Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Regeneracja tylnych zacisków

VI hamulce zaciski regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#31 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:40, 10.09.2014

nie ma takiego łożyska w zacisku lucasa w VI genie. tam jest mechanizm ślimakowy. zestaw D4846C spokojnie wystarcza na regeneracje.

 

Dokładnie tak, a w dodatku cała rozbiórka trwa trzykrotnie krócej, aniżeli w tych z Civica. Jedynym zmartwieniem może okazać się skorodowany wałek od ręcznego i powstałe w skutek tego wżery na nim, o czym ktoś już wspominał i na to recepty raczej nie ma - albo się uda, albo będzie ciec. W razie czego osobiście także wykonuję kompletne regeneracje zacisków.


  • 0

#32 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 10.09.2014

no ja też się muszę wziąć za regeneracje zacisków ,ręcznego w ogóle nie ma a wiadomo jaka lipa jest bez niego ,

czyli regeneracja zestawem D4846C wystarczy żeby wskrzesić zaciski ??? :niepewny:


Użytkownik karan90 edytował ten post 20:12, 11.09.2014

  • 0

#33 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:07, 11.09.2014

Zestaw wystarczy ale jeżeli nie ma ręcznego to trzeba zrobić regenerację solidnie i wymontować + przeczyścić mechanizm ślimakowy.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#34 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:00, 21.09.2014

Nie wiem dlaczego się boicie samodzielnie regenerować swoje zaciski?

Sprawa jest nawet łatwiejsza niż się wydaje pod warunkiem podstawowej znajomości mechaniki i paru dobrych narzędzi.

Kolega wcześniej pisał że lepiej regenerować własne niż kupować od kogoś. Sam jestem po takiej operacji w V gen.

- demontaż zacisku i prowadnic z jarzma

- rozebranie w drobny mak 

- oddanie do piaskowania i malowanie proszkowo

- zakup zestawu d4780  łącznie z osłonką łożyska igiełkowego od dźwigni ręcznego (jeśli łożysko jeszcze nie zardzewiało i nie stanęło to obejdzie się bez jego wymiany)

- wymiana tłoka ( u mnie była taka potrzeba)

- złożenie wszystkiego do kupy (odpowiedni smar do tłoka i na uszczelki zalecany)

Wszystko zajęło mi około 4h roboczych (2 zaciski) nie wliczam piaskowania i malowania gdyż oddałem z rana a popołudniu już miałem u siebie.

Robota do wykonania dla ogarniętych kolegów forumowiczów, nawet pod chmurką , działanie ręcznego wróciło do normy, polecam dlatego że satysfakcja nie do opisania a że robiłem to dla siebie to wiem ile można zaoszczędzić.

Dokładnie nie liczyłem ale wszystko chyba wyszło mnie koło 2 stówek. Tak więc klucze w dłoń i do roboty


Użytkownik base13 edytował ten post 22:37, 24.09.2014

  • 0

#35 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 11:48, 22.09.2014

Base13, coś Ci dużo wyszło stówek :). Poważnie pytając ile dałeś za piaskowanie i proszkowe malowanie ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#36 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 23.09.2014

jaki zestaw jest odpowiedni do regeneracji zacisków F18B2 ??

D4846C czy d4780 ??


  • 0

#37 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:43, 23.09.2014

D4868C jest z tłoczkiem.. ale uwierz mi oem tłoczki są 100 razy lepsze nawet jak mają nalot rdzy na wierzchu niż te zamienniki.. zamiennik wsadzasz w ostateczności


  • 0

#38 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 23.09.2014

czyli regenerować tym zestawem  d4780 i tłoczek oczyścić we własnym zakresie


  • 0

#39 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:58, 23.09.2014

d4780 nie jest do VI gena. ktoś napisał z pały zestaw. D4468 to jest zestaw bez tłoczka do Vi gena


  • 0

#40 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:06, 23.09.2014

ok dzięki, a wiem ze dobierając zestaw naprawczy trzeba kierować się średnica tłoczka ,czy w VI gen występują różne średnice czy jest pewność ze ten zestaw napewno   bez sprawdzania będzie pasował??


  • 0

#41 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:31, 23.09.2014

Base13, coś Ci dużo wyszło stówek :). Poważnie pytając ile dałeś za piaskowanie i proszkowe malowanie ?

Za piaskowanie i malowanie samych zacisków i jarzma dałem 40 zł ale przy okazji dałem jeszcze 2 inne elementy wiec na flaszkę musiałem dorzucić. A czy 200 to dużo ? Chyba nie bo robiąc tył, wszystko tłoczki i reperaturki to razy 2 + piaskowanie i malowanie. Aha i jeszcze smar miedziowy i płyn do odtłuszczenia hamulców.

 

karan90 nie sugeruj się moim zestawem d4780 bo to jest do accord ce7 ( V gen ) a u ciebie jeśli nie masz pewności to zmierz górną część tłoka tą co wystaje.


Użytkownik base13 edytował ten post 22:48, 24.09.2014

  • 0

#42 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 08:36, 24.09.2014

Base13, co do tych 200 stówek to chyba jednak dużo, bo 200 stówek to 20.000,-PLN. Nasze mózgi dobrze odebrały, że chodziło o 200,-PLN, dlatego napisałem to w formie niewinnego żartu :).

Jak rozumiem masz zaciski z tyłu. W związku z tym mam parę pytań. Jakie prowadnice demontowałeś, do czego posłużył Ci smar miedziowy oraz dlaczego musiałeś wymieniać tłoczki ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#43 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1275 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:38, 24.09.2014

. Aha i jeszcze smar miedziowy i płyn do odtłuszczenia hamulców.

 

W takim razie szybko będziesz kolejny raz regenerował hamulce. Smaru miedziowego nie stosuje się do zacisków bo ekspresowo je zapieka...


Użytkownik pawpor edytował ten post 09:03, 24.09.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#44 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:10, 24.09.2014

tylko kolega base13 nie napisał że ma 5 gena a tam jest całkiem inny zacisk na tyle


  • 0

#45 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:46, 24.09.2014

haha dobre sobie, plusik za spostrzegawczość, czarnota odpowiadając tobie sam nie zwróciłem uwagi na błąd i przyznaje się, ale tych stówek to sporo wyszło. Ale poprawiłem wpis żeby nie mylić innych.

Trzy lata temu robiłem jeden zacisk bo stanął i dałem smar miedziany w prowadnice od jarzma i nic mi się nie zapiekło, wręcz przeciwnie prowadnice chodziły lekko.

A już wtedy zastanawiałem się nad regeneracją ale jakoś 3 latka zleciały.

A teraz musiałem robić całość ponieważ tłoczki miały już wżery,dziury i miałem problemy z ręcznym.

Ręczny działał po zaciągnięciu ale nie miał ochoty odpuścić ( winne zablokowane łożysko igiełkowe ). 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, hamulce, zaciski, regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq