Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

FMIC do 2.2 i-cdti

VII FMIC 2.2 I-CDTI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bartek1000

Bartek1000
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Kozienice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 28.08.2014

Witam

Zamierzam w swoim accordzie założyć IC lecz po z paroma fotkami u forumowiczów nie znalazłem za bardzo nic 

Chodzi mi głownie dokładnie o sposób montażu jak poprowadzić rury jakie średnice są na wyjściach od turbiny co najważniejsze jak najwięcej zdjęć i jakie wymiary IC najlepiej  


  • 0

#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:05, 05.09.2014

Tu są foty u mnie ,trochę zamuliłem i nie zerknąłem ,że potrzebujesz wymiary. Może jutro będę mógł zmierzyć ...

http://www.accordklu...e-4#entry559291

 

Mój był robiony w Przemo Car.


Użytkownik Trojan edytował ten post 21:06, 05.09.2014

  • 0

#3 Bartek1000

Bartek1000
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Kozienice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:27, 07.09.2014

Widzę że tu masz na obie strony wypuszczone rury osobiście myślę o czymś troszkę większym i z rurami z jednej strony a dokładniej coś takiego 

http://fmic.pl/jedno...0x180x65mm.html

pytanie tylko lepiej układ spawany czy na sylikonach zrobić i jeszcze jaką średnicę rur wybrać 


Użytkownik Bartek1000 edytował ten post 00:30, 07.09.2014

  • 0

#4 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:09, 07.09.2014

Średnicę chyba mogę zmierzyć u siebie jakby co. Chyba podlez ma taki ic u siebie jak pokazujesz.
  • 0

#5 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:23, 07.09.2014

ja mam srednice 2 cale. Przy FMIC jest 2,5 wiec są złoczki silikonowe z przejsciem z 2 na 2,5cala. Rury wyspawane. Tylko złączki przy FMIC i Turbo.


  • 0

#6 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 09.12.2014

Trochę odkopie temat.

 

W 2.2 jest chyba intelcooler, ale taki mały, dobrze pamiętam?

Co tak naprawdę daje IC, albo jego zwiększenie/zmodyfikowanie?

Prosty zabieg - wyjąć/włożyć czy bardziej to skomplikowane?


  • 0

#7 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 09.12.2014

Niza temp. W tym standardowym ktory jest schowany za zderzakiem temp. W cieple dni potrafila byc sporo z tego co pisali uzytkownicy. Chlodniejsze powietrze =lepsze osiagi
  • 0

#8 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 09.12.2014

Cały czas biorę pod uwagę wirusa, ale możliwe późniejsze komplikacje ze sprzęgłem, dwumasą itd, zniechęcają mnie. Czy wymiana samego IC na większy ma sens? Wiąże się to mimo wszystko z wgraniem nowego programu, aby wszystko mialo ręce i nogi?


  • 0

#9 Bartek1000

Bartek1000
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Kozienice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 12.12.2014

Ja jak na razie myślę by wymienić okładziny sprzęgła na kevlarowe i montaż IC a później wirus 


  • 0

#10 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:51, 13.12.2014

Ja jak na razie myślę by wymienić okładziny sprzęgła na kevlarowe i montaż IC a później wirus 

Nic Ci nie dzadza kevlarowe okladziny, bo problem w dieslach tkwi w docisku a nie tarczy.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#11 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:07, 13.12.2014

Montaż samego FMIC daje sporo w ciepłe dni. Turbo nie puchnie. Mi zdarzało się, że np w lecie jak wyprzedzałem i przekraczałem 3tyś obr auto przestawało jechać, bo w dolocie było tak gorąco, że komp odcinał turbo.

Po zamontowaniu FMIC, problem znikł całkowicie. Temparatura w dolocie w gorące dni spadła o ok 40stopni np 40 vs 80.

 

 

Jednak nie jest to czynność prosta i łatwa.

Trzeba dużo pracy by dobrze założyć FMIC. Wiąze się to z dospawaniem wsporników, wycinaniem elementów w zderzaku oraz koniecznością zbudowania nowego układu dolotowego.

Koszty to ok 1200-2000pln, w zależności ile się robi samemu i jak się robi.

 

Efekty: mi na seryjnym kompie na hamowni pokazało 156KM i ok 370Nm, przed był 146KM i ok350Nm

Minus: dłuższa reakacja Turbiny na gaz (turbo dziura)


  • 0

#12 pxx1

pxx1
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Skąd:Siemiatycze
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:192
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cn1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:55, 13.12.2014

U mnie wygląda to tak:

4c75ca8952de.jpg

 

Rury są poprowadzone w ten sposób, że nie trzeba bylo ciąć zderzaka. Wielkość 450x180x65, rdzen drugiej generacji. Spokojnie do seryjnej trubiny w 2.2 i-ctdi wystarczy. Z tego co czytałem na civic forum po zamontowaniu  FMIC spada spalanie. Z własnego doświadczenia, hmm może troche... Po zamontowaniu fmic nie trzeba robic wirusa, można tak jezdzic caly czas... tylko chyba warto wykorzystac mozliwosci jakie nam daje montaz wiekszego coolera? Lag, czy tez turbo dziura jak w serii. Średnica rur 51mm, i wedlug mnie nie ma sensu stosowanie wiekszych srednic.

 

A co nam daje duzy intercooler? Tak w skrócie: chlodniesze powietrze zawiera wiecej tlenu, a wieksza ilość tlenu w powietrzu = lepsze spalanie mieszanki.

Kiedys czytalem wypowiedz Rogala odnoscnie fmic (obecny R-performance, dawne Mr-motors) to stwierdził także, ze zwieksza zywotność turbiny.


  • 0

#13 Bartek1000

Bartek1000
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Kozienice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 14.12.2014

A wiec skoro mówicie ze to problem z odciskiem to co radzicie i czy jest sens robić kevlarowe sprzęgło na seryjnym docisku bądź jaki docis założyć by to wszysto miało ręce i nogi
  • 0

#14 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:47, 14.12.2014

ja mam kewlarowe okładziny i uślizgi mam


  • 0

#15 Bartek1000

Bartek1000
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Kozienice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 17.12.2014

czyli co nie da się nic zrobić z tym by się nie ślizgało i kevlarowe okładziny nie mają sensu ??


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, FMIC 2.2 I-CDTI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq