Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wymiana uszczelniaczy zaworowych

VI H22A7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#16 dydek1979

dydek1979
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:świdnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:f18b2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:55, 09.04.2015

cześć chłopaki, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe , bo jak myślałem to był powód brania oleju przez mój silnik, Dolewka w granicy 0,5 do 1 L\ 1000km, co jest ilością znaczną przy przebiegu 254 000 km. Inwestycja chybiona, olej dalej znika. Wszedłem na forum, gdzie jeden z was napisał, że rozebrał silnik przed remontem, jego spostrzeżenia były takie, że zapiekły się pierścienie tłokowe, stąd znikający olej. Moje ostatnie podejście do tego tematu to robię płukankę środkiem firmy Liqui Moly, zlewam stary olej po płukance, i zalewam olej 5W40 plus dodatek olejowy Ceratec firmy Liqui Moly, czyli ceramizer najlepszej niemieckiej firmy. Za 2000 km dam wam znać, czy się polepszyło czy roz*cenzura*iło mi silnik, Pozdrawiam.


Użytkownik dydek1979 edytował ten post 12:57, 09.04.2015

  • 0
dydek

#17 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:22, 09.04.2015

Tak szczerze to ceramizer jest dobry jak masz niewielkie ubytki oleju - sam przetestowałem w 2 przypadkach 

1. Podobny jak twój czylo 0,5 do 1 l na 1000km przed zalaniem ceramizera wymiana uszczelniaczy - dosłownie g**no dało. - Opel Vectra B 1.6 Eco śmieć 1998r. 

2. Zużycie oleju ok 0,1 l na ok 1500-2000km - zużycie zmniejszyło się do ok 0,1 na  ok. 5000 km  - Renault Laguna I 1.8 RT 1998r.

 

W pierwszym przypadku kasa wydana w błoto wywalona a mogła pójść na wymianę pierścieni.... 

Jak dla mnie to specyfiki są dobre ale do drobnych poprawek a tak ani kasy ani efektu. 

Lepiej dołożyć te kilka stówek i wyremontować silnik czyli uszczelniacze/prowadnice/pierścienie ewentualne szlify głowicy i bloku, zweryfikowanie tłoków ewentualna wymiana, i mieć spokój i porządnie zrobione niż wydawać mniej ale co jakiś czas... Remont Pejot już opisał wstępnie a do tej ceny dolicz z 300 zł na "dodatki" i masz wszystko jak się należy a nie co jakiś czas a to ceramizer a to nowa bańka oleju a to środki do płukania a to dodatki do oleju itp. Nieraz warto usiąść z kalkulatorem i wyliczyć czy eksperymenty się opłacają czy nie. 


  • 0

#18 Grzechnix

Grzechnix
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 11.04.2015

Hej chłopaki:)

Powiem tak, Bierze mi accord  olej i to w takich ilosciach ze szok. Mam zalany 10w40 max life. Połyka około 2 litry  na około 500 :D A tak włącze vtec-a to jest chmura jak z c-360. Byłem u znajomego ślifierza i powiedział 150zł za planowanie i wymiane uszczelnień. W sklepie w kótrym zamawiam powiedzieli 170zł za uszczelke pod glowice i po 50zł za uszczelki pod wydechowy i ssacy kolektor. pierscienie po 60zł na cylinder wszytskie. Pod miske podobno nie idzie uszczelka tylko silnikon uszczelkowy. Moze ktoś pomoże czy robic remont czy szukac słupka?. Dodam ze sprawdziłem ze znajomym cisnienie na cylindrach i wyszło prawie 15 na wszyskich równo. Auto dostało gaz sekwencyjny STAGA.  A przebieg to prawie 250 tys. 1.8 136KM


  • 0

#19 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:31, 11.04.2015

Grzechnix

 

oprócz głowicy wymień od razu pierścienie

 

poczytaj

http://www.accordklu...eno#entry629893

 

pejot prawdę pisze


  • 0

#20 Grzechnix

Grzechnix
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 11.04.2015

Tak własnie sobie myśle ze skoro głowica bedzie juz zciagnieta to miskę i pierscienie wymienic nie bedzie juz tak wielki koszt.

ELVIS

a wiesz ze jak zapale to czasem kapie woda z czarna smoła:P Z auta jestem bardzo zadowolony tylko ten olej:P


  • 0

#21 Grzechnix

Grzechnix
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 12.04.2015

Tylko tak sie teraz zastanawiam czy napewno dobrze cisnienie zmierzylismy bo odkrecilismy wszytskie swiece naraz. Czy tak moze byc?


  • 0

#22 ooRYBAoo

ooRYBAoo
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:>210
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe / Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 13.04.2015

Tylko tak sie teraz zastanawiam czy napewno dobrze cisnienie zmierzylismy bo odkrecilismy wszytskie swiece naraz. Czy tak moze byc?

 

 

Bardzo dobrze, nie ma sensu katować rozrusznika, to nie ma wpływu na poszczególne cylindry.

 

Przewody ze świecami ułożyć na masie, tak aby iskra była (dla uniknięcia spalenia aparatu zapł.)

 

Przepustnica otwarta maksymalnie i po kolei dokonać pomiaru, spisać na kartke.


Użytkownik ooRYBAoo edytował ten post 11:05, 13.04.2015

  • 0

-1ST HONDA - ACCORD SEDAN CE8 iES F20Z1  -> SWAP H22  (DONE) @OWN

-2ND HONDA - ACCORD COUPE CG4 iES F20B6 -> SWAP H22  (DONE) @OWN http://www.accordklu...coupe-cg4-ryba/


#23 Grzechnix

Grzechnix
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 13.04.2015

No to mnie uspokoiłeś troszke.Dzieki:) Swoja drogą dziwi mnie fakt ze cisnienie ma dobre ale i tak bierze olej i to w takich ilosciach.


  • 0

#24 ooRYBAoo

ooRYBAoo
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:>210
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe / Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 14.04.2015

Pierścienie olejowe nie wpływają na kompresję, a możesz mieć jest w słabym stanie bądź zapieczone a to właśnie one odpowiadają za branie oleju najbardziej z całego silnika,

 

jeśli tak jak wcześniej pisałeś 5l na 5500km, że bierze to musi na niebiesko lecieć mu z rury, przy takiej ilości bardziej bym obstawił, że któryś pierścień olejowy mógł pęknąć, tzn jego kawałek np. 2mm, ja taki przypadek kiedyś miałem i też brał mi wtedy tyle oleju i puszczał chmurkę,

 

przez uszczelniacze bądź prowadnice takie wielkie ilości oleju raczej nie możliwe żeby dały radę uciec.

 

Najpierw i tak sugeruję podejść do tematu na spokojnie i za najgorsze rzeczy zabrać się na końcu.

 

Proponuję przejrzeć szczelność silnika: simeringi od wału z obu stron, uszczelkę od chłodnicy oleju jeśli masz chłodnicę w silniku, filtr oleju, miskę, aparat zapłonowy i pokrywę...


  • 0

-1ST HONDA - ACCORD SEDAN CE8 iES F20Z1  -> SWAP H22  (DONE) @OWN

-2ND HONDA - ACCORD COUPE CG4 iES F20B6 -> SWAP H22  (DONE) @OWN http://www.accordklu...coupe-cg4-ryba/


#25 Grzechnix

Grzechnix
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 14.04.2015

ooRYBAoo Kolego bierze olej ale 2 litry nie na 5000 ale na 500 km:D I to mnie załamuje. Boje się ze jak sciągne głowice to tuleje będą szrot  i wtedy trzeba szukac słupka .....

 

Jest podciek pod aparatem,a reszta jest sucha bo siedziałem pod nią z lamka i swieciłem i zaglądałem. Być może była zalana jakims doktorem, ale olej nie wydawal sie byc gęsty.


Użytkownik Grzechnix edytował ten post 15:08, 14.04.2015

  • 0

#26 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:44, 14.04.2015

2 na 500km to nie ma co o podcieku z aparatu myśleć.
czapka w dół i ocena stanu.

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#27 Grzechnix

Grzechnix
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 14.04.2015

Sacrum mówisz ,żeby zdjąć miske?
  • 0

#28 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:56, 14.04.2015

głowicę :)


  • 0

#29 Grzechnix

Grzechnix
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 14.04.2015

Tak by wychodziło skoro czapę:P

Cholerka w ten weekend mam studia i mi autko potrzebne:P Ostatnio jezdze jak dziadek wiec nie dymi ale jest to okropnie ciezka przypadłosc dla mnie:P  Chłopaki boje sie o rozrzad czy go ustwie:P Co prawda Toyote i rovera mam juz za sobą nie licząc kawasaki i innych motocykli. Ale nie wiem jak ja te dwa paski ustawie:D  I czy łatwo odkrecic kolektor ssacy? Bawił sie ktos?


  • 0

#30 ooRYBAoo

ooRYBAoo
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:>210
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe / Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:18, 15.04.2015

2l na 500km, ahaaaaaaaa :D

 

Kolego w takim razie jak nie ma wycieków to będzie coś poważnego, mogą być to prowadnice wydechowe w głowicy bądź coś z pierścieniami (to najpewniej przy takich ilościach !!!)


  • 0

-1ST HONDA - ACCORD SEDAN CE8 iES F20Z1  -> SWAP H22  (DONE) @OWN

-2ND HONDA - ACCORD COUPE CG4 iES F20B6 -> SWAP H22  (DONE) @OWN http://www.accordklu...coupe-cg4-ryba/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, H22A7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq