Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sworzeń? Wahacz? Przeguby? Stabilizator?

VI zawieszenie sworzeń wahacz przegub stabilizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 12.08.2014

Czołem Hondziarze. Od pewnego czasu miałem nietypowy problem, który dotykał moje uszy. Mianowicie podczas jazdy po kostce, słyszałem dziwne "dzwonienie" z prawej, przedniej strony auta. Sądziłem, że może coś poleciało z układu hamulcowego (klocki, osłona, tarcza krzywa), ale dziś po wyjechaniu z myjni, z prawego nadkola dochodzi mnie cholernie skrzypiący dźwięk. Dźwięk ten pojawia się, gdy skręcam kierownicą od prostych kół. Tzn. gdy mam kierę/koła prosto i wykonuje małe ruchy, to pojawia się straszne skrzypienie, jednak, gdy skręcę kierownicę o około 1/2 obrotu, skrzypienie ustępuje (niezależnie w którą stronę kręcę). Gdy bujam autem, ciskając maskę z lewej strony słychać nieznaczne odgłosy, jednak gdy zacznę bujać autem z prawej... skrzypi jak stare łóżko. Podjechałem do mechanika, zrobiłem przy nim nieznaczne ruchy kierownica, żeby pokazać i dowiedzieć się, co moją Hanię boli - odpowiedź błyskawiczna - sworzeń. Jednak pytanie do Was jest takie - czy w CH6, konieczna jest wymiana całego wahacza, czy mechanik powinien wybić sworzeń i wstawić nowy. I czy powinienem zrobić dla profilaktyki to samo z lewej strony. Ogólnie, nie chcę się dać naciągnąć na koszta, żeby mnie czasem nie wysterował na wymianę obu wahaczy... I ile - pi razy drzwi - powinienem zabulić za części. Świeżak jestem w tej sprawie, naczytałem się dziś różnych opinii i zgłupiałem - stąd też wolałem skierować swoje wątpliwości do Was. I w sumie jeszcze jedno... w poniedziałek mam przegląd techniczny - niech ją przebada od początku do końca, a nóż widelec coś jeszcze się ukaże do naprawy, ale czy do tego czasu mogą śmigać (w prawdzie, dźwięk ten powoduje krwawienie mego serca) czy lepiej odpuścić sobie i poczekać do wizyty u "fachowca"

 

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i jeśli kogoś irytuje moja dociekliwość to również przepraszam.

 

Pozdrawiam serdecznie i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi.


Użytkownik Ryuk edytował ten post 21:37, 12.08.2014

  • 0

#2 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:45, 12.08.2014

Stara wersalka to zwykle gumy stabilizatora... Jak przyjeżdżasz przez leżącego policjanta to tez to słychać?
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#3 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 12.08.2014

Ty, a wiesz, że nie udało mi się takowego spotkać na drodze. Ogólnie, gdy buja autem to słychać to bardzo wyraźnie. I przy niewielkich ruchach kierownicą. Dodam, że gdy sąsiad, z którym próbowałem dojść do sedna problemu, złapał za gumę to skrzypienie ustało (nawet przy "gibaniu" autem). Możliwe, że poszła guma i podczas mycia wypłukałem jakiś smar?

- o, coś takiego mnie spotkało.


Użytkownik Ryuk edytował ten post 21:54, 12.08.2014

  • 0

#4 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:55, 12.08.2014

sworzeń zwrotnicy też trzeszczy jak wersalka.


  • 0

#5 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 12.08.2014

A, i w sumie bardzo istotne, dźwięk dochodzi z dołu, więc możliwe, że to właśnie sworzeń zwrotnicy... Sąsiad, też gdzieś na dole złapał, nie na wahaczu górnym. Ale mimo wszystko, powiedzcie mi proszę, czy jeździć, czy odpuścić i jakie powinny być koszta tychże części - załóżmy że to sworzeń wahacza górnego bądź ten sworzeń zwrotnicy.


Użytkownik Ryuk edytował ten post 22:05, 12.08.2014

  • 0

#6 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 22:05, 12.08.2014

sworzeń CTR 40 zł/szt + wymiana 50 zł za komplet.

Gumy staba CTR 8.8 / szt (potrzebujesz 2) + wymiana za piwo?

Jeśli to sworzeń to jazdę bym odpuścił, bo możesz urwać koło i koszty będą znacznie większe.

Drążek to na pewno nie jest, końcówka też nie - one stukają a nie piszczą. Podobnie jak łacznik staba.


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 22:07, 12.08.2014

  • 0

#7 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 12.08.2014

Jutro jeszcze zajadę nim pod firmę, tam zapytam jednego fachowca co o tym sądzi i być może podeśle moją niunię do innego specjalisty, ale dzięki wielkie za wskazówki. Rozumiem, że sam sworzeń można wymienić bez konieczności wymiany wahacza? (czytałem dziś na forum, że się wybija stary i na prasie wciska nowy sworzeń). Odpuszczę sobie jazdę w takim razie :)


  • 0

#8 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 22:23, 12.08.2014

Można na prasie, można też umiejętnie młotkami.


  • 0

#9 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:08, 13.08.2014

A jeszcze takie zapytanie: wymieniac do pary? Czy wystarczy ze wymienię sworzeń z prawej strony... Bo tez juz uslyszalem dzis opinie, ze nie trzeba pary wymieniać.

Użytkownik Ryuk edytował ten post 08:10, 13.08.2014

  • 0

#10 manda

manda
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:TRN/KRK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:11, 13.08.2014

Nie trzeba, ale lepiej zrobić i mieć spokój
  • 0

#11 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 12:36, 13.08.2014

klocki też wymieniasz tylko na jednej stronie? :)


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 12:36, 13.08.2014

  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:07, 16.08.2014

Sworzeń można jeden ,bo to właśnie nie są klocki :-D drugi może przelecieć nieraz dużo więcej ...ale dla spokoju i jednej roboty możesz zmienić dwa.
  • 0
                       

#13 Venom91x

Venom91x
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Lublin (prawie)
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:19, 16.08.2014


"one stukają a nie piszczą. Podobnie jak łacznik staba."

 

w mojej hani wersalka byl wlasnie lacznik staba .... skrzypial bardzo podobnie.


Użytkownik Venom91x edytował ten post 14:20, 16.08.2014

  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:14, 16.08.2014

sworznie też bardzo często skrzypią jak stara wersalka...zacierają się po prostu w gnieździe....To częsta , stara i znana przypadłość jak piramidy.

 łącznik stabi. też potrafi zaskrzypieć ale już rzadziej ....nie te siły


Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:20, 16.08.2014

  • 0
                       

#15 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:23, 16.08.2014

Sprawdź dolny i jak jest do du.. to zmieniaj bo możesz zostać gdzieś na drodze. Skrzypienie mogą powodować też zerwane gumy w górnym wahaczu.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, zawieszenie, sworzeń, wahacz, przegub, stabilizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq