Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pobór prądu w stanie spoczynku. Accord VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:17, 01.09.2014

Siemanko,

 

Mam pytanie, czy ktoś moze sprawdzał pobór prądu w stanie spoczynku w akordeonie VII Gen?

 

Chodzi mi o pobór bez dodatkowych urządzen, dokładanego alarmu, czy tez bluetooth.

 

Poniewaz mam problem,

 

Mam dołozony zestaw bluetooth, oraz alarm a moja bateria po 12h nie jest juz w stanie uruchomic auta :(((

 

Zaczeło sie pare dni temu :((

 

i nie wiem czy to juz bateria wyzioneła ducha, oczywiscie juz niedawnno pokazywala objawy zuzycia (np palące sie przez trochę swiatełko w kabinie unieruchamiało auta, lub radio uruchomione przez krótki czas bez odpalonego silnika,)

 

Ale teraz to jest kaplica.... nawet 12h nie wytrzymuje.

 

Trudno uwierzyć ze te dodatkowe urządzenia tak z dnia na dzien zaczeły pobierac tyle pradu)

 

Dzisiaj będe robił pomiar poboru pradu w stanie spoczynku... 

 

z tego co wiem akceptowalny poziom poboru pradu  w nowoczesnych autach to 30-50mA (0,03-0,05A)

 

ciekaw jestem ile mi wyjdzie z tymi bluetoothami i alarmami....

 

Daltego pytam, kogoś kto nie ma dodatkowych urzadzen zeby powiedział ile u niego wynosi pobór pradu w spoczynku.

 

Dzieki serdeczne za pomoc.

 

Mam nadzieje, ze nie bede sie musiał szarpać z elektryką :)

 

Aha i jeszcze jedno... ładowanie z alternatora mam wporządku 14 z kawałkiem.


  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:56, 01.09.2014

hi,

z tego co wiem w accordzie CG VI gen. (98-03) pobór pradu w stanie spoczynku bez dodatkowych urzadzen (sleep mode) wynosi mniej jak 10 mA.
zeby accorda CG uspic musza byc wylaczone swiatla, wyjety kluczyk ze stacyjki i zamkniete drwi i bagaznik itd.
czas przechodzenia do sleep mode jest ok. 1 min.
w czasie przechodzenia do sleep mode nastepuje przeskok z 70-80 mA na ok. 10 mA (obserwuje sie amperomierz).

 

co do nowszych accordow po 2003 jak CL, CM znalazlem w i-necie rozne dane.
ogolnie moge powiedziec ze pobór pradu w stanie spoczynku nie powinien byc wiekszy jak 35mA (skok z 200mA).
 

wszyskie urzadzena accorda sa polaczone i kontrolowane w B-CAN i sa automatycznie wylaczane.

dodatkowe urzadzenia jak bluetooth oraz alarm powoduja czesto dodatkowy pobor pradu spoczynkowego.
 

kazde z takich urzadzen ma zwykle swoj bezpiecznik.
mozesz np. zrobic dwa pomiary pradu:
1. w stanie spoczynku i
2. z wyjetym bezpiecznikiem np. alarmu i porownac pomiary
w ten sposob widac ile pobiera np. alarm.

 

jesli znasz wartosc=pobór pradu w stanie spoczynku to mozesz obliczyc latwo ile moze stac accord i jeszcze odpali tzn. kiedy teoretycnie akumulator bedzie pusty.
pisze tu teoretycznie bo akumulator nie powinien byc nigdy "pusty" tzn. za duzo rozladowany, bo szybciej traci pojemnosc.

np.:
pobór pradu w stanie spoczynku = 35mA -> 0,035A
pojemnosc akumulatora = 45Ah

 

24h * 0,035A = 0,84Ah -> zurzycie pradu w ciagu 1 dnia (doba) postoju
45Ah : 0,84Ah = 57 -> po 57 dniach jest akumulator pusty

jak widac lepiej jest jak zuzycie pradu w stanie spoczynku jest mniejsze.
 

np.

przy pradzie w stanie spoczynku 0,01A = 10mA -> 0,24Ah doba
45Ah : 0,24Ah = 187 dni, tzn. okolo 3x mniejszy pobór pradu w stanie spoczynku = 3x dluzej akumulator trzyma prad.

pozdro


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:09, 01.09.2014

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:20, 01.09.2014

Dzieki  za info :D 

 

Bede w tym tygodniu robił pomiary :) 

 

Zobaczymy co wyjdzie :)


  • 0

#4 northwestern

northwestern
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:stád
  • Silnik:2,2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:39, 02.09.2014

Ja mam cos podobnego.Sprawdzalem ladowanie z alternatora i bylo rowniez ponad 14V.Wymienilem akumulator (74ah-660) i dalej to samo.Na zimno trzeba troche pokrecic zeby odplalil.W dodatku po wymianie akumulatora przy przekreceniu stacyjki w pozycje "zaplon",lampka oleju zapala sie od razu a lampka "ladowania" dopiero po 1sec-2secundach.Po odpaleniu,lampka "oleju" gasnie od razu,natomiast ladowanie po 1sec-2sec.

Ponadto zauwazylem,ze przy wlaczonym silniku na postoju,gdy wlacze swiatla lub wycieraczki obroty spadaja by po chwili wrocic do nominalniej pozycji.Rowniez podczas mocniejszego hamowania,gdy auto juz sie zatrzyma,obroty spadaja jak w poprzednim przypadku by po chwili powrocic na swoja pozycje.


Użytkownik northwestern edytował ten post 09:40, 02.09.2014

  • 0

#5 mariooPL

mariooPL
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Watford UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 02.09.2014

Hej tez mam problem z poborem pradu moja honda jak postoi 2-3 dni rozladowuje mi akumulator po wymianie akumulatora jest to samo bylem na kompie ale nic nie wykazal


  • 0

#6 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:23, 02.09.2014

Hi @mariooPL,

masz napisane jak sie liczy.

 

nie napisales jaki masz akumulator, wiec na przyklad przyjme ze masz maly akumulator: 45Ah

 

45Ah : 3d = 15 Ah/d (prad / doba)

15Ah/d : 24h = 0,625A = 625mA

 

to oznacza (dla mnie) jak sie nie walnalem w rachunku ze w ciagu dnia = ciagle masz pobor pradu z akumulatora 0,625A co jest NIESAMOWICIE DUZO! (prawie 1A)

jak by nie patrzec, 2-3 dni to mozesz zapomniec = tak nie moze byc.

 

masz jakis odbiornik co Ci ciagle pobiera ZA duzo pradu.

 

Musisz koniecznie znalezc ten odbiornik i zlikwidowac te zuzycie ponad norme pradu.

 

pozdro :adios:

 

ps.1 : Taki pobor pradu nie tylko wysysa prad z Akku ale tez niszczy Akku = go zamula.

 

PS 2.: co to znaczy byles na Kompie?

czytales bledy z pamieci accorda?

 

u Ciebie prawdopodobnie  nie ma bledow na kompie accorda .

blad jest u ciebie w twoim kompie (glowa), bo wbudowales albo pozwoliles cos zainstalowac w twoim accordzie, co ciagnie mnostwo pradu.

amatorow w polsce nie brakuje. ( cos na temat oszczedzania kosztow intalacji)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:48, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#7 mariooPL

mariooPL
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Watford UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 03.09.2014

Hi @mariooPL,

masz napisane jak sie liczy.

 

nie napisales jaki masz akumulator, wiec na przyklad przyjme ze masz maly akumulator: 45Ah

 

45Ah : 3d = 15 Ah/d (prad / doba)

15Ah/d : 24h = 0,625A = 625mA

 

to oznacza (dla mnie) jak sie nie walnalem w rachunku ze w ciagu dnia = ciagle masz pobor pradu z akumulatora 0,625A co jest NIESAMOWICIE DUZO! (prawie 1A)

jak by nie patrzec, 2-3 dni to mozesz zapomniec = tak nie moze byc.

 

masz jakis odbiornik co Ci ciagle pobiera ZA duzo pradu.

 

Musisz koniecznie znalezc ten odbiornik i zlikwidowac te zuzycie ponad norme pradu.

 

pozdro :adios:

 

ps.1 : Taki pobor pradu nie tylko wysysa prad z Akku ale tez niszczy Akku = go zamula.

 

PS 2.: co to znaczy byles na Kompie?

czytales bledy z pamieci accorda?

 

u Ciebie prawdopodobnie  nie ma bledow na kompie accorda .

blad jest u ciebie w twoim kompie (glowa), bo wbudowales albo pozwoliles cos zainstalowac w twoim accordzie, co ciagnie mnostwo pradu.

amatorow w polsce nie brakuje. ( cos na temat oszczedzania kosztow intalacji)

HEJ Wlasnie oto chodzi ze nic nie wmontowalem. Zapomnialem dopiszc ze alarm mi sie czasami wlanczal bez powodu potem pdl butut  po jakims czasie czujniki parkowania zaczely wariowac  moja bateryjka ma 610A (EN) 36Ah      bledow na kompie nie bylo   dzieki i pozdro


Użytkownik mariooPL edytował ten post 21:50, 03.09.2014

  • 0

#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:25, 03.09.2014

hi,

to ozacza ze jak nic nie wmontowales to gdzies jest jakis blad = cos jest nie tak.

prosciej bo wszystko od hondy.

 

bez powodu sie nic nie wlacza  jak np.: "pdl butut" i nie powstaja zaklucenia albo bledy czujnikow parkowania , itd.

wiec musisz sprawdzic styki itd kontakty. itd.

cudow nie ma.  pozdro :-)

 

ps.: na to wyglada ze jest mozliwe ze twoj sytem nigdy nie spi =ciagle bierze prad.

to oznacza ciagle zuzycie pradu.

 

bez prawdziwych fachowcow hondy ciezka sprawa.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:33, 03.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 mariooPL

mariooPL
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Watford UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 04.09.2014

hi,

to ozacza ze jak nic nie wmontowales to gdzies jest jakis blad = cos jest nie tak.

prosciej bo wszystko od hondy.

 

bez powodu sie nic nie wlacza  jak np.: "pdl butut" i nie powstaja zaklucenia albo bledy czujnikow parkowania , itd.

wiec musisz sprawdzic styki itd kontakty. itd.

cudow nie ma.  pozdro :-)

 

ps.: na to wyglada ze jest mozliwe ze twoj sytem nigdy nie spi =ciagle bierze prad.

to oznacza ciagle zuzycie pradu.

 

bez prawdziwych fachowcow hondy ciezka sprawa.

hi dzieki wlasnie oto chodzi o dobrego fachowca ciezko do hondy bede sprawdzal zobaczymy co da sie zrobic jeszcze raz dzieki

 

hi,

to ozacza ze jak nic nie wmontowales to gdzies jest jakis blad = cos jest nie tak.

prosciej bo wszystko od hondy.

 

bez powodu sie nic nie wlacza  jak np.: "pdl butut" i nie powstaja zaklucenia albo bledy czujnikow parkowania , itd.

wiec musisz sprawdzic styki itd kontakty. itd.

cudow nie ma.  pozdro :-)

 

ps.: na to wyglada ze jest mozliwe ze twoj sytem nigdy nie spi =ciagle bierze prad.

to oznacza ciagle zuzycie pradu.

 

bez prawdziwych fachowcow hondy ciezka sprawa.


hi dzieki wlasnie oto chodzi o dobrego fachowca ciezko do hondy bede sprawdzal zobaczymy co da sie zrobic jeszcze raz dzieki


  • 0

#10 northwestern

northwestern
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:stád
  • Silnik:2,2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 08.09.2014

Ja mam cos podobnego.Sprawdzalem ladowanie z alternatora i bylo rowniez ponad 14V.Wymienilem akumulator (74ah-660) i dalej to samo.Na zimno trzeba troche pokrecic zeby odplalil.W dodatku po wymianie akumulatora przy przekreceniu stacyjki w pozycje "zaplon",lampka oleju zapala sie od razu a lampka "ladowania" dopiero po 1sec-2secundach.Po odpaleniu,lampka "oleju" gasnie od razu,natomiast ladowanie po 1sec-2sec.

Ponadto zauwazylem,ze przy wlaczonym silniku na postoju,gdy wlacze swiatla lub wycieraczki obroty spadaja by po chwili wrocic do nominalniej pozycji.Rowniez podczas mocniejszego hamowania,gdy auto juz sie zatrzyma,obroty spadaja jak w poprzednim przypadku by po chwili powrocic na swoja pozycje.

Ma ktos jakas teorie na wyzej wymienione symptomy?


  • 0

#11 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:03, 30.12.2014

jak sobie robiłem pomiar w stanie spoczynku to u mnie wyszło tak:  auto zamknięte  alarm uzbrojony, skala na mierniku 20A, wynik 0.02 pojawiające się co około 3 sekundy zgodnie z częstotliwością migania diody alarmu

( mam fabryczny). czyli pobór  20mA przez 1 sekundę  co 3 sekundy jak miga dioda, więc wygląda jakby tylko dioda alarmu pobierała, nic więcej.


  • 0

#12 Bliźniak

Bliźniak
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:21, 30.12.2014

Przeczytałem wszystkie wątki o akumulatorach i znikającym prądzie i jedna rzecz mnie dziwi , coś strasznie dużo tych dziwnych przypadłości. U mnie oczywiście to samo, akumulator padł przy pierwszych mrozach kupiłem nowy i teraz  - po miesiącu od kupna -dziwnie rano kręci, zapala mi się poducha , po przejechaniu 500 m i ponownym restarcie znika. Miałem civica i tam po wymianie akumulatora szarpał jak dziki i nigdy w zadnym samochodzie nie miałem takich atrakcji , a mam już 9 auto. Nie mam nic innego zainstalowanego typy swiatła led, ogrzewanie stołków , wszystko seria.  Wyłączyłem lampki sufitowe , nawet wykręciłem żarówkę w schowku . Dzisiaj jest koło -10 ciekawe czy rano zapali, i co może być przyczyną rozładowywania. Mi nic nie przychodzi do głowy , no chyba że regulator napięcia, alternator. Zobaczę jak będzie gorzej muszę jechać do elektryka, bo w serwisie to mi chyba nic ciekawego nie powiedzą.


  • 0

#13 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 08.01.2015

jak sobie robiłem pomiar w stanie spoczynku to u mnie wyszło tak:  auto zamknięte  alarm uzbrojony, skala na mierniku 20A, wynik 0.02 pojawiające się co około 3 sekundy zgodnie z częstotliwością migania diody alarmu

( mam fabryczny). czyli pobór  20mA przez 1 sekundę  co 3 sekundy jak miga dioda, więc wygląda jakby tylko dioda alarmu pobierała, nic więcej.

Mam może trochę dziwne pytanie.. jak zmierzyć przy uzbrojonym alarmie ? U mnie to wygląda mniej wiecej tak: otwieram maskę zamykam auto z pilota (nie uzbraja się ponieważ otwarta maska) odłączam klemę i jednym kablem miernika dotykam klemy a jednym akumulatora. No ale nie ma alarmu wtedy.. możne trochę głupie pytanie ale i tak liczę na odpowiedź :D


  • 0

#14 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:35, 08.01.2015

Mam może trochę dziwne pytanie.. jak zmierzyć przy uzbrojonym alarmie ? U mnie to wygląda mniej wiecej tak: otwieram maskę zamykam auto z pilota (nie uzbraja się ponieważ otwarta maska) odłączam klemę i jednym kablem miernika dotykam klemy a jednym akumulatora. No ale nie ma alarmu wtedy.. możne trochę głupie pytanie ale i tak liczę na odpowiedź :D

 

Czujnik otwarcia maski jest w zamku maski. Zrób tak śrubokrętem, aby zasymulować zatrzaśniętą maskę.

Odizoluj 10 cm kabla miedzianego. Owiń nim elektrodę ujemną akumulatora  pod klemą. Pod ten kabel podepnij amperomierz. Odepnij teraz klemę ujemną.


Użytkownik LK3 edytował ten post 17:36, 08.01.2015

  • 0

#15 KRAKrad

KRAKrad
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 31.07.2018

Witam. Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć za co, oprócz świateł cofania odpowiada bezpiecznik nr 7? Prąd poboru na postoju 0,20 A, po wyjęciu bezpiecznika spada na 0,07 A.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq