Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wolne obroty i kontrolki VSA + silnik

VII VSA silnik obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 otto

otto
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:48, 11.08.2014

Witam forumowiczów.

Od 3 dni mam problem z pracą silnika. Konkretnie, w czasie jazdy spadają obroty do 900 obr/min, nie reaguje na pedał gazu i zapalają się 3 kontrolki: 

- lampka kontrolna silnika

- lampka układu kontroli stabilności jazdy VSA

- lampka aktywacji układu VSA (trójkącik z wykrzyknikiem)

silnik ciągle pracuje, ale tylko na wolnych obrotach.

Po wyłączeniu silnika, odczekaniu ok. minuty i ponownym włączeniu zapłonu, 2 lampki VSA gasną ale lampka silnika nadal się pali, silnik odpala i normalnie pracuje. Po pewnym czasie gaśnie także lampka silnika, ale historia powtarza się po jakimś czasie. Czasem sytuacja zdarza się raz na 300 km a czasem co parę kilometrów.

Dodam, że w marcu (5000 km temu) wymieniłem olej i filtry (olej, paliwo, powietrze), a po pierwszej takiej przygodzie zmieniłem stację paliw.

Co może być przyczyną, gdzie szukać rozwiązania problemu? Proszę o pomoc!


  • 0

#2 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Włodawa/Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:55, 11.08.2014

miałem dokładnie identyczne objawy gdy padał potencjometr pedału gazu. 

Jest umieszczony na ścianie grodziowej po lewej stronie jak podniesiesz maskę. 

 

Jakby to był potencjometr to go się czyści. Mam stary wiec mogę pokazać jak rozebrać. Pozdro 

 

A najlepiej sprawdzić błędy i będzie wszystko jasne. 


  • 0

#3 otto

otto
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:53, 11.08.2014

miałem dokładnie identyczne objawy gdy padał potencjometr pedału gazu. 

Jest umieszczony na ścianie grodziowej po lewej stronie jak podniesiesz maskę. 

 

Jakby to był potencjometr to go się czyści. Mam stary wiec mogę pokazać jak rozebrać. Pozdro 

 

A najlepiej sprawdzić błędy i będzie wszystko jasne. 

Chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia ws. potencjometru. Jutro spróbuję go zlokalizować pod maską, a jeśli chodzi o sprawdzenie błędów to czy ta metoda jest skuteczna:

http://www.accord6ge...diagnostyka ECU

???


  • 0

#4 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Włodawa/Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:51, 11.08.2014

błędy najprościej sprawdzić podpinając pod kompa. 

Robiąc zworkę też idzie wymrugać ale ja nie znam procedury i nie chce wprowadzić w błąd. 

To co wyżej podałeś jest do 6gen wiec co innnego. 

 

 

tu ktoś pisał jak go czyścić 

http://www.accordklu...eszenia/page-15

 

jak coś wyjaśnić (pod warunkiem że to na 99% potencjometr) to pisz. dam zdjecia gdzie naciać i co podważyć. pozdrawiam 


  • 0

#5 otto

otto
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:31, 15.08.2014

Załączony plik  potencjometr.jpg   63,81 KB   8 Ilość pobrań

 

Dzięki za wskazówki. Dotarłem do momentu jak na obrazku, przedmuchałem powietrzem i złożyłem. Narazie wszystko OK, ciekaw jestem na jak długo.

Pozdrawiam.


  • 0

#6 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Włodawa/Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:13, 15.08.2014

to niebieskie ja uniosłem do góry, poddało się na tych stopkach.

 

Warto oczyścić "szczotki" i ścieżki po których zbierany jest sygnał. Najlepiej jakimś preparatem do elektroniki. 

Na koniec zakleić by wilgoć nie dostała się do środka  i inne syfki. 

 

Samo przedmuchanie powietrzem raczej nie pomoże na długo. 

 

Na mim widać że na ścieżkach jest jakiś nalot i to pewnie on wprowadzał zakłucenia. 

czerwona linia to tam gdzie było nacięta obudowa. 

 

DSC_8168a.jpg


Użytkownik eRMD edytował ten post 22:14, 15.08.2014

  • 0

#7 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:20, 15.08.2014

dokładnie tak jak napisałeś wyżej, też jestem po tym zabiegu i od około dwóch tys km mam spokój..

pamiętajcie aby dobrze zakleić ten plastik z powrotem, ja zrobiłem to klejem i dowaliłem jeszcze sylikon na zewnątrz, aby mieć pewność, że wilgoć się nie dostanie ;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#8 otto

otto
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:00, 16.08.2014

Bałem się wyciągać ten niebieski plastik, żeby tych styków nie połamać, ale chyba poprawię to zgodnie z Waszymi wskazówkami.

Dzięki za podpowiedź.


  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:51, 16.08.2014

tylko z wyczuciem odginaj aby nie przesadzić ;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Włodawa/Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:30, 16.08.2014

w temp pokojowej można to postawić to pionu i spokojnie wróci do swojego pierwszego położenia. Styki są bardzo elastyczne. 

 

Ja niestety nie miałem pojęcia że się to czyści i kupiłem nówkę w ASO za 1060zł :) Po czasie dowiedziałem się że da się to rozebrać i wyczyścić. 


  • 0

#11 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:33, 16.08.2014

1060zł - cena za taką pierdołę, masakra


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#12 otto

otto
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:25, 08.09.2014

Zgodnie ze wskazówkami wyczyściłem potencjometr i wszystko gra! Wielkie dzięki za pomoc.

Szkoda że kolega przepłacił. U mnie jakiś czas temu rozszczelnił się przewód z układu wspomagania, w ASO zaśpiewali ponad 1000zł. Zawiozłem przewód do zakładu hydrauliki siłowej, zakuli wąż na nowo i koszt spadł do 80zł. Czasami można coś pokombinować, ale często naprawy są droższe.

pozdrawiam.


  • 0

#13 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 08.09.2015

tak z ciekawości zapytam, czy samo wyczyszczenie ścieżek potencjometru pomaga na dłuższą  metę? bo wiadomo, że w miarę używania te szczotki jakby  zdrapują ten materiał ze ścieżek, czy nie należało by te ścieżki jakoś poprawić np czymś w stylu lakieru przewodzącego jak do  nitek od ogrzewania tylnej szyby?


  • 0

#14 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:03, 08.09.2015

Ja tez to rozbieralem. Na samych sciezkach nie widac zadnego zuzycia, nie ma co tam poprawiac. Powodem usterek jest delikatnu nalot na sciezkac i szczotkach (korozja). Wystarczy dorze wyczyscic i nasmarowac srodkiem do potencjometrow, np kontakt. A ten lakier do naprawy ogrzewania tylnej szyby, to na pewno do takich rzeczy sie nie nadaje. To jest zwykly, podwojny potencjometr, tylko w hermetycznej obudowie. Nie wiem skad taka wysoka cena w aso.


  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:28, 08.09.2015

Jak na aso to 200-300 zł maks powinien kosztować
  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VSA, silnik, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq