Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Urwany sworzeń podczas jazdy

VI

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
520 odpowiedzi w tym temacie

#511 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:11, 05.07.2015

Pewnie nie było to zamierzone jako zabezpieczenie przy urwaniu sworznia tylko jako konstrukcja akurat tego wielowahacza
co nie zmienia faktu że jest to dobre rozwiązanie i niepogniewałbym się jakbym miał w acco w ten sposób zamontowany sworzeń :-)
Ps
Przy tym zamontowaniu w jednym (żadkim)przypadku kładzie się koło ...pęknięcie trzpienia sworznia

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:39, 05.07.2015

  • 0
                       

#512 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:00, 05.07.2015

nasuwa się pytanie po jakiego grzyba Honda zrobiła po swojemu ten patent ze sworzniami zwrotnicy skoro to jest tak mało popularne rozwiązanie.(...) Choć trzeba przyznać, że jest to trwałe( jako oem), a głównie problemy się pojawiają po wymianie na lipne części. Ale jak pokazuje praktyka łatwo przegapić moment kiedy potrzeba wymienić fabryczne sworznie. A może to narobić niezłego bigosu.



Pytanie po kiego grzyba Honda zrobiła po swojemu patent ze sworzniami jest trochę nie na miejscu - Honda ma mnóstwo swoich patentów, czy to w silnikówce, czy w zawieszeniu czy w elektryce. Są sprawdzone, są od lat, są ultra niezawodne, są łatwe w diagnostyce - każde z nich ma swoje cechy. Są też sworznie. Działają, być może dzięki temu właśnie Hondy prowadzą się tak a nie inaczej - nie czepiajmy się tego tylko korzystajmy i czerpmy przyjemność z jazdy. Większość Hondowskich rozwiązań jest mało popularna, stąd też mechanik i mechanik który potrafi coś naprawić przy Hondzie to dwie różne osoby z dwóch niemalże różnych branży.

Rozwiązanie jest trwałe NIE TYLKO jako OEM. Wszystkie japońskie rozwiązania są trwałe (lub dopisze z grzeczności że innych renomowanych producentów też), problem jest taki, że 95% produktów sprzedawanych do motoryzacji na Polskim rynku to badziewie, więc 95% się psuje - gdyby ludzie korzystali z firmowych części problem by nie istniał. Tak - problemy pojawiają się po wymianie na lipne części, ale tak jest ze wszystkim - niestety ludzie sami niszczą sobie samochody i każdy kolejny dzień mojego życia to potwierdza. No bo weźmy na przykład takiego 20+ letniego Accorda IV generacji, kupionego od Niemca w którym nikt nie robił nigdy praktycznie nic. No może kiedyś rozrząd i klocki. I olej. Taki samochód kiedy trafia w Polskie łapy jest "naprawiany" - czytamy potem w ogłoszeniu, że samochód ma zmienione "całe zawieszenia, wszystkie tuleje metalowo gumowe, rozrząd oraz przewody wysokiego napięcia".

Wiecie o czym myślę zawsze, kiedy widzę w ogłoszeniu napis, że samochód ma zmieniony rozrząd, tuleje metalowo-gumowe oraz przewody wysokiego napięcia? Tylko o tym, że pierwsze co trzeba w takim samochodzie zrobić po kupnie, to zmienić rozrząd, tuleje metalowo-gumowe oraz przewody wysokiego napięcia.

Niestety, ale bardzo często 20 letnie Hondowskie oryginalne kable działają lepiej niż nowy wynalazek typu JANMOR czy BOSCH, 20 letnie Hondowskie oryginalne gumy - mimo, że często pozrywane (choć nie zawsze nawet w takim wieku!!) - pracują ciszej niż nowe tuleje "FEBI", czy - o zgrozo - yamato, a jeżeli ktoś wsadził do rozrządu pompę wody "sakura", albo nie daj boże jakiś JPN - no to wybaczcie, ale ja dalej niż 50 kilometrów od miejsca zamieszkania takim samochodem bym się nie ruszył. No ale przecież jest "nowe".........

I wiecie co, tak jest naprawdę non stop. Raz kupiony dobry japoński grat (i wcale nie mówię, że w każdym przypadku musi to być OEM, chociaż często tak jest) działa 10-15-20 lat, a chińczyk wymaga wymiany praktycznie następnego dnia po wymianie. Ale przecież był tańszy, więc klient kupił... I potem narzeka że Hondy się psują... Nie, Hondy się nie psują - chińszczyzna się psuje.

Mówisz, że bardzo łatwo przegapić moment wymiany takiego sworznia - nie, nie jest łatwo - to skrajne niedopatrzenia. Dobre jakości sworzeń nie wypada z dnia na dzień, a KAŻDY jeżdżący samochód powinien być u mechanika co 3-4 miesiące (w zależności od tego kto jak jeździ). Co roku na badanie techniczne, które zrobić trzeba, i co circa 10-15 tysięcy kilometrów na wymianę oleju, przy której też powinno się poszarpać takimi newralgicznymi elementami zawieszenia jakimi są sworznie.

Jeżeli komuś wypadły sworznie, to znaczy że przez kilkadziesiąt wizyt u mechanika na przestrzeni kilku lat nikt na sworznie nie spojrzał. I nie jest to "bardzo łatwo przegapić" - to skrajne niedopatrzenie.

Użytkownik Haparts edytował ten post 22:06, 05.07.2015

  • 0

#513 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:20, 05.07.2015

a propo

mam w IV gen. (trochę głupio się przyznać ale nie było potrzeby wymiany) oryginalne 24 letnie kable wys.napięcia ...także mogę to potwierdzić co jest wyżej napisane :-)


  • 0
                       

#514 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:51, 06.07.2015

i jest to odpowiedz, która podsumowuje wszelkie dyskusje typu Honda kontra reszta świata, wady i zalety, za co kochanie swoje accordy..... i tych wszystkich, którzy kupili ulepy, trupy, zajeżdżone egzemplarze. Więcej nie piszę, kolega Haparts podsumował całe forum w jednej wypowiedzi i tyle. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#515 Radas85

Radas85
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Świecie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:133
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1990
  • Nadwozie:CB3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:09, 06.07.2015

Zgadzam się z tym stwierdzeniem o kablach... Mój IV gen. ma już 25lat i nadal oemowe kable:)


  • 0

#516 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:33, 06.07.2015

Zgadzam się z Haparts że żadna podróba nie dorówna oryginałowi i że nic się nie dzieje "ot tak" jednak nie ma co ukrywać że takie rozwiązanie zawieszenia w takim aucie jak Honda nie powinno mieć miejsca.

Kolejnym japońskim bublem w VII gen są przeguby wewnętrzne o których jest tutaj kilka tematów, które potrafią niedojeździć do wymiany elementów gumowych zawieszenia. I zobaczcie ilu tutaj jest dbających o swoje Hondy a i tak jak sie przegub wysra to zaczyna się szukanie byle jakiego zamiennika albo chociaż mniej zużytej używki bo oryginał to około 1200 zł w ASO i kto z forum z problemem tego przegubu kupił oryginał nowy w ASO? I druga sprawa czy jest sens kupić oryginał skoro jest nietrwały?

Kolejny bubel Hondy to te gumowe odważniki na półośkach. Ostatnio u mojej szwagierki pękła półośka pod tą buńką ponieważ zbierał się tam pod nią brud, wilgoć, sól itp i wreszcie zgniła i pękła. Okazuje się że w 7 gen Civica to częsta awaria. Japończyk zamontował tą buńkę tylko na jedną opaskę z jednej strony a z drugiej strony odważnika, tam gdzie nie ma opaski dostaje się cały syf z jezdni. Dodatkowo Honda pozwoliła sobie namotać w jednej generacji na tyle że do 1.4 jest inna półośka, do 1.6 i diesla inna a do 2.0 jeszcze inna ( różnica jest w grubości półośki oraz ilości zębów po jednej i drugiej strony półosi ). W Accordzie jest zresztą podobnie i już zdejmowałem ten odważnik w celu sprawdzenia stanu półośki i już widać że jej tam trochę ubyło.

Więc myślę że stosowanie częsci dobrej jakości albo oryginałów to jedno ale nie można ukrywać faktu że niektóre rozwiązania w naszych Hondach są niedopracowane, nieprzemyślane. 


Użytkownik Beef edytował ten post 21:39, 06.07.2015

  • 0

 


#517 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:12, 06.07.2015

...czy aż taki słaby jest ten przegub wewnętrzny ...to nie powiedziałbym .chyba ,że patrząc i porównując do innych części Hondy ,bo porównując przeguby wew. innych marek to nie ma żadnej tragedii ...tragedią jest cena ASO lub brak porządnych zamienników .


Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:13, 06.07.2015

  • 0
                       

#518 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:42, 06.07.2015

No na to wygląda że jest słaby ponieważ zobacz ile osób ma lub miało z nim problem a drugi ogromny problem to cena w ASO. Jakby nowy nawet stosunkowo dobrej jakości był dostępny w cenie np chociażby przegubu zewnętrznego to pewnie nie byłby to tak szeroko opisywany problem na forum


  • 0

 


#519 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:37, 06.07.2015

Nie no myślę że Haparts ma dużo racji w tym co napisał


  • 0

 


#520 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:06, 06.07.2015

Odnoszę dziwne wrażenie, że każdy temat zamienia się ostatnio w dyskusję kto ma dłuższego, kto ma rację, i czemu tylko Honda jest najlepsza. Temat ten jest o sworzniu a nie o kablach, przegubach czy wyższości Hondy nad resztą świata.

Posty które uznałem za śmieci poleciały do archiwum, wątek zostaje zamknięty, jutro jak będę przy komputerze zostanie podpiety posty haparts na temat zamienników i ich jakości oraz informacji na temat ich wyboru i trwałości.

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#521 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 23:34, 07.07.2015

Przednie sworznie dolne w Hondzie - co powinieneś wiedzieć
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq