Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pali sie klocek pomocy


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
40 odpowiedzi w tym temacie

#16 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:40, 05.10.2009

Panowie nie widzicie,że klocek jest szerszy od tego starego co był.Na tarczy widać wyraźnie rdzawe ślady które w tym momencie tworzą na nowym klocku rowki.Klocek nie przylega dokładnie do tarczy.Wyjściem było by stoczenie tarczy lub nowe tarcze.Rdza na tarczy jest na tyle odporna,że klocek jej nie stoczy.Wiem,że może to być pracochłonna praca (jak nie chcesz toczyć i płacić za to) ale próbuj zeszlifować wyrównać ten rdzawy kołnierz.


Glinuś przecież ja o tym pisałem powyżej... nie ma co tu się rozwodzić na ten temat tylko przetoczyć i jeździć

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#17 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:41, 05.10.2009

Jasna sprawa temat do zamknięcia.

#18 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 07.10.2009

jeszcze temat nie zamknięty to zadam jedno pytanko

Czy na oryginalnych tarczach jest wskaźnik zużycia?
Podobno powinno być zagłębienie informujące o konieczności wymiany tarczy.
Ja niestety nie znalazłam żadnego zagłębienia. Czyżby to oznaczało że czas już na zmiany?
Cały czas mówimy o tyle

#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:47, 07.10.2009

szczerze to nie slyszalem o wskaźniku zużycia tarcz. Wskaźnik zużycia klocka to tak, ale tarczy?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:50, 07.10.2009

szczerze to nie slyszalem o wskaźniku zużycia tarcz. Wskaźnik zużycia klocka to tak, ale tarczy?


Są takie bajery na tarczy, które informują o zużyciu ;-)
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#21 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:01, 07.10.2009

moze być rowek po zew. lub wew. stronie.

Ale najprościej to zbadać jej grubość. min 8mm.

#22 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:23, 09.10.2009

To ja jeszcze dodam od siebie. Problemy mogą być jak u kolegi radam5 powodowane tym, że (już pisałem w dziale jakie klocki/tarcze) kupujemy klocki innej firmy niż tarcza i niestety w takim przypadku klocki mogą być minimalnie większe. Jeżeli chodzi o szlifowanie klocków - bo również miałem większy od tarczy to wyszlifowałem delikatnie wgłębienia w klockach .... szlifierką kątową i cały czas było i jest git. :lol:

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:01, 25.10.2009

po pierwsze tylnych tarcz sie nie toczy bo jak jest duzy rant i sa takie problemy jw to pewno nie ma juz co toczyc bo sie zrobia z nich zyletki i wymienia sie tarcze lub po prostu jezeli nie ma duzo korozji na tarczy to fazuje sie krawedzie klocka i po problemie ,po 2 sa oczywiscie tarcze ze wskaznikami zurzycia np brembo maja plytkie dziorki..

#24 Aro

Aro
  • Forumowicz
  • 704 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:46, 19.03.2010

Mam podobny problem, z tym ze zauwazylem od kilku dni ze przy hamowaniu czuć smród, tak jakby sie cos paliło...Sam jeszcze nie wiem co to moze byc...moze klocek, moze tłoczek...

#25 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:57, 19.03.2010

Ja mam po ostrzejszych hamowaniach jakiś dziwny smrodek z tyłu, jak by nagrzanej gumy i tez nie wiem od czego

#26 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:12, 19.03.2010

Marecki widziałem i tarcze z tyłu masz jeszcze dobre.Wydaje się,że jak normalnie hamujesz (a hamulce z tyłu są niestety słabsze) to klocek może się troszeczkę zeszklić,ale jak "pałujesz" to ta powłoka się przypala,ściera i stąd ten zapach.

#27 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 19.03.2010

W VII gen po ostrzejszym heblowaniu wyjątkowo śmierdzi spalenizną, zwłaszcza z tyłu.
Z tego co Was pytałem, to każdy to zauważył i pytał, czy to standard, czy coś niepokojącego z jego hamulcami ;-)
U mnie po wymianie klocków na Greeny juz tak nie śmierdzi. Kwestia samych klocków???

#28 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 19.03.2010

I ja mam podobnie - prawe tylne koło się nagrzewa, ASO zawyrokowało wymianę tarcz i klocków, szczególnie że tarcza od tego koła jest z rdzewiejącym rantem (klocki też na ukończeniu). Ale jeśli klocki i tarcze są ok a koło się grzeje i śmierdzi to przyczyny należy szukać w hamulcu ręcznym (szczególnie w kombi).

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:10, 22.04.2010

Świat jest mały......
Te same problemy, a może jeszcze bardziej urozmaicone. Przednie tarcze i klocki mam na wykończeniu. Tył wymieniony elegancko na Blueprint - komplet. I tu schody: przed wymianą obu z tyłu na starych było tak tragicznie, że szedł niebieski dym, chociaż heblarzem zawodowym nie jestem. Nówki nierdzewki na początku ok, ale po około 1300 km właśnie okolica prawego tylnego zaczęła podśmierdywać spalenizną. I co ciekawe, było przed wymianą i jest tak nadal, że najbardziej grzeją się ten prawy tylny i o dziwo przedni lewy komplet. Czy w tym samochodzie jest jakiś rozdzielacz ciśnienia operujący właśnie po przekątnej? Znałem ten schemat ze starego nissana.
Polski mechanik z okolic Nottingham właśnie dzisiaj przeczyścił zaciski z tyłu i podejrzewał jeszcze ręczny hamulec.
Pożyjemy zobaczymy.

#30 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:35, 22.04.2010

zacznij od sprawdzenia plynnosci pracy cylinderkow (ew. tloczkow), to najczestsza przyczyna

pozdr :mrgreen:
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




IPB Skin By Virteq