Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

paląca się kontrolka oleju na wolnych obrotach

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 wismar79

wismar79
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:SG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:26, 17.09.2014

Niby XXI wiek a ludzie wciąż wymieniają sam olej zapominając o filtrze lub olej nie był wymieniany w ogóle co jeszcze gorzej świadczy o poprzednim użytkowniku. Możesz cos powiedzieć o historii tego auta?

Auto kupiłem od młodego chłopaka ,który myślał że jeżdżąc bez filtra powietrza uzyska lepszą moc . Jeździł tak i dobijał auto aż odmówiło posłuszeństwa i stanęło pod blokiem. Po dwóch latach sprzedał mi auto w opłakanym stanie za jedyne 1500 zł . Na warsztacie okazało się że autko nie odpala bo katalizator się rozpadł zapychając dokładnie wydech , awarię szybko usunąłem ciesząc się że już po wszystkim a tu masz.... Jak odpaliłem biało ale jeszcze jak ,( oleju praktycznie brak ), Silnik na stół , uszczelniacze ,pierścionki wymienione (nagar na tłokach niemożliwie wielki , luzy ogromne ) , zawory ustawione , rozrząd kmp. + uszczelniacze wymienione , pompa wspomagania zregenerowana , krokowy , egr , platee , olej , świece , przewody krokowy. Po zabiegu autko ładnie odpaliło nie dymi ,oleju jak na razie nie bierze (700 km przejechane) ładnie się zrywa . Jeżeli chodzi o silnik to by było na tyle . Blacharka  w stanie opłakanym została doprowadzona przez lakiernika ( koszt 1000 zł )  , hamulce przód i tył wymienione ( tylny lewy alus rozpruty na pół - zacisk hamulcowy wisiał na jednej śrubie , poluzował się przecinając alu ). Zawieszenie kompletne przód i tył  wymienione .W zasadzie wszystko robiłem sam prócz lakierownia i całość wyniosła mnie ok 7000 tyś zł .Z ciekawości podjechałem do młodego i spytałem ile dał za auto i ile nim jeździł , okazało się że w 2009 kupił za 15000 jeździł dwa lata nie robiąc kompletnie nic przy aucie , nawet oleju nie zmienił ,problemy zaczęły się jak ściągnął filtr powietrza - tak mi powiedział. No i to by było na tyle , żałuje tylko że nie wymieniłem panewek  mając  nadzieje , że są w  dobrej kondycji  . ........


  • 0

#17 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:58, 17.09.2014

To auto kosztowało Cię kupę kasy i czasu. Ale chyba było warto? I jak w końcu z tą kontrolną oleju? To wina filtra czy panewek?
  • 0

#18 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:29, 18.08.2017

Panowie chciałbym dołączyć się do tematu.

Otóż mam podobny problem jak w temacie. Jestem po remoncie silnika H22A7 przejechane z 700 km + praca na wolnych obrotach po tym czasie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju od razu z rana jak zapalałem auto i nie chciała zgasnąć więc diagnoza taka, że padł czujnik ciśnienia oleju, ponieważ olej świeżo zalany i prawie max stan ( sprawdzałem przed odpalaniem auta ) oczywiście jak koledzy piszą panewki nowe więc to odrzuciłem... Po zaprowadzeniu do warsztatu nagle czujnik zgasł, ale później się zapalił więc postanowione kupić nowy czujnik. po założeniu nowego czujnika kontrolka po chwili zgasła i myślałem ze będzie dobrze ale zauważyłem ze na wolnych obrotach lekko pszcz :(

Moje pytanie, ponieważ już zrobiłem ze 100 km tak i wszystko niby ok ale nie daje mi to spokoju... Jakie oryginalny czujnik powinien mieć ciśnienie na masie ?? bo ten co założyłem jest koloru czerwonego i ma 0,4 bara a na starym nie ma żądnego opisu i nie wiem jakie powinno być ciśnienie na czujniku w ATR ?? Pomocy ;)


  • 0

#19 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:34, 18.08.2017

0,4 bara jest ok.

Jaki lejesz olej?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#20 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:56, 18.08.2017

Emiliano, jaki filtr założyłeś?


  • 0

#21 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:59, 18.08.2017

Ogólnie stary ma oznaczenia jak pamiętam P 0250 lub P250 i jest czarny ten nowy jest czerwony

olej na razie na dotarcie 10W40  a filtr powiem wam szczerze, że nie wiem

ale autem jeździłem trochę wcześniej przed drugim remontem i wszystko było ok


dodam ze w katalogu inter carsu sa trzy rodzaje zamienników z różnymi kolorami bialy czerwony czarny i ten czarny w opisie ma ze ciśnienie złącza 0,3bara  a ja właśnie stary mam czarny kolor, ale za cholerę nie mogę znaleźć takiego czujnika :(


  • 0

#22 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:43, 18.08.2017

Jak masz na wolnych 0.3 albo nawet 0.4 bara to nie jest różowo. Minimum według manuala to 10 PSI czyli 0,68bar przy w pełni rozgrzanym silniku.

Ale powiem Ci, że 2500km temu też robiłem remont H serii i mam zalaną oliwe 5w50 i przy 750 obr na w pełni rozgrzanym oleju mam 9-11 psi.

Na oleju Xw40 albo Xw30 zapewne bym miał za niskie ciśnienie....

Luzy na nowych panewkach sprawdzałem i były zgodne ze specyfikacją.

 

Zalecam Ci podłączenie czujnika ciśnienia, żeby mieć pewność.


Użytkownik h1tman edytował ten post 10:44, 18.08.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#23 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:04, 18.08.2017

Kolego sprawdzałem i stary ma oznaczenie P.25

Kurde dziś zakupiłem czujnik 0,3 bar ale jeszcze go nie zamontowałem i chyba będę musiał podłączyć i zmierzyć ciśnienie

czy ktoś dysponuje manualem przy jakiej temperaturze i przy jakich obrotach silnika powinno się przeprowadzić próbę i oczywiście ile powinno pokazać na zegarach jeśli chodzi o H22A7


  • 0

#24 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:37, 18.08.2017

dodam kolego ze panewki nowe także od razu bym je wykluczył i kurde po pierwszym remoncie przejechałem z 10 tys km i czujnik mi się nie zapalał i wszystko niby było ok a robiłem jeszcze raz bo olej mi brał i mnie to denerwowało i znów nowe panewki, pierścienie itp i po 800 km czujnik ale niby ten stary przeciekał i kupiłem drugi o 0.4 bara i mruga mi przy niskich obrotach i po odpaleniu też  nie zawsze od razu gaśnie więc co może byc ??


założę chyba nowy temat bo tam więcej osób prześledzi ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq