Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sworzeń? Wahacz? Przeguby? Stabilizator?

VI zawieszenie sworzeń wahacz przegub stabilizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#16 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:25, 21.08.2014

Panowie, sprawa jest nietuzinkowa. Pojechałem na diagnozę, mówię, żeby go przetrzepał dokładnie z tej lewej strony, bo skrzypiało (już nie skrzypi) nieznośnie. Mówię mu, że wraz z dwoma mechanikami (na sucho, bez podnoszenia auta sprawdzaliśmy) obstawiamy sworzeń... Na co diagnosta mówi, że tutaj nic nie widzi i nic nie skrzypi, że "ponaciągał" go trochę bardziej niż zwykle i nie widzi żadnych luzów... Zgłupiałem. Ogólnie jeden z tych mechaników oraz diagnosta poradzili, żeby prysnąć WD40 i przejdzie skrzypienie... Prysnąłem w każdy zakamarek i nic nie skrzypi... Co robić?


  • 0

#17 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 21.08.2014

Tylko nie WD40, pomoże na chwile a jak wyschnie będzie jeszcze gorzej. Jakiś smar o podwyższonej przyczepności albo coś.


  • 0

#18 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 20:33, 21.08.2014

Ryuk, psikaj pokolei każdą gume i sprawdzaj po ktorej przestanie skrzypieć, to będziesz wiedział co jest do wymiany


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#19 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:18, 22.08.2014

a przy okazji tematu zna ktos numery: Sworzen góra accord ch6 2002rz firmy CTR? Mam w domu takie sworzen i nie wiem czy podejdzie do mojego, a nie chce rozbierac żeby zobaczyc.

numery :

SAG-15-0529 ?


Użytkownik slasz129 edytował ten post 10:19, 22.08.2014

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#20 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:16, 22.08.2014

pasuje ten sworzeń do CH6


  • 0

#21 eSKey66

eSKey66
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:43, 29.08.2014

Podłączę się do tematu, bo trochę zgłupiałem :hmmm:

Jak byłem na przeglądzie, kolega diagnosta stwierdził, że mam wyj...ne oba górne sworznie z przodu. Nastawiłem się na ich wymianę, ale czytając tematy dotyczące objawów związanych z tymi sworzniami stwierdzam, że u mnie żadne z nich nie występują. Postanowiłem więc jechać do niezależnej (czyt. nie do kolegi) stacji i zbadać samo zawieszenie (koszt 20zł). Przetrzepali mi tak zawieszenie na szarpakach, że myślałem że mi koła odpadną i co - zdziwienie - wszystkie sworznie są w bardzo dobrej kondycji, a jak już bardzo bym się upierał to wymienić by można łączniki staba z przodu i z tyłu. Co z tym fantem zrobić? Jechać do trzeciej stacji? Nic mi nie puka, nie stuka i nie skrzypi jak stara wersalka - miałem jakieś stuknięcia pojedyncze z tyłu, ale obstawiam, że to w związku z przytartym zaciskiem - zresztą od dłuższego czasu już nie stuka nic.

Co byście z tym faktem zrobili?

K.


  • 0

#22 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 20:13, 29.08.2014

Najlepiej sam sprawdźna podnośniku i na kanale(obie wersje po sobie, bo raz jest zawieszenie inaczej się układa na podnośniku a inaczej na kanale na stojących kołach)

 

Górne sworznie sprawdzasz czy koło chodzi jak szarpiesz ręką na podnośniku. jak nie to sworzeń jest dobry. Ponadto górny sworzen stuka cyklicznie przy jeździe więc jeśli nic nie ma to sworzeń jeszcze pare tysięci będzie cicho ;)

 

staba sprawdzasz na stojących kołach. szarpiesz za niego, za łączniki i patrzysz czy jest luz. Z doświadczenia Ci powiem że łączniki i poduszki warto zmienić jeśli ich samemu nigdy nie ruszałeś. robota prosta, koszt niezbyt duży, a u mnie było tak, że luz był tylko na jednym z tyłu i jednym z przodu, ale jak wszystko zdjąłem, to wyszło, że lu zjuż był praktycznie wszędzie, bo wszystkie gumy były bardzo miękkie, tuleje miały luz i wszystko było wyrobione.


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, zawieszenie, sworzeń, wahacz, przegub, stabilizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq