Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Regeneracja tylnych zacisków

VI hamulce zaciski regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#91 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:54, 19.04.2016

to że naciągasz patykiem nie znaczy,że jedna linke nie stoi


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#92 Guest_Grigorij_*

Guest_Grigorij_*
  • Guests

Napisano 12:53, 20.05.2016

czy porządne wymycie tak z zewnątrz odrdzewiaczem i później smarem miedziowym rozrusza trochę ten mechanizm hamulca ręcznego czy lepiej poszukać na moto-hurcie nowych kompletnych zacisków ? jeszcze dzisiaj wezmę dziada do góry i młotkiem ponaparzam żeby syf sie wykruszył, zmyje zobaczymy ale czuje że będzie trzeba wymienić zaciski na tyle... ;/


  • 0

#93 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:16, 20.05.2016

Nic nie rozrusza. Rozbiórka tylko wchodzi w grę.
  • 0

#94 Guest_Grigorij_*

Guest_Grigorij_*
  • Guests

Napisano 16:05, 21.05.2016

Ruszył... porada smar nie odrdzewiacz jakiś penetrator najlepiej ale już mu lepiej na tyle :)


  • 0

#95 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:30, 21.05.2016

Przytarł się z jakiegoś powodu. Jak się zrobiły wżery to za chwilę zacznie lać.
  • 0

#96 pe_jot

pe_jot
  • Młodszy Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Ostrów Mazowiecka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:45, 16.06.2016

Podłączę się pod temat. Czy macie może jakiś sprawdzony sposób na wyjęcie linki ręcznego z mocowania w zacisku? W tym miejscu gdzie jest ta zawleczka.
Ostatnio przy wymianie klocków w celu wkrecenia tloczka chciałem wymontowac cały zacisk. O ile zawleczka wyszła bez problemu to już sama linka nie chciała ani drgnąć.
Czeka mnie teraz wymiana zacisków i chciałbym się jakoś przygotować.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#97 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:27, 07.07.2016

witam w klubie :) zakupilem drugie zaciski i rozbebeszylem je prawie na czynniki (czekam na szczypce do segera w cylindrze) ale za chiny ludowe nie moge wytarmosić tej linki....


  • 0

#98 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:30, 07.07.2016

Glupie pytanie. A reczny wam nie dziala wcale tzn mechanizm recznego? Bo jak dziala to nie ma co tego rozbierac i tyle. Wyjac tloczek wyczyscic wlozyc nowe uszczelniacze i zlozyc
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#99 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:43, 07.07.2016

mechanizm u mnie zastal sie....wiec zakupilem drugi komplet hebli zeby pod autem dwa razy nie lezec :) Heble te sa do regeneracji: na chwile obecna chcialem je wypiaskowac i ewentualnie walnac jakis zink spray czy cos. Piaskowane mialy byc te uchwyty linki recznego przy zacisku niemniej po sciagniegu zawleczki nie moge wybic wyszarpac fragmentu pancerza ktory tam zosta w wyniku cieciea calej linki przy zacisku kątówką. Ja już nie mam ochoty dochodzic na ile ręczny działał w zaciskach, ktore kupilem jako drugie  (dzwigienki sie ruszały w momencie odbioru wiec  moze tragedi nie bylo )nie maa potem czasu i ochoty  na "korekty" zregenerguje je czyszczac jak sie da, wymieniac w srodku uszczelnienia i sprawdzajac mechanizm slimakowy i go ewentualnie egenerujac. 

Po co placic komus za gotowizne jak pobabranie sie w smarze od czasu do czasu jest przyjemne, szkoda tylko ze nie mam warunkow w postaci garazu ...


Użytkownik lakatus edytował ten post 22:48, 07.07.2016

  • 0

#100 pe_jot

pe_jot
  • Młodszy Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Ostrów Mazowiecka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:20, 08.07.2016

Ja załatwiłem temat młotkiem :-) odlaczylem najpierw przewód doprowadzający płyn do zacisku, potem odkrecilem zacisk od jarzma. Następnie wziąłem kawałek szyny czy innego metalu i postawiłem pod to nieszczęsne ucho linki. I z wyczuciem uderzalem aż się linka poluzowala. Nie zajęło mi wyjęcie linki dłużej jak 5 minut.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#101 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:11, 01.10.2016

Ktoś może opisać albo ma zdjęcia jak wyjmuje się mechanizm hamulca ręcznego z zacisku? Pierścień segera wyjąłem, ale dalej nie wiedziałem co zrobić.

 

Co do odpinania linki ręcznego to wykręcamy torxem śrubę uchwyt linki i spokojnie ją odpinamy. Potem kłopot może sprawić założenie sprężyny, ale trzebać trochę siły w rękach i da radę.

 

Pytanie dodatkowe. Jeżeli prowadnice (sworznie) jarzma były zardzewiały to jarzma są do wymiany czy wystarczy wyczyścić je w środku i dać nowe prowadnice?


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#102 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:04, 01.10.2016

Czołem,
Jeżeli odkręciłeś dźwignię i zdjąłeś ją z wieloklinu, to po wykręceniu tłoczka, wyjęciu uszczelek i segera wewnętrznego mechanizm ręcznego powinien wyjść, minimalny opór może dawać uszczelniacz zewnętrzny (ten od strony dźwigni).
Prowadnice zwykle miałem podkorodowane, ale tylko je czyściłem razem z otworami w jarzmie, smarowałem i zakładałem nowe gumki.
Jeżeli regenerujesz zacisk to poza wymianą wszystkich elementów gumowych pamiętaj o jednym - warto rozebrać i wyczyścić sam tłoczek (jeszcze jeden seger wewnętrzny) zwracając uwagę na udrożnienie otworu odpowietrzającego (tego pod uszczelką przeciwpyłową).
Pozdrawiam
FullChess

Użytkownik FullChess edytował ten post 19:07, 01.10.2016

  • 0

FullChess


#103 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:04, 01.10.2016

Czyli poległem na zdjęciu dźwigni. Nakrętkę odkręciłem, ale dźwigni nie zdjąłem. Bałem się uszkodzić coś. Mechanizm ręcznego działa dobrze na obu zaciskach, ale chciałem prewencyjnie wymienić uszczelniacze i nasmarować oś. Zajrzę tam przy następnej okazji.  Teraz trzeba przetoczyć tarcze i wstawić nowe klocki.

Dzięki za pomoc.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#104 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 02.10.2016

Panowie mam takie pytanie czy można dostać samą tą gumę zabezpieczającą tłoczek ? tą widoczną 


  • 0

#105 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:38, 02.10.2016

Kupujesz zestaw naprawczy same gumki
  • 0

Long May You Ran






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, hamulce, zaciski, regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq