Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
IV

Accord 2.2 US Skrzynia automatyczna - Twarda zmiana biegów

IV

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sławek87

Sławek87
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Namysłów, opolskie.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 93 LX wersja US
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:44, 15.08.2014

Witajcie.

Mam mały problem z automatem w mojej Hondzie.

Aby wykluczyć zurzycie owego elementu napiszę, że jest to auto które dostałem w spadku po moim dziadku. Osobiście sprowadził je z US, jako nowe w 93r. Nikt poza nim nie używał auta. Pod każdym wględem stan salonowy niemalże...

 

Przebieg 74 tys mil, czyli 120tys km.

 

Skrzynia przy przełączeniu z P na D bije i to dość mocno. Podczas jazdy też nie przełącza biegów tak płynnie jak powinna.

 

Olej w skrzyni wygląda jak nowy. Ale czy był kiedykolwiek wymieniany niestety nie wiem. Dziadkowi się zmarło i nie ma jak tego sprawdzić. Czy jeśli olej jest fabryczny to przy tym przebiegu ( i wieku) mógłby być przyczyną tych problemów?

 

Czy może ,,ten typ tak ma,,? Spotkałem się z opinią, że niektóre Hondy z tych lat tak mialy i nic nie da się zrobić.


Użytkownik Sławek87 edytował ten post 23:02, 15.08.2014

  • 0

#2 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:03, 15.08.2014

Olej na 100% do wymiany. Może wtedy się poprawi
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#3 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:00, 16.08.2014

Najlepiej ze 2 albo 3 razy zmień olej grawitacyjnie w odstępach ok 500 -1000km albo raz a porządnie metodą dynamiczną, tylko w takim wypadku potrzebujesz z 9l oliwy.
  • 0

#4 Sławek87

Sławek87
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Namysłów, opolskie.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 93 LX wersja US
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:07, 16.08.2014

Najlepiej ze 2 albo 3 razy zmień olej grawitacyjnie w odstępach ok 500 -1000km albo raz a porządnie metodą dynamiczną, tylko w takim wypadku potrzebujesz z 9l oliwy.

 Możesz wyjaśnić na czym polega metoda dynamiczna?


  • 0

#5 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:53, 16.08.2014

Polega na wymianie i plukaniu calego układu na raz , po dokładną definicję i opis uderz do wujka google. W każdym razie jest to operacja do wykonania we wlasnym zakresie. Na YT są filmiki jak się za to zabrać.
  • 0

#6 Sławek87

Sławek87
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Namysłów, opolskie.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 93 LX wersja US
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 17.08.2014

Polega na wymianie i plukaniu calego układu na raz , po dokładną definicję i opis uderz do wujka google. W każdym razie jest to operacja do wykonania we wlasnym zakresie. Na YT są filmiki jak się za to zabrać.

Ok. Dzięki.


  • 0

#7 Sławek87

Sławek87
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Namysłów, opolskie.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 93 LX wersja US
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 20.08.2014

Wyszło na to, że jednak olej nie jest idealny. Tzn na bagnecie widać nie było, ale po ściągnięciu 50ml przez rurkę bagnetu okazało się, że jest już spracowany - ciemny.

Okazało się również, że olej w przeszłości był wymieniany. Z tym, że zapewne standardowo - nie dynamicznie. Czyli stary olej został tylko rozrzedzony małą ilością nowego...

 

Po przeglądnięciu YT oraz lekturze kliku artykułów na temat wymiany oleju w automacie, dochodzę do wniosku, że dynamiczna wymiana to dobry pomysł i z pewnością ją zastosuję... Ale... Dzwoniąc do jednego z ASO Hondy dowiedziałem się, iż Honda nie przewiduje dynamicznej wymiany, więc oni tego nie stosują.

Oraz pracownik jednej z warszawskich dużych firm, z tradycjami, zajmującej się automatycznymi skrzyniami od wielu lat słysząc hasło ,,dynamiczna wymiana,, skwitował to śmiechem...

 

Kolejną informacją, którą usłyszałem od owych warszawskich specjalistów, jest to, że w tym modelu Hondy z automatem wyczuwalna zmiana biegów to standard i nic z tym nie da się zrobić.

 

Nurtuje mnie jeszcze jeden problem. W instrukcji obsługi mojej Hondy napisane jest, że Dextron 2 jest zamiennikiem oryginalnego oleju Hondy. Z kolei warszawscy specjaliści sugerują zalanie Dextrona 3. Co sądzicie o tym?


Użytkownik Sławek87 edytował ten post 13:02, 30.08.2014

  • 0

#8 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:21, 20.08.2014

No na pewno nie jest to skrzynia DSG i będzie czuć zmiany biegów.

To ,że ktoś śmiechem odpowiada na Twoje pytania to dziwne i nie ma co kontynuować rozmowy moim zdaniem.

Gdzieś kiedyś wyczytałem ,że jeżeli nie wiemy czy olej był wcześniej wymieniany czy nie to lepiej nie stosować dynamicznej wymiany tylko zamiast tego zrobić 3 lub 4 wymiany grawitacyjne :roll: bo duża ilość świeżego oleju może usunąć na raz za dużo nieczystości z układu i zapchać filtr ,który jest w skrzyni i bez jej demontażu nie da się go wymienić.

Z drugiej strony jest cała masa osób ,która nie znając przeszłości samochodu wymienia olej metodą dynamiczną i ją sobie chwali.

Co do oleju to myślę ,że do tych starszych automatów Dextron II będzie ok i krzywdy skrzyni nie zrobi,poza tym skoro zaleca to producent to tego się trzeba trzymać.


  • 0

#9 Sławek87

Sławek87
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Namysłów, opolskie.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 93 LX wersja US
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 21.08.2014

No na pewno nie jest to skrzynia DSG i będzie czuć zmiany biegów.

To ,że ktoś śmiechem odpowiada na Twoje pytania to dziwne i nie ma co kontynuować rozmowy moim zdaniem.

Gdzieś kiedyś wyczytałem ,że jeżeli nie wiemy czy olej był wcześniej wymieniany czy nie to lepiej nie stosować dynamicznej wymiany tylko zamiast tego zrobić 3 lub 4 wymiany grawitacyjne :roll: bo duża ilość świeżego oleju może usunąć na raz za dużo nieczystości z układu i zapchać filtr ,który jest w skrzyni i bez jej demontażu nie da się go wymienić.

Z drugiej strony jest cała masa osób ,która nie znając przeszłości samochodu wymienia olej metodą dynamiczną i ją sobie chwali.

Co do oleju to myślę ,że do tych starszych automatów Dextron II będzie ok i krzywdy skrzyni nie zrobi,poza tym skoro zaleca to producent to tego się trzeba trzymać.

Tak, zdaję sobie sprawę, że to stara konstrukcja. Ciężko to zobrazować na odległość... ale po prostu wiem, że skrzynia bije zbyt mocno.

W tym samym czasie gdy dziadek sprowadził Hondę, to mój wujek również kupił nowy wóz z USA - Toyotę Camry 2.2 automat. Dziś ma dobrze ponad 300tys przebiegu. Do automatu palca nikt nie przyłożył a zmienia wyraźnie płynniej niż Honda z przebiegiem prawie 3 razy mniejszym.

Może ten model skrzyni tak po prostu ma...

 

Mam nadzieję, że duża ilość świeżego oleju nie zaszkodzi. Liczę na to, że dużo nie czystości nie będzie znajdowało się w skrzyni - w końcu auto po małym przebiegu i używane delikatnie.

 

Zacząłem delikatnie regulować linkę wchodzącą do skrzyni. Efekt jest taki, że zmiana biegów odbywa się odrobinę łagodniej - choć nadal to nie jest to. Natomiast problem mocnego uderzenia przy przełączeniu z P na D nadal został. Całym autem wyraźnie rzuca.

 

Prawdopodobnie w sobotę zabiorę się za dynamiczną wymianę. Zdam relację z efektów.


Użytkownik Sławek87 edytował ten post 09:53, 21.08.2014

  • 0

#10 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:00, 22.08.2014

Przy okazji możesz sitka w elektrozaworach wyczyścić 

Na tej stronce znajdziesz schematy skrzyni i umiejscowienie tych właśnie ..

http://japancars.ru/...e=catalog/honda


  • 0

#11 Sławek87

Sławek87
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Namysłów, opolskie.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 93 LX wersja US
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 23.08.2014

Trojan - nie potrafię znaleźć tych schematów. Wpisuję Vin i nic nie pokazuje...


Jestem już po dynamicznej wymianie. Jest poprawa. Skrzynia zmienia biegi płynniej.

Problem mocnego bicia przy przełączeniu z P na D został, ale jeszcze pokręcę odrobinę linką - może to coś da.

 

Ogólnie silnikiem bardzo rzuca. Podnosi się wyraźnie na przedniej poduszce po włączeniu D lub R. Gumowa tuleja nie jest pęknięta ani sparciała, ale duży luz jest na niej. Zrobię coś z tym. Może przez to czuć uderzenia.


  • 0

#12 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:10, 23.08.2014

Szukaj na stronie po modelu nie nr. Vin.
Zmieniałeś biegi w czasie wymiany?
Jest to zalecane żeby elektrozawory też przepłukać.
Poducha może być walnieta, generalnie przejrzyj wszystkie te od skrzyni też.
Na tej stronce ze schematami wszystko znajdziesz.
Ewentualnie napisze dokladnie co masz za samochód to zerkne w chwili wolnego.

 

Tu jest do aerodecka 2.2L schemat ,pewnie toto samo 

http://japancars.ru/...&nplblk=ATM0100

Elektrozawory to 5 i 7 


Użytkownik Trojan edytował ten post 15:42, 23.08.2014

  • 0

#13 Sławek87

Sławek87
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Namysłów, opolskie.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 93 LX wersja US
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:19, 25.08.2014

Szukaj na stronie po modelu nie nr. Vin.
Zmieniałeś biegi w czasie wymiany?
Jest to zalecane żeby elektrozawory też przepłukać.
Poducha może być walnieta, generalnie przejrzyj wszystkie te od skrzyni też.
Na tej stronce ze schematami wszystko znajdziesz.
Ewentualnie napisze dokladnie co masz za samochód to zerkne w chwili wolnego.

 

Tu jest do aerodecka 2.2L schemat ,pewnie toto samo 

http://japancars.ru/...&nplblk=ATM0100

Elektrozawory to 5 i 7 

Tak, zmieniałem biegi.

Silnik mam F22A1. Rok 93, wersja USA. A na tym schemacie jest skrzynia z nowszego modelu Accorda,


  • 0

#14 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:28, 25.08.2014

Generalnie te elektrozawory łatwo na oko namierzyć no i praktycznie w każdym modelu bardzo podobnie wyglądają.
  • 0

#15 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:42, 25.08.2014

wg mnie masz walniętą poduchę.

Spróbuj mocniej wcisnąć pedał hamulca i zobacz czy bicie jest mniejsze.

Takie szarpanie przy zapinaniu na D jest wg mnie normalne.

Spróbuj wbić szybko D mając manetkę na R.

 

p.S. czy na korku magnetycznym od skrzyni biegów było dużo syfu?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: IV

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq