Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem po regulacji zaworów

VI regulacja zaworów klekot nierówna praca

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:21, 05.09.2014

A na pewno miałeś martwe pole przy ustawianiu danego cylindra? Potrafisz to wyczuć, czy kierowałeś się znacznikami na kole? I pożycz od kogoś dynamometr i dokręcaj 15 Nm, być może za słabo kontrujesz i się luzują.


  • 0

#17 Snajper

Snajper
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • SkÄ…d:Trójmiasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 05.09.2014

dobra na spokojnie przeczytałem jeszcze raz manual i przejrzałem wszystkie rysunki bo fotki mi sie nie ładują i mam takie wnioski :

 

- podczas regulacji krÄ™ciÅ‚em koÅ‚em w kierunku szyby i tak patrzyÅ‚em na znak strzaÅ‚ki aby obracaÅ‚ siÄ™ o 90 stopni, czy dobrze dedukuje że trzeba krÄ™cić koÅ‚em do siebie a dalej wg instrukcji - 1 cylinder - 90 stopni do siebie - 3 cylinder - 90 stopni do siebie - 4 cylinder - 90 stopni do siebie  - 2 cylinder ???


  • 0

#18 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:26, 05.09.2014

Nie zdejmując osłony rozrządu zobaczysz od wewnętrznej strony strzałkę UP, wtedy regulujesz na cylindrze, w którym tłok znajduje się w martwym położeniu. Zobacz na wszystkie 'ramiona' koła w jakiej są pozycji i po regulacji kręcisz tak, by strzałka była równolegle do silnika (na poczatku też musi być pod kątem 90 ale do silnika a nie podłogi - zwróć uwagę, że silnik jest delikatnie przechylony), wówczas masz znowu martwe położenie na kolejnym cylindrze, dodatkowo wcześniej wyczujesz takie luźniejsze obrócenie kręcąc kluczem. I przystępujesz do regulacji.

 

Skąd dokładnie jesteś? Może bym sobie jutro zrobił wycieczkę nad morze i byśmy zobaczyli wspólnie o co chodzi.


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 20:27, 05.09.2014

  • 0

#19 Snajper

Snajper
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • SkÄ…d:Trójmiasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 05.09.2014

no tak to kumam tylko kwestia w którą stronę kręcić kołem do siebie czy do szyby bo może tu popełniałem błąd i w ten sposób regulowałem nie właściwy cylinder,


  • 0

#20 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:32, 05.09.2014

Niemożliwe, przecież byś widział, który jest 'zablokowany'...

 

aha, a obracasz kołem do siebie.


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 20:35, 05.09.2014

  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:37, 05.09.2014

Możesz powiedzieć coś o tym kręceniu - trzeba zawsze kręcić tylko w jedną stronę przy regulacji czy w ogóle nie można kręcić w jakąś stronę bo czymś to grozi?

 

Luzuje się naciąg paska rozrządu jak kręcisz w drugą stronę. Niby jak masz dobrze naciągnięty pasek nic się nie powinno stać, ale....

 

dobra na spokojnie przeczytałem jeszcze raz manual i przejrzałem wszystkie rysunki bo fotki mi sie nie ładują i mam takie wnioski :

 

- podczas regulacji krÄ™ciÅ‚em koÅ‚em w kierunku szyby i tak patrzyÅ‚em na znak strzaÅ‚ki aby obracaÅ‚ siÄ™ o 90 stopni, czy dobrze dedukuje że trzeba krÄ™cić koÅ‚em do siebie a dalej wg instrukcji - 1 cylinder - 90 stopni do siebie - 3 cylinder - 90 stopni do siebie - 4 cylinder - 90 stopni do siebie  - 2 cylinder ???

 

 

Teraz nie pamiętam w którą stronę kręcić kołem, ale 1-3-4-2 to jest kolejność.

Opis regulacji wg tego wÄ…tku

http://www.accordklu...-zaworów-vigen/

dla V i VI gena i musi być ok.


no tak to kumam tylko kwestia w którą stronę kręcić kołem do siebie czy do szyby bo może tu popełniałem błąd i w ten sposób regulowałem nie właściwy cylinder,

krÄ™cisz koÅ‚em tak, żeby zgadzaÅ‚y siÄ™ oznaczenia na kole rozrzÄ…du i kolejność regulacji 1-3-4-2 


  • 0

#22 Snajper

Snajper
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • SkÄ…d:Trójmiasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 05.09.2014

z chęcią bym skorzystał z Twojej pomocy i nie zrozum mnie źle ale jutro jestem ostatni dzień w Polsce (jestem kierowcą zawodowym) więc jutro czeka mnie tyle na głowie że sam nie wiem kiedy wszystko ogarnę, a gdybyś już się tu wybrał to chciałbym Cię odpowiednio ugościć...

 

jutro wstanę z samego rano i będę wszystko przerabiał po raz kolejny raz tym razem będę kręcił kołem w moją stronę, wiesz jak człowiek ma milion spraw na głowie to czasem i głupie błędy popełnia, mam nadzieję że tym razem wszystko będzie ok bo małżonka w ciąży a auto potrzebne jej chociażby na dojazdy do lekarza... :/


tak czy inaczej wydaje mi siÄ™ że siÄ™ je...em i źle krÄ™cÄ…c regulowaÅ‚em nie te cylindry które trzeba........................ brak usprawiedliwienia :depresja:  :mdleje:  :|

 

mam tylko nadzieję że nic nie uszkodziłem bo się chyba potne za tego babola, mam nadzieję że jutro o tej porze będę miał już problem z głowy


  • 0

#23 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:44, 05.09.2014

Ok, rozumiem.

TytuÅ‚em koÅ„ca, postaraj siÄ™, by znacznik (strzaÅ‚ka/up) byÅ‚ na poczÄ…tku pod kÄ…tem 90 stopni DO SILNIKA a nie podÅ‚oża. Zwróć wówczas  uwagÄ™ jak wyglÄ…da pierwszy cylinder i jak ruszajÄ… siÄ™ 'grzybki'. NastÄ™pnie obróć koÅ‚o o 90 stopni (równolegle do silnika) i dla pewnoÅ›ci zwróć uwagÄ™ czy dany cylinder jest w takim samym poÅ‚ożeniu jak na poczÄ…tku pierwszy. JeÅ›li tak tzn że jest martwe poÅ‚ożenie tÅ‚oka i możesz regulować.

 

Ja zauważyłem u siebie, że szczelinomierz trochę się 'wytarł' i w zależności którą jego częścią ruszałem były różne opory. Dlatego regulowałem częścią przy końcu, listek musi się obracać z wyczuwalnym oporem!

 

Daj znać jutro jak poszło. :B


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 20:44, 05.09.2014

  • 0

#24 Snajper

Snajper
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • SkÄ…d:Trójmiasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 05.09.2014

Dzięki Miloszzz, mam nadzieję że będzie git i że nie narobiłem żadnych szkód, na pewno dam znać jak poszło


  • 0

#25 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • SkÄ…d:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:07, 05.09.2014

Kręcisz kołem do siebie, tak ma być. Chyba kręciłeś nie w tą stronę.


  • 0

#26 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 22:35, 05.09.2014

Jeśli kręciłeś kołem w drugą stronę (co de facto o niczym nie świadczy) a regulowałeś zawory w kolejności podanej w manualu to się nie dziwię, że tak Ci stuka.

Nie każdego mechanika musi być mocną stroną. :bag


  • 0

#27 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • SkÄ…d:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 05:46, 06.09.2014

o kurde.... drzmi dosÅ‚ownie jakby Ci siÄ™ panewka obróciÅ‚a ! mega klekot.... nigdy u siebie czegoÅ› takiego nie sÅ‚yszaÅ‚em. 

Uwierz , że chyba nie słyszałeś klekotu po obróconej panewce :cwaniak: Tu ewidentnie słychać zawory, za duży luz i tłuką, chyba, że luz odpowiedni i kasowniki są już zuzyte.


  • 0

#28 Snajper

Snajper
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • SkÄ…d:Trójmiasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:50, 06.09.2014

wszystko mruczy tak jak trzeba, wstyd jak cholera ale ten szczeniacki błąd kosztował mnie nerwów jak cholera. Chyba do końca życia zapamiętam co i jak.

Dzięki Panowie za pomoc


  • 0

#29 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • SkÄ…d:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:53, 06.09.2014

Uwierz że miałem obroconą panewke w dieslu mazdy i też do końca życia zapamiętam ten dźwięk i 7 tysi za remont :) ale widzę że kolega już temat ogarnął
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#30 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 09:35, 06.09.2014

Dzięki Panowie za pomoc

 

Od tego tu jesteśmy. :B


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, regulacja zaworów, klekot, nierówna praca

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq