Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Regeneracja tylnych zacisków

VI hamulce zaciski regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#16 Zaszczyk

Zaszczyk
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:31, 30.08.2014

Zdecydowałem, że wyślę zaciski do tej firmy: http://allegro.pl/za...4544407910.html i tyle :) Dzisiaj miałem pierwsze podejście do ich demontażu i wszystko sobei fajnie odkręciłem, z wyjątkiem linki od ręcznego. Sam zaczep do dźwigni łatwo zdjąć, natomiast nie wiem jak odkręcić linkę w tym miejscu gdzie ona dochodzi do całego zacisku. Jakieś protipy? :D


  • 0

#17 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:22, 30.08.2014

Kombinuj Pan, kombinuj. Jest tam nakrętka, którą trzeba odkręcić. Sprężyna, uchwyt linki i sam zaczep wtedy łatwo zdjąć


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#18 artek

artek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:41, 31.08.2014

U mnie ręczny też słabo. Mam wrażenie, że linka się naciąga. Auto kupiłem 2 lata temu i jak ją chciałem podciągnąć to widać, że nowa. Podciągnąłem raz, 2 zimy i znowu to samo :P Nawet powiem, że po mocniejszym pociągnięciu wajchy ręcznego przez chwilę był słabszy po czym po jakimś czasie wracał do normalnego działąnia. Podciągnę i pewnie będzie dobrze, ale w sumie martwię się, że to może nie być wina linki :P kilka dni temu wymieniałem tarcze i klocki. w warsztacie powiedzieli, że gumki do wymiany, ale nie chciałem czekać znowu z wymianą zanim reperaturka przyjdzie. Oglądałęm tłoczek rok temu i nie był zardzewiały. Coś słabe te hamulce w hani. W mercedesie miałem tarczobębny i z ręcznym ani z zaciskami nie było najmniejszego problemu po 24 latach...


  • 0

#19 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 07:25, 01.09.2014

@Zaszszyk,

z tego co wiem obudowa linki (pancerz) siedzi w otworze i trzymana jest klamra (Clip).

wyjmij klamre i poruszaj linka w oworze blachy bo czesto mocno siedzi bo jest tam zardzewiala.

 

@artek,

linki nie wolno podciagac. bo wtedy moze tak byc ze dzwignia zacisku (Lever) potem nie opiera sie na bolcu (Pin), a musi bo jak reczny nie jest naciagniety to musi miec luz. (zobacz obrazek)

reczny ustawia sie raz i sie potem nic nie zmienia, bo mechanizm zacisku reguluje = koryguje zuzycie okladzin.

 

zaciski i inne jego czesci jak sie nie pielegnuje to rdzewieja i czasami sie blokuja.

sa jeszcze dwie gumki sworzni klockotrzymacza.

te sworznie musza tez luzo sie poruszac.

 

pozdro


Użytkownik Kardynal edytował ten post 08:36, 01.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#20 Zaszczyk

Zaszczyk
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:19, 03.09.2014

Wysłałem zaciski kurierem w poniedziałek rano, dzisiaj rano (środa) obudził mnie kurier z paczką, a w niej zregenerowane zaciski :D raczej nie są to dokładnie moje egzemplarze, ale nie robi to żadnej różnicy. Części są w naprawdę znakomitym stanie, wyglądają jak prosto z fabryki. Po zamontowaniu zacisków ręczny chodzi znakomicie, a klocek w końcu w 100% przylega do tarczy. Podsumowując: jestem bardzo zadowolony z usług firmy z tej aukcji: http://allegro.pl/za...4544407910.html

 

 

Zdjęcia starych i nowych zacisków:

min_6bc67cf7e0d90bc55d22cc64dcd.jpg        Uploaded with fotem.pl

 

min_8f880658790495c35f52c6dcbd4096.jpg        Uploaded with fotem.pl

 

min_956e7b3d4348f752dfc837ec23b50c7.jpg        Uploaded with fotem.pl

 

min_3df67e21f354a3db2b87b3914a95be.jpg        Uploaded with fotem.pl

 

min_0d5ebc32da2a94e30e4c49af4da.jpg        Uploaded with fotem.pl

 

min_cfc94487173e602a3c5caa7b02d9a4e.jpg        Uploaded with fotem.pl


  • 0

#21 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 12:41, 03.09.2014

Zaciski bardzo cacy ale do kompletu przydałoby się doprowadzić resztę do podobnego stanu, głównie jarzmo z dokładnym czyszczeniem i smarowaniem w odpowiednich miejscach  :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#22 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 04.09.2014

zestaw naprawczy D4846C na allegro od 46zł z dostawą

 

trzeba przekalkulować co się komu opłaca i na ile sam jest w stanie sobie poradzić z regeneracja

sacrum masz może namiar na manualna jak zregenerować zacisk zestawem naprawczym D4846C??


  • 0

#23 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 10:49, 04.09.2014

z tego co widzialem na eBAy to zestaw naprawczy ma czesci tylko do tloka.

jesli nie dziala reczny hamulec to zwykle jest zablokowyna dzwignia zacisku (Lever).

 

nie mam obraskow jak zacisk jest zbudowany w srodku w accordzie CG tam gdzie jest dzwignia zacisku (Lever) ale przypuszczam ze tak jak inne.

tzn. dzwignia zacisku (Lever) ma lozysko igielkowe ktore rdzewieje i sie blokuje w srodku.

 

jesli tam jest zacisk zardzewialy to jest zepsute lozysko i powiezchnia w srodku (rdza, itd..)

w takim przypadku musi byc rozebrany caly zacisk do wymiany.

ale co ci to da jak nie masz czesci zamiennych jak np. lozysko?  a025.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 10:50, 04.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#24 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:16, 04.09.2014

Łożysko pasuje prawdopodobnie to:

http://allegro.pl/lo...4493043517.html

 

Cena około 80 zł/szt z przesyłką.

Da się je zastąpić tuleją z brązu.

 

Dużym problemem jest zardzewiała ośka dźwigni - nie znalazłem informacji o skutecznej (długotrwałej) regeneracji. Pewnie się da napawać i zeszlifować lub tulejować ale to dodatkowy koszt.

 

Podsumowując: koszt samodzielnej regeneracji może przekroczyć 200 zł/zacisk.

Z drugiej strony chciałbym zobaczyć jak wyglądają w środku zaciski regenerowane na zlecenie (np. przez firmę z allegro). 


  • 0

#25 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:27, 04.09.2014

tuleja z brazu nie chodzi tak lekko jak lozysko.

 

80zl. za lozysko to polowa ceny zregenerowanego zacisku.

nie tylko powierzchnia oski dzwigni jest nadrdzewiala i troche zuzyta ale i powierzchnia zacisku w srodku.a

 

allegro tylko prowadzi aukcje = sprzedaz.

regenuruja inne firmy jak np. firma w Markach.

 

jak chcesz obejrzec jak zrobili regeneracje to kup i tu wstaw zdjecia.  d025.gif

...byloby to interesujace.

 

przyklad lozyska igielkowego:

 

160930309_1_644x461_lozysko-igielkowe-za


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:31, 04.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#26 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:11, 04.09.2014

nie ma takiego łożyska w zacisku lucasa w VI genie. tam jest mechanizm ślimakowy. zestaw D4846C spokojnie wystarcza na regeneracje.


  • 0

#27 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:57, 04.09.2014

Wołek dobrze prawi. W zaciskach lucasa ośka jest na łożysku ślizowym


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#28 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 17:32, 04.09.2014

Proszę o doprecyzowanie i podanie właściwej informacji, czy na mechaniźmie ślimakowym, czy na łożysku ślizowym ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#29 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:03, 04.09.2014

Sorki, z rozpędu sie napisało. oczywiście ślimakowym bo jak ciągniesz dźwigienkę to się obniża ;)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#30 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:20, 04.09.2014

Dzięki Pawpor, zatem mój mechanizm ślimakowy ocalał od rudej :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, hamulce, zaciski, regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq