Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Zwiększajace sie obroty przy zmianie biegów

V zmiana biegów zwiekszone obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Domin536

Domin536
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warsaw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 03.09.2014

Witam, mam taki problem z moja honda która tydzień temu zakupiłem.

 

Chodzi o to, że podczas zmiany biegów przy wycisnieciu sprzegla obroty nie spadaja od razu a podnosza sie delikatnie wiecej i dopiero po ok. 2sek opadają...

 

Przy zakupie nie zwrocilem na to uwagi a teraz jest to dosc denerwujace i troche przeszkadza w "płynnym przyspieszeniu" jak i ogolnej jezdzie.

 

Na biegu jałowym, czy przy w ogole zapalaniu oborty są ok, wskazówka utrzymuje sie w jednym miejscu, tak samo jak dodam gazu to obroty normalnie opadaja, chociaz zdarza sie tez tak ze pierwsze wskazowka opadnie troche nizej i sie odbije do swoich normalny obrotow ok 1tys z tego co pamietam.

 

Wszystko to dzieje sie przy jezdzie na LPG jak i benzynie( tu moze jest to troche mniej odczuwalne przy zmianie biegów)

 

Czy ktoś miał podobnie lub sie orientuje o co moze chodzic? Czytałem podobne tematy jednak nie znalazlem tam odpowiedzi na załatwienie problemu.

 

 


  • 0

#2 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:14, 05.09.2014

Nie wiem czy wiele pomogę, ale miałem podobny problem w fiacie uno. Wtedy przyczyna była zacinająca się linka od gazu, nie odbijała od razu tylko z opóźnieniem, więc siłą rzeczy po wduszeniu sprzęgła obroty rosły. Więc radziłbym od tego zacząć przy diagnozowaniu usterki.


  • 0

#3 Domin536

Domin536
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warsaw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:46, 05.09.2014

Tez czytalem o zacinajace sie lince, no ale jesli na postoju oborty sie nie zacinaja a tylko przy zmianie biegow to nie wiem czy to watpie ze to jest przyczyna:)


  • 0

#4 smirnov0

smirnov0
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 05.09.2014

ja mam tak samo ale już się przyzwyczaiłem i nie wiem czy tak ma być czy nie


  • 0

#5 Domin536

Domin536
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warsaw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:43, 09.09.2014

mam nadzieje ze tak ma nie byc... i ktos moze jeszcze ma jakis pomysl co moze to powodowac?


  • 0

#6 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 09.09.2014

A może za szybko wduszasz sprzęgło, tz. przed całkowitym odpuszczeniem gazu? Wtedy taki objaw byłby całkowicie normalny.
  • 0

#7 Domin536

Domin536
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warsaw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 10.09.2014

chciałbym zeby to bylo to:) ale niestety przy zmiane biegu po wcisnieciu sprzegla i nie dotykaniu gazu obroty przez jakies 2 sek. stoja w miejscu a dopiero pozniej opadaja...


  • 0

#8 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 10.09.2014

Masz tempomat?


  • 0

#9 Domin536

Domin536
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warsaw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 10.09.2014

Raczej nie posiadam, z tego co wyczytalem to powinienem miec jakies osobne przyciski do sterowania nim,  a takich nie mam..

 

Czy powodem moze byc brudna przepustnica? I czy trzeba zakladac nowa uszczelke po jej odkreceniu?bo gdzies tak wyczytalem.. ze ze stara nie da sie juz nic zrobic?


Użytkownik Domin536 edytował ten post 23:12, 10.09.2014

  • 0

#10 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:32, 11.09.2014

Ciężko powiedzieć. Może być brudna przepustnica, może szwankować zawór IAC, może zacinać się linka. Myślę, że warto przeczyścić obie rzeczy jak już będziesz grzebał w tej okolicy. 

Uszczelkę przepustnicy trzeba zakupić nową, ponieważ jest wykonana z papieru (albo coś a'la papieru). Oringu zaworu IAC czasami nie maczaj w benzynie ekstrakcyjnej.


Użytkownik lukasz.crw edytował ten post 13:34, 11.09.2014

  • 0

#11 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 11.09.2014

Sprawdź przy okazji szczelność układu dolotowego, bo może gdzieś Ci lewe powietrze łapie?


  • 0

#12 Domin536

Domin536
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warsaw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 11.09.2014

jakim sposobem najlepiej mozna sprawdzic czy lapie lewe powietrze?


  • 0

#13 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 11.09.2014

Przedewszystkim przejrzeć czy nie widać gdzieś pęknięć w dolocie, ewentualnie czy nie słychać gdzieś syczenia. Jeśli nie widać i nie słychać można użyć startera, takiego spreju do odpalania zimną starych ropniaków. Podczas pracy nagrzanego sinlika, psikasz delikatnie i z wyczuciem w miejscach którędy powietrze ma szanse się dostać. Jeśli zauważymy że obroty wzrosły, mamy nieszczelność. Ja tak robiłem kilkukrotnie, i dawało to nienajgorsze efekty. Słyszałem że zamiast startera można użyć dowolnego spreju (plaka, lakieru do włosów) lub pędzelka namoczonego w benzynie, jednak ja stosowałem jedynie tak jak opisałem. Ktoś mi kiedyś mówił że bezpieczniej jest użyć dymu z papierosa i patrzeć czy gdzieś go nie wsysa, jednak na pracującym silniku są spore zawirowania powietrza i tą metodą nie udało mi się nic wykryć. Może ma ktoś jeszcze jakieś inne sposoby?


  • 0

#14 Domin536

Domin536
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warsaw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 16.09.2014

Przed sprawdzeniem tego wszystkiego co wyzej wymienione zostalo dodam jeszcze co zauwazylem, moze pozwoli to na dokladniejsze okreslenie przyczyny problemu.

 

Chodzi o to, ze gdy slinik jest zimny.. np. gdy zapalam go rano to przez ok. 3km oborty idealnie spadaja i wszystko jest ok, pozniej juz gdy sie rozgrzeje zatrzymuja sie ..


  • 0

#15 jachu1111

jachu1111
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Szubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:16, 12.10.2014

Mam dokładnie to samo masakr rok czasu z tym walczę i nic mechanicy rozkładają ręce.


  • 0

Jachu






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, zmiana biegów, zwiekszone obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq