Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana sworznia dolnego

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
148 odpowiedzi w tym temacie

#136 Edson

Edson
  • Moderator
  • 2857 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Sport
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Jazz
Reputacja: 83
Super

Napisano 20:58, 01.09.2017

Dodam jeszcze od siebie że aby odpiąć czujnik abs lewego koła, trzeba zdemontować akumulator i filtr powietrza, inaczej nie ma dojścia żeby rozpiąć kostkę.

A ja dodam od siebie, że bez tego się da ;)


Inspekcje przed zakupowe m.in. Hond do ~150km od Warszawy (sprawdzam też inne m-ki)

regulacja zaworów w silnikach Hondy (nie tylko Accordy), ozonowanie,  wymiana:  hebli,płynów,sworzni zwrotnic, wahaczy - elementów zawieszenia,..etc. zapraszam na priv.. opinie: tu kliknij

moja EX Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

 


#137 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9 -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 01.09.2017

Dodam jeszcze od siebie że aby odpiąć czujnik abs lewego koła, trzeba zdemontować akumulator i filtr powietrza, inaczej nie ma dojścia żeby rozpiąć kostkę.



Jakies straszne roboty wymyślasz.... Jak pamiętam nic takiego mi w serwisie nie robili. Cztery sworznie prawa lewa strona mialem wymienione w ok godzinę bez demontażu takiej ilości gratów.

#138 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 5525 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:28, 01.09.2017

Jakies straszne roboty wymyślasz.... Jak pamiętam nic takiego mi w serwisie nie robili. Cztery sworznie prawa lewa strona mialem wymienione w ok godzinę bez demontażu takiej ilości gratów.

godzina na całość?
gumowy zegarek masz, czy jak?

Ile osób robiło jednocześnie?


Nie zajmuje się działem Giełda - masz pytania - kontaktuj się z użytkownikiem Statom.


#139 accord034

accord034
  • Moderator
  • 2758 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:H
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:44, 01.09.2017

Łukasz, coś tu ściemniasz.

#140 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9 -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:09, 02.09.2017

Jedna osoba Artur z HOndCAr. Nic nie sciemniam.Górne sworznie przednie i dolne całość godzina, 1.5h to max nie dluzej stałem obok mechanika i caly czas z nim rozmawiałem a w miedzy czasie jeszcze klient znajomy jakiś byl i gadaliśmy o Hondach... Auto bylo cale podniesione. Tylko ze gość co to robił robi to pewnie juz z 30lat w Hondach:) Robiłem to nie pierwszy raz tam znam tempo ich pracy. A w miedzy czasie koncowki kierownicze tez byly zmienione. Artur z HondCaru w Lublinie. Jak by miało trwać to dluzej to bym nad nim nie stal tylko wróci do domu;)

Inny przykład ostatnio padl mi alternator-mostek prostowniczy. O 11 zostawiłem auto a o 15 dzwonil ze do odbioru. W miedzy czasie zawieźli go na drugi koniec miasta wymienili mostek i zmontowali auto. Robie tam auta od lat. Pierwszy serwis accorda trwał dobę gdzie byla wymiana sprzegla,oleju silnikowego,w skrzyni,reg zaworow,wymiana przewodu wspomagania z jego dorobieniem z miedzi i plynu,wymiana przednich dużych tulei, lacznikow stabilizatora i przejrzenie calosci w miedzy czasie byl zamawiany w aso uszczelniacz walu od skrzyni i tulejka cotam idzie.

Użytkownik lukasrz edytował ten post 08:26, 02.09.2017


#141 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:53, 02.09.2017

W 1,5h spokojnie da się zrobić cztery sworznie. Mając odpowiedni sprzęt i o ile wszystkie śruby się odkręcają . 



#142 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9 -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 02.09.2017

W 1,5h spokojnie da się zrobić cztery sworznie. Mając odpowiedni sprzęt i o ile wszystkie śruby się odkręcają .

Dokladnie jak sie ma sprzęt i wie jak to robota idzie szybko i plynnie tak jest w kazdej dziedzinie. Serwisuje notebooki i czasem trafiają do mnie laptopy po serwisach gdzie nie mogli ogarną w kilka dni a roboty na 2godz wychodzi;)

Inny przykład. Szefowi w BMW F10 znajomy mechanik wymienial chlodnice klimatyzacji,nie bylo go caly dzień... Wrócił mówi ze musieli odkręcać kupę sprzętu i wyszlo im z 6-7godzin... Bylem w szoku,poszukalem a na youtube caly film wymiana od poczatku do konca 15min. Pozniej przy kolejnej wizycie mechanik przyznał sie ze jednak można bylo to zrobić inaczej,po prostu brak doświadczenia.

Użytkownik lukasrz edytował ten post 20:30, 02.09.2017


#143 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:14, 03.09.2017

Wiem z doświadczenia :) .



#144 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 480 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:02, 03.09.2017

Dodam jeszcze od siebie że aby odpiąć czujnik abs lewego koła, trzeba zdemontować akumulator i filtr powietrza, inaczej nie ma dojścia żeby rozpiąć kostkę.

Tak informacyjnie - dostęp do złączki jest trudny ze względu na małą ilość miejsca - szpara ma szerokość kilku cm. Złączkę rozpina się tak, że paluchem naciska się blokadę złącza, a długim płaskim śrubokrętem wysuwa się wtyczkę prowadzącą do czujnika. Nic nie trzeba demontować, można poluzować i lekko odsunąć przeszkadzające elementy.



#145 Edson

Edson
  • Moderator
  • 2857 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Sport
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Jazz
Reputacja: 83
Super

Napisano 11:27, 03.09.2017

Czasem w tym miejscu jest reduktor LPG i dodatkowe przewody..Ale wszystko da się zrobić...😎

Inspekcje przed zakupowe m.in. Hond do ~150km od Warszawy (sprawdzam też inne m-ki)

regulacja zaworów w silnikach Hondy (nie tylko Accordy), ozonowanie,  wymiana:  hebli,płynów,sworzni zwrotnic, wahaczy - elementów zawieszenia,..etc. zapraszam na priv.. opinie: tu kliknij

moja EX Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

 


#146 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 02.10.2017

Czy powie ktoś coś na temat sworzni HERTH+BUSS JAKOPARTS J4864013 , cena 150zl za sztukę sugeruje dobra jakość... Producent obiecuje 2 lata gwarancji .
2h3vp0y.jpg

Co prawda nie mam jeszcze luzu , siedzą oryginały , przebieg 245 tys, chyba włożę nowe niedługo dla świętego spokoju .

Użytkownik rafiii edytował ten post 17:47, 02.10.2017


#147 Edson

Edson
  • Moderator
  • 2857 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Sport
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Jazz
Reputacja: 83
Super

Napisano 18:30, 02.10.2017

to nie lepiej trochę dołożyć i kupić OEM ;)


Inspekcje przed zakupowe m.in. Hond do ~150km od Warszawy (sprawdzam też inne m-ki)

regulacja zaworów w silnikach Hondy (nie tylko Accordy), ozonowanie,  wymiana:  hebli,płynów,sworzni zwrotnic, wahaczy - elementów zawieszenia,..etc. zapraszam na priv.. opinie: tu kliknij

moja EX Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

 


#148 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 02.10.2017

to nie lepiej trochę dołożyć i kupić OEM ;)


OEM najlepszy jak wiadomo , ale 450zl z nakrętkami , oczywiście od legenda .

Co do firmy HERTH+BUSS JAKOPARTS, czytam w necie że to tzw "pakowacz" ale jak jest w przypadku tych sworzeń to nie wiadomo ... Z kolei sworzeń CTR wygląda chyba tak samo ...

#149 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 03.10.2017

Bardzo możliwe, że kupisz takie coś a w pudełku się okaże, że przyszedł np ctr tylko przepłacony 3x. Brać coś niesprawdzonego za 300zł a mieć oem za 450 moim zdaniem nawet szkoda się zastanawiać. Za pewność i święty spokój w przypadku dolnych sworzni te 150zł to najlepiej wydana kasa. A taniej to wiadomo: ctr lub 555 i też będzie dobrze.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq