Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sworznia dolnego

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
256 odpowiedzi w tym temacie

#196 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:58, 23.05.2019

Ja polecę CTR - u mnie sworznie mają już nalatane minimum 50kkm. Nie zapisuje kiedy wymieniam nic, poza rozrządem.

We wtorek przy okazji zmiany skrzyni mechanik dostał sworznie nowe ale nie wymienił bo jak stwierdził luzu nie ma a nawet nie widzi różnicy między nowymi CTRami które dostał żeby wymienić.


  • 0

#197 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 07:22, 23.05.2019

Wyślij info do haparts..

Zawsze jak montuje 555 dodaje smaru full.. Nie mam z nimi problemu
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#198 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:22, 23.05.2019

Tez tym razem dodałem smaru do full i tez ponownie kupiłem 555:)
Dodam, że w starym nie było żadnego luzu. Wrecz przeciwnie po odkreceniu końcówki drążka kierowniczego ciężko było skręcić zwrotnicą (ale to raczej wynikało z napecznialej rdzy).

Użytkownik remi_11 edytował ten post 08:03, 23.05.2019

  • 0

#199 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:00, 23.05.2019

A jaki dokładnie smar siedzi w tych sworzniach?  Lub jaki można dodać do tego co jest?


  • 0

#200 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:14, 24.05.2019

Ja dodałem smaru liten EP2 taki kolorem zbliżony do oryginału ale czy jest odpowiedni? :) 6251c0e5c0385e896ec1fbc95b8f2eed.jpg
  • 0

#201 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:02, 24.05.2019

Będzie ok.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#202 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:33, 01.06.2019

Panowie doradźcie. Sprawdziłem w zeszłą sobotę dokładnie sworznie jak na polecanym filmie https://www.youtube....h?v=qdkF7IUv5YU. Nie ma luzów siedzą sztywno. Przebieg równe 200000 km. Sworznie chyba oryginalne. Auto przez 150.000 km jeździło w Szwajcarii. Pozostałe 50.000 km w Poslce. Ruszać je czy profilaktycznie zmieniać?


  • 0

#203 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:33, 01.06.2019

Mam "otwarty" oem po 264000km w ciężkim i-ctdi, bez najmniejszych luzów, w srodku jak nowy.
Ja bym nie zmieniał tylko ściągnął osłonę do ispekcji, tym bardziej ze nie kazdy mechanik wie jak to poprawnie zrobić (tzn. oby nie bylo gorzej) .
Ale to Twoj wybór.

Użytkownik remi_11 edytował ten post 13:34, 01.06.2019

  • 0

#204 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:22, 01.06.2019

Witam. Trzy dni temu wyjąłem oba sworznie 555 że zwrotnic celem wymiany na nowe i ku mojemu zdziwieniu, sworznie w Bardzo dobrym stanie, zero luzów, wręcz w miarę sztywno chodziły. 3 lata i 90tyś km. Znów założyłem 555, mam nadzieję że te nowe będą równie dobre.
  • 0

#205 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:00, 01.06.2019

U mnie 285kkm po polskich drogach i tez siedza OEM na dodatek ok 80kkm na gwincie
  • 0

#206 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:01, 01.06.2019

Nie wiem czy jakość 555 ta sama co kilka lat temu, ale w moim Accordzie poprzedni właściciel wymieniał w ASO jeden z dolnych sworzni właśnie na 555.
No i teraz ciekawostka: było to 28.12.2007r. przy przebiegu 77638.
Dzisiaj mam na liczniku prawie 236 tys. km, czyli jest w aucie od ponad 11 lat i prawie 160 tys. - brak luzów (drugi OEM i to samo).



Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#207 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:02, 23.06.2019

JA OEM wymieniłem w dieslu po 290tyś km.

CTR wymieniałem zapobiegawczo po 100tyś i były nadal ok.


  • 0

#208 Hondziar

Hondziar
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Okolice Warszawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:24, 10.08.2019

Witam, mam problem z lewym sworzniem dolnym. Mianowicie jakieś 8 miesięcy po zakupie auta wymieniłem sworznie po obu stronach. Lewy miał luz, prawy wymieniłem zapobiegawczo. Po około pół roku w lewym sworzniu znów pojawił się luz. Pomyślałem że  może jakaś wada fabryczna sworznia więc znów go wymieniałem. Przejeździłem jakiś czas i problem pojawił się po raz kolejny. W zawieszeniu nie widać żadnych luzów, diagnozowane przez kilku mechaników. W aucie praktycznie od początku występowało delikatne bicie przy hamowaniu. Czasami lecz bardzo rzadko wibracje stają się mocniejsze(wtedy czuć je także w trakcie jazdy 90-130km/h). Tarcze, klocki, opony wymieniane, nie pomogło. Zastanawiam się nad wymianą całej lewej zwrotnicy. Jakie mogą być jeszcze przyczyny wyrabiania się konkretnie lewego sworznia dolnego?      


  • 0

#209 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:13, 10.08.2019

Napisz jeszcze jakiej firmy sworznie zakładałeś.
  • 0

#210 Hondziar

Hondziar
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Okolice Warszawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:51, 11.08.2019

Yamamoto czy coś takiego, przejrzałem teraz forum no i za ciekawej opinii nie mają, ale wydaje mi się że z tej lewej strony coś pomaga się  sworzniom wyrabiać. Założę teraz coś lepszego, ale najpierw chciałbym usunąć usterkę. Wydaje mi się że problem jest w tym okresowym trzęsieniu kierownicy przy hamowaniu, ale nie mam pojęcia co je może wywoływać. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq