Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przesunięcie wału? Koło pasowe obciera o obudowę rozrządu - zdjęcia

VII koło pasowe przesunięcie wału

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:25, 26.08.2014

Problem właściwie wyszedł przypadkiem. Zauważyłem, że koło pasowe obciera o obudowę jak na fotkach. Widać ślady na obudowie rozrządu przy czujniku i na łączeniu z miską olejową oraz na kole pasowym od wewnętrznej strony, gdzie lekko wytarta jest ta wypustka gumowa, która jest po obwodzie koła (jej szczątki są również na obudowie rozrządu koło czujnika).

http://www.fotosik.p...dbf25953a4.html

http://www.fotosik.p...3b6bd8bb66.html

 

Nie wiem jaka może być przyczyna, ale wystraszyłem się, że wał się przesunął, bo śruba dokręcona była prawidłowo, a koło raczej nie jest krzywe, bo nie bije i zużycie jest równomierne. Na wale są podkładki oporowe ja na zdjęciu niżej (pozycja 10)

http://www.fotosik.p...c56e56a148.html

Zdjąłem więc miskę, ale nie widać ich bez zdejmowania pompy oleju i dolnej części trzymającej panewki główne (nie jest to takie proste jak w civicach że wszystko na wierzchu). Spróbowałem przesunąć wał wzdłuż osi i przesuwa się podważając śrubokrętem o ok. 0,2 - 0,5 mm. Nie wiem, czy taki luz jest prawidłowy, czy jednak za duży.

 

Ogólnie widać, że są to raczej świeże ślady i jedyne co przychodzi mi na myśl, to że majstry coś załatwili podczas wymiany sprzęgła, ale może to być też zbieg okoliczności.

W takim razie prośba:

1. do kogoś kto może to podejrzeć na otwartym silniku - czy na wale jest luz wzdłuż osi? (wyczuwalny, niewielki)

2. czy wypustka gumowa na kole pasowym jest tak duża jak u mnie, czy po prostu guma się jakoś rozpłynęła i wybrzuszyła co spowodowało dotykanie do obudowy?

 

Może jakieś inne pomysły?


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 07:35, 26.08.2014

  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:09, 26.08.2014

hi,

z tego co wiem prawidlowy luz walu korbowego wzdluz osi wynosi 0,10mm - 0,35mm.

max. luz jest 0,45mm

jesli luz jest za duzy nalezy wymienic podkladki oporowe (panewki poprzeczne, polksiezyce) i powtorzyc pomiar luzu walu (wyzerowac wal i przesunac wal np. srubokretem)

jesli po wymianie podkladek luz jest w dalszym ciagu za duzy , nalezy wymienic wal korbowy :-(

 

co spowodowalo taki duzy luz walu, ze az ociera o obudowe trudno powiedziec ale nie jest to normalne.

wymiane sprzegla robiles u hondy?

 

jezeli chodzi o gume to mysle ze to sa resztki simeringu = uszczelki obudowy rozrzadu albo resztki uszczelki miski olejowej. :-(

sadze ze jezeli simering zostanie calkiem zniszczony to bedziesz mial wyciek oleju sinikowego.

minimalny wyciek masz juz teraz, widac na na fotce na obudowie pod simeringiem.

przetarcie obudowy obok czujnika moze tez spowodowac wyciek oleju.

 

bardzo nieprzyjemna sytuacja.

pozdro


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:42, 26.08.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:30, 26.08.2014

1. Czyli wychodzi, że luz osiowy nie jest taki tragiczny, a może i nawet poprawny, pod warunkiem, że podane wartości 0,10mm - 0,35mm są prawidłowe

2. Sprzęgło wymieniali 'zaufani' i polecani przez użytkownika tego forum 'fachowcy'

3. Ten wyciek pojawił się dopiero po zdjęciu koła pasowego - po prostu wyleciał olej i tyle. Simering jest w porządku i nie są to jego szczątki. Możliwe nawet, że jest to po prostu w większości błoto lub kurz


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 13:15, 26.08.2014

  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:35, 26.08.2014

A może po prostu źle osadzona pokrywa rozrządu?
  • 0

#5 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:13, 26.08.2014

od nowości raczej nie ruszana, a na pewno w okresie ostatnich pięciu lat


  • 0

#6 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:25, 26.08.2014

ja bym się zajął najpierw osłoną rozrządu i samym kołem pasowym. Nie ma co rozgrzebywać całego silnika. Metoda małych kroczków jest najlepsza


  • 0

#7 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:38, 26.08.2014

Zgadza się Wydobywczy i popieram, ale i tak głowicę zrzucałem bo mi uszczelka padła, więc przypadkowo na to wpadłem.

A co proponujesz z kołem? Nie widać na nim żadnych niepokojących rzeczy


  • 0

#8 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:42, 26.08.2014

Problem właściwie wyszedł przypadkiem. Zauważyłem, że koło pasowe obciera o obudowę jak na fotkach. Widać ślady na obudowie rozrządu przy czujniku i na łączeniu z miską olejową oraz na kole pasowym od wewnętrznej strony, gdzie lekko wytarta jest ta wypustka gumowa, która jest po obwodzie koła (jej szczątki są również na obudowie rozrządu koło czujnika).

http://www.fotosik.p...dbf25953a4.html

http://www.fotosik.p...3b6bd8bb66.html

 

Nie wiem jaka może być przyczyna, ale wystraszyłem się, że wał się przesunął, bo śruba dokręcona była prawidłowo, a koło raczej nie jest krzywe, bo nie bije i zużycie jest równomierne. Na wale są podkładki oporowe ja na zdjęciu niżej (pozycja 10)

http://www.fotosik.p...c56e56a148.html

Zdjąłem więc miskę, ale nie widać ich bez zdejmowania pompy oleju i dolnej części trzymającej panewki główne (nie jest to takie proste jak w civicach że wszystko na wierzchu). Spróbowałem przesunąć wał wzdłuż osi i przesuwa się podważając śrubokrętem o ok. 0,2 - 0,5 mm. Nie wiem, czy taki luz jest prawidłowy, czy jednak za duży.

 

Ogólnie widać, że są to raczej świeże ślady i jedyne co przychodzi mi na myśl, to że majstry coś załatwili podczas wymiany sprzęgła, ale może to być też zbieg okoliczności.

W takim razie prośba:

1. do kogoś kto może to podejrzeć na otwartym silniku - czy na wale jest luz wzdłuż osi? (wyczuwalny, niewielki)

2. czy wypustka gumowa na kole pasowym jest tak duża jak u mnie, czy po prostu guma się jakoś rozpłynęła i wybrzuszyła co spowodowało dotykanie do obudowy?

 

Może jakieś inne pomysły?

 

 

jesli zmierzyles to jesli na oko to gratuluje wzroku :)

 

jesli nie miales specjalnego przyrzadu - wskaznika wychylenia - to na dwoje babka wrozyla. Zaczynalbym od najtanszej opcji czyli

ze cos z kolem pasowym - moze pod wplywem obrotow dostaje drgan, wibracji i dlatego zaczyna obcierac.


Zgadza się Wydobywczy i popieram, ale i tak głowicę zrzucałem bo mi uszczelka padła, więc przypadkowo na to wpadłem.

A co proponujesz z kołem? Nie widać na nim żadnych niepokojących rzeczy

 

 

"statycznie" nie zobaczysz, musi sie krecic zeby cos wyszlo. Nawet wtedy mozna przylozyc miernik na sztywnym statywie i sprawdzic bicie kola pasowego 


  • 0

#9 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:49, 26.08.2014

 

"statycznie" nie zobaczysz, musi sie krecic zeby cos wyszlo. Nawet wtedy mozna przylozyc miernik na sztywnym statywie i sprawdzic bicie kola pasowego 

 

a jaka jest odległość od koła pasowego do obudowy rozrządu u Was? Może ktoś to podejrzeć? 


  • 0

#10 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:55, 26.08.2014

luz walu korbowego nie moze byc okolo 0,2mm do 0,5mm tylko ma jedna okreslona wartosc.

trzeba zmierzyc poprawnie i wtedy mozna cos powiedziec, np. jedna mozliwosc wykluczyc.

0,5mm jest za duzo.

 

...ze "sprzeglo wymieniali zaufani fachowcy" nie przeszkadza zeby spartolili robote.

u hondy wiedza jak to sie robi i maja sciagacze itp. do tej roboty.

ale jak kto uwaza. sprzeglo zmienia sie tak zadko, nie wiem po co tu oszczedzac.

 

odleglosc kola do obudowy jest jedna, bo kolo jest docisniete do walu (= kola zebatego).

jezeli kolo pasowe bylo dobrze przykrecone (Nm tzn. docisniete do walu korbowego) to nie ma bicia i nie ociera o obudowe, chyba ze wal plywa bo ma za duzy luz.

Kolo przsuwa sie z walem korbowym.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:05, 26.08.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#11 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:29, 26.08.2014

Kardynal, jeśli twierdzisz że w ASO jest najlepiej i są tam najlepsi fachowcy, to 'że tak powiem' - Twoja sprawa i nie dyskutujmy o w tym temacie, bo temat długi jak rzeka, a nie przekonasz mnie i myślę że nie tylko mnie, do swojej racji.

 

luz walu korbowego nie moze byc okolo 0,2mm do 0,5mm tylko ma jedna okreslona wartosc.

wiem, że nie może ale być może ktoś wie, że nie powinno go być wcale czuć, albo jest właśnie w takich niewielkich granicach. Nie mam dokładnych urządzeń pomiarowych, ale wystarczy mi to, jak ktoś powie, że katalogowo jest XXX mm lub jeśli ktoś powie, że jest wyczuwalny (np. 0,05 mm podejrzewam że ani nie wyczuję ani nie zobaczę, więc jeśli ma być taki, to wiem że mam zwalone pierścienie oporowe)

 

 

...ze "sprzeglo wymieniali zaufani fachowcy" nie przeszkadza zeby spartolili robote.

 

nie twierdze że nie spartolili dlatego pisałem to w cudzysłowiu (spartolili i niestety już to wiem, aczkolwiek starałem się znaleźć takich którzy są dobrzy - może pech że trafiło na mnie, a może tacy są i nie mam pretensji absolutnie do tego, kto mi ich polecał)

 

 

odleglosc kola do obudowy jest jedna, bo kolo jest docisniete do walu (= kola zebatego).

jezeli kolo pasowe bylo dobrze przykrecone (Nm tzn. docisniete do walu korbowego) to nie ma bicia i nie ociera o obudowe, chyba ze wal plywa bo ma za duzy luz.

Kolo przsuwa sie z walem korbowym.

 

pisałem na początku że koło przykręcone prawidłowo, a kwestia luzu osiowego wału, to właśnie jedna z rzeczy które również podejrzewam i o którą pytam i do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi jaki powinien być


  • 0

#12 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:26, 27.08.2014

w wypadku k20a6 wydaje mi się ze luz osiowy nie powinien wynosic więcej niż 0.4 mm - z tego co wyczytałem na necie. To jest maxymalny limit.

 

Jeśli będzie większy to albo tzw thrust washers do wymiany albo wal bo te polksiezyce mogly w nim tez niezle wyrzezbic.


mam jeszcze inny pomysl aby przynajmniej starac się wykluczyć najgorsze,

 

jeśli teraz zalozylbys kolo pasowe to już będzie dotykać obudowy ? jak zalozysz kolo pasowe to wtedy staraj się poruszać wzdluznie walem i zobaczysz czy dobije do obudowy rozrządu. Jeśli nie, to wg mnie będzie to wina kola pasowego. Jeśli masz suwmiarkę to tez zmierzysz luz osiowy - jeśli się zmieści to wsadz ja jak będzie kolo pasowe w najdalszej pozycji od obudowy rozrządu - zmierz wynik a później dociśnij kolo a otrzymana roznica to wlasnie luz.

 

To wyzlobienie w miejscu czujnika jest głębokie ? Zmierz to. Powiedz jeszcze gdzie na wewnętrznej części kola pasowego jest slad  po tym jak tarlo o obudowę rozrządu - glownie o to miejsce gdzie czujnik - czy jest to od gumy w kole do wewnątrz czy do zewnątrz kola ?


  • 0

#13 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:26, 27.08.2014

koło pasowe nie dotykało do obudowy jak silnik był na postoju, bo próbując kręcić wałem bym to wyczuł, a kręciłem ręką (świece wyjęte oczywiście). Pomysł dobry i to samo pomyślałem - jak przyłożę to koło to sprawdzę na spokojnie jakie są odległości i na ile ten luz przybliża koło do obudowy.  


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 11:13, 27.08.2014

  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:11, 27.08.2014

sprubuj tez moze zaobserwowac, czy kolo pasowe nie przesuwa sie wtedy jak wyciskasz = uzywasz sprzelglo.

moze tylko wtedy ociera o obudowe?


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:41, 28.08.2014

hi,

z tego co wiem prawidlowy luz walu korbowego wzdluz osi wynosi 0,10mm - 0,35mm.

max. luz jest 0,45mm

 znalazłem mądre źródło - http://www.tamparaci...ing-post-2.html

podane przez Ciebie wymiary są prawidłowe (crankshaft endplay)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, koło pasowe, przesunięcie wału

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq