Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Chek + chyba pali na 3 gary...

VII gary cylindr świece check

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 02.08.2014

Dzisiaj rano niespodzianeczka...

 

Wsiadam w auto, jadę po osiedłowce, wyjeżdżam spod domu i czuję, że coś mi tu brakuje jakieś na oko 25% mocy. Po chwili zauważam migający check engine. Przełączam na benzynę, sytuacja nie zmienia się - no poza tym, że check zaczyna świecić światłem ciągłym. Od tej pory już tylko benzyna. Check po zgaszeniu tak samo - najpierw miga, potem ciągły. Postanawiam od razu zawrócić i odstawić auto do garażu, w tym czasie połapałem się, że furkocze i pierdzi jakby i na niskich obrotach drży - wywnioskowałem, że chyba pali tylko na 3 garnki....

 

Ni stąd ni z owąd. Przy okazji, również dzisiaj okazało się, że mój ELM327 nie łączy się po BT (chińszczyzna), więc nawet nie mogę zczytać błędu co mu jest... Mam nadzieję, że jakaś bzdura jak świeca (chociaż wymieniane 4 miesiące temu wszystkie) albo przewodzik albo coś równie błahego...

 

Macie jakieś podejrzenia? Zdarzyło się w ogóle komukolwiek z forum, żeby palił na 3 garnki (no bo tak mi się wydaje, że jest)?


Użytkownik exyte edytował ten post 16:44, 02.08.2014

  • 0

#2 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:57, 02.08.2014

Jak chodzi na 3 cylindy, wyskakuje check, nie gaśnie przy ponownym odpaleniu, a świece są nowe, to pewnie zdechał cewka któregoś cylindra. Po odczytaniu błędów można zamienić miejscami felerną ze sprawną, ale nie zawsze zmienia to kod błędu :(


  • 0

#3 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 02.08.2014

Hej.

 

Czyli mogę zdjąć pokrywę, i po kolei odczepiać cewki. Jeśli przy którejś odczuję dalszy spadek mocy, lub nawet niemożliwość odpalenia - to nie ta, idę dalej. Jak zdejmę w końcu wadliwą, to nic nie powinno się zmienić i wtedy mam ją.

 

Czy jestem w stanie zrobić to sam, zwykłymi kluczami? Czy potrzebuję nasadowe? Czy jest to skomplikowane / trudne? Przejdzie taki test przez moje rączki informatyka?

 

POzdro.


  • 0

#4 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 01:02, 03.08.2014

Mrugajacy CE to missfire.
Szkoda, że elm Ci padł bo powiedziałby Ci na którym cylindrze.

Twój sposób na sprawdzenie w ostateczności też dobry choć kloptliwy.

Potrzebujesz klucza 10.

No i nie rób tego na zapalonym silniku przypadkiem:-)


Gorzej jak któraś swieca padła...



Na Twoim miejscu kupilbym szybko jakiegoś elma i nie babral się tak...
  • 0

#5 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:17, 03.08.2014

No jak świeca to trzeba wymienić już gdzieś - sam nie zabiorę się. 

 

A pytanie douzupełniające - jaka szansa tak realnie, że to coś poza cewką albo świecą? Bo obie te rzeczy to drobiażdżek wręcz, nie przejmę się. Ale przejmę się, jak coś gorzej.

 

No i ostatnie pytanie - czy przy pracy na trzech cylindrach mogę podjechać nim do mechanika 8km, czy nie bardzo? Bo ja to chucham zawsze i delikatnie...


  • 0

#6 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 03.08.2014

Ok, pożyczyłem nowego ELM327. 

 

Odczytało mi:

 

P300

P302

P303

 

Skasowałem, przejechałem kawałek, żeby check znowu wyskoczył. Odczytałem:

 

P303

 

Nie skasowałem. Znowu przejechałem kawałek i odczytałem:

 

P300

P303

P304

 

Na odczytach zatem pojawiają się różne cylindry, chociaż jak dla mnie to on cały czas chodzi jednakowo nierówno.

 

Zaczynam się obawiać, że to coś grubszego jednak. Co sądzicie?


  • 0

#7 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:30, 03.08.2014

Czyli tak, jak pisałem. Niestety diagnostka tego właśnie układu kuleje i zazwyczaj pokazuje głupoty. Sama podmiana cewek miejscami w tym przypadku nie da Ci nic.

Zrób tak: na zimnym silniku, odkręć pokrywkę cewek. Odpal silnik, ma chodzić na trzech cylindarch, jak piszesz i dotykają dłonią tych błyszczących płaskich powierzchni cewek (ich góry po prostu), ta która będzie wyraźnie bardziej gorąca, z tym cylindrem jest problem. Wtedy organizujesz takową jedną cewkę na podmiankę od kogoś i wykręcasz z tego cylindra (nasadowa 10, może oczkiem jakoś też dasz radę) i tylko wysuwasz do góry, odczepiasz wtyczkę, wkładasz drugą, wpinasz, skręcasz. Resetujesz dla pewności kompa, choć nie musisz i odpalasz. Jeśli działa, to się cieszysz, że ogarnąłeś samemu. Jeżeli jednak nie, to przyczyn może być niestety jeszcze kilka innych, ale o tym nie ma co teraz debatować ;)

PS. Na pracującym na trzech cylindrach silniku możesz się przemieścić w drodze ewentualności z punktu A do punktu B. Nic mu nie będzie, nie katuj po prostu. Jeżeli utrzymuje wolne obroty, a powinien, to dasz radę bez krzywdy.


  • 0

#8 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 14:37, 03.08.2014

kolego obstawiam u Ciebie 3 cylinder i tę cewkę podmień jako pierwszą.

 

 

P300 to różne missfire.

 

P303 to trzeci, a P304 to czwarty.

 

jeśli po skasowaniu powtórzył się P303, to waliłbym w tą stronę. wykręć dla pewności 3 cewkę i zamień np z pierwszą. skasuj błędy i obserwuj czy pokaże się na

pierwszym - bo na czwartym myśle że zginie:)

 

świece możesz przecież też sam wykręcić - miałem na myśli problem z diagnostyką bez kompa:)

 

 

a co do jazdy - zdania są podzielone. wiesz gdzie trafia niespalona mieszanka? do wydechu - i dla katalizatora nie jest to zbyt przyjemne...:) ale w miarę rozsądku, parę km możesz przejechać.


  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:27, 03.08.2014

cewka ...ostatecznie .wtrysk ,Który też łatwo się wymienia .

P303 określany jest jak dobrze pamiętam jako wypadanie zapłonu na 3 cylindrze ,bez określania dokładnej przyczyny.Taki sam błąd byłby gdyby nie było sprężania na tym cylindrze (przepalona uszczelka,"wiszące zawory")....ale nie panikuj na razie ,Raczej cewka ,wtrysk.


Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:38, 03.08.2014

  • 0
                       

#10 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 03.08.2014

Hejka.

 

Wtrysk chyba nie, bo na LPG objaw ten sam. Pozamieniałem cewki przed chwilą miejscami. Jedna zauważyłem, że ma tą gumową uszczeleczkę małą na górze (nie na dole od strony świecy) podgiętą. Patałachy chyba co mi ostatnio świece zmieniali się nie przyłożyli. W każdym razie, skasowałem błędy, zamieniłem cewki miejscami i wyskakuje P304 i P301. 

 

Jutro kupię cewkę używkę dla próby i będę po kolei sprawdzać.

 

A tak z ciekawości, to jak stoję przodem do auta, to cylindry idą tak:

 

(1) (2) (3) (4) 

 

Czy jakoś inaczej? Na odwrót? Bo zapłony to wiem, że nie są tak po kolei od lewej do prawej.


  • 0

#11 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 22:20, 03.08.2014

Kup od razu najlepiej w komplet jak dostaniesz z jednego auta- np. Rozbitego albo angola. Przy komplecie też idzie się potargowac.
Wychodzi,że dwie padły-metoda prób i błędów dojdziesz które.

Stojąc przodem do auta masz pierwszy cylinder od strony rozrządu(od lewej).
  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:56, 04.08.2014

Raczej dwie nie padły ,bo klepał by jak CC 700 cm3 :j i byłby mega słaby ......co nie zaszkodzi kupić dwie od razu z jedną przesyłką


  • 0
                       

#13 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:59, 05.08.2014

Naprawione.

 

Wykonałem test - na zapalonym silniku odłączałem kosteczki jedna po drugiej, aż znalazłem tą, której odłączenie nic nie zmieniło w kulturze pracy silnika. Wyłączyłem, zamieniłem tą cewkę z inną miejscami i powtórzyłem test (żeby wyeliminować świece, wtryski). Potwierdziłem, że to cewka i wiedziałem dokładnie, która to. Wymieniłem.

 

Piwko :)

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi!


  • 0

#14 GutkoCrx

GutkoCrx
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 22.02.2023

Witam kilka dni temu miałem podobny problem tylko że błędy wypadania zapłonu 302 i 300 wyskakiwały mi tylko na gazie na benzynie nie. Ale mam też mały problem z benzyną bo na zimnym silniku lekko trzęsie i potrafi zgasnąć ale jak się nagrzeje to już jest wszystko ok jak by nie było problemu.Dodam że na benzynie nie wyskakuje mi żaden błąd.

Użytkownik GutkoCrx edytował ten post 20:59, 22.02.2023

  • 0

#15 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:44, 25.02.2023

Luz zaworowy do weryfikacji i wtryski LPG
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, gary, cylindr, świece, check

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq