Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wybór H serii

VI H seria

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:26, 27.08.2014

Witam, jako że "życie jest zbyt krótkie aby jeździć serią" planuje wziąć się za swojego Acco. Widzi mi się H22 i teraz pytanie: jaką wybrać? Mam dwa typy:

 

* H22A:

+ dobra cena

+ zadowalająca mnie moc

+ JDM 

+ nie wymaga przerabiania wiązki

- dość stara jednostka

 

*H22A8

+ nowszy niż H22A

+ większe prawdopodobieństwo wyrwania silnika chodzącego z automatem

- inne OBD

- ciut droższy ale to szczegół

 

Co polecacie? Nie chce A7, A5, A2...jakie są znaczące różnice pomiędzy w/w silnikami? Jak z modzeniem? W B serii bywa różnie, nie wszystkie graty są wymienne np ssak i wydechowy, jak to wygląda w H serii? Liczę na cenne info i prosiłbym aby wypowiadały się osoby będące w temacie a nie że ktoś coś słyszał, ktoś coś kiedyś gdzieś czytał itd


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:33, 27.08.2014

Poszukaj na forum chociażby w dziale tuning bo było już na ten temat bardzo dużo.

 

Najłatwiej będzie założyć odrzucony przez Ciebie swap H22A7 (kompletny z wiązką, sprężarką klimy, pompą wspomagania, przewodem do maglownicy, komputerem+Immo) gdyż pochodzi z tej samej budy jaką masz i ma taką samą elektrykę OBD2b a H22A wbrew temu co piszesz ma już inną wiązkę pod maską i ogólnie inną elektrykę włącznie z innym gniazdem komputera ...

 

Oczywiście dla chcącego wszystko da się zrobić ale swoje będzie trzeba przejść zwłaszcza jak trafisz na mechanika nie mającego pojęcia o Hondach ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:12, 28.08.2014

Chciałbym A7 :D ale odrzucam A7 z racji tego że ciężko znaleźć w dobrym stanie i martwi mnie fakt że w razie remontu koszta będą odpowiednio droższe niż remont A/A8 :/ chyba że się myle O.o co do wiązki to właśnie tutaj na forum wyczytałem że H22A/A5 mają taką samą wiązkę co u mnie. Zabieg swapu zamierzam wykonać w Empire więc o pojęcie mechanika się nie martwię.


  • 0

#4 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:27, 28.08.2014

Dziwi mnie odrzucenie a5, ponieważ najłatwiej z nich wszystkich o zadbaną sztukę. Wrzuca się osprzęt z atr'a i masz nie wiele mniej niż w atr'ze albo to samo bo silnik nie jest zmęczony. To one najczęściej jeździły z automatami. Nie patrz na papierki ile co ma koni tylko znajdź coś nie zajechanego, bo piszesz o h22a że moc Cię zadowala, a prawda jest taka, że taki słupek może być już ostro dojechany i koniec końców będzie tyle samo albo mniej niż w a5.


Użytkownik LukasN edytował ten post 19:28, 28.08.2014

  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:33, 28.08.2014

Mylisz się ;) koszty remontu są podobne we wszystkich H22 i w aktualnie kilkunastoletnich już silnikach jest podobna szansa na awarię panewki czy pierścieni tłokowych.

 

A prawdopodobieństwo padu fabrycznych panewek korbowodowych czy to w JDM czy A7/A8 jest bardzo duże i warto jest nawet wymienić od razu przy okazji swap'a, wystarczy zdjąć miskę olejową i jest do nich dostęp.

 

Prelude ma inne wiązki niż Accord (niektóre wtyczki pasują ale nie wszystkie np.aparatu zapłonowego czy ECU i trzeba wszystko trochę poprzerabiać, dodać brakujące kable itp.) ale w Empire sobie oczywiście poradzą tylko policzą więcej za dodatkowe przeróbki ...


Sporo było też JDM'ów ze skrzyniami automatycznymi a wystarczy tylko założyć wałki rozrządu A7 + kolektor wydechowy A7 + wystroić i taki H22A będzie niedużo słabszy od H22A7 (JDM ma tylko trochę niższą kompresję od A7/A8).

 

H22A były też OBD2 po 97roku z Preli 5.gen to można znaleźć silnik młodszy niż 20 letni z 4.gen'a ;)


Użytkownik Pejot edytował ten post 19:36, 28.08.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:00, 28.08.2014

Nie sądzę aby takie A5 (manual) było bardziej oszczędzane niż A7 :P jeśli miałbym modzić to wolę A7 niż A5. Nie obraźcie się ale wsadzenie A5 i grzebanie go to jak wsadzenie B16A1 i rozbudowa go o graty z B16B czy B16A II :P Wszystko kwestia tego co się trafi :P rozważam też zakup angola ATR'a jako dawcy. Jak ma się sprawa z trzymaniem serii odnośnie mocy i momentu w H serii? Słyszałem trochę że w porównaniu do B serii wypadają pod tym względem kiepsko, nie wspomne o apetycie na olej. Nie zlinczujcie mnie za to co napisałem ale usłyszałem to od człowieka który w Hondach siedzi dłuuuugo i z nich żyje. Kiedyś chciałem zamienić B18 na H22 i stanowczo mi odradził...wiem że ile posiadaczy tyle opinii. Sporo naczytałem się o H i B na honda-tech i hamburgery chwalą H serię. 

 

Pejot, Ty jesteś oblatany więc sypnij garścią cennych info na temat H22A7 o ile możesz? :) mam na myśli eksploatacje, bolączki i rozwojowość :)


  • 0

#7 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:18, 28.08.2014

Ja mam a5 na osprzecie z atr'a w civicu i nie narzekam. Poczytaj sobie o H seriach na ptp, zobaczysz ile osób remontuje takie a7 na samym początku przygody z H serią. Z a5 jest podobnie jak z b18c4, ładujesz skrzynie + kolektory + wałki i wcale nie ma takiej przepaści do c6. Za to wiesz o ile łatwiej znaleźć c4 w dobrym stanie niż c6.


  • 0

#8 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:27, 28.08.2014

na PTP to coś walą w ch***uja bo rejestrowałem się ponad rok temu i dostępu nie mam O.o niby masz rację, możesz podać spec swojego A5? pasowałoby doprężyć takie A5 tłokami i głowicą aby wałki zrobiły robotę


  • 0

#9 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:54, 28.08.2014

dolot CAI 

kolektor atr rozwiercony na 70 mm 

przepustnica 70 mm skunk2

wydechowy custom 

wydech 2,5 cala

u2q7

wałków nie mam, miały wpaść i wtedy miałobyć strojone, ale kupiłem accorda i ciężko oba na raz modzić :D

 

Jeżeli będziesz otwierał silnik to co byś nie kupił to i tak wszystko nowe w niego włożysz. A jak lecieć z grubym remontem to i wrzucić wał od h23 i mieć 2.3l. Ogólnie zastanów się jak bardzo chcesz lecieć finansowo, bo ja ciągle piszę o tym a5 w sensie rozsądnego budżetu bez obróbki bloku i składania od nowa.


Użytkownik LukasN edytował ten post 20:58, 28.08.2014

  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:03, 29.08.2014

H22A5/A2 mają niską kompresje i w N/A bez wymiany tłoków dużo się nie ugra (co innego nadaje się do soft-turbo).

 

Tak jak już pisałem to są kilkunastoletnie silniki nieważne czy A5 czy A7 i jakiekolwiek mody bez remontu skończą się panewką albo rozpadem pierścieni.

 

Zdrowy H22A7 na seryjnym kompie tylko ze zrobionym dolotem/wydechem i dobrym kolektorem wydechowym np. replika Hytech Tri-Y wypluwa ok.230-235 KM bez łaski co na A5/JDM nie jest już takie łatwe (a po założeniu do A7 oprócz kolektora Tri-Y ostrych wałków Skunk2 Pro2+ i wystrojeniu całości można już atakować 250KM+).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:14, 29.08.2014

No na silnik i skrzynie mam powiedzmy 8 góra 9 tys pomijając wydech i dolot. Ciężko jest mi powiedzieć czy w przyszłości będzie progress w kwestii osiągów. Co myślicie przy tym budżecie?
  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:52, 29.08.2014

Skrzynie U2Q7 potaniały i kosztują 2-2,5 tys. (innymi sobie nie zawracaj głowy) i na silnik zostanie Ci jeszcze sporo kasy bo kompletny swap H22A7 wyrwiesz za ok.4 -4,5 tys a jak kupisz w komplecie ze skrzynią to może jeszcze coś urwiesz z ceny.

 

Możesz też wykorzystać znajomości w branży i poprosić kogoś żeby Ci ściągnął całego ATR'a to będziesz jeszcze mieć zwrotnice z piastami na 5 szpilek i hamulce dwutłoczkowe + tapicerka itd.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:48, 29.08.2014

Przy takim budżecie jest tylko jedna rozsądna opcja - kupić tajp era. Za swojego trochę weźmiesz dołożysz to 10 i masz spoko budżet na tajpa. Jeżeli się mylę w kwestii ceny to może mnie ktoś poprawi, bo ja do tej pory nie szukałem atr'a :) Mi by się nie chciało dupy zawracać swapami, seria to seria i koniec. Przy sprzedaży na pewno ktoś to doceni o wiele bardziej niż worek siana który wsadzisz wykonawcom :) No i masz tajpa a nie podróbkę :D


Użytkownik LukasN edytował ten post 20:49, 29.08.2014

  • 0

#14 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:52, 30.08.2014

Dawca byłby najlepszy :) tylko nie wiem ile kupno bitego mnie wyniesie :/ Seryjny ATR jest mówiąc w skrócie golasem :/ Mój Acco to ES i szkoda mi utraty wyposażenia :/ dlatego chciałem zrobić ES-R'a, chociaż dla ATR'a w kolorze  NHO i R-81 mógłbym zrobić wyjątek bo są mega :D gdybym sprzedał swojego i dołożył jakieś 17 tys to w tej cenie jest ATR EUDM lecz golas heh marzy mi się Tajp Er w wersji ES :) Mam jeszcze dwa pytania:

 

* jaką średnicę wydechu wybrać np pod A7? Nie chce aby acco darło się jak civic'i lecz było względnie ciche do VTECa a na nim głośniejsze ale bez przesady bo to Accord. 

 

* heble, jaki setup będzie lepszy do żwawej jazdy? Nie bd osiągał nie wiadomo jakich prędkości i ścigał się z każdym ćwokiem na trasie. 3setki z R'ki czy zostać przy 282 i zadbać o lepszej jakości tarcze i klocki?


  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:52, 30.08.2014

Jak zrobisz przelot 2,5 cala na dwóch tłumikach przelotowych (imitacja kata + środkowy) i założysz w miare cichy tłumik końcowy to będzie dobry efekt.


Użytkownik Pejot edytował ten post 18:52, 30.08.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, H seria

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq