokrywy rozrządu pomysłu nie mam. Czy to się da zrobić bez wyciągania silnika? Poproszę znawców tematu o radę i ewentualną instrukcję jak to zrobić, jeśli jest to do ogarnięcia w garażu bez kanału, gdzie mam do dyspozycji zwykły podnośnik i kobyłki. Pozdro i czekam na info.

Użytkownik Manix edytował ten post 13:28, 28.03.2021

  • 0

#81 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 13:26, 28.03.2021

Wszystko się da i pod blokiem zrobić..

Alee

Silnik podpierasz od dołu duża żabą, rozpinasz boczna poduszkę... Odkręcasz koło pasowe /tu możesz mieć problem jak nie masz blokady/... Odkręcasz obudowę rizrzadu, naście śrubek 6stek, wyciągasz radiator vtc.. I ściągasz obudowę... Zgrywasz pkty na kołach zębatych, czyscisz obudowę rizrzadu z uszczelnienia, odtluszczssz, zmieniasz uszczelnienia i składasz..mi mając wprawe zajmuje to ok 4h...powodzenia
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#82 Manix

Manix
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:CheÅ‚mno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 28.03.2021

Wszystko się da i pod blokiem zrobić..
Alee
Silnik podpierasz od dołu duża żabą, rozpinasz boczna poduszkę... Odkręcasz koło pasowe /tu możesz mieć problem jak nie masz blokady/... Odkręcasz obudowę rizrzadu, naście śrubek 6stek, wyciągasz radiator vtc.. I ściągasz obudowę... Zgrywasz pkty na kołach zębatych, czyscisz obudowę rizrzadu z uszczelnienia, odtluszczssz, zmieniasz uszczelnienia i składasz..mi mając wprawe zajmuje to ok 4h...powodzenia


Dzięki Edson za info. Blokady nie mam, ale w takim razie zamówię, chyba że jest sposób bez. Jeszcze temat przemyśle, poszukam w necie, manuału serwisowym, zamówię co trzeba i pewnie w wolnym czasie wezmę się za to. Trzeba odpokutować, jak się narozrabiało i czegoś nowego się nauczyć. Jak coś to się jeszcze odezwę, mam nadzieję po dobrze wykonanej robocie. Pozdro
  • 0

#83 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:17, 29.03.2021

BlokadÄ™ koÅ‚a pasowego jeÅ›li masz spawarkÄ™ to zrobisz z trójnika, redukcji i kawaÅ‚ka rury z gwintem. 

Niestety do odkręcenia koła pasowego mogą nie wystarczyć klucze 1/2" - ja spawałem z tłoczyska siłownika jakieś 30mm średnicy - do tego nasadka, na drugim końcu rura żeby w środek włożyć poprzeczkę i poszło dopiero w 2 osoby :)


  • 0

#84 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:JastrzÄ™bie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan YR-565P
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:31, 14.01.2022

Wstawiam zdjęcie jednej z krzywek na wylotowym. Dwie takie są. Nie widziałem takiego czegoś na żadnym ze zdjęć przesłanych przez was, ale jest nad czym się zastanawiać z takim przetarciem? Pod palcem nie czuć, ale pod paznokciem już tak. Takie lekko chropowate. Nic tym się nie dzieje od dwóch regulacji. A tak przynajmniej mi się zdaje. Czy bardziej doświadczeni zawodnicy mogą rzucić okiem i komentarzem?

Załączone pliki


  • 0

#85 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 14:25, 15.01.2022

Wstawiam zdjęcie jednej z krzywek na wylotowym. Dwie takie są. Nie widziałem takiego czegoś na żadnym ze zdjęć przesłanych przez was, ale jest nad czym się zastanawiać z takim przetarciem? Pod palcem nie czuć, ale pod paznokciem już tak. Takie lekko chropowate. Nic tym się nie dzieje od dwóch regulacji. A tak przynajmniej mi się zdaje. Czy bardziej doświadczeni zawodnicy mogą rzucić okiem i komentarzem?

zostaw, obserwuj


  • 1

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq