Montaż samego FMIC daje sporo w ciepłe dni. Turbo nie puchnie. Mi zdarzało się, że np w lecie jak wyprzedzałem i przekraczałem 3tyś obr auto przestawało jechać, bo w dolocie było tak gorąco, że komp odcinał turbo.
Po zamontowaniu FMIC, problem znikł całkowicie. Temparatura w dolocie w gorące dni spadła o ok 40stopni np 40 vs 80.
Jednak nie jest to czynność prosta i łatwa.
Trzeba dużo pracy by dobrze założyć FMIC. Wiąze się to z dospawaniem wsporników, wycinaniem elementów w zderzaku oraz koniecznością zbudowania nowego układu dolotowego.
Koszty to ok 1200-2000pln, w zależności ile się robi samemu i jak się robi.
Efekty: mi na seryjnym kompie na hamowni pokazało 156KM i ok 370Nm, przed był 146KM i ok350Nm
Minus: dłuższa reakacja Turbiny na gaz (turbo dziura)